BMW Group: Πάνω από 7 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030

Το BMW Group θα προσφέρει πάνω από 7 εκατ. οχήματα με πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης μέχρι το 2030.

Με ένα δεκαετές πρόγραμμα για τη βιωσιμότητα, το BMW Group υπογραμμίζει τη δέσμευσή του στους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα, δίνοντας έμφαση στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης.

Σήμερα, τα οχήματα BMW και MINI με πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης αντιστοιχούν στο 13,3% σχεδόν επί όλων των ταξινομήσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο (πηγή: IHS Markit Νέες Ταξινομήσεις Ιουλίου 2020). Αυτό είναι 1,5 φορές του μέσου μεριδίου όλων των μαρκών, που ανέρχεται στο 8% περίπου. Η εταιρεία εκτιμά ότι το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 25% μέχρι το 2021, στο 33% μέχρι το 2025 και στο 50% μέχρι το 2030.

Τα οχήματα BMW και MINI με συστήματα ηλεκτροκίνησης προσφέρονται τώρα σε 74 αγορές σε όλο τον κόσμο, όπου περισσότερα από 500.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα πωλήθηκαν το 2019. Μέχρι το τέλος του 2021, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε πάνω από ένα εκατομμύριο. Παρά τους περιορισμούς που σχετίζονται με την πανδημία, το BMW Group κατέγραψε περισσότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. Στο πλαίσιο των στόχων βιωσιμότητας, το BMW Group θα επιδιώξει να κυκλοφορούν πάνω από επτά εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2030, εκ των οποίων τα δύο τρίτα θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Ως αποτέλεσμα της μαζικής επέκτασης της ηλεκτροκίνησης, οι εκπομπές ρύπων του στόλου οχημάτων του BMW Group ανά χιλιόμετρο που διανύουν θα μειωθούν κατά 40% περίπου μέχρι το 2030.

Η δύναμη της επιλογής: αποτελεσματική στρατηγική για παγκόσμια βιωσιμότητα

Η τρέχουσα γκάμα μοντέλων προετοιμάζει το δρόμο, με την εταιρεία να ακολουθεί τη στρατηγική “η δύναμη της επιλογής” (power of choice) λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των πελατών και τις νομικές απαιτήσεις στις παγκόσμιες αυτοκινητιστικές αγορές. Η BMW X3 είναι το πρώτο μοντέλο που διατίθεται με ιδιαίτερα αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel συμπεριλαμβανομένης ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48-volt, με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης και αμιγώς ηλεκτρικό.

Στο μέλλον, ακόμα περισσότερα μοντέλα με ηλεκτροκίνηση και με συμβατικά συστήματα κίνησης θα κατασκευάζονται σε μία γραμμή παραγωγής. Για παράδειγμα, η επόμενη γενιά πολυτελών sedan της BMW Σειράς 7 θα προσφέρεται σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Επίσης, οι δημοφιλείς BMW Σειρά 5 και BMW X1 θα κυκλοφορούν στην αγορά όχι μόνο με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά συστήματα, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Ο εξηλεκτρισμός των συστημάτων κίνησης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του τομέα D-ACES (Design, Autonomous, Connected, Electrified & Services/Shared) όπως ορίζεται στη στρατηγική NUMBER ONE > NEXT του BMW Group. Σήμερα, το BMW Group ήδη προσφέρει τη μεγαλύτερη γκάμα αντίστοιχων οχημάτων σε όλο τον κόσμο. Τα μοντέλα αυτά εντυπωσιάζουν επίσης με τα σπορ χαρακτηριστικά τους. Επιπλέον, η γοητεία τους οφείλεται στην εκφραστική σχεδίαση και την προηγμένη τεχνολογία που διαθέτουν σε επίπεδο λειτουργίας και ψηφιοποίησης, σύμφωνα με το lifestyle σύγχρονων target groups.

Η πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive γιορτάζει την πρεμιέρα της στη νέα BMW iX3 (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 0,0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 17,8 – 17,5 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0 g/km). Η ποιότητα των εξαρτημάτων της – ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία υψηλής τάσης, τεχνολογία φόρτισης και ηλεκτρονικά ισχύος – είναι προϊόν της εμπειρίας που έχει αποκτήσει η BMW i στον τομέα της ηλεκτροκίνησης από το 2011. Το BMW Group βασίζεται στην εσωτερική εξέλιξη όλων των εξαρτημάτων της τεχνολογίας BMW eDrive. Ενδεικτικό παράδειγμα της προόδου που έχει επιτευχθεί είναι η μπαταρία υψηλής τάσης του BMW i3, η αποθηκευτική ικανότητα της οποίας έχει διπλασιαστεί από τότε που λανσαρίστηκε το μοντέλο, χωρίς αλλαγές στο χώρο εγκατάστασης.

