BMW Group: ισχυρό το 2023, πορεία ανάπτυξης το 2024

Μετά από ένα ισχυρό 2023 σε προϊόντα, ζήτηση, αποτελέσματα, το BMW Group σκοπεύει να συνεχίσει την πορεία κερδοφόρας ανάπτυξης και κατά το 2024.

Το 2023 ο τομέας αυτοκινήτου του BMW Group κατέγραψε το υψηλότερο λειτουργικό αποτέλεσμα όλων των εποχών και στοχεύει σε κερδοφόρα ανάπτυξης και κατά το 2024. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) και τα μοντέλα της ανώτερης πολυτελούς κατηγορίας θα παραμείνουν και πάλι οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης το τρέχον έτος – μεταξύ των οποίων η BMW Σειρά 7, η BMW X7 και η οικογένεια μοντέλων της Rolls-Royce, με την αμιγώς ηλεκτρική Rolls-Royce Spectre.

Το BMW Group αναμένει σημαντική διψήφια αύξηση κατά το τρέχον οικονομικό έτος. Επιπλέον, η BMW Σειρά 5, συμπεριλαμβανομένης της BMW i5, που φέτος θα διατίθεται επίσης για πρώτη φορά ως αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Touring, καθώς και τα μοντέλα της BMW M GmbH, θα έχουν τη δική τους συνεισφορά.

Συνολικά, το BMW Group αναμένει μικρή αύξηση των παραδόσεων αυτοκινήτων το 2024.

«Όσο δυσκολεύουν οι συνθήκες του πλαισίου, τόσο πιο σημαντικό είναι να εφαρμόζεται μια συνεκτική στρατηγική. Κατά συνέπεια, τα ισχυρά προϊόντα και η άμεση ανταπόκριση θα παραμείνουν οι βασικοί παράγοντες επιτυχίας μας το 2024. Αυτό θα μας καταστήσει και στο μέλλον έναν αξιόπιστο εταίρο για τους πελάτες, τους επενδυτές και τα εμπλεκόμενα μέρη», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG.

Οι επενδύσεις σε έρευνα & εξέλιξη (R&D) και οι κεφαλαιουχικές δαπάνες θα κορυφωθούν το 2024, βάσει προγράμματος

Η εταιρεία θα διατηρήσει τη στρατηγική της πορεία, όπως έχει προγραμματιστεί, το 2024, με εκτεταμένες επενδύσεις στα εργοστάσιά της, στη γκάμα των πολυτελών οχημάτων της και σε καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό επιβεβαιώνεται με την κατασκευή του εργοστασίου στο Debrecen (Ουγγαρία) και τις εγκαταστάσεις συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης σε Shenyang (Κίνα), Woodruff (ΗΠΑ), San Luis Potosì (Μεξικό) και Irl-bach-Straßkirchen (Κάτω Βαυαρία). Με την εκτεταμένη επέκταση στο εργοστάσιο του Μονάχου και τον εξηλεκτρισμό του εργοστασίου της MINI στην Οξφόρδη, οι κεφαλαιουχικές δαπάνες θα κορυφωθούν το 2024. Η ψηφιοποίηση της εταιρείας και των προϊόντων της απαιτεί επίσης υψηλότερες δαπάνες.

Εκτός από τις κεφαλαιουχικές δαπάνες, οι επενδύσεις στον τομέα έρευνας & εξέλιξης (R&D) θα φθάσουν επίσης σε νέα ύψη τη φετινή χρονιά. Αυτές αφορούν κυρίως τον εξηλεκτρισμό του χαρτοφυλακίου οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων της NEUE KLASSE, καθώς και τις ψηφιακές καινοτομίες μέσα στο αυτοκίνητο, όπως η συνδεσιμότητα, οι στοίβες λογισμικού και οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.

