807 άτομα -άντρες και Γυναίκες 18-64 χρόνων περιλάμβανε η πανελλαδική έρευνα των Focus Bari και ΥouGov, που πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους για να διερευνήσει τις στάσεις, απόψεις και διαθέσεις των ελλήνων οδηγών σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) και να αναδείξει τα κίνητρα και τις επιφυλάξεις τους.

Σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες δηλώνουν ότι σκέφτονται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την επόμενή τους αγορά, με το υβριδικό να προηγείται στο shortlist, ακολουθούμενο από το diesel και την βενζίνη, σύμφωνα με την έρευνα των Focus Bari και ΥouGov.

Συγκεκριμένα, ως το επόμενο αυτοκίνητο τους οι Έλληνες εξετάζουν την περίπτωση ενός υβριδικού κατά 63%, πετρελαιοκίνητου κατά 52%, βενζινοκίνητου κατά 51%, ηλεκτρικού κατά 47% και αερίου (CNG, LPG) κατά 44%. Η άθροιση των ποσοστών υπερβαίνει το 100% δεδομένου ότι ενδιαφέρονται για περισσότερες της μιας επιλογές.

Η έρευνα έδειξε ότι:

Σχεδόν όλοι οι Έλληνες βρίσκουν τουλάχιστον ένα πλεονέκτημα, αλλά και τουλάχιστον ένα μειονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ μόνο ο ένας στους τέσσερις γνωρίζει αρκετά σχετικά με τα οικονομικά κίνητρα που δίνει το Κράτος για την αγορά και συντήρησή τους.

Βασικό πλεονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θεωρείται η προστασία του περιβάλλοντος και η οικονομία σε πολλαπλά επίπεδα. Συγκεκριμένα τα κίνητρα κατά σειρά σπουδαιότητας είναι: Ωφελεί το περιβάλλον, επιδότηση/φοροαπαλλαγές, χαμηλότερα λειτουργικά κόστη, εξασφάλιση για το μέλλον, λιγότερος θόρυβος, συνδυασμός parking και φόρτισης, καλύτερη αναλογία κόστους-αξίας, καλύτερη απόδοση, μάρκες/μοντέλα που τα προσφέρουν, καλή αξία μεταπώλησης, prestige.

Τα σημαντικότερα αντι-κίνητρα ή/και εμπόδια για την προτίμηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι κατά σειρά σπουδαιότητας: το υψηλό κόστος αγοράς, λίγα σημεία φόρτισης, άγχος για τη διάρκεια μπαταρίας, υψηλό κόστος φόρτισης στο σπίτι, μη διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων, έλλειψη γνώσης για τα οικονομικά οφέλη, συγκριτικά χαμηλότερη απόδοση, περιορισμένη ποικιλία μαρκών/μοντέλων, η διαφορά στον ήχο, εσωτερικός/εξωτερικός σχεδιασμός.

Παρόμοια έρευνα που έγινε σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες από το διεθνές δίκτυο YouGov του οποίου η Focus Bari είναι Affiliate Partner στην Ελλάδα, φωτογραφίζει αντίστοιχες στάσεις και απόψεις.

 

Προηγούμενο άρθροΗ Nissan και ο έλεγχος εξάπλωσης του COVID-19
Επόμενο άρθροPolestar 0 project: κλιματικά ουδέτερο μέχρι το 2030