Η Ford είναι μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που εργάζονται για τα αυτόνομα οχήματα. Επιβατικά οχήματα, λεωφορεία, οχήματα ridehailing και vans διανομών, υπάρχει πιθανότητα να κυκλοφορούν σε αυτόνομες παραλλαγές στους δρόμους μας μέσα στην επόμενη δεκαετία. Αλλά στην περίπτωση των διανομών με van, πώς θα πηγαίνει το δέμα από το όχημα στην πόρτα του πελάτη; Η απάντηση μπορεί να είναι το Ford Digit, ένα βαδίζον ρομπότ παράδοσης.
Σε στενή συνεργασία με την Agility Robotics, μια startup από το Όρεγκον, η Ford ανέπτυξε το Digit, ένα ρομπότ ικανό να βαδίζει και να μεταφέρει ένα πακέτο που ζυγίζει μέχρι 20 κιλά. Μπορεί να ανεβαίνει και να κατεβαίνει σκάλες, να περπατάει σε ανώμαλο έδαφος και να αντιδρά σε γεγονότα όπως το κτύπημα σε κάποιο εμπόδιο, χωρίς να χάνει την ισορροπία του και να πέφτει.
Προκειμένου να μεγιστοποιηθεί το ωφέλιμο φορτίο του van, το ρομπότ μπορεί να αναδιπλωθεί όταν δεν χρησιμοποιείται. Και επειδή οι μηχανικοί θέλησαν να το κάνουν όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ, το Digit βασίζεται στη δυνατότητα επεξεργασίας του οχήματος για λεπτομερείς πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της καλύτερης διαδρομής προς την πόρτα.
Το Digit είναι εξοπλισμένο με lidar και διάφορες κάμερες, οι οποίες πρέπει να επαρκούν για τις βασικές λειτουργίες βαδίσματος. Σε περίπτωση που το ρομπότ κολλήσει, μπορεί να στείλει μια εικόνα στο όχημα που θα βρει μια λύση την οποία μπορεί να στείλει πίσω στο ρομπότ. Εάν το όχημα δεν μπορεί να βρει λύση, μπορεί να στείλει το αίτημά του στο cloud και να ζητήσει βοήθεια από άλλα συστήματα.
Η ελαφριά κατασκευή του Digit εξασφαλίζει επίσης μακροπρόθεσμη λειτουργία, απαραίτητη για τις επιχειρήσεις διανομών, όπου τα αυτόνομα οχήματα θα λειτουργούν κατά πάσα πιθανότητα κατά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας.
Όλα αυτά ακούγονται πολύ ελπιδοφόρα και συναρπαστικά. Υπάρχει όμως και κάτι δυσάρεστο: το Ford Digit είναι μόνο ένα πρότυπο υπό δοκιμή. Δεν υπάρχει ακόμα κανένα νέο σχετικά με την ημερομηνία έναρξης της παραγωγής για το εμπόριο.