«Επενδύουμε στο μέλλον της εταιρείας μας όσο ποτέ άλλοτε. Η κατασκευή και ο εκσυγχρονισμός των εργοστασίων μας και η προγραμματισμένη επέκταση του χαρτοφυλακίου μας προχωρούν με γοργούς ρυθμούς. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες και οι επενδύσεις μας σε έρευνα & εξέλιξη θα φθάσουν σε νέα επίπεδα. Αναμένουμε έναν δείκτη κεφαλαιουχικών δαπανών (capex ratio) άνω του 6% και έναν δείκτη R&D άνω του 5%. Και οι δύο δείκτες θα επανέλθουν στη συνέχεια στο εύρος τιμών που ορίζει ο στρατηγικός σχεδιασμός. Παρά αυτές τις σημαντικές επενδύσεις στο μέλλον μας, στοχεύουμε σε ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους άνω των έξι δισεκατομμυρίων ευρώ στον αυτοκινητιστικό τομέα το 2024. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει την οικονομική ευρωστία του BMW Group», δήλωσε ο Walter Mertl, μέλος του ΔΣ αρμόδιος για τα Οικονομικά. «Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στον έλεγχο του κόστους και στη βιώσιμη κερδοφορία – το μακροπρόθεσμο εύρος στόχου του 8%-10% για το περιθώριο EBIT στον τομέα του αυτοκινήτου παραμένει το σημείο αναφοράς μας».

Η εταιρεία στοχεύει επίσης στην επίτευξη ενός περιθωρίου EBIT για τον αυτοκινητιστικό τομέα της τάξης του 8-10% για το τρέχον οικονομικό έτος. Αυτό περιλαμβάνει τη συνεχιζόμενη επίδραση των αποσβέσεων για τα περιουσιακά στοιχεία της BBA από την κατανομή της τιμής αγοράς.

 

Η γκάμα BEV κύριος μοχλός ανάπτυξης

Το 2023, το BMW Group αύξησε σημαντικά (+74,2%) τις πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων σε πάνω από 375.000 μονάδες, υπογραμμίζοντας τον ρόλο του ως πρωτοπόρου της ηλεκτρικής κινητικότητας. Η εταιρεία παρέδωσε στους πελάτες της αισθητά περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από τους άμεσους ευρωπαίους ανταγωνιστές της αλλά και πολύ περισσότερα από τους πιο πολλούς νεοεισερχόμενους παίκτες, από την Ασία και τις ΗΠΑ.

Η επιτυχία αυτή βασίζεται στην ισχυρή προϊοντική ουσία των οχημάτων, όπως επιβεβαιώνεται από πολυάριθμες μελέτες. Για παράδειγμα, τον Φεβρουάριο, η διάσημη διαδικτυακή πύλη καταναλωτών Consumer Reports στις ΗΠΑ ανακήρυξε την BMW  best brand  για δεύτερη συνεχή χρονιά. Η πλατφόρμα συνέκρινε 34 κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους κατέταξε με βάση την βαθμολογία τους στις οδικές δοκιμές, την αξιοπιστία, την ικανοποίηση των πελατών και τα κριτήρια ασφάλειας. Και τα 12 μοντέλα BMW που εξετάστηκαν έλαβαν σαφή σύσταση “αγοράς” – όπως και τα δύο μοντέλα MINI που δοκιμάστηκαν, τα οποία επίσης χάρισαν στη μάρκα μία από τις κορυφαίες θέσεις.

Μια διπλή νίκη καταγράφηκε σε έρευνα που πραγματοποίησε η αμερικανική εταιρεία J.D. Power, με θέμα την εμπειρία των πελατών από τα ηλεκτρικά οχήματα: Γενικός νικητής αναδείχτηκε η BMW i 4, ενώ το καλύτερο μοντέλο στην χαμηλότερη κατηγορία τιμής ήταν το MINI Cooper SE.

Με την αμιγώς ηλεκτρική BMW i 5, που επίσης θα κυκλοφορήσει φέτος στην αγορά ως το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο Touring, και τη νέα Οικογένεια MINI, το BMW Group θα περιλαμβάνει μια έκδοση BEV σε όλες σχεδόν τις κύριες κατηγορίες του. Το 2024 θα υπάρχουν περισσότερα από 15 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε όλες τις μάρκες του BMW Group στην αγορά.

Σε συνδυασμό με την αυξανόμενη αποδοτικότητα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, το BMW Group μείωσε σημαντικά τις εκπομπές CO2 του στόλου του, ειδικά στην Ευρώπη: Με βάση προκαταρκτικά στοιχεία, οι εκπομπές του στόλου της ΕΕ μειώθηκαν στα 102,1 g CO₂/km το 2023. Έτσι, το BMW Group ξεπέρασε τον απαιτούμενο στόχο του στόλου των 128,5 g CO₂/km κατά περισσότερο από 20%. Αναμένεται περαιτέρω μείωση το 2024.

