Το πρότυπο DS E-Tense Performance εξελίχθηκε ως ένα μοντέλο πολύ υψηλών επιδόσεων, με σκοπό να επιταχύνει την ανάπτυξη της τεχνολογίας για τα επόμενα σχέδια της DS Automobiles.
Από την γέννησή της το 2014, η DS Automobiles έχει θέσει την ηλεκτροκίνηση στο επίκεντρο της στρατηγικής της. Καθώς είναι ο πρώτος premium κατασκευαστής που συμμετείχε στο Πρωτάθλημα της Formula E, η μάρκα εκμεταλλεύτηκε την επιτυχία της για να υποστηρίξει την έρευνα και την ανάπτυξή της πάνω στη βιώσιμη κινητικότητα. Από το 2019, η DS Automobiles έχει ξεκινήσει να παρουσιάζει μια 100% ηλεκτρική γκάμα, προκειμένου από το 2020 να είναι η μάρκα που παρέχει όλες τις μορφές ενέργειας για τα μοντέλα της και τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 στην Ευρώπη ανάμεσα στους premium κατασκευαστές. Η μετάβαση αυτή επιταχύνεται, καθώς από το 2024, κάθε νέα πρόταση της DS Automobiles θα είναι μόνο 100% ηλεκτρική. Για να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην αγορά των ηλεκτροκίνητων, η DS Automobiles βασίζεται στην τεχνογνωσία της DS Performance, του αγωνιστικού τμήματός της, με την ανάπτυξη ενός πρoτύπου που στοχεύει στη δοκιμή διαφορετικών καινοτομιών, προκειμένου να ενσωματωθούν στα επόμενα σχέδια της μάρκας.
Ο Thomas Chevaucher, Διευθυντής της DS Performance, δήλωσε: “Στόχος μας είναι να εφαρμόσουμε την εμπειρία που αποκτήσαμε στη Formula E και την τεχνογνωσία που αντλήσαμε από τους διεθνείς τίτλους μας σε ένα project που προβλέπει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων του αύριο. Είναι στην πραγματικότητα ένα εργαστήριο που θα χρησιμοποιήσουμε για να αναλύσουμε τη συμπεριφορά των διαφόρων εξαρτημάτων και να τα εξελίξουμε με στόχο τη μελλοντική τους παρουσία σε μοντέλα παραγωγής. Σε αυτό το πλαίσιο, ψάχνουμε να βρούμε λύσεις για περιορισμό του κόστους και διευκόλυνση της κατασκευής τους, έτσι ώστε οι επόμενες γενιές μοντέλων της E-Tense γκάμας, να επωφεληθούν από αυτές τις εξελίξεις”.
Η DS E-Tense Performance παρουσιάζει ένα πλαίσιο από ανθρακόνημα με σύστημα μετάδοσης κίνησης από μονοθέσιο της Formula E. Η γεωμετρία της ανάρτησης είναι σε θέση να εγγυηθεί την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε δρόμους, όπως συμβαίνει συχνά σε αστικές πίστες αγώνων με “ταλαιπωρημένη” άσφαλτο και σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες που δίνουν συνδυασμένη ισχύ 600 kW (250 kW εμπρός και 350 kW πίσω) που αντιστοιχεί σε 815 ίππους, με μέγιστη τιμή της ροπής να είναι 8.000 Nm στους τροχούς. Οι κινητήρες είναι και αυτοί εξελιγμένοι από την DS Performance για τη Formula E και εκεί οφείλεται η κορυφαία τους απόδοση. Με άνευ προηγουμένου ικανότητα αναγέννησης 600 kW, το σύστημα μετάδοσης από την DS E-Tense Performance δίνει προτεραιότητα στην καλύτερη χρήση της ενέργειας και το φρενάρισμα γίνεται μόνο μέσω του συστήματος αναγέννησης.
Η μπαταρία είναι ένας από τους σημαντικούς πυλώνες του μοντέλου – εργαστηρίου πολύ υψηλής απόδοσης της DS E-Tense Performance. Είναι compact σε διαστάσεις και βρίσκεται μέσα σε “φωλιά” από ανθρακόνημα και αλουμίνιο, που είναι και αυτή σχεδιασμένη από την DS Performance. Η θέση της είναι πίσω και στο κέντρο, για βέλτιστη κατανομή βάρους ανά άξονα. Η μπαταρία της DS E-Tense Performance εμπνεύστηκε από τους αγώνες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αναπτύχθηκε από κοινού με την Total Energies και τη θυγατρική της Saft. Το αποτέλεσμα της έρευνας, κρύβει μια καινοτόμο χημεία και ένα αντίστοιχα προηγμένο σύστημα ψύξης για τις κυψέλες, σε αντίθεση με την τρέχουσα τεχνολογία. Αυτή η μπαταρία επιτρέπει φάσεις επιτάχυνσης και αναγέννησης έως και 600 kW, που είναι μοναδική επίδοση για αυτοκίνητο που προορίζεται για χρήση δρόμου και επιτρέπει την εξερεύνηση νέων οδών για τις μελλοντικές γενιές οχημάτων παραγωγής.
