Το Green NCAP ανακοίνωσε ότι για το 2022 συνολικά το αυτοκίνητο με τις χαμηλότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον είναι το Dacia Spring.
Εξοπλισμένο με ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, το Spring πέτυχε συνολική βαθμολογία πέντε αστέρων και ξεπέρασε τις επιδόσεις άλλων ηλεκτρικών οχημάτων όπως των Tesla Model 3 και Cupra Born.
Το Dacia Spring, όπως και άλλα ηλεκτρικά οχήματα, σημείωσε τα μέγιστα αποτελέσματα στον Δείκτη Καθαρού Αέρα, αλλά πέτυχε επίσης το υψηλότερο αποτέλεσμα του Green NCAP στον Δείκτη αερίων θερμοκηπίου και 9,8 στο Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης. Λόγω του καθαρού ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και του μικρού βάρους του, το συμπαγές αυτοκίνητο πόλης της Dacia λαμβάνει την ανώτατη βαθμολογία σε τρεις από τις τέσσερις δοκιμές, με κατανάλωση ενέργειας χαμηλότερη από το μέγιστο όριο του Green NCAP. Το 89% της ενέργειας που προέρχεται από το ηλεκτρικό δίκτυο βρίσκεται στην έξοδο της μπαταρίας, κάτι που σημαίνει αποτελεσματική διαδικασία φόρτισης και αποφόρτισης. Τα αποτελέσματα των δοκιμών αποδεικνύουν ότι το Spring είναι ένα αυτοκίνητο φιλικό προς το περιβάλλον, όχι μόνο λόγω της απουσίας εκπομπών ρύπων αλλά και λόγω της χαμηλής του κατανάλωσης ενέργειας.
Το Dacia Spring έλαβε συνολική βαθμολογία 9,9, ακολουθούμενο από το Tesla Model 3 (συνολική βαθμολογία 9,8). Το NIO eT7, το Renault Megane E-Tech και το Cupra Born πέτυχαν συνολική βαθμολογία 9,6. Το Audi Q4 e-Tron και το Hyundai IONIQ 5 έλαβαν επίσης πέντε αστέρια. Ωστόσο, τα αποτελέσματα ενεργειακής απόδοσης των αυτοκινήτων έκαναν την κρίσιμη διαφορά στη συνολική βαθμολογία κάθε οχήματος. Σε αντίθεση με το Dacia Spring, αυτά τα αυτοκίνητα δεν παρουσίασαν τιμές κατανάλωσης αρκετά χαμηλές σε αυτόν τον Δείκτη για να λάβουν κορυφαία αποτελέσματα. Το IONIQ 5, για παράδειγμα, έλαβε 9,1 στον Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης, μειώνοντας κατά συνέπεια τη συνολική βαθμολογία του αυτοκινήτου.
«Με αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα, το σουπερμίνι της Dacia θέτει ένα πρότυπο για τη βιομηχανία. Η Dacia έχει βάλει σκοπό να δημιουργήσει ένα σουπερμίνι που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του καταναλωτή στο σχεδιασμό του, αλλά και στις προκλήσεις βιωσιμότητας του πλανήτη μας. Το αποτέλεσμα είναι ένα «πράσινο και φιλικό προς το περιβάλλον» όχημα. Με αυτό το μοντέλο, η εταιρεία είναι μπροστά από πολλούς άλλους κατασκευαστές όσον αφορά στις επιπτώσεις στο περιβάλλον», δήλωσε ο Δρ. Aleksandar Damyanov, Τεχνικός Διευθυντής του Green NCAP
Ο μητρικός οργανισμός του Green NCAP, Euro NCAP, που βαθμολογεί τα οχήματα με βάση τις επιδόσεις ασφαλείας τους, θα ήθελε να δει την εταιρεία να κάνει την ίδια μακροπρόθεσμη δέσμευση στην ασφάλεια.
«Τα αποτελέσματα θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά και να προσφέρουν στους καταναλωτές μια ιδανική επιλογή αγοράς που προσφέρει απόδοση τόσο σε επίπεδο βιωσιμότητας όσο και σε επίπεδο ασφάλειας», δήλωσε από την πλευρά του ο Δρ. Aled Williams, Διευθυντής Προγράμματος του Euro NCAP.
Επίσης, το Green NCAP δημοσίευσε το πιο πρόσφατο σύνολο αποτελεσμάτων του που περιλαμβάνει τρία βενζινοκίνητα αυτοκίνητα: το Kia Picanto (3 αστέρια), τη BMW Σειρά 2 Active Tourer (2½ αστέρια) και το VW Touran (2 αστέρια) καθώς και το ντιζελοκίνητο Opel/Vauxhall Mokka (3 αστέρια).