Οι νέες δοκιμές του Euro NCAP κατέδειξαν ασφάλεια πέντε αστέρων σε όλο το ενεργειακό εύρος των κινητήρων αυτοκινήτων.

Πέντε νέα αυτοκίνητα, με διάφορους τύπους κίνησης, δοκιμάστηκαν στον τελευταίο γύρο δοκιμών ασφαλείας του Euro NCAP. Τα πρώτα δύο κινεζικά αυτοκίνητα που διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά – το υβριδικό 01 της Lynk & Co και το ηλεκτρικό μπαταρίας ES8 της NIO – επιτυγχάνουν τη μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων. Το Audi Q4 e-tron, αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, λαμβάνει επίσης κορυφαία βαθμολογία. Το Toyota Mirai, από τα λίγα αυτοκίνητα που κινούνται με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου, ακολουθεί με πέντε αστέρια, καθώς και το νέο Subaru Outback, το μόνο συμβατικού κινητήρα σε αυτήν την φάση δοκιμών. Εκτός από αυτά τα πέντε, η έκδοση Kuga PHEV της Ford λαμβάνει και αυτή βαθμολογία πέντε αστέρων.

Η Lynk & Co είναι νέα μάρκα στην Ευρώπη και το 01 επωφελείται της σχέσης με την Geely και μοιράζεται τα αποτελέσματα με το Volvo XC40, που είναι εντυπωσιακά. Το μικρό plug-in υβριδικό SUV αποδίδει ικανοποιητικά σε όλα τα επίπεδα, αλλά ξεχωρίζουν το 96% στη βαθμολογία για την προστασία ενήλικων επιβατών και η μέγιστη βαθμολογία για πλευρική πρόσκρουση. Αυτό, καθώς και μια πλήρης σειρά ενεργών συστημάτων ασφαλείας, του εξασφαλίζουν βαθμολογία πέντε αστέρων.

Ένα άλλο κινεζικό αυτοκίνητο, νέο στην Ευρώπη, είναι το ES8 της NIO. Κυκλοφόρησε πρώτα στη Νορβηγία και το αμιγώς ηλεκτρικό 6/7θέσιο τα πάει καλά, ειδικά στον τομέα της ενεργού ασφάλειας. Με εξαιρετικά αποτελέσματα ως προς το αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης και πλήρη σειρά συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης, το NIO λαμβάνει βαθμολογία 92% στο Safety Assist.

Ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen, δήλωσε: «Ένα κύμα κινεζικών οχημάτων κατευθύνεται στην Ευρώπη, με νέα μοντέλα από τις BYD, XPeng, DFSK, Seres κ.λπ. Δυστυχώς, πολλά από αυτά δεν πληρούν ακόμα τα κριτήρια των ευρωπαίων καταναλωτών ως προς την ασφάλεια. Ωστόσο, η Lynk & Co και η NIO αποδεικνύουν ότι το «Made in China» δεν αποτελεί πλέον υποτιμητικό όρο όσον αφορά στην ασφάλεια των αυτοκινήτων. Έχουμε δύο νέα κινεζικά αυτοκίνητα με εξαιρετικές επιδόσεις στις δοκιμές μας. Είναι σαφές σε όλους τους κατασκευαστές πως ο Euro NCAP θα απαιτήσει υψηλά πρότυπα αν θέλουν να διαθέσουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη και είναι ευχάριστο το γεγονός ότι προτίθενται να επενδύσουν προκειμένου να λάβουν τις καλύτερες αξιολογήσεις ασφαλείας».

Το νέο συμβατικά τροφοδοτούμενο Subaru Outback αποδίδει ικανοποιητικά στον τομέα της ενεργού ασφάλειας με εξαιρετική βαθμολογία 95% στο Safety Assist. Είναι εξοπλισμένο με σύστημα ανίχνευσης κόπωσης ή προβλήματος μέσω της κίνησης των οφθαλμών του οδηγού, σε συνδυασμό με την κίνηση του τιμονιού και προειδοποιεί όταν χρειάζεται διακοπή. Το Subaru και το NIO είναι από τα πρώτα αυτοκίνητα παραγωγής που διαθέτουν αυτήν την πρωτοποριακή τεχνολογία, η οποία αναμένεται να διαδοθεί τα επόμενα χρόνια.

Το Mirai της Toyota είναι από τα πρώτα αυτοκίνητα που χρησιμοποίησαν κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε ηλεκτροκινητήρα. Η ασφάλεια προέχει και το Mirai τελευταίας γενιάς την εξασφαλίζει, με δεξαμενή υδρογόνου υψηλής πίεσης και κορυφαία βαθμολογία πέντε αστέρων. Επειδή ορισμένοι καταναλωτές μπορεί να ανησυχούν για την τεχνολογία, ο Euro NCAP πρόσεξε ιδιαίτερα την ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης και μετά από αυτήν και διαπίστωσε πως η τροφοδοσία με υδρογόνο δεν είχε καμία επίδραση σε αυτή.

Το Q4 e-tron της Audi αποδίδει εξίσου ικανοποιητικά με τα μοντέλα του Volkswagen Group με τα οποία μοιράζεται την πλατφόρμα MEB. Όπως το VW ID.4 και το Skoda Enyaq, το αυτοκίνητο λαμβάνει μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων, με σταθερή συνολική απόδοση.

Ο Michiel van Ratingen πρόσθεσε: «Αυτή η σειρά δοκιμών καταδεικνύει την κατεύθυνση της τεχνολογίας αυτοκινήτου. Όλα τα αυτοκίνητα, πλην ενός, είναι ηλεκτροκίνητα κατά κάποιον τρόπο. Το Mirai διαθέτει τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Πρόκειται για ενέργειες που οφείλονται στην ανάγκη για μεγαλύτερη προστασία του περιβάλλοντος. Αλλά τα αυτοκίνητα διαθέτουν επίσης τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες ενεργού ασφάλειας και αυτό είναι μέρος της τάσης, που υφίσταται εδώ και αρκετό καιρό και θα συνεχίσει, διάσωσης ζωών στους δρόμους της Ευρώπης. Οι κατασκευαστές αυτών των αυτοκινήτων δεν σας ζητούν να επιλέξετε μεταξύ της διάσωσης του πλανήτη ή της οικογένειάς σας και ούτε πρόκειται να σας ζητηθεί κάτι τέτοιο!».

Προηγούμενο άρθροΟ Mike Manley αποχωρεί από τη Stellantis
Επόμενο άρθροTο πρώτο υβριδικό λεωφορείο Volvo 7900 στη Λάρισα