Daimler: 37,2 δισ. ευρώ έσοδα, πωλήσεις 644.300 οχημάτων το πρώτο τρίμηνο του 2020

Οι συνολικές λιανικές πωλήσεις του Ομίλου Daimler μειώθηκαν κατά 17% το πρώτο τρίμηνο του 2020, σε 644.300 επιβατικά αυτοκίνητα και επαγγελματικά οχήματα (1ο τρίμηνο 2019: 773.800) λόγω της παγκόσμιας εξάπλωσης του κορωνοϊού. Τα έσοδα μειώθηκαν ελαφρά κατά 6% στα 37,2 δισ. ευρώ(1ο τρίμηνο 2019: 39,7 δισ. ευρώ).

Το EBIT ανήλθε σε 617 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: 2.798 εκατ. ευρώ). Το προσαρμοσμένο EBIT, που αντικατοπτρίζει την υποκείμενη δραστηριότητα, ήταν στα 719 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: 2.310 εκατ. ευρώ).

Ο Ola Källenius, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG δήλωσε: “Η πανδημία COVID-19 έχει σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία – και στην εταιρεία μας. Λάβαμε την προληπτική απόφαση να σταματήσουμε την παραγωγή τον Μάρτιο και προβήκαμε άμεσα σε ενέργειες διατήρησης της ρευστότητας και διαχείρισης κόστους. Κατά συνέπεια, η Daimler ολοκλήρωσε το πρώτο τρίμηνο με θετικό αποτέλεσμα και ισχυρή ρευστότητα. Τώρα ξεκινήσαμε μια σταδιακή επανέναρξη της παραγωγής μας. Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε να επενδύουμε σε βασικές τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης και της ψηφιοποίησης. Αποτελούν απαραίτητα στοιχεία του μέλλοντός μας”.

Το πρώτο τρίμηνο του 2020, το καθαρό κέρδος ήταν 168 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: 2.149 εκατ. ευρώ). Το καθαρό κέρδος που αναλογεί στους μετόχους της Daimler AG ανήλθε σε 94 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: 2.095 εκατ. ευρώ), με αποτέλεσμα τη μείωση των κερδών ανά μετοχή στα 0,09 ευρώ (1ο τρίμηνο του 2019: 1,96 ευρώ).

Επενδύσεις, ελεύθερες ταμειακές ροές και ρευστότητα

Οι επενδύσεις του Ομίλου Daimler σε ακίνητα, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό το πρώτο τρίμηνο ανήλθαν σε 1,6 δισ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: 1,7 δισ. ευρώ) Οι δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης ανήλθαν σε 2,4 δισ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: 2,4 δισ. ευρώ). Οι ελεύθερες ταμειακές ροές της βιομηχανικής δραστηριότητας ήταν μείον 2,3 δισ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: μείον 2,0 δισ. ευρώ) και επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από τις παγκόσμιες επιπτώσεις της πανδημίας. Η προσαρμοσμένη ελεύθερη ταμειακή ροή της βιομηχανικής δραστηριότητας ήταν μείον 1,9 δισ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: μείον 2,0 δισ. ευρώ), η οποία εξακολουθεί να επηρεάζεται από υψηλές αρχικές επενδύσεις σε μελλοντικά προϊόντα.

Η Daimler ανταποκρίθηκε στην προσωρινή πτώση της ζήτησης που προκλήθηκε από την πανδημία διακόπτοντας προληπτικά την παραγωγή τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, διασφαλίζοντας έτσι την οικονομική ευρωστία του Ομίλου. Η καθαρή ρευστότητα της βιομηχανικής δραστηριότητας μειώθηκε στα 9,3 δισ. ευρώ στο τέλος του πρώτου τριμήνου, σε σύγκριση με 11,0 δισ. ευρώ στα τέλη του 2019. Η μείωση οφείλεται ιδιαίτερα στην αρνητική ελεύθερη ταμειακή ροή της βιομηχανικής δραστηριότητας.

