Η Ampere, η ευρωπαϊκή απάντηση στις προκλήσεις, εστιάζει στην ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό, συνδυάζοντας 15 χρόνια εμπειρίας στα ηλεκτρικά οχήματα μέσα από έναν οργανισμό ευέλικτο και προσανατολισμένο στην καινοτομία.

Ως καθαρή απόδειξη του «Revolution», του 3ου κεφαλαίου του στρατηγικού πλάνου Renaulution του Renault Group, η Ampere λανσάρεται για να γίνει η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων (EV), αλλά και ένας σημαντικός παίκτης στην αγορά λογισμικού.

Για να ανταποκριθεί στις προκλήσεις, να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τον μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και να αντιμετωπίσει τους σημαντικούς κλιματικούς προβληματισμούς, το Renault Group δημιούργησε την Ampere, ένα νέο μοντέλο εταιρείας, που αντικατοπτρίζει το στόχο του να καταστεί ηγέτης της Ευρώπης στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Με οδηγό την τεχνολογία, η Ampere αναπτύσσει οριζόντιο επιχειρηματικό μοντέλο που δίνει τη δυνατότητα στο Renault Group να είναι πιο ευέλικτο και να ανταποκρίνεται πιο άμεσα στις καινοτομίες. Στόχος είναι ο εκδημοκρατισμός των EV στην Ευρώπη, προσφέροντας προσιτά οχήματα. Η Ampere βασίζεται στην 15ετή τεχνογνωσία της Renault στα ηλεκτρικά οχήματα, συνδυάζοντας ευέλικτη και αποτελεσματική οργάνωση στον τομέα της σχεδίασης αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων για την ευρωπαϊκή αγορά και παρέχοντας μοναδική εμπειρία στον πελάτη.

Το βιομηχανικό και τεχνολογικό project που επιδιώκεται με την Ampere έχει έντονη απήχηση στην ευρωπαϊκή αγορά. Διαθέτει ένα μοναδικό φάσμα δεξιοτήτων καθώς και σταθερό βιομηχανικό και τεχνολογικό οικοσύστημα, που προστατεύει ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Κάτω από την ομπρέλα της Ampere λειτουργούν 11 παραγωγικές μονάδες στη Γαλλία, μεταξύ των οποίων τέσσερις βιομηχανικές εγκαταστάσεις: το ElectriCity που περιλαμβάνει τα εργοστάσια του Douai, της Maubeuge και της Ruitz, αλλά και το εργοστάσιο στην Cléon.

Η εταιρεία απασχολεί πάνω από 11.000 άτομα – το 35% εκ των οποίων είναι μηχανικοί – που σχεδιάζουν, εξελίσσουν, κατασκευάζουν και εμπορεύονται οχήματα υψηλής απόδοσης, ασφαλή και βιώσιμα, κάτω από την ομπρέλα της Renault. Όλοι αυτοί ενώνουν τις δυνάμεις τους για να πραγματοποιήσουν αυτή τη μεγάλης κλίμακας μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Eταιρική ταυτότητα που συνδυάζει την παράδοση με την αλλαγή

Το λογότυπο της Ampere ξεκίνησε με το σχήμα ενός διαμαντιού, το ιστορικό και διαχρονικό έμβλημα της Renault, που αντανακλά το ανθρώπινο και βιομηχανικό της παρελθόν. Φτιαγμένο από πολλά διαμάντια, απεικονίζει αυτή τη νέα διαμόρφωση μίας σφιχτής δομής, ευέλικτων ομάδων, που η καθεμία έχει τον δικό της τομέα εξειδίκευσης. Η σύνθεση που προκύπτει από αυτά τα διαμάντια πυροδοτεί ιδέες αέναης κίνησης και πορείας ανόδου, προς έναν κοινό στόχο.

Η ταυτότητα της Ampere συνδυάζει τρία βασικά χρώματα – το Scandium, το Eigengrau και το Silicon Grey – δημιουργώντας μία τέλεια ισορροπία μεταξύ τεχνολογίας και φιλικότητας, μεταξύ ανθρώπινου χαρακτήρα και καινοτομίας.

Εκδημοκρατισμός της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, μέσω της περεταίρω διεύρυνσης της βάσης πελατών.