Η πολυδιάστατη γκάμα προϊόντων εγγυάται ανάπτυξη

Η ποικιλομορφία της γκάμας των προϊόντων του BMW Group έχει αποδειχτεί εγγύηση της ανάπτυξης στις αρχές του 2024: Κατά τους δύο πρώτους μήνες του έτους, το BMW Group κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων κατά ένα σημαντικό διψήφιο ποσοστό σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Η ανάπτυξη ήταν δυσανάλογα ισχυρή στις ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις BEV της εταιρείας σχεδόν διπλασιάστηκαν από την αρχή της χρονιάς μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου. Στην Ευρώπη και την Κίνα, οι παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων σημείωσαν επίσης σημαντική διψήφια αύξηση.

Την ίδια στιγμή, οι παραδόσεις οχημάτων με πολύ αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης αυξήθηκαν επίσης μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου. Η ισχυρή ζήτηση των πελατών για τα μοντέλα του BMW Group, ανεξάρτητα από την τεχνολογία κίνησης, σε συνδυασμό με το υψηλό επίπεδο ευελιξίας και ανταπόκρισης της αλυσίδας αξίας, αποτελούν πρωταρχικούς παράγοντες για την επιτυχία της εταιρείας.

Τα plug  in υβριδικά μοντέλα (PHEVπαραμένουν επίσης ένα βασικό στοιχείο της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της μάρκας BMWΠαρά την έντονη ανάπτυξη των BEV, ειδικά στην Ευρώπη, η ζήτηση γι’ αυτά τα μοντέλα αναμένεται να παραμείνει σταθερή φέτος. Η υβριδική τεχνολογία συμβάλλει επίσης σημαντικά στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 και λειτουργεί ως ενδιάμεσο στάδιο για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Σε ολόκληρη την εταιρεία, πάνω από 560.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα (BEV + PHEV) παραδόθηκαν ήδη σε πελάτες το 2023. Αυτό ισοδυναμεί με το 22% των συνολικών πωλήσεων του BMW Group.

Η μεγάλη δημοτικότητα των PHEV βοήθησε επίσης το BMW Group να ξεπεράσει το ορόσημο παραδόσεων των δύο εκατομμυρίων ηλεκτροκίνητων οχημάτων (BEV + PHEV). Περίπου το 55% αυτών των οχημάτων ήταν PHEV και το 45% μοντέλα BEV. Ωστόσο, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν πολύ ταχύτερα τα τελευταία χρόνια σε σχέση με τα μοντέλα PHEV.

Η MINI και Rolls  Royce θα γίνουν αποκλειστικά ηλεκτρικές μάρκες

Οι μάρκες MINI και Rolls-Royce πορεύονται προς ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον από τις αρχές της δεκαετίας του 2030 και μετά, όπως μας προϊδεάζει η Νέα Οικογένεια MINI και η Rolls  Royce Spectre, με τα πρώτα αντίτυπα να έχουν ήδη παραδοθεί στους πελάτες. Οι νέες παραγγελίες για την Rolls-Royce Spectre φτάνουν μέχρι το 2025. Το ηλεκτρικό MINI Countryman ξεκίνησε να παράγεται στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία, λίγους μήνες μετά την έναρξη παραγωγής του συμβατικού μοντέλου με έναν εξαιρετικά αποδοτικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Με αυτή την εκτεταμένη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων, το BMW Group αναμένει να διατηρήσει τη σταθερή πορεία ανάπτυξής του τα επόμενα χρόνια. Κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας, η NEUE KLASSE, με μία εντυπωσιακή προϊοντική ουσία, έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει περαιτέρω τη διείσδυση της ηλεκτρικής κινητικότητας στην αγορά. Ανάλογα με τις συνθήκες που θα επικρατήσουν στην αγορά στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, την εξέλιξη των τιμών και της διαθεσιμότητας των πρώτων υλών και τον ρυθμό με τον οποίο θα δημιουργηθεί μια ολοκληρωμένη υποδομή φόρτισης, πάνω από το 50% όλων των οχημάτων του BMW Group που θα πωλούνται ανά τον κόσμο θα μπορούσαν να έχουν αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης πριν από το 2030. Εάν συμπεριληφθούν και τα μοντέλα PHEV, το ποσοστό αυτό είναι αντίστοιχα υψηλότερο.

Η NEUE KLASSE στη γραμμή εκκίνησης: Η BMW Vision Neue Klasse X αναδεικνύει το εύρος της μελλοντικής γκάμας μοντέλων BMW – νέο επίπεδο οδηγικής απόλαυσης.

