Μετά την αξιολόγηση επτά οχημάτων διαφορετικών πηγών ενέργειας το Green NCAP δηλώνει πως για όλα τα κινητήρια σύνολα χρειάζονται οικολογικότεροι στόχοι.
Το Green NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα αξιολόγησης επτά οχημάτων με διάφορους κινητήρες: τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα Tesla, Renault και MG, τρία υβριδικά Mazda, Mitsubishi και Alfa Romeo και ένα αμιγώς βενζινοκίνητο BMW, που κυκλοφόρησαν πρόσφατα στην ευρωπαϊκή αγορά.
Τα αποτελέσματα παρέχουν απαντήσεις σε κάποιες από τις ερωτήσεις των καταναλωτών κατά την αγορά νέου αυτοκινήτου, π.χ. τα υβριδικά ανταποκρίνονται στις πιο πράσινες προσδοκίες των τεχνολογιών τους; Το Green NCAP αποκαλύπτει πως εάν οι κατασκευαστές δεν δεσμευτούν για βιωσιμότητα, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου και αυξάνοντας την απόδοση, τότε τα αυτοκίνητα μπορεί να μην είναι τόσο πράσινα όσο ισχυρίζονται ότι είναι, ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης.
«Το Green NCAP ενθαρρύνει τους καταναλωτές που ενδιαφέρονται να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, να προσέξουν τις λεπτομέρειες απόδοσης του μελλοντικού αυτοκινήτου τους. Είναι σημαντικό οι νέοι αγοραστές να λαμβάνουν υπόψη την ανεξάρτητη πληροφόρηση καταναλωτών για να επιτύχουν πιο πράσινη επιλογή, σύμφωνα με τις οδηγικές προτιμήσεις τους. Η ετικέτα του ‘υβριδικού’ δεν σημαίνει ότι υπερέχει από ένα καλά ρυθμισμένο όχημα εσωτερικής καύσης. Οι κατασκευαστές προσφέρουν διάφορα επίπεδα υβριδικών για διάφορους σκοπούς. Σε ορισμένες περιπτώσεις, περισσότερη ισχύς δεν σημαίνει απαραιτήτως περισσότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον», δήλωσε ο Δρ. Aleksandar Damyanov, Τεχνικός Διευθυντής του Green NCAP
Το Tesla Model S εντυπωσιάζει με τα καινοτόμα τεχνολογικά χαρακτηριστικά του και την ενεργειακή απόδοση, τις επιδόσεις και την αυτονομία του. Η έκδοση που δοκιμάστηκε είναι η AWD Dual Motor, με μπαταρία 100 kWh, εντυπωσιακή ισχύ και ροπή (504 kW, 842 Nm). Η ναυαρχίδα Model S αποτελεί παράδειγμα στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών πολυτελών αυτοκινήτων, με μεγάλη και σταθερή αυτονομία 630 χλμ υπό πραγματικές συνθήκες δρόμου, έξυπνη διαχείριση θερμότητας και υψηλή απόδοση. Με επίκεντρο την απόδοση και τη θερμική άνεση, παρά την μεγάλη του ισχύ, κερδίζει άνετα 5 Πράσινα Αστέρια με μέση βαθμολογία 97%, μόλις 1% λιγότερο από το Model 3 που δοκιμάστηκε πέρυσι.
Το Mazda CX-60 είναι ένα μεγάλο και πολυτελές SUV και είναι το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής της Mazda μέχρι σήμερα. Είναι plug-in υβριδικό και το ηλεκτρικό του σύστημα κίνησης ικανοποιεί την επιθυμία των καταναλωτών για μεγαλύτερη ισχύ, η οποία έχει αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου και ενέργειας. Ο έλεγχος των εκπομπών ρύπων δεν εντυπωσιάζει. Στον δείκτη καθαρού αέρα, έλαβε μέτρια βαθμολογία, μόλις 5,4/10. Ως εκ τούτου, η μέση βαθμολογία του οχήματος πέφτει κάτω από το όριο της βαθμολογίας στιβαρότητας και βαθμολογείται μόνο με βάση τις στάνταρ δοκιμές. Το CX-60 Plug-In Hybrid λαμβάνει μέσο όρο βαθμολογίας 48% και συγκεντρώνει 2½ Πράσινα Αστέρια.
