34 φορτηγά μηδενικών εκπομπών (ηλεκτρικά ή/και κυψελών καυσίμου υδρογόνου) είναι ήδη διαθέσιμα ή θα κυκλοφορήσουν σύντομα στην ευρωπαϊκή αγορά.

Με αφορμή την IAA Transportation 2022, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Ανόβερο, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων – ACEA, άδραξε την ευκαιρία να συντάξει επισκόπηση από 34 φορτηγά μηδενικών εκπομπών, κάποια από τα οποία οι επισκέπτες της έκθσης είδαν από πρώτο χέρι.

Όλοι οι κατασκευαστές έχουν ήδη ξεκινήσει είτε πρόκειται να ξεκινήσουν σύντομα τη μαζική παραγωγή των νέων τους φορτηγών μηδενικών εκπομπών ρύπων, ηλεκτρικών μπαταρίας κατ’ αρχάς και αμέσως μετά υδρογόνου.

Όπως δείχνει η επισκόπηση, δεκάδες διαφορετικά μοντέλα ηλεκτρικών φορτηγών μπαταρίας είναι ήδη διαθέσιμα σε διάφορες διαμορφώσεις, με δυνατότητα προσαρμογής.

Φτάνοντας έως και τους 44 τόνους μεικτού βάρους με κανονική φόρτωση, αυτά τα μοντέλα μπορούν να χρησιμεύσουν για διαφορετικές δραστηριότητες, όπως μεγάλων αποστάσεων, περιφερειακών διανομών και κατασκευών.

Τα φορτηγά που κινούνται με υδρογόνο (ηλεκτρικά κυψελών καυσίμου) αποτελούν την δεύτερη σημαντική τεχνολογία κινητήρων μηδενικών εκπομπών. Τα φορτηγά κυψελών καυσίμου έχουν ήδη παραληφθεί από τους πελάτες για πραγματική εμπειρία σε τακτικές καθημερινές λειτουργίες.

Για να εξασφαλιστεί ταχεία υιοθέτηση αυτών των οχημάτων, πρέπει να θεσπιστούν επειγόντως ευνοϊκές συνθήκες για μεταφορές και logistics, όπως πυκνό δίκτυο υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού κατάλληλων για βαρέα οχήματα και αποτελεσματικό σύστημα τιμολόγησης άνθρακα. Τα οχήματα δεν θα αποτελέσουν εμπόδιο!

Ενώ τα οχήματα μηδενικών εκπομπών είναι έτοιμα για την αγορά και κυκλοφορούν σε μεγάλους αριθμούς, πρέπει να θέσουμε σωστά το πλαίσιο για να διασφαλίσουμε ότι οι μεταφορείς θα αγκαλιάσουν πλήρως αυτή τη μεταστροφή, επισημαίνει η ACEA.

Τα επαγγελματικά οχήματα χρησιμοποιούνται από επαγγελματίες μεταφορείς ως εργαλεία. Ως εκ τούτου, η λειτουργία τους πρέπει να είναι εμπορικά βιώσιμη και κερδοφόρα. Κανένας μεταφορέας δεν θα επενδύσει σε οχήματα μηδενικών εκπομπών εάν δεν μπορεί να τα επαναφορτίσει ή να τα ανεφοδιάσει. Αυτό σημαίνει πως χρειαζόμαστε ένα πυκνό δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης και ανεφοδιασμού. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της ΕΕ, ειδικά τα κράτη μέλη, πρέπει να συμφωνήσουν στον καθορισμό δεσμευτικών και φιλόδοξων στόχων για την ανάπτυξη της υποδομής.

Προηγούμενο άρθροΣύστημα εσωτερικών ραντάρ από τη Volvo Cars
Επόμενο άρθροJeep: Wards 10 Best Engines and Propulsion Systems