Ανάλυση της Transport & Environment (T&E) δείχνει την εξέλιξη αύξησης κερδών των εταιρειών leasing επισημαίνοντας ωστόσο πως ο εξηλεκτρισμός του στόλου τους είναι αργός. Όπως δείχνει η ανάλυση τα κέρδη των κορυφαίων ευρωπαϊκών εταιρειών leasing αυξήθηκαν σχεδόν κατά 60% την τελευταία πενταετία, στα 16 δισ. ευρώ. Κατά τη διάρκεια μιας στάνταρ περιόδου μίσθωσης, οι εταιρείες leasing κερδίζουν σχεδόν 2.000 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο.

Τα κέρδη των μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών leasing αυξήθηκαν κατά 59% από το 2018 έως το 2022, παρόλο που το μέγεθος του στόλου τους αυξήθηκε μόνον κατά 5%.[1] Νέα έκθεση του ερευνητικού οργανισμού Profundo, για λογαριασμό της T&E, εξέτασε την κερδοφορία των επτά μεγαλύτερων ευρωπαϊκών εταιρειών leasing (ALD/LeasePlan, Alphabet/BMW Financial Services, Arval, Leasys, Mercedes-Benz Mobility/Athlon, Mobilize Financial Services και Volkswagen Financial Services)[2] και διαπίστωσε ότι έφτασαν συνολικά τα 15,7 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022.

Δεδομένων των υψηλών κερδών, οι εταιρείες leasing διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα να επιταχύνουν την μετάβασή τους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η έρευνα της T&E έδειξε ότι ο τομέας του leasing δεν προηγείται της ηλεκτροκίνησης στην ΕΕ και καμία από τις αντίστοιχες εταιρείες που αναφέρονται στην έκθεση δεν έχει ορίσει χρόνο σταδιακής κατάργησης ρυπογόνων αυτοκινήτων.

Οι δύο εταιρείες leasing με την μεγαλύτερη αύξηση κερδών από το 2018 είναι η Arval (ανήκει στην BNP Paribas) και η Leasys (θυγατρική των Crédit Agricole και Stellantis). Τα κέρδη της Arval αυξήθηκαν κατά 192% από το 2018 και το πλήθος των μισθωμένων και χρηματοδοτούμενων οχημάτων αυξήθηκε κατά 33%. Ο στόλος της Leasys αυξήθηκε σημαντικά (82%), αλλά τα κέρδη της σχεδόν διπλασιάστηκαν (143%).[3]

Η μέση απόδοση επένδυσης (ROE) των εταιρειών leasing αυξήθηκε από το ήδη υψηλό 21,2% το 2018, σε 27,2% το 2022. Η μέση απόδοση επένδυσης είναι το σημείο αναφοράς που χρησιμοποιούν οι επενδυτές για να καθορίσουν την οικονομική υγεία μιας εταιρείας. Για σύγκριση, οι τράπεζες – ιδιοκτήτριες ορισμένων από τις μεγαλύτερες εταιρείες leasing και συγκρίσιμος κλάδος – καταγράφουν μέση απόδοση επένδυσης 7%-12%.

Ο Stef Cornelis, διευθυντής προγράμματος ηλεκτρικών στόλων της T&E δήλωσε, μεταξύ άλλων: «Οι εταιρείες leasing καταγράφουν κέρδη δισεκατομμυρίων, ωστόσο δεν προηγούνται της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Αυτή η αναντιστοιχία μεταξύ κερδοφορίας και προόδου τους σε ηλεκτροκίνηση καταντά σχεδόν προβληματική».

Περισσότερα κέρδη ανά αυτοκίνητο

Η έκθεση διαπιστώνει ότι το μέσο κέρδος ανά αυτοκίνητο έχει αυξηθεί κατά 53% από το 2018 έως το 2022 για τις συγκεκριμένες εταιρείες leasing, που σημαίνει ότι οι πελάτες πληρώνουν πολύ περισσότερα από ό,τι προ τεσσάρων ετών. Τα μεγέθη των στόλων τους αυξήθηκαν κατά 5% τα τελευταία χρόνια.


[1]Η αύξηση των κερδών προ φόρων κατά 82,3% προσαρμόστηκε με τον πληθωρισμό του ΔΤΚ ως εξής: το 2019: 1,47%, 2020: 0,74%, 2021: 2,9% και 2022 9,19% με βάση τη Eurostat.

[2] Το 2022, η ALD Automotive και η LeasePlan δεν είχαν ακόμα συγχωνευθεί και καταχωρήθηκαν ξεχωριστά στην έκθεση. Έκτοτε, οι δύο εταιρείες συγχωνεύθηκαν, δημιουργώντας την Ayvens.

Φωτογραφία: Transport & Environment

 

Προηγούμενο άρθροΤο Βατικανό εξηλεκτρίζει το στόλο του με τη Volkswagen
Επόμενο άρθροΤο πρώτο MINI “made in Germany”