Η FCA Italy δραστηριοποιείται για την ενεργοποίηση πιστωτικής διευκόλυνσης, όπως προβλέπεται στο πρόσφατο ιταλικό διάταγμα ρευστότητας, προς περαιτέρω υποστήριξη του τομέα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Italy ξεκίνησε μια διαδικασία με την ιταλική κυβέρνηση για λήψη εγγύησης από τη SACE για υποστήριξη πιστωτικής διευκόλυνσης που θεσπίστηκε προς υποστήριξη της ιταλικής αλυσίδας αυτοκινήτου, που αποτελείται από περίπου 10.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Μετά από πρόσφατες αναφορές στον τύπο, η FCA Italy SpA επιβεβαιώνει ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με την ιταλική κυβέρνηση (το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών – MEF και το Υπουργείο Οικονομικής Ανάπτυξης – MISE) προκειμένου να λάβει εγγύηση από την SACE, τον Οργανισμό Εξαγωγικών Πιστώσεων της Ιταλίας (μέρος του ομίλου Cassa Depositi e Prestiti SpA του ιταλικού δημοσίου), βάσει του πρόσφατα θεσπισθέντος διατάγματος ρευστότητας (“Decreto Liquidità”). Έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με τον Intesa Sanpaolo, τον μεγαλύτερο τραπεζικό όμιλο της Ιταλίας, σχετικά με μια τριετή πιστωτική διευκόλυνση προοριζόμενη αποκλειστικά για χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων της FCA στην Ιταλία και με σκοπό την παροχή περαιτέρω υποστήριξης σε περίπου 10.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις της ιταλικής αλυσίδας εφοδιασμού αυτοκινήτου, μετά το άνοιγμα των ιταλικών εργοστασίων της εταιρείας στα τέλη Απριλίου.

Βάσει ενός καινοτόμου μηχανισμού, αρχικά για την αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτου, η διαχείριση όλων των εκταμιεύσεων της πιστωτικής διευκόλυνσης θα ελέγχεται μέσω ειδικών λογαριασμών που έχουν δημιουργηθεί σε συνεργασία με τον Intesa Sanpaolo, με μοναδικό σκοπό την παροχή επιχειρησιακής υποστήριξης πληρωμών σε Ιταλούς προμηθευτές προς διατήρηση της ρευστότητάς τους και, παράλληλα, υποστήριξη της επανεκκίνησης παραγωγής και επενδύσεων των ιταλικών εργοστασίων. Σύμφωνα με το διάταγμα ρευστότητας της ιταλικής κυβέρνησης, το συνολικό ποσό της πιστωτικής διευκόλυνσης μπορεί να ισοδυναμεί με το 25% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών των βιομηχανικών δραστηριοτήτων της FCA στην Ιταλία, ή έως 6,3 δισ. ευρώ.

Αυτή η καινοτόμος συμφωνία επαναβεβαιώνει τον ρόλο της ιταλικής βιομηχανίας αυτοκινήτου στην επανεκκίνηση της ιταλικής βιομηχανίας, για τον οποίο η FCA – μαζί με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες της – είναι καθοριστικής σημασίας. Αυτή η θέση θα ενισχυθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια μέσω εκτεταμένου επενδυτικού σχεδίου, το οποίο έχει ήδη παρουσιαστεί και εγκριθεί, όπως φαίνεται και από τις πρόσφατες εκδόσεις παραγωγής του νέου ηλεκτρικού Fiat 500 στο Τορίνο και των υβριδικών plug-in Jeep Renegade και Jeep Compass στο Melfi.

Συνολικά, ο τομέας του αυτοκινήτου αποτελεί βασικό κομμάτι της ιταλικής βιομηχανίας, τόσο από άποψη συνάφειας όσο και από άποψη δομής. Από μόνος του ισοδυναμεί με περίπου 6,2% του ιταλικού ΑΕΠ και όσον αφορά στην απασχόληση περίπου στο 7% του συνόλου του μεταποιητικού τομέα.