  • Ως ηγέτης της ευρωπαϊκής αγοράς στην κατηγορία των μεσαίων και μικρομεσαίων οχημάτων, το Renault Group, άρα και η Ampere, στοχεύουν στις κατηγορίες Β & C οι οποίες αναμένεται να αποτελέσουν το 75% των ευρωπαϊκών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, μέχρι το 2030. Την περίοδο 2023-2030, οι δύο αυτέςκατηγορίες προβλέπεται να παρουσιάσουν ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης της τάξεως του 25%.
  • Στην προσπάθεια αξιοποίησης αυτής της ευκαιρίας, η Ampere έχει στόχο τον εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, με την επίτευξη εναρμόνισης της τιμής μεταξύ μοντέλων με ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης, προλαμβάνοντας τον ανταγωνισμό.
  • Η Ampere διαθέτει ήδη ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα χάρη στις δύο πλατφόρμες της, που έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ είναι σχεδιασμένες με στόχο την μείωση του κόστους:
  • AmpR Small platform για μοντέλα του segment B (προηγούμενη ονομασία CMF-B EV)
  • AmpR Medium platform για μοντέλα του segment C (προηγούμενη ονομασία CMF-EV)
  • Πέραν αυτών, η Ampere βαδίζει σταθερά βάσει ενός οδικού χάρτη με στόχο την μείωση του κόστους, μέσω ολιστικής προσέγγισης στην ηλεκτροκίνηση. Έως το 2027/2028, η ετιαρεία έχει στόχο να περιορίσει έως και 40%, τα μεταβλητά κόστη μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων 1ης και 2ης γενιάς του segment C, ακολουθώντας σταθερή κατεύθυνση με τρεις βασικούς πυλώνες:
  • Κινητήρας EV (μπαταρία και σύστημα ηλεκτροκίνησης):
    • 50% μείωση του κόστους της μπαταρίας ανά όχημα της ίδιας γκάμας
    • 25% μείωση του κόστους του συστήματος ηλεκτροκίνησης, ανά όχημα
  • Όχημα (πλατφόρμα και αμάξωμα):
    • 25% μείωση του κόστους της πλατφόρμας, ανά όχημα
    • 15% μείωση του κόστους του αμαξώματος, ανά όχημα
  • Επιχειρηματική αριστεία που θα δώσει τη δυνατότητα μείωσης κατά 50% του κόστους παραγωγής και logistics.
  • Ως αποτέλεσμα της διαρκούς εφαρμογής του πλάνου μείωσης κόστους, έχει επιτευχθεί ένα πρώτο σημαντικό βήμα με το Scenic E-Tech, το οποίο έχει ήδη επιτύχει την εναρμόνιση του Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας (TCO) με τα υβριδικά οχήματα. Η εναρμόνιση τιμής μεταξύ μοντέλων EV & ΜΕΚ αναμένεται να επιτευχθεί με τη 2η γενιά (διάδοχοι των Megane-E-Tech και Scenic E-Tech), έως το 2027/2028 με ταυτόχρονη διατήρηση των περιθωρίων κέρδους. Στο segment Β, η Ampere θα ξεκινήσει με το Renault 5 το 2024 και το Renault 4 το 2025 (με εκτιμώμενη τιμή εκκίνησης στην Ευρώπη περίπου 25.000 ευρώ), αλλά και με το νέο ηλεκτρικό Renault Twingo που θα εκτιμάται ότι στην Ευρώπη θα κοστίζει κάτω από 20.000 ευρώ.

Ampere, η ευρωπαϊκή απάντηση στις προκλήσεις

Ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η Ampere διαθέτει ένα συναρπαστικό και άκρως ανταγωνιστικό χαρτοφυλάκιο προϊόντων, που περιλαμβάνει μοντέλα στις κατηγορίες A, B και C, ενώ αρχικά αποτελείται από πέντε μοντέλα:

