Το Opel Manta είναι πλέον ηλεκτρικό. Έχοντας λανσαριστεί πριν από 50 και πλέον χρόνια με ένα τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα, το Manta έρχεται και πάλι στο προσκήνιο στην κορυφαία έκδοση GSe και με τη μορφή του πρώτου ηλεκτρικού MOD της γερμανικής μάρκας.

Το νέο Opel Manta GSe ElektroMOD συνδυάζει τα καλύτερα δύο κόσμων: την κλασική εμφάνιση ενός style icon και την προηγμένη τεχνολογία για βιώσιμη μετακίνηση – κάτι τελείως διαφορετικό από ένα κλασικό αυτοκίνητο αγώνων. Επειδή το νέο Manta είναι έτοιμο για το μέλλον: ηλεκτρικό, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και γεμάτο από συναισθήματα.

Δείτε εδώ το σχετικό video.

«Το Manta GSe δείχνει τον ενθουσιασμό με τον οποίο κατασκευάζουμε τα αυτοκίνητα στην Opel. Συνδυάζει την παράδοση της Opel με τη σημερινή της δέσμευση στην κινητικότητα μηδενικών ρύπων για ένα πολύ ελκυστικό, βιώσιμο μέλλον. Η Opel είναι ήδη ηλεκτρική με πολλά μοντέλα – και τώρα το θρυλικό Manta είναι ένα από αυτά» δήλωσε ο Michael Lohscheller, CEO της Opel.

Το Opel Manta GSe ElektroMOD αντανακλά τον ενθουσιασμό μιας αυξανόμενης κοινότητας φίλων των αυτοκινήτων που μεταμορφώνει κλασικά μοντέλα όπως το Manta στα λεγόμενα RestoMods με σύγχρονες τεχνολογίες και νέο ντιζάιν. Το αμιγώς ηλεκτρικό Manta είναι σπορ όπως ένα γνήσιο Opel GSe και το όνομά του αποτυπώνει περήφανα τις φιλοδοξίες του – ElektroMOD. Το MOD συμβολίζει την αλλαγή, για τεχνικές και στιλιστικές μετατροπές MODifications και για ένα σύγχρονο MODern βιώσιμο lifestyle.

Ο κινητήρας κάτω από το εμβληματικό μαύρο καπό της Opel παραχωρεί τη θέση του σε έναν ηλεκτροκινητήρα με 108 kW/147 hp. Το “e” στο GSe συμβολίζει τώρα τον εξηλεκτρισμό και το νέο GSe ενσαρκώνει το πιο δυνατό, εργοστασιακό Manta A που έχει κατασκευάσει ποτέ η Opel. Το 1974 και το 1975, το Manta GT/E ήταν το ισχυρότερο μοντέλο της πρώτης γενιάς με 77 kW/105 hp. Το ηλεκτρικό Manta του 2021 αποδίδει μέγιστη ροπή 255 Nm από στάση. Τώρα, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να αλλάζει μηχανικά σχέσεις στο αρχικό τετρατάχυτο κιβώτιο ή απλά να επιλέγει 4η και μετά να οδηγεί ‘αυτόματα’. Η ισχύς μεταφέρεται πάντα στους πίσω τροχούς. Επομένως το Manta παραμένει ένα κλασικό σπορ αυτοκίνητο – με καινοτόμο, εκσυγχρονισμένο σύστημα κίνησης.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 31 kWh, παρέχοντας μέση αυτονομία περίπου 200 km1. Όπως και στα Opel Corsa-e και Opel Mokka-e παραγωγής, το Manta GSe μπορεί επίσης να ανακτά ενέργεια πέδησης και να την αποθηκεύει στη μπαταρία. Η συνήθης φόρτιση γίνεται μέσω ενός ενσωματωμένου φορτιστή 9.0 kW για μονοφασική και τριφασική φόρτιση AC. Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται κάτω από τέσσερις ώρες για μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του Manta.