Στις αρχές Απριλίου, η Daimler AG αύξησε την οικονομική ευελιξία της με μια περαιτέρω συμφωνία δανειακής διευκόλυνσης ύψους 12 δισ. ευρώ. Αυτό είναι επιπλέον της υπάρχουσας ανακυκλούμενης πιστωτικής διευκόλυνσης ύψους 11 δισ. ευρώ, η οποία δεν έχει ακόμη χρησιμοποιηθεί και έχει διάρκεια έως το 2025, συμπεριλαμβανομένων επιλογών επέκτασης. Αυτή η πρόσθετη δανειακή διευκόλυνση συνήφθη με μια διεθνή κοινοπραξία τραπεζών και μπορεί να χρησιμοποιηθεί εντός περιόδου 12 μηνών με δύο επιλογές εξάμηνης παράτασης.

Αποτελέσματα τομέων

Οι επιπτώσεις της πανδημίας και η επακόλουθη μείωση των λιανικών πωλήσεων οδήγησαν σε σημαντική μείωση των κερδών της Mercedes-Benz Cars & Vans καθώς και της Daimler Trucks & Buses. Τα κέρδη της Daimler Mobility επηρεάστηκαν επίσης αρνητικά από πρόσθετα έξοδα για προβλέψεις πιστωτικού κινδύνου λόγω πανδημίας.

Οι πωλήσεις της Mercedes-Benz Cars & Vans μειώθηκαν κατά 16% σε 546.700 οχήματα το πρώτο τρίμηνο (Q1 2019: 652.400). Τα έσοδα ανήλθαν σε 23,2 δισ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: 24,1 δισ. ευρώ). Το EBIT ανήλθε σε 510 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: 1.143 εκατ. ευρώ) και η απόδοση των πωλήσεων ήταν 2,2% (1ο τρίμηνο 2019: 4,8%). Το προσαρμοσμένο EBIT ήταν 603 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: 1.372 εκατ. ευρώ) και η προσαρμοσμένη απόδοση των πωλήσεων ήταν 2,6% (1ο τρίμηνο 2019: 5,7%). Οι ταμειακές ροές προ τόκων και φόρων (CFBIT) ήταν μείον 1.729 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: μείον 835 εκατ. ευρώ). Το προσαρμοσμένο CFBIT ανήλθε σε μείον 1.281 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: μείον 756 εκατ. ευρώ). Το προσαρμοσμένο ποσοστό μετατροπής μετρητών (CCR Το cash conversion rate (CCR: η σχέση μεταξύ ταμειακών ροών και καθαρού κέρδους) ήταν μείον 2,1 (1ο τρίμηνο 2019: μείον 0,6).

Οι πωλήσεις της Mercedes-Benz Cars μειώθηκαν κατά 15% στα 470.600 οχήματα το πρώτο τρίμηνο (1ο τρίμηνο 2019: 555.300). Οι πωλήσεις της Mercedes-Benz Vans μειώθηκαν κατά 22% σε 76.200 οχήματα (1ο τρίμηνο 2019: 97.000).

Η Daimler Trucks & Buses παρουσίασε μείωση των λιανικών πωλήσεων κατά 20% σε 97.600 οχήματα το πρώτο τρίμηνο (Q1 2019: 121.400). Τα έσοδα ήταν 8,7 δισ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: 10,2 δισ. ευρώ). Το EBIT ανήλθε σε 247 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: 553 εκατ. ευρώ) και η απόδοση των πωλήσεων ήταν 2,8% (1ο τρίμηνο 2019: 5,4%). Οι ταμειακές ροές προ τόκων και φόρων (CFBIT) ήταν μείον 85 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: μείον 232 εκατ. ευρώ) και οδήγησαν σε CCR μείον 0,3 (1ο τρίμηνο 2019: μείον 0,4).

Οι πωλήσεις της Daimler Trucks μειώθηκαν κατά 20% σε 92.500 οχήματα το πρώτο τρίμηνο (1ο τρίμηνο 2019: 115.900). Η Daimler Buses πώλησε 5.100 οχήματα (1ο τρίμηνο 2019: 5.500) – μείωση 8%.