Γνήσια οδηγική απόλαυση, απόλυτη διασκεδαστική οδήγηση: αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα BMW iX 3, BMW i 3 και MINI Cooper SE

Με την 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive που χρησιμοποιείται στην BMW iX3, η απόδοση και η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα, το ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας, η ικανότητα φόρτισης και ο ευφυής έλεγχος του συστήματος φτάνει σε νέα επίπεδα. Ο νέος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 210 kW/286 hp και κινεί τους πίσω τροχούς. Το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό Sports Activity Vehicle συνδυάζει σπορ στυλ και υψηλή αυτονομία έως 520 km – όχι λόγω μεγάλου μεγέθους μπαταριών, αλλά με μία ευφυή συνολική φιλοσοφία απόδοσης και δυναμικής συμπεριφοράς. Από το 2021, η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive θα χρησιμοποιείται επίσης στα μοντέλα BMW i4 και BMW iNEXT.

Αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, αλουμινένιο πλαίσιο και καμπίνα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) – με αυτά τα προσόντα, το BMW i3 (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 0,0 l/100 km; κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 13,1 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0 g/km) παραμένει αδιαπραγμάτευτα πρωτοπόρος της πολυτελούς ηλεκτροκίνησης σχεδόν επτά χρόνια μετά το ντεμπούτο του. Χάρη στα ελαφριά, ανθρακονημάτινα υλικά, το BMW i3 πετυχαίνει σπορ επιδόσεις με μία συγκριτικά μικρή μπαταρία, όπου το βάρος του οχήματος είναι εφάμιλλο ενός συμβατικού μοντέλου της ίδιας κατηγορίας. Το ηλεκτρικό σύγχρονο μοτέρ του BMW i3 αποδίδει μέγιστη ισχύ 125 kW/170 hp, που φτάνει μέχρι και τα 135 kW/184 hp στη περίπτωση του BMW i3s (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 0,0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 14,6 – 14,0 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0 g/km).

Η ισχυρότερη έκδοση του συστήματος κίνησης χρησιμοποιείται επίσης στο MINI Cooper SE. Η ουσιαστικά διαφορά της από το BMW i3s είναι ότι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό MINI είναι προσθιοκίνητο (FWD), τυπικό χαρακτηριστικό της μάρκας. Αντίθετα, το BMW i3 και το BMW i3s βασίζονται στην κλασική φιλοσοφία πίσω κίνησης. Η ευελιξία της τεχνολογίας BMW eDrive αντανακλάται και στη ειδική έκδοση της μπαταρίας υψηλής τάσης, που έχει σχήμα T και είναι χαμηλά τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Ως αποτέλεσμα, ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες και τις αποσκευές του MINI Cooper SE ουδόλως αποκλίνει από τις αντίστοιχες τιμές ενός 3θυρου MINI με συμβατικό σύστημα κίνησης.

Τα καλύτερα δύο κόσμων: plug  in υβριδικά μοντέλα από τις BMW και MINI

Χάρη στην έξυπνα ελεγχόμενη αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο συστημάτων κίνησης, τα plug-in υβριδικά μοντέλα BMW και MINI συνδυάζουν τα καλύτερα των δύο κόσμων. Αυτά επιτρέπουν αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη και στις διαδρομές από και προς το σπίτι και το γραφείο, καθώς και μία μεγάλη συνολική αυτονομία για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Η ηλεκτρική αυτονομία αυξάνεται μέσω εντατικής ανάκτησης ενέργειας στη φάση ρολαρίσματος και φρεναρίσματος. Επιπλέον, η ευφυής διαχείριση προσφέρει τη δυνατότητα εξοικονόμησης ενέργειας της μπαταρίας για οδήγηση μηδενικών ρύπων σε κατοικημένες περιοχές. Η λειτουργία preconditioning για το εσωτερικό προσφέρεται στάνταρ και εγγυάται βελτιστοποιημένη άνεση όλες τις εποχές του χρόνου χάρη στη βοηθητική θέρμανση και το σύστημα κλιματισμού (A/C).

