Με θετικό πρόσημο έκλεισε τελικά η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα το 2024.

Παρά τα σκαμπανεβάσματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, με μειώσεις σε σχέση με το 2023 επί 4 συνεχείς μήνες (Ιούλιος-Οκτώβριος), αλλά και τον Μάρτιο, οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων βρέθηκαν να ξεπερνούν τις περυσινές κατά 2.617 μονάδες, οι οποίες αντιστοιχούν σε αύξηση κατά +1,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων). Σημειώστε ότι τον Δεκέμβριο είχαμε 8.706 πωλήσεις έναντι 8.240, δηλαδή αύξηση +5,7% σε σχέση με πέρυσι, ενώ «ισχυρότερος» μήνας του 2024 υπήρξε ο Ιούνιος με 14.147 ταξινομήσεις.

Σε σχέση τώρα με την κατανομή των πωλήσεων ανά κατηγορία, παρατηρούμε ότι ενισχύθηκε ελαφρώς η κατηγορία B (+2,4%) με την αύξηση του μεριδίου της να οφείλεται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων των B-SUV (+4,2% σε σχέση με το 2023) – τα οποία φαίνεται ότι πήραν πωλήσεις από την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία των C-SUV που υποχώρησε κατά -1,3%.

Ιδιαίτερης μνείας αξίζει η αύξηση στις πωλήσεις οχημάτων μηδενικών (πλήρως ηλεκτρικών/BEV) και πολύ χαμηλών (Plug in Hybrid/PHEV) ρύπων, το μερίδιο των οποίων έφτασε το 20,6%, έναντι 15,1% το 2023, σημειώνοντας αύξηση 36,4%. Σημαντική αύξηση είχαμε και στις πωλήσεις υβριδικών οχημάτων (+21,3%) ενώ συνεχίστηκε η μείωση των μη εξηλεκτρισμένων βενζινοκίνητων και των diesel.

Τέλος, σχεδόν στα ίδια επίπεδα κυμάνθηκαν οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων (-1,0%), ενώ οι πωλήσεις λεωφορείων εκτοξεύθηκαν, με άνοδο +246,8%.

Προηγούμενο άρθροVolvo Car Hellas: Nέος Εμπορικός Διευθυντής o Νίκος Αυλώνας
Επόμενο άρθροΝέος Πρόεδρος Εμπορικών Οχημάτων ACEA για το 2025 ο Christian Levin