Μόλις ένα χρόνο πριν ξεκινήσει η παραγωγή της NEUE KLASSE, ένα νέο Vision Vehicle δίνει μια πρόγευση για τη μελλοντική αμιγώς ηλεκτρική κατηγορία SAV του BMW Group: Η BMW Vision Neue Klasse X μεταφέρει τη φιλοσοφία και την τεχνολογία της NEUE KLASSE στον τομέα των Sports Activity Vehicle, μια κατηγορία με συνεχώς αυξανόμενο ποσοστό στις πωλήσεις του BMW Group τα τελευταία χρόνια. Το 2023, η μία στις δύο BMW που παραδόθηκαν ήταν μοντέλο X. «Μαζί με την BMW Vision Neue Klasse, η BMW Vision Neue Klasse X αναδεικνύει το εύρος της μελλοντικής γκάμας μοντέλων BMW. Από σπορ sedan, με όλες τις παραλλαγές, μέχρι τη σύγχρονη οικογένεια SAV. Η Neue Klasse αντικατοπτρίζει την ποικιλία όλων των μοντέλων που επιθυμούν οι πελάτες σήμερα και στο μέλλον», δήλωσε ο Zipse. «Με αυτόν τον τρόπο, υπογραμμίζουμε ότι η Neue Klasse είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό αυτοκίνητο ή ένα ειδικό πρωτότυπο. Έρχεται να επαναπροσδιορίσει τη μάρκα BMW και ταυτόχρονα θα είναι μία αντιπροσωπευτική BMW περισσότερο από ποτέ».

Η BMW Vision Neue Klasse X καταδεικνύει επίσης πώς οι καινοτομίες της NEUE KLASSE στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιοποίησης και της κυκλικότητας εμπλουτίζονται εδώ με μία τέταρτη διάσταση: Η οδηγική απόλαυση που αποτελεί τον πυρήνα της μάρκας BMW περνάει στο επόμενο επίπεδο με έλεγχο για το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το πλαίσιο που αναπτύχθηκε ειδικά για την Neue Klasse και με την αρωγή της έκτης γενιάς της τεχνολογίας BMW eDrive. Στόχος για την NEUE KLASSE είναι να προσφέρει “οδηγική απόλαυση BMW” σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο.

Στις μελλοντικές BMW, αυτό θα εξασφαλίζεται από δύο από τις τέσσερις εντελώς νέες, ενσωματωμένες ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου, έξυπνα δικτυωμένες για να συνεργάζονται σε θέματα που μέχρι πρότινος επεξεργάζονταν ξεχωριστά. Η πρώτη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου ενσωματώνει ολόκληρο το σύστημα μετάδοσης κίνησης και τη δυναμική οδήγησης, διαθέτοντας έως και δέκα φορές μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ, βασισμένη σε μία νέα στοίβα λογισμικού που ανέπτυξε εσωτερικά το BMW Group. Η δεύτερη μονάδα ελέγχου θα σηματοδοτήσει το επόμενο κβαντικό άλμα στην αυτοματοποιημένη οδήγηση. Πιο λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις άλλες δύο ενσωματωμένες ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου – η μία είναι υπεύθυνη για τη συνδεσιμότητα και τη λειτουργία του infotainment, ενώ η άλλη συγκεντρώνει περισσότερες από 100 βασικές λειτουργίες του οχήματος, από το ψηφιακό κλειδί μέχρι την παροχή ενέργειας και την επικοινωνία των καλωδίων – θα δοθούν σε μεταγενέστερο χρόνο.

Εκτός από τις βελτιωμένες μονάδες e-drive, η έκτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive διαθέτει επίσης νέες και πλέον κυλινδρικές κυψέλες μπαταριών ιόντων λιθίου, με ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα υψηλότερη κατά 20% και πλέον σε σχέση με εκείνη των πρισματικών κυψελών που χρησιμοποιούνταν προηγουμένως. Σε συνδυασμό με τη μετάβαση σε ένα ηλεκτρικό σύστημα 800 volt, αυτό θα βελτιώσει την ταχύτητα φόρτισης μέχρι και 30% – επιτρέποντας στα οχήματα να φορτίζουν σε μόλις 10 λεπτά προκειμένου να εξασφαλίσουν αυτονομία 300 km. Η έκτη γενιά του BMW eDrive προσφέρει έως και 30% μεγαλύτερη αυτονομία. Ταυτόχρονα, αυτή η νέα τεχνολογική γενιά αναμένεται να μειώσει σημαντικά το κόστος: Συγκριτικά με τη σημερινή τεχνολογία Gen5 με αντίστοιχη αυτονομία, το κόστος του ηλεκτρικού συστήματος Gen6, δηλαδή της μπαταρίας υψηλής τάσης με το σύστημα κίνησης, θα πρέπει να είναι 40-50% χαμηλότερο.

