Ο Green NCAP λανσάρει νέο Εργαλείο Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής για Καταναλωτές (LCA) στην πύλη του, επιτρέποντας στους επισκέπτες του ιστότοπου να συγκρίνουν τις τιμές LCA των αυτοκινήτων σε σχέση με της χώρας τους, το ενεργειακό μείγμα και τη χρήση τους.

Απευθυνόμενο σε καταναλωτές που εξετάζουν την βιωσιμότητα του οχήματός τους σε σχέση με τον τόπο διαμονής τους και την μακροπρόθεσμη χρήση του, καθώς και σε ακαδημαϊκούς, τον κλάδο και τους νομοθέτες, αυτό το εργαλείο συνιστά πραγματική πρόοδο στην παγκόσμια περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση σχετικά με τις εκπομπές που επηρεάζουν το κλίμα και την απαιτούμενη ενέργεια παραγωγής πράσινων και βιώσιμων αυτοκινήτων.

Για να γίνουν κατανοητές οι πραγματικές οικολογικές επιπτώσεις και η βιωσιμότητα ενός αυτοκινήτου, πρέπει να εξεταστεί ολόκληρος ο κύκλος ζωής του. Η Αξιολόγηση Κύκλου Ζωής, ή LCA, είναι μέθοδος που υπολογίζει μεμονωμένες επιδράσεις και εκτιμά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του αυτοκινήτου καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του. Τούτο σημαίνει πως λαμβάνονται υπόψη όλες οι διεργασίες, οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και η ροή πόρων και ενέργειας της παραγωγής, χρήσης και ανακύκλωσης του αυτοκινήτου έως το τέλος της ζωής του.

Η κοινοπραξία Green NCAP προσφέρει την μοναδική διαδραστική πλατφόρμα της, όπου οι παράμετροι μπορούν πλέον να προσαρμοστούν σε τοπικές και προσωπικές συνθήκες, όπως οι ετήσιες χιλιομετρικές αποστάσεις, το μείγμα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η χώρα. Αυτό επιτρέπει στους χρήστες την σύγκριση έως και τριών αυτοκινήτων και δύο χωρών, αναλόγως των αναγκών και των συνθηκών. Η διαδραστική πλατφόρμα αντλεί δεδομένα από μια μεγάλη βάση με πάνω από 30.000 μοντέλα και, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει οχήματα που δοκιμάστηκαν από τον Green NCAP και παρέχουν σωστότερα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου ή/και ενέργειας σε σχέση με αυτά που διαφημίζονται.

Με την χρήση του εργαλείου, οι καταναλωτές μπορούν να πληροφορηθούν για την κατανάλωση ενέργειας πλήρους κύκλου ζωής και τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου του αυτοκίνητο που επέλεξαν και να συγκρίνουν διαφορετικά μοντέλα και τύπους κινητήρων. Τα αποτελέσματα αποτυπώνουν τον διαχρονικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο του οχήματος και επισημαίνουν συγκεκριμένες φάσεις του κύκλου ζωής και εντοπίζουν τα σημεία για περαιτέρω βελτίωση της βιωσιμότητας. Π.χ. ένα τυπικό οικογενειακό συμπαγές αυτοκίνητο βενζίνης απαιτεί περίπου 190 MWh ενέργειας στον κύκλο ζωής του – από την παραγωγή έως το τέλος – που αντιστοιχούν σε περίπου 22.000 λίτρα βενζίνης ή πάνω από 550 επισκέψεις σε πρατήρια καυσίμων. Συγχρόνως, παράγει περίπου 50 τόνους βλαβερών εκπομπών για το κλίμα.

Ένα ισοδύναμο ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας προσφέρει γενικά σημαντική εξοικονόμηση αερίων θερμοκηπίου σε σύγκριση με το βενζινοκίνητο, αλλά ο πραγματικός αντίκτυπος και η ενεργειακή κατανάλωση εξαρτώνται από το μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται. Το εργαλείο LCA παρέχει τη δυνατότητα να εξετάσουμε το οικολογικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και αποκαλύπτει τα οφέλη της υψηλότερης συμμετοχής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

“Ο Green NCAP φιλοδοξούσε από μακρού να προσφέρει στους καταναλωτές την δυνατότητα κατανόησης του πραγματικού περιβαλλοντικού αντίκτυπου ενός οχήματος καθ’ όλο τον κύκλο ζωής του. Το LCA, λόγω της φύσης των διαθέσιμων δεδομένων και εικασιών, δεν μπορεί να είναι τόσο ακριβές όσο η κατάταξη με αστέρες, που βασίζεται σε εργαστηριακές και πραγματικές δοκιμές εκπομπών. Μπορεί όμως να παρέχει στους καταναλωτές σαφή εικόνα του πόσο το όχημά τους επηρεάζει το κλίμα και τι ποσότητες ενέργειας απαιτούν τα αυτοκίνητα πριν καν κυκλοφορήσουν”, ανέφερε ο Δρ. Aleksandar Damyanov, τεχνικός διευθυντής του Green NCAP.

“Δεν αρκεί να ενημερώνονται οι καταναλωτές για την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές CO2 της εξάτμισης ενός αυτοκινήτου. Για να βεβαιωθούμε πως ανταποκρινόμαστε στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής, πως χρησιμοποιούμε τους πόρους του πλανήτη με βιώσιμο τρόπο και πως υποστηρίζουμε τις αρχές της κυκλικής οικονομίας, απαιτούνται λεπτομερέστερες πληροφορίες ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να κάνουν τις δικές τους σωστές επιλογές. Ο στόχος του εργαλείου LCA του Green NCAP είναι η παροχή πλήρους εικόνας του παγκόσμιου περιβαλλοντικού αποτυπώματος του αυτοκινήτου τους, τόσο σε εκπομπές, όσο και σε κατανάλωση ενέργειας, από την παραγγελία, την παραγωγή και μέχρι το τέλος ζωής του”, ανέφερε ο Δρ. Reinhard Kolke, Διευθυντής Δοκιμών και Τεχνικών Υπηρεσιών της ADAC και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Euro NCAP.

Προηγούμενο άρθροFord: κατασκεύασε 150.000 Mustang Mach-E
Επόμενο άρθροΞεκινά η παραγωγή της BMW iX5 Hydrogen