Στην Daimler Mobility, οι νέες δραστηριότητες μειώθηκαν κατά 7% στα 16,2 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο (1ο τρίμηνο 2019: 17,3 δισ. ευρώ). Ο όγκος των συμβολαίων ήταν 159,6 δισ. ευρώ στα τέλη του τριμήνου (31 Δεκεμβρίου 2019: 162,8 δισ. ευρώ). Τα έσοδα ήταν 7,1 δισ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: 6,9 δισ. ευρώ). Το EBIT του τομέα ανήλθε σε 58 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: 1.209 εκατ. ευρώ). Στο 1,6%, η απόδοση ιδίων κεφαλαίων ήταν χαμηλότερη από το ποσοστό 35,7% κατά την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Το προσαρμοσμένο EBIT ήταν 58 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2019: 491 εκατ. ευρώ) και η προσαρμοσμένη απόδοση ιδίων κεφαλαίων ήταν 1,6% (1ο τρίμηνο 2019: 14,5%).

Προοπτικές για την Daimler και τους τομείς

Ενώ η παγκόσμια οικονομία είχε ήδη επιβαρυνθεί κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η ανάπτυξή της θα επηρεασθεί και από την πανδημία του κορωνοϊού κατά το υπόλοιπο του έτους. Οι παράγοντες που θα καθορίσουν τις εξελίξεις θα είναι το πότε θα τεθεί υπό έλεγχο η πανδημία παγκοσμίως, πόσο θα περιοριστεί η οικονομική δραστηριότητα και ποια μορφή ανάκαμψης θα επέλθει στη συνέχεια. Με τα σημερινά δεδομένα, πρέπει να αναμένεται σημαντική μείωση της παγκόσμιας οικονομικής παραγωγής για το έτος 2020.

Δεδομένων των συνεχιζόμενων επιπτώσεων της πανδημίας, η Daimler πιστεύει ότι η αρχική της πρόβλεψη για το οικονομικό έτος 2020, όπως αναφέρεται στον ετήσιο απολογισμό 2019, δεν ισχύει πλέον.

Ως εκ τούτου, όπως έχει ήδη αναφερθεί, η Daimler προβλέπει πως οι λιανικές πωλήσεις του Ομίλου και των Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Vans, Daimler Trucks και Daimler Buses το 2020 θα είναι κάτω από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους. Η Daimler Mobility αναμένει χαμηλότερο όγκο δραστηριοτήτων για το οικονομικό έτος 2020 σε σχέση με το 2019.

Δεδομένης της αναμενόμενης ανάπτυξης της αγοράς και της αξιολόγησης των τομέων, η Daimler προβλέπει πως τα έσοδα του Ομίλου και το EBIT του Ομίλου για το 2020 θα είναι χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος. Καθώς το EBIT της Mercedes-Benz Cars & Vans επηρεάστηκε αρνητικά από σημαντικές ειδικές προβλέψεις το 2019, το EBIT του τομέα αναμένεται να είναι υψηλότερο από το προηγούμενο έτος, παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας. Η προσαρμοσμένη απόδοση ιδίων κεφαλαίων της Daimler Mobility για το οικονομικό έτος 2020 δεν θα πιάσει τα επίπεδα του προηγούμενου έτους. Η αναμενόμενη μείωση αποτελεσμάτων θα οδηγήσει σε μείωση της βιομηχανικής ελεύθερης ταμειακής ροής του Ομίλου για το 2020.

Έχοντας εφαρμόσει μια ολοκληρωμένη σειρά μέτρων προστασίας της ρευστότητας και έχοντας αυξήσει την οικονομική ευελιξία, η Daimler θα διαχειριστεί με αυτοπεποίθηση τις δραστηριότητές της, τόσο κατά τη διάρκεια, όσο και μετά την πανδημία. Ως μέρος των μέτρων που έχουν ήδη ξεκινήσει για τη διασφάλιση της ρευστότητας και τη μείωση του κόστους, η Daimler θα μειώσει επίσης τις δαπάνες της σε ακίνητα, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, καθώς και στην έρευνα και ανάπτυξη σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η Daimler θα διατηρήσει τις αρχικές επενδύσεις που είναι απαραίτητες για τη διασφάλιση του μέλλοντος της εταιρείας.

Προηγούμενο άρθροΗ αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ για τον COVID-19
Επόμενο άρθροΗ νέα Škoda OCTAVIA Grand Coupe στην Κρήτη