Το ιαπωνικό Mitsubishi ASX, συμπαγές SUV με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων, που υποστηρίζεται από αδύναμο ήπιο υβριδικό σύστημα. Οι δοκιμές κατανάλωσης απέδωσαν περίπου 6 λ/100 χλμ, που αυξάνεται στα 8,1 λ/100 χλμ στις δοκιμές αυτοκινητόδρομου με πλήρη επιτάχυνση. Η διαχείριση ρύπων είναι καλή κατά μέσο όρο, αν και οι εκπομπές αμμωνίας (NH3) και μονοξειδίου του άνθρακα (CO) θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν καλύτερα. Το Mitsubishi ASX λαμβάνει μέση βαθμολογία 41% και 2½ Πράσινα Αστέρια.
Η Alfa Romeo Tonale είναι ένα κομψό SUV με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου που υποστηρίζεται από ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V. Όπως και στο Mitsubishi, η διαχείριση ρύπων είναι μέτρια, αλλά οι αυξημένες εκπομπές αμμωνίας και η διαχείριση του μονοξειδίου του άνθρακα αποτελούν πρόκληση. Η κατανάλωση εξαρτάται από την περίσταση – από περίπου 5 λ/100 χλμ στον δρόμο έως 8,3 λ/100 χλμ στον αυτοκινητόδρομο. Η Alfa Romeo Tonale 1.5 VGT 48V-Hybrid λαμβάνει μέση βαθμολογία 42% και 2½ Πράσινα Αστέρια.
Σε αυτήν την έκδοση, η παραδοσιακή αγγλική μάρκα MG έλαβε βαθμολογία 5 αστέρων με το MG 5. Το αμιγώς ηλεκτρικό station wagon διαθέτει μέγιστη ισχύ 115 kW και μπαταρία 61 kWh. Όπως ήταν αναμενόμενο, το Cold Ambient Test στους -7°C έδειξε σημαντική αύξηση σε ζήτηση ενέργειας, αλλά αυτό μπορεί να αποδοθεί στη γρήγορη θέρμανση της καμπίνας και στην παροχή επαρκούς θέρμανσης σε κρύες, χειμερινές συνθήκες. Κατά την δοκιμή χωρητικότητας μπαταρίας, το όχημα φορτίστηκε στα 11 kW και η απόδοση δικτύου προς μπαταρία εντυπωσίασε με 92%. Το MG 5 έλαβε μέση βαθμολογία 95% και 5 Πράσινα Αστέρια. Τον περασμένο μήνα, το Green NCAP ανακοίνωσε το νέο Βραβείο Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής (LCA) και οι υπολογισμοί του δείχνουν ότι το MG 5 διαθέτει σχετικά χαμηλό LCA βάσει του ευρωπαϊκού μέσου όρου και πληροί τα κριτήρια του βραβείου LCA .
Το Euro NCAP έχει δεσμευτεί να βελτιώσει το επίπεδο του εξοπλισμού ασφαλείας των βαν και των οχημάτων πολλαπλών χρήσεων (MPV), αλλά και η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα πρέπει να αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τους κατασκευαστές. Σε αυτήν την έκδοση, το Green NCAP παρουσιάζει το πρώτο ηλεκτρικό MPV που δοκιμάστηκε σύμφωνα με τα σκληρά πρωτόκολλά του: το Renault Kangoo E-Tech. Πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με βελτιωμένες δυνατότητες μεταφοράς εμπορευμάτων και απευθύνεται σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ). Με τη σχετικά μικρή μπαταρία του (45 kWh), χρησιμεύει κυρίως για μικρότερες αποστάσεις. Ωστόσο, το όχημα έχει χαμηλή απόδοση δικτύου προς μπαταρία 84%, μικρότερη από την συνήθη των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με μέση βαθμολογία 90%, το Kangoo E-Tech λαμβάνει 5 Πράσινα Αστέρια.
Το μόνο αμιγώς βενζινοκίνητο όχημα αυτής της έκδοσης, η BMW X1sDrive18i, είναι ένα μικρό SUV μέγιστης ισχύος 100 kW, της χαμηλότερης των εκδόσεων X1. Όπως τα περισσότερα βενζινοκίνητα ορυκτών καυσίμων, λαμβάνει την μικρότερη βαθμολογία στον Δείκτη Αερίων Θερμοκηπίου λόγω των εκπομπών CO2 στην εξάτμιση. Το ισχυρότερο σημείο της X1, ωστόσο, είναι η μετεπεξεργασία της εξάτμισης. Στον Δείκτη Καθαρού Αέρα, η BMW παρουσιάζει υψηλές και στιβαρές επιδόσεις και κερδίζει επάξια 7,7 βαθμούς στους 10. Η BMW X1 επιτυγχάνει Μέση Βαθμολογία 45% και λαμβάνει 2½ Πράσινα Αστέρια.