  • Το Megane E-Tech, που λανσαρίστηκε στα μέσα του 2022, είναι το όχημα που επανατοποθέτησε τη μάρκα στην αγορά των EV, πετυχαίνοντας την κατάκτηση νέων πελατών (ποσοστό κατάκτησης πάνω από 50% από τον ανταγωνισμό στην Ευρώπη). Κατέκτησε μερίδιο αγοράς στην ευρωπαϊκή αγορά των EV της τάξης του 2,2%, ενώ αποτελεί το Νο1 αυτοκίνητο στην κατηγορία C-EV στη Γαλλία. Το συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει το καλύτερο σύστημα infotainment και δικτύωσης στην κατηγορία του: το OpenR Link.
  • Το Scenic E-Tech, κυκλοφορεί στις αρχές του επόμενου έτους και προϊδεάζει για το μέλλον των ευρωπαϊκών οικογενειακών αυτοκινήτων. Η αειφορία βρίσκεται στον πυρήνα του σχεδιασμού του, καθώς έως και το 95% των υλικών κατασκευής του είναι ανακυκλώσιμα, ενώ προσφέρει κορυφαία τιμή αυτονομίας στην κατηγορία του, η οποία ξεπερνά τα 625km WLTP, με TCO (Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας) που ήδη βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τα υβριδικά αυτοκίνητα.
  • Το Renault 5, πρόκειται να παρουσιαστεί το 1ο τρίμηνο του 2024, αποτελώντας την αναγέννηση ενός εμβληματικού μοντέλου, ενώ έχει ήδη την αναγνώριση του Τύπου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το Renault 5 θα προσφέρει αυτονομία έως και 400χλμ. με εκτιμώμενη αρχική τιμή στην Ευρώπη περίπου 25.000 ευρώ, που ανταγωνίζεται ευθέως τα υβριδικά μοντέλα του segment Β. Θα είναι εξοπλισμένο με το avatar Reno, έναν ‘virtual’ συνοδηγό τεχνητής νοημοσύνης, που μαθαίνει καθημερινά να προβλέπει καλύτερα και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του χρήστη του.
  • Το Renault 4, που θα λανσαριστεί το 2025, θα είναι η “μετενσάρκωση” ενός παγκόσμιου αυτοκινήτου για την εποχή της ηλεκτροκίνησης. Θα είναι ένα αυτοκίνητο με κορυφαία ευελιξία που θα κεφαλαιοποιήσει την επιτυχημένη συνταγή του Renault 5, όπως η πλατφόρμα AmpR Small και το σύστημα infotainment.
  • Το Renault Twingo Legend, που αποκαλύφθηκε ως πότυπο, είναι το ιδανικό αστικό όχημα χωρίς συμβιβασμούς: το οικονομικότερο στην κατηγορία του, με κατανάλωση μόλις 10 kWh/100 km, 75% χαμηλότερες εκπομπές CO₂ κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του, σε σύγκριση με το μέσο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως που κυκλοφόρησε το 2023, μηδενικές εκπομπές CO₂, αλλά και λιγότερη σπατάλη πρώτων υλών χάρη στο μικρό του μέγεθος. Κατασκευασμένο στην Ευρώπη, το αυτοκίνητο θα προσφέρεται σε μία εκτιμώμενη αρχική τιμή κάτω των 20 χιλιάδων ευρώ (προ επιδοτήσεων).

Η συγκεκριμένη γκάμα θα διευρυνθεί μέχρι το 2031, με δύο ακόμα ηλεκτρικά μοντέλα 2ης γενιάς, που θα ανεβάσουν τον συνολικό αριθμό των μοντέλων στα 7. Από έναν στόχο ~300.000 πωλήσεων οχημάτων το 2025, η Ampere αναμένει να πουλήσει ~1 εκατομμύριο οχήματα το 2031, επιτυγχάνοντας ένα μερίδιο αγοράς της τάξεως του 10%.

Πέρα από τη δική της γκάμα, η Ampere έχει επίσης σχεδιαστεί για να αποτελέσει μια τεχνολογική, κατασκευαστική και επιχειρηματική πλατφόρμα που θα εξυπηρετεί και άλλες μάρκες, εκτός της Renault, γεγονός που οφείλεται στην ευελιξία των γραμμών παραγωγής, την πολυμορφικότητα των δύο πλατφορμών και την ανταγωνιστικότητα της βάσης του κόστους. Μεταξύ άλλων, η Ampere θα παράγει τουλάχιστον δύο μοντέλα για την Alpine, ενώ θα υποστηρίξει και τη Dacia στην πορεία της προς την ηλεκτροκίνηση, παρέχοντας λύσεις λογισμικού για ολόκληρο το Renault Group.

Προηγούμενο άρθροGreen NCAP: Χρειάζονται οικολογικότεροι στόχοι
Επόμενο άρθροΣυνεργασία FREENOW – Karhoo σε όλη την Ευρώπη