Το ιταλικό οικοσύστημα αυτοκινήτου αντιπροσωπεύει ένα από τα διεθνώς αναγνωρισμένα πλεονεκτήματα της χώρας, καθώς επίσης και έναν από τους μεγαλύτερους τομείς εξειδικευμένης βιομηχανικής και εμπορικής τεχνογνωσίας στην Ευρώπη. Αυτός ο τομέας διαχειρίζεται τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε έρευνα και καινοτομία της χώρας, θεμελιώδεις για τη διασφάλιση της μελλοντικής οικονομικής ανταγωνιστικότητας σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από ταχείες τεχνολογικές αλλαγές.

Η νέα πιστωτική διευκόλυνση αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου της FCA για την ασφαλή επανεκκίνηση των ιταλικών δραστηριοτήτων της. Το γεγονός αυτό διαδέχεται μια άνευ προηγουμένου περίοδο κατά την οποία ελήφθησαν γρήγορα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων, των οικογενειών και των κοινοτήτων έναντι της επείγουσας ανάγκης για τον Covid-19 και τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα την πλήρη αναστολή των βιομηχανικών και εμπορικών δραστηριοτήτων της FCA στην Ιταλία, με την αναπόφευκτα δραματική βραχυπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη επίδραση σε ολόκληρο το οικοσύστημα αυτοκινήτου.

Η FCA είναι ο μεγαλύτερος βιομηχανικός όμιλος της Ιταλίας και απασχολεί άμεσα 55.000 άτομα σε 16 εργοστάσια και 26 ειδικές εγκαταστάσεις Έρευνας & Ανάπτυξης. Ακόμα, περισσότερες από 200.000 επιπλέον θέσεις εργασίας σε 5.500 εξειδικευμένους Ιταλούς προμηθευτές συνδέονται άμεσα με την επιτυχή συνέχιση των δραστηριοτήτων της εταιρείας. Επιπροσθέτως 120.000 θέσεις εργασίας σε 12.000 επιχειρήσεις διαφόρων μεγεθών στους τομείς διανομής και υπηρεσιών υποστηρίζουν τον ιταλικό κλάδο αυτοκινήτου. Επίσης, το 40% των ετήσιων εσόδων 50 δισ. ευρώ που προέρχονται από τον ιταλικό τομέα παρελκομένων αυτοκινήτων εξαρτάται από τις προμήθειες προς την FCA.

Η πρώτη προτεραιότητα του σχεδίου της FCA είναι η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων της, όπως ανακοινώνει η εταιρεία. Με την υποστήριξη των συνδικαλιστικών εταίρων και των εμπειρογνωμόνων της, η έχει θεσπίσει πρωτόκολλα για τις δραστηριότητές της στην Ιταλία που αποτελούν σημεία αναφοράς για την επιστροφή στο χώρο εργασίας. Παρ ‘όλα αυτά, η επανεκκίνηση των εργοστασίων της FCA και του τομέα στο σύνολό του θα γίνει αναπόφευκτα σταδιακά. Στόχος των συζητήσεων είναι η ενίσχυση της οικονομικής αντοχής του ιταλικού κλάδου αυτοκινήτου στο σύνολό του, κατά τη διάρκεια μιας αναπόφευκτα μακράς και απαιτητικής περιόδου ανάκαμψης.

FCA Group και Groupe PSA

Ας σημειωθεί ότι, τόσο το διοικητικό συμβούλιο της FCA όσο και το διοικητικό συμβούλιο της Peugeot (Groupe PSA) αποφάσισαν να μη διανείμουν το συνηθισμένο μέρισμα το 2020 ανάλογο του οικονομικού έτους 2019, υπό το πρίσμα των επιπτώσεων από την τρέχουσα κρίση του COVID-19.

Οι FCA και Groupe PSA επιβεβαίωσαν, παράλληλα, πως οι προετοιμασίες για τη συγχώνευση 50/50 των επιχειρήσεών τους, που ανακοινώθηκαν τον Δεκέμβριο του 2019, προχωρούν καλά, λαμβάνοντας υπόψη και την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία και άλλους κανονισμούς. Η ολοκλήρωση της συγχώνευσης αναμένεται να πραγματοποιηθεί σύμφωνα με το πρόγραμμα, πριν το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021, σύμφωνα με τους συνήθεις όρους.

Προηγούμενο άρθροΝέα γενιά Hyundai i10: ασφαλέστερη και πιο προηγμένη
Επόμενο άρθροΣΕΕΑΕ: “Μπαλάκι” το νομοσχέδιο με το Τέλος Ταξινόμησης