Όσον αφορά την αεροδυναμική απόδοση, η BMW Vision Neue Klasse X είναι εντυπωσιακή: η αντίσταση έχει μειωθεί κατά 20%, σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο μοντέλο της τρέχουσας γκάμας. Τα νέα σχέδια των ελαστικών καθώς και το ειδικό σύστημα πέδησης για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα συμβάλλουν στην αύξηση της συνολικής αποδοτικότητας του οχήματος έως και 25%.

Η νέα γενιά του BMW iDrive προάγει την αλληλεπίδραση με τον χρήστη στο επόμενο επίπεδο

Το BMW Group έχει ήδη παρουσιάσει το όραμά του για την ψηφιακή εμπειρία του μέλλοντος, τόσο μέσα όσο και έξω από το όχημα, με το BMW i Vision Dee, στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας το 2023. Το νέο BMW iDrive, που παρουσιάζεται τώρα στην BMW Vision Neue Klasse X, βασίζεται σε μια εξαιρετικά ενσωματωμένη αρχιτεκτονική λογισμικού και υποστηρίζεται από το λειτουργικό σύστημα BMW ( OS ) επόμενης γενιάς.

Μέσα στο αυτοκίνητο, το BMW Panoramic Vision προβάλλει βασικές πληροφορίες σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ. Αυτό θα συμπληρώνεται στη νέα NEUE KLASSE από το αναβαθμισμένο BMW 3 D Head  Up Display. Σε συνδυασμό με ένα νέο τιμόνι με μπουτόν πολλαπλών λειτουργιών, τη νέα κεντρική οθόνη και τον προηγμένο φωνητικό έλεγχο του BMW Intelligent Personal Assistant, το BMW iDrive προάγει την αλληλεπίδραση μεταξύ του οδηγού και του οχήματός του σε ένα εντελώς νέο επίπεδο.

Τεχνολογικές συστάδες: οι πιο εξελιγμένες καινοτομίες – ανεξαρτήτως συστήματος μετάδοσης κίνησης

Μελλοντικά, ωστόσο, όλες αυτές οι καινοτομίες και οι τεχνολογικές εξελίξεις δεν θα ωφελήσουν μόνο τα μοντέλα της NEUE KLASSE, αλλά ολόκληρη τη σειρά προϊόντων BMW. Η βάση γι’ αυτό είναι η αρθρωτή αρχή που έχει καθιερώσει το BMW Group στις τεχνολογικές συστάδες του (technology clusters). Αυτά τα τεχνολογικά clusters, που καλύπτουν ψηφιακά συστήματα, μετάδοση κίνησης, οδήγηση, εξωτερικό και εσωτερικό, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλες τις κατηγορίες για το μεγαλύτερο μέρος της γκάμας των προϊόντων μας. Μπορούν να διευρυνθούν, να χρησιμοποιηθούν σε όλες τις αρχιτεκτονικές και να τροποποιηθούν για διαφορετικές φιλοσοφίες και κατηγορίες οχημάτων.

«Τα τεχνολογικά clusters μας παρέχουν σημαντική μόχλευση για την ταχεία και αποτελεσματική επέκταση των καινοτομιών και των τεχνολογικών εξελίξεων. Με αυτόν τον τρόπο, είμαστε σε θέση να διασφαλίσουμε για τους πελάτες μας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας – ανεξαρτήτως κατηγορίας ή συστήματος κίνησης», δήλωσε ο Zipse.

