Η Dataforce διεξήγαγε έρευνα, με θέμα “Leasing/Long-Term Rental Study 2023“. Η μελέτη καλύπτει τις πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο).

Τα στοιχεία της έρευνας για το Leasing το 2023 της Dataforce, βασίζονται σε λεπτομερή νέα δεδομένα ταξινομήσεων και περίπου 5.000 συνεντεύξεις με υπεύθυνους στόλων και ιδιώτες κατόχους νέων αυτοκινήτων.

Η ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών αυτοκινήτων είναι σε ανατροπή. Μέχρι το 2028, σχεδόν κάθε δεύτερο νέο αυτοκίνητο θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Η κλασική αγορά αυτοκινήτου με μετρητά ή με πίστωση αντικαθίσταται από νέα μοντέλα κινητικότητας.

Αλλά πόσα νέα αυτοκίνητα μισθώνονται, ενοικιάζονται ή ταξινομούνται σήμερα και στο μέλλον; Ποιοι είναι οι κύριοι παράγοντες για να επιλέξουν οι πελάτες το πρότυπο χρηματοδότησης και πόσο ικανοποιημένοι είναι με την επιλογή τους και τις μεμονωμένες προσφορές του παρόχου χρηματοδότησης και κινητικότητας;

Μερίδια leasing σε στόλους και ιδιωτική αγορά

Η ιδιοκτησία οχήματος εξακολουθεί να είναι σημαντική, επισημαίνει ο αναλυτής της Dataforce, Benjamin Kibies. Ωστόσο, δεδομένου ότι τα οχήματα leasing ανανεώνονται πολύ πιο συχνά, αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των νέων ταξινομήσεων. Ειδικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι αγοραστές θέλουν να συμβαδίζουν με την τεχνολογική πρόοδο και να αλλάζουν τα αυτοκίνητά τους συχνότερα.

Η αγορά στόλου αυξάνεται σε όλη την Ευρώπη και αποσπά όλο και μεγαλύτερο ποσοστό από την ιδιωτική αγορά. Στις εταιρείες, μόνο το 20% περίπου των αυτοκινήτων αγοράζεται ή χρηματοδοτείται με πίστωση, το υπόλοιπο αποκτάται μέσω leasing, μακροχρόνιας ενοικίασης ή συνδρομών αυτοκινήτων και μεσοπρόθεσμων συμβάσεων ενοικίασης.

Οι πελάτες leasing λιγότερο ικανοποιημένοι από τους αγοραστές αυτοκινήτου

Τα αποτελέσματα ικανοποίησης πελατών εκπλήσσουν, λαμβανομένης υπόψη της αύξησης των επιπέδων leasing. Προηγείται η αγορά οχημάτων. Το 55% των υπευθύνων στόλου είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την αγορά οχήματος ως μέθοδο προμήθειας, αλλά μόνον το 44% με το leasing ή τη μακροχρόνια ενοικίαση. Ειδικά οι βρετανοί υπεύθυνοι στόλου είναι επικριτικοί για το leasing.

Η απόκλιση μεταξύ αγοράς και leasing είναι ακόμα μεγαλύτερη στην ιδιωτική αγορά. Το 69% των ιδιωτών αγοραστών νέων αυτοκινήτων είναι πολύ ικανοποιημένοι με τη μέθοδο χρηματοδότησής τους, αλλά μόνον το 57% των πελατών leasing. Για τη Μακροχρόνια Ενοικίαση, η οποία είναι πολύ δημοφιλής στην Ιταλία, την Ισπανία και τη Γαλλία, το ποσοστό των πολύ ικανοποιημένων πελατών πέφτει στο 47%.

Αξιολόγηση παρόχου

Υπάρχει έντονος ανταγωνισμός στην αγορά leasing. Εκτός από τους παρόχους που εξαρτώνται από τους κατασκευαστές, υπάρχει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ μεγάλων διεθνών εταιρειών leasing και περιφερειακών παρόχων. Εν τω μεταξύ, προχωρούν σε ειδικές προσφορές σε ιδιώτες πελάτες και μικρές επιχειρήσεις.

Με βάση την έρευνα της Dataforce καλύτερος πάροχος leasing για τους υπεύθυνους στόλου είναι η Hyundai Capital, η οποία διαχειρίζεται τις δραστηριότητες leasing της Hyundai και της Kia, μεταξύ άλλων. Ακολουθούν η ανεξάρτητη Alphabet και η Volkswagen Financial Services.

Οι βαθμολογίες των ιδιωτών πελατών διαφέρουν. Η Arval λαμβάνει την υψηλότερη βαθμολογία ικανοποίησης πελατών, ακολουθούμενη από την Kinto (Toyota Leasing) και την Volkswagen Financial Services.

Προηγούμενο άρθροΗ στρατηγική ημιαγωγών της Stellantis
Επόμενο άρθρο500.000 συνδεδεμένα οχήματα Arval