Στα plug-in υβριδικά μοντέλα της BMW Σειράς 7, στην BMW X5 xDrive45e (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 2,1 – 1,6 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 23,5 – 21,3 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 47 – 37 g/km) και στη νέα BMW 545e xDrive Sedan (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 2,4 – 2,1 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 16,3 – 15,3 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 54 – 49 g/km), ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο Steptronic λειτουργεί σε συνδυασμό με έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα βενζίνης, αποδίδοντας συνδυασμένη ισχύ 290 kW/394 hp.

Ο κλασικός πλέον συνδυασμός σπορ επιδόσεων και βιωσιμότητας χαρακτηρίζει και τα plug-in υβριδικά μοντέλα με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic. Υπό εξαιρετικά υψηλά φορτία, η συνολική ισχύς που παράγουν οι δύο κινητήριες μονάδες μπορούν να αυξηθούν στιγμιαία κατά +30 kW/40 hp. Η λειτουργία XtraBoost αυξάνει την ισχύ σε περιπτώσεις όπως οι ελιγμοί kick-down, μέχρι 215 kW/292 hp, για πολύ πιο άμεση απόκριση, συγκριτικά με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και diesel. Στις BMW Σειρά 3 και BMW Σειρά 5, το εν λόγω plug-in υβριδικό σύστημα προσφέρεται για τέσσερα μοντέλα αντίστοιχα, ενώ τα Sedan και Touring διατίθενται με τετρακίνηση και πίσω κίνηση. Επιπλέον, η οδηγική εμπειρία με μία BMW X3 xDrive30e (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 2,4 – 2,1 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 16,7 – 16,0 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 54 – 47 g/km) παρέχει το πλεονέκτημα δύο κινητήρων και τετρακίνησης.

Ο πολυδιάστατος, σπορ χαρακτήρας κοινό γνώρισμα των plug-in υβριδικών μοντέλων BMW και MINI στην πολυτελή compact κατηγορία. Αυτό οφείλεται στην τεχνολογία τετρακίνησης για υβριδικά μοντέλα, κάτι μοναδικό στο περιβάλλον του ανταγωνισμού. Ο ηλεκτροκινητήρας κατανέμει τη ροπή στους πίσω τροχούς μέσω κιβωτίου ενός σταδίου. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας μεταφέρει την ισχύ σε ένα 6-τάχυτο κιβώτιο Steptronic και κινεί τους εμπρός τροχούς. Η συνολική ισχύς του συστήματος φτάνει στα 162 kW/220 hp στην BMW X1 xDrive25e (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 1,9 l/100 km; κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο 13,8 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 43 g/km) αντίστοιχα και στα 162 kW/220 hp στην BMW X2 xDrive25e (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 1,9 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 13,7 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 43 g/km) αντίστοιχα και στα 162 kW/220 hp στο MINI Cooper SE Countryman ALL4 (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 2,0 – 1,7 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 14,0 – 13,1 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 45 – 40 g/km). Η BMW 225xe Active Tourer (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 1,9 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 13,5 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 42 g/km) αποδίδει συνολική ισχύ 165 kW/224 hp.

Με τις καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες του, το BMW Group συνεισφέρει ενεργά στην αύξηση του ποσοστού χρήσης ηλεκτροκίνησης που προσφέρουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα. Η λειτουργία BMW eDrive Zone ενεργοποιεί έναν αυτόματο διακόπτη για αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα οδήγησης όταν το όχημα εισέρχεται σε μία περιβαλλοντική αστική ζώνη και παρόμοιες περιοχές σε κέντρα πόλεων. Επιπλέον, η οδήγηση μηδενικών ρύπων με ένα plug-in υβριδικό μοντέλο BMW ανταμείβεται μέσω του μοναδικού σε όλο τον κόσμο premium προγράμματος BMW Points.

Προϊόντα και υπηρεσίες των BMW Charging και MINI Charging διευκολύνουν την απλή και άνετη φόρτιση στο σπίτι και στο ταξίδι. Περιλαμβάνουν διαφορετικούς τύπους επιτοίχων φορτιστών (Wallbox), υπηρεσία εγκατάστασης, εξατομικευμένες προσφορές για την αγορά πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας και πρόσβαση στο παγκοσμίως μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης, το οποίο διαθέτει περισσότερα από 155.000 σημεία φόρτισης μόνο στην Ευρώπη. Επιπλέον, το BMW Group επεκτείνει σημαντικά την εταιρική υποδομή φόρτισης σε περίπου 4.100 σημεία φόρτισης μόνο στη Γερμανία.