Οπτικά, το Manta GSe υιοθετεί το νέο πρόσωπο της Opel. Ενώ το Manta A υπήρξε πηγή έμπνευσης για το Opel Vizor στο Mokka και το Crossland, το ElektroMOD τώρα έχει το Opel Pixel-Vizor που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του οχήματος. Το Manta GSe μπορεί επίσης να επικοινωνεί με το περιβάλλον σε όλη την επιφάνεια αυτής της LED οθόνης. “My German heart has been ELEKTRified/Η Γερμανική καρδιά μου έγινε Ηλεκτρική” αναγράφεται στο νέο εμπρός τμήμα. “I am on a zero e-mission/Είμαι σε αποστολή μηδενικών ρύπων”, “I am an ElektroMOD/Είμαι ElektroMOD”, δηλώνει το GSe και αμέσως μετά απεικονίζει τη μορφή ενός σαλαχιού (Manta ray) να γλιστρά πάνω στην επιφάνεια του Pixel-Vizor. Επίσης χρησιμοποιείται τεχνολογία LED στα ενσωματωμένα φώτα ημέρας, στους κύριους προβολείς και τα εντυπωσιακά τρισδιάστατα πίσω φώτα.

Το κίτρινο NEON ταιριάζει στην πρόσφατα ανανεωμένη εταιρική ταυτότητα (CI) της Opel και πλαισιώνει το χαρακτηριστικό μαύρο καπό δημιουργώντας μία ζωηρή αντίθεση. Οι θόλοι των τροχών φιλοξενούν τώρα ειδικά σχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου 17” της Ronal, με ελαστικά 195/40 R17 μπροστά και 205/40 R17 πίσω. Στο πορτμπαγκάζ αποτυπώνεται περήφανα το λογότυπο “Manta” με τη νέα, μοντέρνα γραφή της Opel. Τα χρωμιωμένα διακοσμητικά φτερών του αρχικού μοντέλου έχουν εξαφανιστεί – παραπέμποντας στα βελτιωμένα και αγωνιστικά αυτοκίνητα της εποχής εκείνης που έφεραν την υπογραφή της Irmscher and Co.

Το εσωτερικό υιοθετεί την πιο σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία της Opel. Τα κλασικά στρογγυλά όργανα ανήκουν στο παρελθόν. Τη θέση τους έχει πάρει τώρα ένα φαρδύ Opel Pure Panel, όπως στο νέο Mokka παραγωγής. Δύο ενσωματωμένες και προσανατολισμένες στον οδηγό οθόνες 12 και 10 ιντσών, προβάλλουν σημαντικές πληροφορίες για το αυτοκίνητο, όπως την κατάσταση φόρτισης και την αυτονομία. Η μουσική αναπαράγεται μέσω Bluetooth από τον θρυλικό ενισχυτή Marshall – αρμονική συνύπαρξη σύγχρονου και κλασικού.

Τα σπορ καθίσματα με την κεντρική κίτρινη διακοσμητική γραμμή δημιουργήθηκαν κάποτε για το Opel ADAM S. Τώρα προσφέρουν ένα επίπεδο άνεσης και πλευρικής στήριξης πολύ ανώτερο από αυτό του αρχικού Manta. Ο οδηγός κάθεται πίσω από ένα τιμόνι Petri τριών ακτίνων που έχει επανασχεδιαστεί από την Opel. Το στυλ των ’70ies έχει διατηρηθεί και η χαρακτηριστική κίτρινη ρίγα αποτελεί μία ακόμα σπορ πινελιά. Επιπλέον, matt grey επιφάνειες στο cockpit και τα πάνελ θυρών εναρμονίζονται άριστα με τα υπόλοιπα κίτρινα και μαύρα στοιχεία του «νεοκλασικού» μοντέλου. Η οροφή του χώρου επιβατών φέρει επένδυση από Alcantara και ολοκληρώνει το κομψό περιβάλλον του νέου Opel Manta GSe ElektroMOD.

 

Προηγούμενο άρθροLamborghini: Ηλεκτροκίνηση, επενδύσεις, μείωση εκπομπών
Επόμενο άρθροΗ Ford Mustang Mach 1 στην Ευρώπη