Ο Green NCAP δημοσίευσε την αξιολόγησή του για τη βιωσιμότητα τριών μοντέλων, διαφορετικών συστημάτων κίνησης, των Ioniq 5, Yaris Cross Hybrid και DS 4.

  • Hyundai Ioniq 5 – 58 kWh Electric RWD Automatic

Το Hyundai Ioniq 5 είναι ηλεκτρικό crossover μπαταρίας (CUV) με μεγάλους χώρους και άνεση. Το μοντέλο δοκιμής διαθέτει μπαταρίας 58 kWh. Παρά την μεγάλη μάζα, τυπική των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το όχημα έχει χαμηλή κατανάλωση στις τυπικές δοκιμές WLTC+ (Κρύο και Ζεστό). Στη δυναμική δοκιμή αυτοκινητόδρομου, ωστόσο, το Ioniq 5 έχει σημαντικά μεγαλύτερη κατανάλωση και υπό ψυχρές χειμερινές συνθήκες (δοκιμή WLTC+ στους -7°C), αυξάνεται ακόμα και κατά 85% σε σύγκριση με την τυπική δοκιμή. Ως εκ τούτου, η αυτονομία του υπό τέτοιες συνθήκες μειώνεται, λόγω της ανάγκης θέρμανσης καμπίνας και διαχείρισης μπαταρίας. Η μετρούμενη χωρητικότητα της μπαταρίας των 58,8 kWh αντιστοιχεί στη δηλωμένη τιμή (58 kWh) και επιτρέπει αυτονομία περίπου 380 χλμ σε πραγματικές συνθήκες και μέτριες απαιτήσεις κλιματισμού. Το Ioniq 5 διαθέτει μοναδική σχεδίαση, αλλά και αυξημένη οπισθέλκουσα σε σύγκριση με άλλα ηλεκτρικά οχήματα. Η υψηλότερη ενεργειακή απόδοση σε κρύες καιρικές συνθήκες θα βελτίωνε περαιτέρω την βαθμολογία βιωσιμότητας του οχήματος.

Η απουσία ρυπογόνων εκπομπών, η υψηλή ενεργειακή απόδοση και οι σχετικά χαμηλές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου της μέσης ευρωπαϊκή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας δίνουν στο Hyundai Ioniq 5 υψηλό σταθμισμένο συνολικό δείκτη 9,4 στα 10 και βαθμολογία 5 πράσινων αστέρων.

  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid FWD CVT

Ο Green NCAP δοκίμασε το μοντέλο Toyota Yaris Cross Hybrid 2022 ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου, ηλεκτροκινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων συνεχούς μεταβλητής. Πρόκειται για συμπαγές SUV που απευθύνεται στους αγοραστές που αναζητούν υψηλή καθημερινή άνεση και λειτουργικότητα. Το σύστημα κίνησης αποτελεί σωστή επιλογή με λογική κατανάλωση σε συνδυασμό με αποτελεσματική μείωση ρύπων. Η απόδοση του υπερσύγχρονου συστήματος μετεπεξεργασίας καυσαερίων παρέμεινε στιβαρή και αποτελεσματική καθ’ όλες τις συνθήκες δοκιμών, αλλά επιδέχεται πρόσθετων βελτιώσεων, ειδικά για μετακινήσεις με εκκίνηση ψυχρού κινητήρα και δυναμικές συνθήκες, όπου το Yaris θα παρουσίαζε βελτίωση σε μείωση σωματιδίων. Τα εκπεμπόμενα αέρια θερμοκηπίου είναι συνήθη σε όχημα παρόμοιας διαμόρφωσης και καλύπτουν το συνολικό αποτέλεσμα, τοποθετώντας το Toyota Yaris Cross Hybrid στη γκάμα των 3 πράσινων αστέρων, με σταθμισμένο συνολικό δείκτη 5,2.

  • DS 4 Puretech 225 Petrol FWD Automatic

Το DS 4 δοκιμάστηκε με ισχυρό βενζινοκινητήρα 165 kW. Το αυτοκίνητο καλύπτει το πρότυπο εξάτμισης Euro 6 και αποδίδει σύμφωνα με τον εγκεκριμένο τύπο, με εκπομπές CO2 περίπου 150 γρ/χλμ στις εργαστηριακές δοκιμές WLTC+, αλλά δεν πληροί τις προϋποθέσεις της πρόσθετης δοκιμής στιβαρότητας. Η δοκιμή αυτοκινητόδρομου αποτελεί πρόκληση για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του DS 4 και στις τρεις κατηγορίες. Το όχημα αδυνατεί να συγκεντρώσει βαθμούς για καθαρό αέρα ή αέρια θερμοκηπίου και κερδίζει μόνον 1,5 βαθμό για ενεργειακή απόδοση. Η μετεπεξεργασία των καυσαερίων στερείται στιβαρότητας και η κατανάλωση καυσίμου είναι σχετικά υψηλή. Αυτά μειώνουν σημαντικά τη συνολική βαθμολογία σε μόλις 1½ πράσινο αστέρι στα 5, με σταθμισμένο συνολικό δείκτη 2,9 στα 10.

Προηγούμενο άρθροΗ έκδοση Platinum του νέου Ford Ranger
Επόμενο άρθροΕξαιρετικό το Fleet Europe Summit 2022