Πρωταγωνιστικός ρόλος για την Alfa Romeo στην 47η Rétromobile (Παρίσι 1-5 Φεβρουαρίου), τη διοργάνωση για κλασσικά αυτοκίνητα με την μεγαλύτερη ιστορία στην Ευρώπη.
Με περισσότερους από 600 εκθέτες και περισσότερα από 1.000 αυτοκίνητα, πραγματοποιείται η 47η Rétromobile στο Παρίσι, η μεγαλύτερη διοργάνωση για τα κλασσικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.
Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή τη γιορτή για τους φίλους των κλασσικών οχημάτων θα έχει η Alfa Romeo μέσω του τμήματος Heritage της Stellantis, το οποίο δημιουργήθηκε το 2015 με στόχο τη διατήρηση και προώθηση της ιστορικής κληρονομιάς των Ιταλικών μαρκών του Ομίλου. Στο χώρο της Alfa Romeo στη Rétromobile θα βρεθούν δύο πολύτιμα μέλη της συλλογής του τμήματος Heritage, η Alfa Romeo 1900 Super Sprint (1956) και μια εξαιρετικά σπάνια και με ιδιαίτερη ιστορία Alfa Romeo S.Z. (1989).
Εκτός από αυτά τα δύο εξαιρετικά εκθέματα, οι επισκέπτες της έκθεσης θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν μια σειρά υπηρεσιών που δημιουργήθηκαν ειδικά για τα κλασσικά μοντέλα της μάρκας. Η βάση όλων αυτών των πρωτοβουλιών είναι το πρόγραμμα “Alfa Romeo Classiche”, στο οποίο έχει εμπλοκή η διοίκηση της εταιρείας, από τον CEO της Alfa Romeo και τον Επικεφαλής του τμήματος Heritage, μέχρι τους ειδικούς του Μουσείου της Alfa Romeo. Στόχος η διατήρηση της ιστορικής κληρονομιάς μέσω της ενδελεχούς εξέτασης και πιστοποίησης των κλασσικών αυτοκινήτων. Το πρόγραμμα Classiche επιτρέπει στους ιδιοκτήτες κλασσικών Alfa Romeo να πιστοποιήσουν το αυτοκίνητό τους και να έχουν ένα πλήρες ιστορικό που ξεκινά από την ημέρα κατασκευής. Η έκδοση του “Certificate of Authenticity” (Πιστοποιητικού Αυθεντικότητας) εξασφαλίζει ότι το όχημα έχει ελεγχθεί ενδελεχώς για την αυθεντικότητα και λειτουργικότητα όλων των τμημάτων του. Παράλληλα, μέσω των υπηρεσιών “Restoration service”, η ίδια ομάδα ειδικών αναλαμβάνει την ανακατασκευή αυτοκινήτων για λογαριασμό ιδιωτών, με τις ίδιες διαδικασίες που ακολουθούν και για την ανακατασκευή των οχημάτων που φιλοξενεί το Μουσείο της Alfa Romeo.
Alfa Romeo 1900 Super Sprint, 1956
To 1955 η 1900 Sprint αντικαταστάθηκε από την έκδοση “Super Sprint”, η οποία παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1958 φτάνοντας ένα συνολικό αριθμό 599 μονάδων. Έχοντας αρκετά κοινά σημεία με την προκάτοχο της, η 1900 Super Sprint χρησιμοποιούσε ένα νέο 5ταχυτο κιβώτιο με πιο κοντές σχέσεις, ενώ ο επιλογέας εξακολουθούσε να βρισκόταν στην κολώνα του τιμονιού. Σε επίπεδο κινητήρα χρησιμοποιήθηκε το ίδιο 4κύλινδρο σύνολο από την 1900 Super T.I. με κυβισμό 1.975κ.εκ. και δύο καρμπιρατέρ. Η απόδοση έφτανε τους 115 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και η τελική ταχύτητα τα 190χλμ./ώρα.
Το αμάξωμα ξεχωρίζει για την κομψότητα, αλλά και την αεροδυναμική απόδοση, η οποία σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος εξασφάλιζαν την εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Χάρη στους ειδικούς του τμήματος Heritage και το πρόγραμμα Alfa Romeo Classiche, έχει πιστοποιηθεί ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που βρίσκεται στο Παρίσι κατασκευάστηκε στις 14 Ιουλίου του 1956 και πωλήθηκε μόλις τρεις ημέρες αργότερα στη Γαλλική πρωτεύουσα. Το χρώμα του αμαξώματος και ο κινητήρας είναι αυθεντικά από την ημέρα παραγωγής του αυτοκινήτου.
Alfa Romeo S.Z. (ES30), 1989
Στο χώρο της Alfa Romeo στη Rétromobile θα βρεθεί και ένα αυτοκίνητο με πολύ ιδιαίτερη ιστορία. Αποτελώντας μιας από τις πρώτες S.Z. που κατασκευάστηκαν, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο «υπηρέτησε» στην πίστα του Balocco ώστε να δοκιμαστούν πάνω του διάφορες τεχνικές λύσεις. Ένα αυθεντικό αυτοκίνητο δοκιμών το οποίο διαφέρει σε αρκετές λεπτομέρειες σε σχέση με τις μεταγενέστερες S.Z., σε τέτοιο βαθμό ώστε να θεωρείται πρωτότυπο. Το φιλόδοξο πρόγραμμα ES30 (“Experimental Sportcar 3.0 litres”) βασιζόταν στην αναζήτηση της Alfa Romeo να αναθεωρήσει τα δεδομένα για τα πισωκίνητα σπορ αυτοκίνητα μέσω της εφαρμογής καινοτόμων τεχνολογιών. Για την παραγωγή των 1.000 μονάδων η μάρκα εμπιστεύθηκε την εταιρεία Zagato, η οποία προχώρησε στη συναρμολόγηση του αυτοκινήτου στις εγκαταστάσεις της στα περίχωρα του Μιλάνο. Έτσι προέκυψε και το όνομα Alfa Romeo S.Z. (Sprint Zagato). Με βάση ένα ατσάλινο πλαίσιο, το αμάξωμα κατασκευάστηκε από συνθετικά υλικά, ενώ το μηχανικά μέρη προήλθαν από την Alfa Romeo 75 Group A, με τον τρίλιτρο V6 κινητήρα να ανεβάζει την απόδοσή του στους 207 ίππους, ενώ η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 245χλμ./ώρα. Για τη σχεδίαση του αυτοκινήτου αξιοποιήθηκαν συστήματα CAD/CAM (Computer Aided Design, Computer Aided Manufacturing), μια καινοτομία για την εποχή.
Το αυτοκίνητο που βρίσκεται στην έκθεση ανακατασκευάστηκε πλήρως στις εγκαταστάσεις του τμήματος Heritage στο Τορίνο, έτσι ώστε το όχημα να είναι απόλυτα λειτουργικό και παράλληλα απόλυτα αυθεντικό.