Σε εξέλιξη οι δοκιμές της NEUE KLASSE

Οι νέες καινοτομίες θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην NEUE KLASSE πολύ σύντομα. Τα πρώτα οχήματα ολοκληρώνουν αυτή τη στιγμή τις δοκιμές τους υπό ακραίες συνθήκες. Στη συνέχεια, στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, η παραγωγή θα αυξηθεί στην κατηγορία οχημάτων που παραδοσιακά αποτελεί τον βασικό πυρήνα της BMW όσον αφορά τις πωλήσεις με ένα Sports Activity Vehicle που παρουσιάζεται με άρμα την BMW Vision Neue Klasse X. Θα ακολουθήσει ένα sedan στην τρέχουσα κατηγορία της Σειράς 3, για το οποίο η BMW Vision Neue Klasse έδωσε μια πρώτη γεύση στην IAA MOBILITY. Σκοπεύουμε να λανσάρουμε συνολικά τουλάχιστον έξι μοντέλα NEUE KLASSE στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής του BMW Group μέσα στους πρώτους 24 μήνες από την έναρξη της παραγωγής.

Η NEUE KLASSE θα αρχίσει να κατασκευάζεται το 2025 στο νέο εργοστάσιο του BMW Group στο Debrecen (Ουγγαρία), το οποίο θα αναλάβει αποκλειστικά την παραγωγή της σειράς NEUE KLASSE. Από το 2026 και μετά, τα μοντέλα NEUE KLASSE θα κατασκευάζονται επίσης στο ηλικίας άνω των 100 ετών εργοστάσιο του Μονάχου, το οποίο ολοκληρώνει επί του παρόντος τις απαραίτητες προετοιμασίες για τη μετάβαση στην παραγωγή ‘αποκλειστικά’ μοντέλων BEV από το 2027. Την ίδια χρονιά, η παραγωγή της NEUE KLASSE θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του San Luis Potos í (Μεξικό), ενώ η μονάδα παραγωγής στην Shenyang (Κίνα) θα ετοιμάζεται αντίστοιχα.

Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου ως ένας ακόμα πυλώνας στη γκάμα συστημάτων κίνησης

Το BMW Group εξακολουθεί να θεωρεί ότι δεν θα υπάρχουν σε όλες τις αγορές οι απαραίτητες συνθήκες-πλαίσιο για τη μετάβαση στην αμιγή ηλεκτροκίνηση την επόμενη δεκαετία. Κατά συνέπεια, μια σειρά προϊόντων με εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία συμβατικών συστημάτων κίνησης θα εξακολουθεί να είναι απαραίτητη για την ικανοποίηση των αναγκών κινητικότητας, συμβάλλοντας παράλληλα στη μείωση των εκπομπών CO2 στον τομέα των μεταφορών.

Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου αναμένεται επίσης να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο από το δεύτερο μισό της δεκαετίας και μετά. Το BMW Group προωθεί συστηματικά την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας ως πρόσθετη επιλογή για βιώσιμη ατομική κινητικότητα και – ανάλογα με τις απαιτήσεις της αγοράς και την εξέλιξη των συνθηκών – θα μπορούσε να οραματιστεί ένα όχημα παραγωγής στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Μια πιλοτική σειρά της BMW iX Hydrogen παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα μέσα ενημέρωσης από όλο τον κόσμο το 2023. Έκτοτε, ο στόλος έχει αναπτυχθεί με μεγάλη επιτυχία για σκοπούς επίδειξης και δοκιμών μεταξύ διαφόρων target groups.

Με μία υψηλής απόδοσης κυψέλη καυσίμου και ισχυρότερη μπαταρία, το σύστημα κίνησης της BMW iX5 Hydrogen είναι μοναδικό παγκοσμίως. Το υδρογόνο που απαιτείται για την τροφοδοσία της κυψέλης καυσίμου αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές 700 bar από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Μαζί, χωράνε έξι κιλά υδρογόνου, τα οποία δίνουν στο BMW iX5 Hydrogen αυτονομία 504 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Ο ανεφοδιασμός των δεξαμενών υδρογόνου διαρκεί μόλις τρία με τέσσερα λεπτά – έτσι, με λίγες, σύντομες στάσεις, η BMW iX5 Hydrogen εξακολουθεί να εξασφαλίζει την χαρακτηριστική οδηγική απόλαυση BMW, ακόμη και σε μεγάλες αποστάσεις.

Βιωσιμότητα ενσωματωμένη στη στρατηγική

Το 2021, το BMW Group έγινε η πρώτη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που προσχώρησε στην καμπάνια Business Ambition for 1,5° C η οποία ξεκίνησε από την πρωτοβουλία Science Based Targets και, ως εκ τούτου, δεσμεύτηκε για τον στόχο της πλήρους κλιματικής ουδετερότητας σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας το αργότερο έως το 2050.

