Έρευνα της Ford καταδεικνύει πως οι Ευρωπαίοι είναι πρόθυμοι να αλλάξουν στάση ζωής, εγκαταλείποντας τα αεροπορικά ταξίδια, την κατανάλωση κρέατος και την αγορά νέων ρούχων, για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής.  

Μία νέα πανευρωπαϊκή έρευνα, που καταγράφει τη στάση του κόσμου απέναντι στην κλιματική αλλαγή αποκαλύπτει τις προσωπικές θυσίες στις οποίες είναι πρόθυμοι οι άνθρωποι να προβούν στη μάχη κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Στην τελευταία αναφορά της σειράς Go Electric* της Ford, με την ονομασία Climate Countdown, διαπιστώνεται ότι η συντριπτική πλειονότητα των Ευρωπαίων (κατά μέσο όρο 90% σε κάθε μία από τις οκτώ χώρες της έρευνας) νιώθουν ότι έχουν ένα ποσοστό προσωπικής ευθύνης στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής.

Σε ερώτηση για τα κύρια ζητήματα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη σήμερα – μεταξύ των οποίων σημαντικά θέματα όπως ο συστημικός ρατσισμός, η παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας και η εξισορρόπηση της οικονομίας – η δημιουργία ενός παγκόσμιου σχεδίου για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής βρέθηκε ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων, και συγκεκριμένα στη 2η θέση μετά την ανάκαμψη από την πανδημία. Και ενώ υπήρξε συμφωνία ότι η ύπαρξη σχεδίου αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής ήταν απαραίτητη (29%), ένα ίδιο ποσοστό (29%) έκρινε ως άμεσα αναγκαία την επιβολή αυστηρότερων μέτρων για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.

Η έρευνα της Ford που δημοσιεύτηκε πριν από την κρίσιμη διάσκεψη για το κλίμα COP26, που πραγματοποιήθηκε στη Γλασκώβη, δείχνει ότι πολλοί Ευρωπαίοι είναι πρόθυμοι να απαρνηθούν τις πολυτέλειες της σύγχρονης ζωής.

Ανάμεσα στις θυσίες στις οποίες φάνηκαν πρόθυμοι να προβούν οι Ευρωπαίοι ήταν η κατάργηση της χρήσης πλαστικού (45%), η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας (45%) και η αγορά τοπικά παραγόμενων προϊόντων (35%). Επίσης, ένα σημαντικό ποσοστό δήλωσαν  πρόθυμοι να περιορίσουν τις αγορές νέων ρούχων (34%), και να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους λιγότερο (επίσης 34%), ενώ σε ποσοστό 25% φάνηκαν πρόθυμοι να εγκαταλείψουν τα αεροπορικά ταξίδια. Μόνο μία μικρή μειοψηφία 4% δήλωσε απροθυμία για οποιαδήποτε θυσία.

Υπήρξαν επίσης σαφείς ενδείξεις πως οι καταναλωτές προσδοκούν από τις επιχειρήσεις να είναι φιλικές προς το περιβάλλον: Το 87% θεωρεί σημαντικό να μπορούν να αγοράζουν προϊόντα από επιχειρήσεις που συμβάλλουν θετικά στην προστασία του περιβάλλοντος ή είναι κλιματικά ουδέτερες, με το 56% να δηλώνει ότι είναι πολύ σημαντική (40%) ή η πιο σημαντική (16%) προτεραιότητα.

Σε ό,τι αφορά τη στάση των Ευρωπαίων απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η έρευνα έδειξε μία αυξανόμενη αναγνώριση από την πλευρά του κοινού ότι τα EV είναι το μέλλον (37%), αλλά επισημαίνει επίσης ότι εξακολουθούν να υπάρχουν εύλογα εμπόδια για την υιοθέτησή τους. Οι ανησυχίες σχετικά με τη φόρτιση και το άγχος αυτονομίας εξακολουθούν να είναι από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές, με το 39% να δηλώνει ότι ανησυχεί για το πού θα φορτίζουν τα οχήματά τους, το 24% να δυσπιστεί για την ύπαρξη υποδομών και το 30% να φοβάται ότι τα EV θα τους αποτρέπουν από την πραγματοποίηση μεγάλων ταξιδιών.

«Αυτή η έρευνα δείχνει  πόσο νοιάζονται οι Ευρωπαίοι για την κλιματική αλλαγή και ότι είναι έτοιμοι για δράσεις σε ατομικό επίπεδο με σκοπό την καταπολέμησή της. Αναφορικά με τα προσωπικά μέσα μεταφοράς, είναι εμφανές ότι θεωρούν πως τα EV είναι το μέλλον. Παρόλα αυτά, η έρευνα δείχνει επίσης ότι εξακολουθούν να ανησυχούν για την υποδομή φόρτισης και διακατέχονται από το άγχος της αυτονομίας» δήλωσε ο Stuart Rowley, President Ford Ευρώπης.

«Πιστεύω ότι αποτελεί καθήκον όλων των ενδιαφερομένων μερών – κυβερνήσεων, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, παρόχων ενέργειας και εταιρειών αυτοκινήτων – να τονίσουν τις ευκαιρίες του εξηλεκτρισμού στους καταναλωτές και να δημιουργήσουν την απαραίτητη υποδομή για να υποστηρίξουν το όραμα, καθώς μόνον ενωμένοι μπορούμε να εκπληρώσουμε αυτή την υπόσχεση. Η Ford θα γίνει πλήρως ηλεκτρική, και είμαστε χαρούμενοι που θα ηγηθούμε της προσπάθειας βοηθώντας τους καταναλωτές να κάνουν τη μετάβαση στα εξηλεκτρισμένα οχήματα».


*  Οι έρευνες, που πραγματοποιήθηκαν από την ανεξάρτητη εταιρεία ερευνών OnePoll, κάλυψαν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων σε σχέση με την κλιματική αλλαγή, Το δείγμα κάθε χώρας ήταν αντιπροσωπευτικό σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, κατά ηλικία και φύλο  – πλην της Πολωνίας και της Ολλανδίας – και τα αποτελέσματα σταθμίστηκαν για να συμπεριλάβουν τις διαφορές των πληθυσμών. Σε όλες τις έρευνες τηρήθηκε ο κώδικας προτύπων MRS. Συμμετείχαν 2000 ενήλικες από τις ακόλουθες χώρες: Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και Πολωνία, καθώς και 1000 από την Ολλανδία και τη Νορβηγία.

Προηγούμενο άρθροΗ Mazda North America παρουσίασε το Mazda CX-50
Επόμενο άρθροΤο Hyundai i30 N διακρίθηκε στο Sport Auto Award