Το Fleet Europe Remarketing Forum πραγματοποιήθηκε στις 9 Νοεμβρίου στις Βρυξέλλες στο πλαίσιο του Fleet Europe Summit, προσφέροντας στους συμμετέχοντες ουσιαστικά διδάγματα.

Μια εμπειρία ανακάλυψης των καινοτομιών που διαμορφώνουν τον τομέα remarketing και προετοιμασίας για το μέλλον του Fleet. Το Fleetnews φέτος εκπροσωπήθηκε από τον εκδότη του Βαγγέλη Παπαλιό.

Ο εκδότης του Fleetnews, Βαγγέλης Παπαλιός

10 διδάγματα από το Remarketing Forum

«Τα EV έρχονται» – αυτός ήταν ο τίτλος της εναρκτήριας παρουσίασης του Marc Odinius στο Fleet Europe Remarketing Forum, στις 9 Νοεμβρίου στις Βρυξέλλες. Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν: η ηλεκτροκίνηση φέρνει τεράστιες αλλαγές στη βιομηχανία, κάποιες από αυτές αχαρτογράφητες. Πώς μπορούν οι remarketers να διαχειριστούν αυτές τις αλλαγές και να βγουν κερδισμένοι;

180 συμμετέχοντες παρακολούθησαν την ειδική αυτή διοργάνωση για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στο πλαίσιο του Fleet Europe Summit.To Remarketing Forum, το οποίο επιμελήθηκε ο ειδικός remarketing του Fleet Europe, Johan Verbois, εμβάθυνε και σε άλλα θέματα πέραν της ηλεκτροκίνησης. Με σειρά παρουσιάσεων και συζητήσεων, 16 ειδικοί ασχολήθηκαν με τον κύκλο εργασιών (πώς να αυξηθεί), την ανακαίνιση (νέοι και καλύτεροι τρόποι) και το μέλλον του remarketing ( λαμπρό, αν ακολουθούνται οι τάσεις).

Ωστόσο, το κύριο θέμα πριν από το γεύμα ήταν η ηλεκτροκίνηση. Οι νομοθέτες επικεντρώνονται στην προώθηση νέων ηλεκτρικών οχημάτων, περιπλέκοντας το τέλος του κύκλου ζωής των οχημάτων, όταν αυτά τα EV πρέπει να επαναπωληθούν. Πρόκειται για αλλαγή που θα δημιουργήσει κέρδη και ζημίες. Πώς θα παραμείνετε στη σωστή πλευρά της ιστορίας του αυτοκινήτου; Οι παριστάμενοι ενημερώθηκαν λεπτομερώς. Συνοψίζουμε τα 10 πιο σημαντικά σημεία της διοργάνωσης σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.

  1. Οι στόλοι πρωτοστατούν

Με βάση τις γνώσεις αγοράς της Dataforce, ο κ. Odinius, προέβλεψε με βεβαιότητα πως μέχρι το 2026, περίπου οι μισές ταξινομήσεις νέων οχημάτων στην Ευρώπη θα διαθέτουν εναλλακτικό σύστημα κίνησης – στις περισσότερες περιπτώσεις, BEV ή PHEV. Οι εταιρικοί στόλοι, πολύ πιο μπροστά από το σύνολο της αγοράς, πρωτοστατούν στην υιοθέτηση. «Τουλάχιστον μέχρι το 2026, τα περισσότερα νέα EV θα ταξινομούνται από εταιρικούς στόλους, παρόλο που αποτελούν πολύ μικρότερο τμήμα της συνολικής αγοράς από τον ιδιωτικό τομέα».

  1. Οι επιδοτήσεις λειτουργούν

Ένα γράφημα του κ. Odinius έμοιαζε με κάποιον που έπαθε καρδιακή προσβολή – δύο απότομες αιχμές, αμφότερες στο τέλος του έτους. «Αυτό είναι το αποτέλεσμα του τέλους των επιδοτήσεων EV στην ολλανδική αγορά: οι άνθρωποι σπεύδουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα πριν εξαντληθούν οι επιδοτήσεις». Με άλλα λόγια: τα οικονομικά μέτρα προώθησης νέων ηλεκτρικών οχημάτων έχουν σαφή επίδραση στην αγορά.

  1. Η καμπύλη PHEV επιπεδοποιείται

Πριν από λίγο καιρό, τα PHEV – υβριδικά, με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρες – ήταν η ασφαλής λύση των οδηγών που ανησυχούσαν για τη μετάβαση στα EV. Αλλά η ασφάλεια μπορεί να μετατραπεί σε ανασφάλεια κατά το remarketing. Σε πολλές αγορές, τα αμιγώς ηλεκτρικά BEV αρχίζουν να έχουν το ίδιο μερίδιο αγοράς με τα PHEV και, ενώ η καμπύλη BEV εξακολουθεί να ανεβαίνει, σύμφωνα με τις προβλέψεις του κ. Odinius, η καμπύλη PHEV αρχίζει να επιπεδοποιείται. Εάν η υβριδική τεχνολογία πάψει να ενδιαφέρει, θα μπορούσε να δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα στις υπολειμματικές της αξίες σε λίγα χρόνια.

