Τα επαγγελματικά οχήματα ακολούθησαν την τάση των επιβατικών τον Ιανουάριο του 2021. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ACEA, κατά τον πρώτο μήνα του τρέχοντος έτους οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 7,2% σε 141.462 μονάδες.

Η ζήτηση συρρικνώθηκε σε όλα τα τμήματα, αν και η μείωση των πωλήσεων καινούργιων LCV είχε τη μεγαλύτερη επίδραση, καθώς αυτή η κατηγορία αποτελούσε περισσότερο από το 80% των συνολικών ταξινομήσεων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ. Με εξαίρεση τη Γαλλία (+ 5,7%), όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν πτώση τον περασμένο μήνα: Ισπανία (-29,3%), Γερμανία (-17,1%) και Ιταλία (-6,7%). Αντίθετα η χώρα μας παρουσίασε 3,4% αύξηση, με 765 συνολικά μονάδες φέτος έναντι 740 τον περσινό Ιανουάριο.

 

 

 

 

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Κατά τον πρώτο μήνα του 2021, το τμήμα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων συρρικνώθηκε κατά 7,1%, με 116.177 νέα φορτηγά ταξινομημένα σε ολόκληρη την ΕΕ. Η Γαλλία – η κορυφαία αγορά όσον αφορά τον όγκο – ήταν η μόνη μεγάλη αγορά βαν που σημείωσε αύξηση (+ 7,4%) τον Ιανουάριο. Αντίθετα, η Ισπανία σημείωσε την πλέον απότομη πτώση (-31,2%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-18,5%) και την Ιταλία (-9,2%). Έντονη αύξηση κατά 11,1% κατέγραψε και η Ελλάδα, με 700 μονάδες φέτος έναντι 630 τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

 

 

 

 

 

 

 

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Τον περασμένο μήνα, οι νέες ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών μειώθηκαν ελαφρά (-3,3%) στις 19.227 μονάδες, με μικτά αποτελέσματα σε ολόκληρη την ΕΕ. Οι αγορές στην Κεντρική Ευρώπη σημείωσαν ισχυρή άνοδο (+ 8,7%) τον Ιανουάριο, ενώ μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της Δυτικής Ευρώπης, η Ιταλία ήταν η μόνη χώρα που συνέβαλε θετικά (+ 8,7%). Η Ισπανία (-8,6%), η Γαλλία (-7,8%) και η Γερμανία (-5,3%) σημείωσαν πτώση τον πρώτο μήνα του 2021. Διψήφια πτώση (-46,7%) κατέγραψε η Ελλάδα στα βαρέα φορτηγά τον Ιανουάριο, με 24 μονάδες φέτος έναντι 45 πέρυσι.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Τον Ιανουάριο, η ζήτηση για νέα μεσαία και βαρέα φορτηγά μειώθηκε κατά 5,8% στις 22.795 μονάδες. Εξετάζοντας ξανά τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη (+ 8,5%), ενώ η Ισπανία (-12,8%), η Γερμανία (-11,5%) και η Γαλλία (-4,9%) παρουσίασαν πτώση σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020. Πτώση είχαμε στη χώρα μας και σε αυτή την κατηγορία (-35,0%) με 39 μονάδες τον Ιανουάριο του 2021 έναντι 60 τον Ιανουάριο του 2020.

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Το Ιανουάριο του τρέχοντος έτους οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 24,1% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Σε τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η ζήτηση μειώθηκε με διψήφιο ρυθμό: Ισπανία (-60,0%), Γερμανία (-27,3%) και Γαλλία (-13,1%), ενώ η Ιταλία σημείωσε μια πιο μέτρια πτώση (-4,0%) της ζήτησης για λεωφορεία και πούλμαν. Υποχώρηση της ζήτησης (-48,0%) για λεωφορεία και πούλμαν σημειώθηκε τον Ιανουάριο στην Ελλάδα, με 26 μονάδες φέτος έναντι 50 πέρυσι.

Προηγούμενο άρθροΣυνεργασία Blink Charging Hellas και Taxiplon
Επόμενο άρθροΗ νέα μάρκα Aral pulse της bp επεκτείνει το δίκτυο φόρτισης