Για να καλύψει όλες τις πτυχές της ολιστικής βιωσιμότητας, το BMW Group αξιοποιεί την φιλοσοφία  secondary first  ώστε να αυξήσει σταδιακά το ποσοστό των ανακυκλωμένων και επαναχρησιμοποιήσιμων υλικών στα μοντέλα NEUE KLASSE. Ήδη από το 2021, το πρωτότυπο BMW i Vision Circular έδωσε μια ιδέα για την πιθανή μορφή της ατομικής, βιώσιμης και πολυτελούς κινητικότητας σε αστικό περιβάλλον το 2040κατασκευασμένη από δευτερογενή υλικά και ανανεώσιμες πρώτες ύλες – και πλήρως ανακυκλώσιμη.

Η BMW πέτυχε όλους τους επιχειρηματικούς στόχους της για το 2023, σύμφωνα με την πρόβλεψη

Κατά το οικονομικό έτος 2023, το BMW Group πέτυχε τους επιχειρηματικούς του στόχους, σύμφωνα με την πρόβλεψη. Με παραδόσεις 2.554.183 πολυτελών οχημάτων στους πελάτες (+6,4%), κατέγραψε μία σταθερή αύξηση. Τα έσοδα του Group για το σύνολο του έτους αυξήθηκαν σε 155,49 δισ. ευρώ (+9,0%). Εκτός από την πλήρη ενοποίηση της BBA, τα έσοδα προήλθαν κυρίως από τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων και τις θετικές επιδράσεις του προϊντικού μείγματος. Τα κέρδη προ φόρων και τόκων ( EBIT ανήλθαν σε 18,48 δισ. ευρώ (+32,0%).

Τα κέρδη προ φόρων ύψους 17,09 δισ. ευρώ αντικατοπτρίζουν την επίδραση λόγω διαφορετικής βάσης σύγκρισης την περίοδο αναφοράς: Κατά το προηγούμενο έτος, η αναπροσαρμογή της αξίας των μετοχών της BBA κατά  7,7 δισ. ευρώ στο πλαίσιο της πλήρους ενοποίησης είχε αυξήσει σημαντικά τα έσοδα του BMW Group και τα καθαρά κέρδη. Χωρίς την επίδραση αυτή, τα κέρδη προ φόρων (-27,3%) και τα καθαρά κέρδη του Ομίλου (-34,5%) για το 2023 ήταν σημαντικά χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος. Χωρίς το αναφερόμενο εφάπαξ αποτέλεσμα αναπροσαρμογής, τα καθαρά κέρδη του Ομίλου για το 2023 θα ήταν υψηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Στον αυτοκινητιστικό τομέατα κέρδη προ φόρων και τόκων ( EBIT ) αυξήθηκαν σημαντικά στα 12,98 δισ. ευρώ (+ 22,1%). Θετικά λειτούργησε η πλήρης ενοποίηση της BBA, ενώ στην άνοδο συνετέλεσε η αύξηση των πωλήσεων και το βελτιωμένο προϊοντικό μείγμα. Στον αντίποδα, βρέθηκαν οι υψηλότερες δαπάνες του τομέα έρευνας & εξέλιξης καθώς και το υψηλότερο κόστος των υλικών. Το περιθώριο EBIT για αυτή την περίοδο ήταν 9,8% (2022: 8,6%). Εξαιρουμένων των αποσβέσεων για τα περιουσιακά στοιχεία της BBA από την κατανομή της τιμής αγοράς ύψους 1,4 δισ. ευρώ που αναφέρθηκε προηγουμένως, το περιθώριο EBIT ήταν 10,8%.

Χάρη σε αυτή τη θετική εξέλιξη των κερδών, οι ελεύθερες ταμειακές ροές του τομέα ανήλθαν σε 6.94 δισ. ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου (2022: 11,07 δισ. ευρώ /-37,3%), παρά τις υψηλότερες κεφαλαιουχικές δαπάνες. Το προηγούμενο έτος περιελάμβανε τη θετική εφάπαξ επίδραση ύψους 5 δισ. ευρώ από την πλήρη ενοποίηση της BMW Brilliance.

Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες του BMW Group ανήλθαν σε 8,83 δισ. ευρώ (+8,5%). Σημαντικές επενδύσεις διοχετεύθηκαν στην ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση, καθώς και στην οργάνωση της παραγωγής μπαταριών υψηλής τάσης σε διάφορες αγορές και στην κατασκευή του εργοστασίου στο Debrecen της Ουγγαρίας.