  1. Οδηγία ZEV για μεγάλους στόλους;

Οι εταιρικοί στόλοι αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% των αυτοκινήτων της ΕΕ, αλλά – παρά τον πρωτοποριακό τους ρόλο στην ηλεκτροκίνηση – συμβάλλουν κατά 55% στις εκπομπών CO2 αυτοκινήτων, ανέφερε ο Saul Lopez, Διευθυντής Electric Fleets Programme του λόμπι των Βρυξελλών ,Transport & Environment. “Γι’ αυτό θα προτείνουμε οδηγία για οχήματα μηδενικών εκπομπών στους μεγάλους στόλους έως το 2030. Εάν οι μεγάλοι στόλοι υποχρεωθούν να αγοράσουν BEV, ο τεράστιος αυτός όγκος καθαρών οχημάτων θα διατεθεί τελικά μέσω remarketing και θα καταλήξει στη γενική αγορά.” Εκτός, φυσικά, εάν η γενική αγορά δεν επιθυμεί ακόμα ηλεκτρικά οχήματα, οπότε οι remarketers θα χάσουν.

Επιδοτήσεις μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων

Ο κ. Lopez παρουσίασε μια άλλη επιλογή για την ενίσχυση της εξάπλωσης των ηλεκτρικών οχημάτων: «Επιδοτήσεις για την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Υπάρχουν διαφορετικά συστήματα στην Ολλανδία, τη Γερμανία και τη Γαλλία, κάτι που δείχνει δύο πράγματα: ορισμένες κυβερνήσεις αρχίζουν να αναγνωρίζουν τη σημασία της υποστήριξης της αγοράς μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Και αυτές οι προσπάθειες έχουν θετικό αποτέλεσμα».

  1. Θέματα «υγείας» μπαταριών

«Οι έρευνες δείχνουν ότι μετά την τιμή ακολουθεί η αυτονομία ως προτεραιότητα για τους αγοραστές μεταχειρισμένων EV», ανέφερε ο Roland Gagel, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της CARA και επικεφαλής έργου της ομάδας εργασίας του οργανισμού για τον καθορισμό των παραμέτρων ανεξάρτητης πιστοποίησης υγείας μπαταριών. «Κατά την εκτίμησή μου, οι μπαταρίες με τουλάχιστον 90% της αρχικής χωρητικότητας θα θεωρούνται καλές, ενώ όσες διαθέτουν 80% ή λιγότερο θα θεωρούνται κακές».

  1. Απαιτούμενες επενδύσεις

Ο Bertrand Donck, CEO της Macadam, επεσήμανε μια δαπανηρή αλήθεια: η ηλεκτροκίνηση θα απαιτήσει σημαντικές επενδύσεις από τους remarketers. Ένα απλό παράδειγμα: «Τα EV είναι 25% έως 50% βαρύτερα. Η μεταφορά τους σημαίνει μεγαλύτερη φθορά, μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου και, τελικά, άλλα οχήματα». Οι υπεύθυνοι διάθεσης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στόλου (defleeters) θα πρέπει να επενδύσουν σε υποδομή φόρτισης και οι remarketers γενικά σε απόκτηση τεχνογνωσίας ηλεκτρικών οχημάτων.

  1. Η υποδομή μπορεί να σώσει τα «ανεπιθύμητα» EV

Όπως λέει το γνωστό απόφθεγμα: είναι δύσκολες οι προβλέψεις, ειδικά για το μέλλον. Ενώ οι remarketers ανησυχούν πολύ σχετικά με την επαναπώληση μεταχειρισμένων EV περιορισμένης αυτονομίας, ίσως η αύξηση της υποδομής φόρτισης σώσει την κατάσταση. «Όταν γενικευθεί η υποδομή φόρτισης, η χρήση ενός EV περιορισμένης αυτονομίας ίσως να μη θεωρείται πλέον πρόβλημα», ανέφερε ο κ. Lopez.

  1. PHEV – μια σύντομη δεύτερη ζωή;

Ίσως εξαφανιστεί το πρόβλημα των PHEV – κυριολεκτικά – στην πηγή. «Δεν πιστεύω πως τα υβριδικά plug-in θα παραμείνουν για πολύ καιρό», ανέφερε ο κ. Odinius. «Δεν είμαι σίγουρος πως θα δούμε τρίτη ή ακόμα και δεύτερη γενιά μοντέλων PHEV».

  1. Ένα ερώτημα και μια απάντηση

Το μερίδιο αγοράς των νέων ηλεκτρικών οχημάτων τριπλασιάζεται ετησίως. Τούτο σημαίνει πως το remarketing πρέπει να διαχειριστεί σε λίγα χρόνια αυτήν την εισροή. «Οπότε, δεν έχουμε πολύ χρόνο», είπε ο κ. Donck. «Το ερώτημα είναι: είμαστε έτοιμοι;» Το πάνελ εμπειρογνωμόνων (στην κεντρική φωτογραφία) συμφώνησε: ένας κλάδος που έχει αρκετή αυτογνωσία για να θέτει τέτοιο ερώτημα είναι στο σωστό δρόμο για να δώσει την απάντηση – και να μετατρέψει τους αναρωτώμενους σε αυριανούς νικητές.

Προηγούμενο άρθροWBCSD: Δράσεις για επιτάχυνση της ανάπτυξης υποδομής φόρτισης
Επόμενο άρθροΤο ηλεκτρικό SOLTERRA της Subaru