Το σκίτσο μιας μελλοντικής γλώσσας σχεδιασμού της DS Automobiles
Ένα μοντέλο – εργαστήριο πολύ υψηλών επιδόσεων, όπως είναι η DS E-Tense Performance, είναι επίσης ένας χώρος εξερεύνησης για το DS Design Studio Paris.
Το εμπρός μέρος αποκαλύπτει μια νέα επιφάνεια στη θέση της γρίλιας, που ορίζει εμφανισιακά τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το έχουμε δει ήδη στο DS Aero Sport Lounge να προβάλει το λογότυπο της DS Automobiles με ένα τρισδιάστατο εφέ και με ένα επίσης ειδικό εφέ “καλωσορίσματος” με τα φώτα.
Και στις δύο πλευρές, τα νέα φώτα ημέρας συνδυάζουν τεχνολογία και σχεδίαση, σε ένα αποτέλεσμα με πρωτοφανή λεπτότητα και κομψό σχήμα, για να προσφέρουν μεγάλη εμβέλεια φωτισμού. Συνολικά, αποτελούνται από 800 LED για να προκύπτει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Δύο κάμερες τοποθετημένες αντί για προβολείς, είναι εκείνες που συμπληρώνουν την οπτική ταυτότητα της DS E-Tense Performance, ενώ παράλληλα επιτρέπουν τη συλλογή χρήσιμων δεδομένων για επεξεργασία από την κεντρική μονάδα του μοντέλου – εργαστηρίου οδήγησης.
Για να συμβαδίσει με την αεροδυναμική γραμμή, το αμάξωμα εισάγει ένα χρώμα που αλλάζει ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες και τη γωνία από την οποία βλέπει κανείς το αυτοκίνητο. Το χρώμα αλλάζει και δίνει ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα, όπου η αντίθεση έχει τον πρώτο λόγο, με τις γυαλιστερές μαύρες επιφάνειες να απλώνονται μέχρι το καπό. Οι τροχοί έχουν διάμετρο 21 ιντσών και εισάγουν ένα μοναδικό αεροδυναμικό προφίλ με τα ειδικά ένθετα που έχουν πάνω τους.
Στο cockpit τα bucket καθίσματα και το τιμόνι – απευθείας από τη Formula E – δημιουργούν ένα περιβάλλον αφιερωμένο στις υψηλές επιδόσεις. Η άνεση και η προσοχή στη λεπτομέρεια περικλείονται επίσης με το ειδικό ένθετο που αποτελείται από μαύρο δέρμα.
Η συνεργασία της Focal για την DS E-Tense Performance, έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη ενός ηχοσυστήματος FOCAL Utopia στο αυτοκίνητο και παρουσιάζει σε αυτό το πλαίσιο της καινοτομίας, ένα ζευγάρι ηχεία Scala Utopia Evo σε πρωτότυπα χρώματα. Τα ηχεία αυτά, που είναι φτιαγμένα με τα καλύτερα εξαρτήματα, αποτελούν ένα είδος “κοσμήματος” για την καμπίνα του αυτοκινήτου, δίνοντας παράλληλα και ένα μοναδικό, όσο και χαρακτηριστικό ήχο.
Δοκιμές για το πολύ υψηλής απόδοσης “εργαστήριο”
Από τον Φεβρουάριο του 2022, η ομάδα DS Performance διοργανώνει τις πρώτες δοκιμές με την DS E-Tense Performance. Ο Jean-Éric Vergne, πρεσβευτής της E-Tense και ο Antonio Felix da Costa, αμφότεροι πρωταθλητές της Formula E, θα εναλλάσσονται στο τιμόνι του πρωτοτύπου για να ολοκληρώσουν την εξέλιξή του, πριν ξεκινήσουν οι εκτενείς δοκιμές σε πίστες και ανοιχτούς δρόμους. Στη συνέχεια, θα αποκαλυφθούν από τη Γαλλική εταιρεία τα πραγματικά δεδομένα απόδοσης της DS E-Tense Performance.
DS E-Tense Performance για οδήγηση σε NFT
Ένα μοναδικό πρότυπο από φυσική άποψη, η DS E-Tense Performance θα είναι επίσης διαθέσιμη σε μορφή NFT (Non – Fungible Token). Τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις θα προσφερθούν στο διάστημα από 7 Φεβρουαρίου μέχρι 23 Οκτωβρίου, δηλαδή από την πρώτη αποκάλυψη του προτύπου μέχρι το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Η NFT εκδοχή της DS E-Tense Performance, εξελίχθηκε από την GOATi Entertainment και θα είναι διαθέσιμη για να οδηγηθεί στην πλατφόρμα Pavillion.