Ο ειδικός οργανισμός DEKRA εισήλθε στην γερμανική αγορά με νέο γρήγορο τεστ μπαταρίας για εταιρικούς πελάτες. Η κατοχυρωμένη διαδικασία επικυρώθηκε από το Πανεπιστήμιο RWTH του Άαχεν και κατόπιν δοκιμών με διάφορους κατασκευαστές οχημάτων.

Κατά κανόνα, η δοκιμή δεν διαρκεί περισσότερο από 15 λεπτά για ακριβή έλεγχο κατάστασης μπαταρίας κίνησης. «Καθώς η μπαταρία αντιπροσωπεύει μεγάλο μέρος της συνολικής αξίας του ηλεκτρικού οχήματος, ο έλεγχος της κατάστασης του μεταχειρισμένου οχήματος αποτελεί αποφασιστικό παράγοντα αξιολόγησης», αναφέρει η Ulrike Hetzel, Μέλος του ΔΣ και Chief Technology Officer της DEKRA.

Η κατοχυρωμένη διαδικασία παρέχει ακριβή αποτελέσματα εντός 15 λεπτών. Επί του παρόντος μπορούν να δοκιμαστούν 50 μοντέλα – πιθανόν να φτάσουν τα 100 μέχρι το τέλος του 2022. Η αρχική ομάδα-στόχος περιλαμβάνει εταιρείες leasing και μεγάλες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων. Ο νέος γρήγορος έλεγχος μπαταρίας της DEKRA χρησιμοποιείται ήδη από εταιρικούς πελάτες στο πλαίσιο προηγμένου πιλοτικού έργου και θα διαδοθεί περαιτέρω τους επόμενους μήνες. Αρχικά, η υπηρεσία απευθύνεται σε πελάτες του κλάδου μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όπως εταιρείες leasing και μεγάλες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων. Οι ιδιώτες, για τους οποίους το θέμα της κατάστασης μπαταρίας συνήθως αποτελεί μικρότερο κίνδυνο, εφ΄όσον διαθέτουν τις εγγυήσεις των κατασκευαστών, θα περιληφθούν σε μεταγενέστερο στάδιο.

Ο έλεγχος βασίζεται στη μέτρηση των χαρακτηριστικών μπαταρίας κατά την διάρκεια πολύ σύντομης δοκιμαστικής οδήγησης. «Το μόνο που χρειάζεται είναι σύντομη επιτάχυνση για περίπου 100 μέτρα, κατά την οποία τα δεδομένα ελέγχονται μέσω της ενσωματωμένης διαγνωστικής διεπαφής», αναφέρει η Ulrike Hetzel.

Η βασική τεχνογνωσία, ωστόσο, έγκειται στην ικανότητα ερμηνείας των μετρούμενων τιμών. «Η διαδικασία υποστηρίζεται από εξαιρετικά εξελιγμένη βάση δεδομένων και εξαιρετικά περίπλοκο αλγόριθμο», αναφέρει το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της DEKRA. «Τα βασικά δεδομένα προσδιορίζονται εκ των προτέρων για κάθε τύπο οχήματος, βάσει των δοκιμών οδήγησης υπό διάφορες συνθήκες. Ακολουθούν διάρθρωση και περαιτέρω σύνθετοι υπολογισμοί, εν μέρει με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Αποκαλούμε όλη αυτήν την διαδικασία «παραμετροποίηση». Κατά τον έλεγχο, τα αποτελέσματα της μέτρησης αξιολογούνται βάσει αυτών των εκάστοτε ειδικών παραμέτρων.»

Επί του παρόντος, η λίστα των τύπων οχημάτων στους οποίους η DEKRA μπορεί να προσφέρει γρήγορο έλεγχο περιλαμβάνει περισσότερα από 50 μοντέλα. Περιλαμβάνονται μοντέλα διαφόρων γερμανών και άλλων ευρωπαίων κατασκευαστών (VW, Mercedes-Benz, BMW, Renault), αλλά και ασιατικές μάρκες (Kia, Hyundai). «Αυτή τη στιγμή καλύπτουμε περίπου το ένα τρίτο των οχημάτων της Γερμανίας που κινούνται με μπαταρίες ή υβριδικούς κινητήρες και παραμετροποιούμε συνεχώς επιπλέον μοντέλα», λέει η Ulrike Hetzel. «Μέχρι το τέλος του έτους, θέλουμε να διαθέτουμε τα σχετικά δεδομένα 50 ακόμα τύπων οχημάτων και έτσι θα καλύπτουμε περισσότερα από τα μισά οχήματα της Γερμανίας».

Η ζήτηση για τον προσδιορισμό κατάστασης μπαταρίας ηλεκτρικού οχήματος προβλέπεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Χάρη στις κρατικές επιδοτήσεις, εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα μπαταρίας ή υβριδικά διατίθενται πλέον στην αγορά. Μόλις αλλάξουν ιδιοκτήτη, η κατάσταση των μπαταριών τους καθίσταται πολύ σημαντικός παράγοντας καθορισμού της αξίας τους.

Προηγούμενο άρθροE-Tech Master OptiModale από τη Renault Trucks
Επόμενο άρθροΔιασυνοριακή Δοκιμή 5G-MOBIX