Οι εταιρείες ενοικίασης οχημάτων στην Ευρώπη αναφέρουν μειωμένα κέρδη λόγω χαμηλότερων του αναμενομένου τιμών για τα μεταχειρισμένα ενοικιαζόμενα οχήματα που πωλούνται στη δευτερογενή αγορά.

Ενισχυμένη από τη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση και τη διεθνή της επέκταση, η Sixt στην πρόσφατη ετήσια έκθεσή της κατέγραψε κύκλο εργασιών άνω των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2024 — τρίτη συνεχόμενη χρονιά με ρεκόρ πωλήσεων.

Ωστόσο, τα προ φόρων κέρδη μειώθηκαν στα 335 εκατομμύρια ευρώ το 2024, χαμηλότερα από τις αρχικές, πιο αισιόδοξες προβλέψεις. Ένας βασικός παράγοντας της μειωμένης κερδοφορίας είναι η σημαντική πτώση των τιμών μεταπώλησης για πρώην ενοικιαζόμενα οχήματα.

Η μειωμένη κερδοφορία αφορά ιδιαίτερα τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα (EV), τα οποία αντιμετωπίζουν υψηλότερους ρυθμούς απόσβεσης μέσα σε μια υποτονική αγορά μεταχειρισμένων. Άλλες εταιρείες ενοικίασης αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις. Αν και η Europcar δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει πλήρη οικονομικά αποτελέσματα για το 2024, οι ενδιάμεσες αναφορές δείχνουν παρόμοια πίεση λόγω της πτώσης των τιμών μεταχειρισμένων. Και η Hertz επηρεάστηκε.

Στην παγκόσμια οικονομική της έκθεση για το τρίτο τρίμηνο του 2024, η εταιρεία ανέδειξε ζημία 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, κυρίως λόγω κόστους απόσβεσης και χαμηλών τιμών μεταχειρισμένων. Αν και το μεγαλύτερο μέρος της ζημίας προήλθε από τις δραστηριότητες στις ΗΠΑ, η ευρωπαϊκή θυγατρική ανέφερε παρόμοιες πιέσεις. Η επιθετική στρατηγική της Hertz για επένδυση στα EV και η μετέπειτα απόφαση να πουλήσει χιλιάδες Tesla σε μειωμένες τιμές αναδεικνύουν την περιορισμένη ζήτηση για ενοικιαζόμενα EV και την αστάθεια της αγοράς μεταχειρισμένων ηλεκτρικών.

Προηγούμενο άρθροPAL-V: «Πράσινο φως» στο Liberty από τον EASA
Επόμενο άρθροDucati: Νέος τιμοκατάλογος με ισχύ από 10 Απριλίου 2025