Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Market Watch της INDICATA, στην ευρωπαϊκή αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα βενζινοκίνητα οχήματα μείωσαν το μερίδιό του για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, πέφτοντας στο 42,76% από 44,89% τον Ιανουάριο.
Στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα η έκθεση αναφέρει πως η Δανία μπορεί να γίνει η πρώτη αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια.
«Η έκθεση Market Watch επιβεβαιώνει ότι η επιθυμία των κυβερνήσεων να προωθήσουν τη μετάβαση στα BEV είχε μικρό δημόσιο αντίκτυπο σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ωστόσο, η μόνη εξαίρεση είναι η Δανία, όπου τόσο τα νέα, όσο και τα μεταχειρισμένα οχήματα παρουσιάζουν ικανοποιητικές πωλήσεις», ανέφερε ο Andy Shields, διευθυντής της παγκόσμιας επιχειρηματικής μονάδας INDICATA.
«Το 2024 τα μεταχειρισμένα BEV ξεπέρασαν τα αυτοκίνητα ICE και η ζήτηση είναι τέτοια που εισάγονται αυτοκίνητα από χώρες όπως η Γαλλία, για κάλυψη της ζήτησης. Η επιτυχία της νέας αγοράς μεταχειρισμένων εξαρτάται από την καλή κατάστασή τους και στη Δανία αυτό ισχύει. Κι άλλες χώρες θα διδαχθούν από τη Δανία και θα δώσουν πνοή στις αγορές τους μεταχειρισμένων BEV», πρόσθεσε.
Η έκθεση της INDICATA τον Μάιο έδειξε ότι τα BEV ηλικίας έως δύο ετών αντιπροσώπευαν δύο στα τρία μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα και το 52,2% όλων των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ηλικίας έως τεσσάρων ετών.
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη Δανία τον Μάιο ήταν όλα BEV –VW ID-4, Tesla Model 3 και VW ID-3 και τα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ήταν επίσης όλα BEV –Tesla Model 3 και Y και Skoda Enyaq. Τα BEV καταγράφουν επίσης άνοδο στον τομέα των LCV και αντιπροσωπεύουν το 8,8% των πωλήσεων.
Η ζήτηση μεταχειρισμένων ξεπέρασε τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων BEV στην Δανία και αντιπροσώπευσε το 32,6% της αγοράς το 2023, ενώ προβλέπεται στο 36,3% το 2024, ενισχυμένη από φορολογικά κίνητρα. Εάν συνεχιστεί η τάση νέων και μεταχειρισμένων BEV, φαίνεται πως η χώρα θα καταστεί η πρώτη αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Η αγορά της Δανίας είναι μοναδική και σε έναν άλλο τομέα των μεταχειρισμένων οχημάτων. Ο υπολογισμός ημερών προσφοράς στην αγορά εξετάζει τα αποθέματα έναντι των πωλήσεων. Σχεδόν σε κάθε άλλη ευρωπαϊκή αγορά, τα BEV έχουν το χειρότερο MDS (ημέρες προσφοράς στην αγορά, ενώ στη Δανία έχουν το καλύτερο, 52 ημέρες, σημαντικά ανώτερο των PHEV/HEV και βενζινοκίνητων, που είναι 65 ημέρες.
Ωστόσο, οι Νορβηγοί καταναλωτές άργησαν να υιοθετήσουν τα μεταχειρισμένα BEV και πολλά εξήχθησαν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, λόγω μειωμένης ζήτησης.
Βασικά σημεία της έκθεσης
- Το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων βενζινοκίνητων οχημάτων τον Μάιο, στο σύνολο των 13 ευρωπαϊκών αγορών που εξετάζει η INDICATA, μειώθηκε στο 42,76%, τέταρτη συνεχόμενη μηνιαία πτώση, ενώ τα μεταχειρισμένα ντίζελ παραμένουν σταθερά στο 35,69%.
- Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων BEV σημείωσαν οριακή βελτίωση 5,01% στην διαδικτυακή αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων B2C.
- Το μερίδιο πωλήσεων υβριδικών ανήλθε στο 16,54%. Τα PHEV/HEV αυξήθηκan στο 8,76% και τα MHEV στο 7,78%.
- Στα αυτοκίνητα ηλικίας κάτω των τεσσάρων ετών, το μερίδιο πωλήσεων βενζινοκίνητων τον Μάιο μειώθηκε στο 43,94%
- Το μερίδιο του ντίζελ στην αγορά μεταχειρισμένων σημείωσε οριακή μείωση στο 31,5% και υποχώρησε στο 20,07% για αυτοκίνητα κάτω των τεσσάρων ετών.
- Οι ημέρες προσφοράς στην αγορά (MDS) όλων των τύπων κινητήριων συστημάτων βελτιώθηκαν τον Μάιο, αν και η απόσταση μεταξύ ντίζελ, 58 ημέρες και BEV, 97 ημέρες, καταδεικνύει τη διαφορά προσφοράς και ζήτησης.
- Τα μεταχειρισμένα οχήματα βενζίνης, MHEV, PHEV/HEV σημείωσαν βελτίωση στις MDS, με τα αυτοκίνητα βενζίνης στις 62 ημέρες, τα PHEV/HEV στις 72 ημέρες και τα MEHV στις 74 ημέρες.
- Η ασθενής ζήτηση μεταχειρισμένων BEV επέφερε μείωση τιμών, που υποχώρησαν στις 70,96 μονάδες του δείκτη, καθώς το μερίδιό τους στα αποθέματα αυξήθηκε στο 7,51%, πολύ πάνω από το μερίδιο πωλήσεών τους.
- Τα οχήματα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις τον Μάιο ήταν κάτω των τεσσάρων ετών. Τα Golf, T-ROC και Clio βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις.
- Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις κάτω των τεσσάρων ετών ανά MDS ήταν το Opel/Vauxhall Grandland X στην πρώτη θέση, ακολουθούμενο από το Toyota Pruis+ και το MG HS στην τρίτη θέση.
- Ο δείκτης τιμών της Indicata βασίζεται σε σταθερή ομάδα οχημάτων που αναπροσαρμόστηκε έναντι του Ιανουαρίου 2023 και στη συνέχεια διέγραψε τυπική καθοδική καμπύλη στις μέσες τιμές κατά τη διάρκεια του έτους, βάσει κύκλου ζωής.