Από τις πρώτες ύλες στην ανακύκλωση: στο επίκεντρο ολόκληρη η αξιακή αλυσίδα

Το BMW Group συνδυάζει την περαιτέρω εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης με μία ολιστική προσέγγιση της βιωσιμότητας, λαμβάνοντας πάντα υπόψη ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα και όλο τον κύκλο παραγωγής – από την προμήθεια πρώτων υλών, την παραγωγή και τη λειτουργική ζωή του οχήματος μέχρι την ανακύκλωση σε αργότερο στάδιο. Σήμερα, η συνολική περιβαλλοντική επίπτωση ενός plug-in υβριδικού μοντέλου, γνωστή και ως ανθρακικό αποτύπωμα, είναι ήδη αισθητά χαμηλότερη από αυτή ενός συμβατικού οχήματος. Στην BMW X1 xDrive25e, για παράδειγμα, είναι ήδη 31% χαμηλότερη συγκριτικά με την τιμή του αντίστοιχου βενζινοκίνητου μοντέλου όταν χρησιμοποιεί ρεύμα φόρτισης από το ενεργειακό μίγμα της Ε.Ε. σε ολόκληρο το κύκλο ζωής της. Εάν γίνεται χρήση αποκλειστικά με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε όλη τη διάρκεια της λειτουργικής ζωής του οχήματος, το αποτύπωμα CO2 είναι ακόμα και 55% χαμηλότερο.

Για το μέλλον, το BMW Group εξελίσσει μεταξύ άλλων, ένα βιώσιμο κύκλο επαναχρησιμοποιούμενων υλικών για τις κυψέλες των μπαταριών. Τα πρωταρχικά υλικά, κοβάλτιο και λίθιο προέρχονται αποκλειστικά από προμηθευτές που πληρούν τα αυστηρότερα πρότυπα οικολογικής και κοινωνικής βιωσιμότητας. Αρχικά, τα προμηθεύεται το BMW Group και στη συνέχεια τα προωθεί στους κατασκευαστές κυψελών μπαταριών. Ο ηλεκτροκινητήρας της τελευταίας γενιάς BMW eDrive παράγεται χωρίς πρώτες ύλες από τις λεγόμενες σπάνιες γαίες. Επιπλέον, ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή όλων των εξαρτημάτων της τεχνολογίας BMW eDrive τελευταίας γενιάς. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση περίπου 10 εκατομμυρίων τόνων εκπομπών CO τα επόμενα δέκα χρόνια.

Εν κατακλείδι, από φέτος, όλες οι εγκαταστάσεις παραγωγής του BMW Group ανά τον κόσμο θα προμηθεύονται αποκλειστικά πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Η εταιρεία θα αυξήσει επίσης σημαντικά την αναλογία δευτερογενών υλικών στα καινούργια της οχήματα. Στο μέλλον, η επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση μπαταριών υψηλής τάσης θα αποκτήσει μεγάλη σημασία. Μετά τη χρήση τους σε οχήματα με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, θα μπορούν να χρησιμοποιούνται ως σταθερές αποθήκες αιολικής και ηλιακής ενέργειας, όπως συμβαίνει στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της BMW στη Λειψία. Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορεί να επιτευχθεί μία αποδοτική ανακύκλωση πρώτων υλών. Ενώ ένα ποσοστό ανακύκλωσης 50% αποτελεί απαίτηση αυτή τη στιγμή σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, το BMW Group και η γερμανική εταιρεία ανακύκλωσης Duesenfeld έχουν αναπτύξει από κοινού μία διαδικασία μέσω της οποίας προγραμματίζεται ποσοστό ανακύκλωσης πάνω από 95% – συμπεριλαμβανομένου του γραφίτη και του ηλεκτρολύτη.

 

Προηγούμενο άρθροΠυρκαγιά σε EV, ελβετική έρευνα για τους κινδύνους
Επόμενο άρθροΕΕ: Νέοι κανόνες για έγκριση και εποπτεία αγοράς αυτοκινήτων