Dataforce: Εξέλιξη CO2 και εξηλεκτρισμού στην Ευρώπη

Ανάλυση της Dataforce για την ευρωπαϊκή αγορά, που περιλαμβάνει 30 χώρες και αναλύει διεξοδικότερα τις 16, μελετά την εξέλιξη των εκπομπών CO2 και του εξηλεκτρισμού.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και η Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο, απαιτούν από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να συμμορφώνονται με τους αυστηρούς στόχους CO2. Η Dataforce (εταιρεία επιχειρηματικών πληροφοριών) αναλύει και προβλέπει την μείωση του CO2 και τον εξηλεκτρισμό της αγοράς αυτοκινήτων, βάσει της αρχής Road-2-Zero. Ιδού ορισμένα σημαντικά σημεία της πρόσφατης ανάλυσης, που υπογράφει ο Benjamin Kibies, Senior Automotive Analyst της Dataforce.

Dataforce: Εξέλιξη CO2 και εξηλεκτρισμού στην Ευρώπη

Οι εκπομπές CO2 WLTP νέων επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν στα 113 γρ/χλμ

Όσον αφορά στις εκπομπές CO2, η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της τα πάει καλά – παρά τους φιλόδοξους στόχους της ΕΕ. Σε όλες τις χώρες, οι μέσες εκπομπές νέων επιβατικών αυτοκινήτων περιόδου Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022 είναι μόνον 113 γρ/χλμ, 6 γρ/χλμ λιγότερα από την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Ο στόχος των 95 γρ/χλμ της ΕΕ αναλογεί σε περίπου 116 γρ/χλμ WLTP, επομένως το αποτέλεσμα είναι χαμηλότερο κατά 3 γρ/χλμ, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα Supercredits και το βάρος. Τα Supercredits επιτρέπουν στα BEV και PHEV μεγαλύτερο βάρος στον μέσο υπολογισμό, αλλά αυτό θα ισχύσει μόνον μέχρι το τέλος του 2022. Ο συντελεστής βάρους υπολογίζει πως τα οχήματα είναι ελαφρώς βαρύτερα κατά μέσο όρο από το τυπικό βάρος που ορίζει η ΕΕ και αυξάνει τις τιμές στόχους των κατασκευαστών βαρύτερων αυτοκινήτων.

Dataforce: Εξέλιξη CO2 και εξηλεκτρισμού στην Ευρώπη Οι στόχοι CO2 είναι μεγαλύτερη πρόκληση για το VW Group. Ο μέσος όρος των μαρκών VW, Audi, Skoda και SEAT είναι 125 γρ/χλμ, ελαφρώς υψηλότερος έναντι του περυσινού έτους. Η παραγωγική ανεπάρκεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων του πρώτου εξαμήνου τρέχοντος έτους ανέτρεψαν τον προγραμματισμό. Ωστόσο, δεν θα χρειαστεί να πληρώσει κάποια πρόστιμα η εταιρεία, αν ληφθούν υπόψη τα Supercredits και η αναπροσαρμογή βάρους. Επίσης, το VW Group δημιούργησε ομάδα αντιστάθμισης εκπομπών, με πολλούς μικρότερους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων (συμπεριλαμβανομένων των MG, Nio, LEVC, Xpeng, eGo), η οποία θα μειώσει περαιτέρω το CO2 και αυτό αποτελεί πρόσθετη δικλείδα ασφαλείας

Σκανδιναβικές χώρες με σχεδόν 50% μερίδιο BEV

Οι μειώσεις CO2 οφείλονται στα όλο και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι Σκανδιναβικές χώρες πρωτοστατούν. Το 46% των ιδιωτών αγοραστών επέλεξαν BEV το 2022 και η τάση αυξάνεται.

Όμως ο εξηλεκτρισμός συνεχίζεται και σε άλλες χώρες. Στη Γαλλία, μεταξύ άλλων, η Dataforce προβλέπει τα BEV να καταστούν τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα μέχρι το 2027.

Προηγούμενο άρθροFord Mustang Mach-E για πολλά χιλιόμετρα αυτονομίας
Επόμενο άρθροΗ Stellantis στην CES 2023: βιώσιμη κινητικότητα