Οι δαπάνες του τομέα έρευνας & εξέλιξης για το σύνολο του έτους ανήλθαν σε 7,53 δισ. ευρώ (+13,8%). Εκτός από τις δαπάνες ανάπτυξης των μελλοντικών μοντέλων της NEUE KLASSE, οι δαπάνες για έρευνα & εξέλιξη επικεντρώθηκαν κυρίως στον περαιτέρω εξηλεκτρισμό και την ψηφιοποίηση του χαρτοφυλακίου οχημάτων και στην αυτόνομη οδήγηση.

Προτεινόμενο μέρισμα 6 ευρώ – μπόνους συμμετοχής στα κέρδη για τους εργαζομένους

Η υψηλή κερδοφορία του BMW Group επιβεβαιώνεται από τον βασικό δείκτη “κέρδη ανά μετοχή” (EPS), ο οποίος ανέρχεται σε 17,67 ευρώ για το 2023. Ο υψηλός δείκτης του προηγούμενου έτους, που ήταν 27,31 ευρώ ανά μετοχή, αντικατοπτρίζει την εφάπαξ επίδραση από την αναπροσαρμογή της αξίας των μετοχών της BBA, ύψους 7,7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Σε διαφορετική περίπτωση, το ποσοστό για το 2022 θα ήταν 15,66 ευρώ ανά μετοχή, επομένως τα κέρδη ανά μετοχή το 2023 θα αποτύπωναν μια σημαντική αύξηση 12,8%.

Το BMW Group μοιράζεται αξιόπιστα την επιτυχία του με τους μετόχους του, με ένα ποσοστό διανομής εντός του συνήθους εύρους 30-40% για το οικονομικό έτος 2023. Το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν στην Ετήσια Γενική Συνέλευση της 15ης Μαΐου μέρισμα 6 ,00 € ανά κοινή μετοχή (2022: 8,50 €) και 6,02 € ανά προνομιούχο μετοχή (2022: 8,52 €). Αυτό αντιπροσωπεύει ένα προκαταρκτικό ποσοστό διανομής 33,7% (2022: 30,6%).

Πρόβλεψη για το 2024: Το BMW Group αναμένει κερδοφόρα ανάπτυξη

Στον τομέα του Αυτοκινήτου, λόγω της ελαφριάς αύξησης της ζήτησης, της πλήρους διαθεσιμότητας των νέων μοντέλων και των επερχόμενων λανσαρισμάτων, οι παραδόσεις οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce αναμένεται να είναι ελαφρώς υψηλότερες από το προηγούμενο έτος. Το ποσοστό παραδόσεων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων προβλέπεται να αυξηθεί σημαντικά, σε σύγκριση με το 2023. Το περιθώριο EBIT στον αυτοκινητιστικό τομέα αναμένεται να κυμανθεί από 8 έως 10% το 2024.

Αναμένεται ελαφρά μείωση των εκπομπών CO2 του στόλου νέων αυτοκινήτων της ΕΕ, χάρη στην περαιτέρω βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου και στην αύξηση του αριθμού των ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Ως εκ τούτου, η εταιρεία εκτιμά επίσης ότι οι αριθμοί της θα είναι και πάλι σημαντικά χαμηλότεροι από τους επίσημους στόχους στην ΕΕ.

Η σταθερότητα στη ζήτηση αντικατοπτρίζεται επίσης στον τομέα των μοτοσικλετών. Σε συνδυασμό με την πλήρη διαθεσιμότητα των μοντέλων, συμπεριλαμβανομένης της BMW R 1300 GS, αναμένονται ελαφρώς υψηλότερες παραδόσεις. Το περιθώριο EBIT υπολογίζεται να κυμανθεί εντός του εύρους στόχου του 8%-10%.

Στον τομέα Financial Services, η απόδοση ιδίων κεφαλαίων (RoE) προβλέπεται να κυμανθεί μεταξύ 14%-17%. Όπως αναμενόταν, η προσφορά και η ζήτηση συνεχίζουν να ομαλοποιούνται στις αγορές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι τα έσοδα από την πώληση των αυτοκινήτων των οποίων οι μισθώσεις λήγουν θα μειωθούν περαιτέρω σε σύγκριση με το 2023.

Επίσης, λόγω αυτής της τάσης, τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου θα μειωθούν ελαφρώς. Δεδομένου ότι το BMW Group υπερέχει έναντι των ανταγωνιστών του στην ψηφιοποίηση και τον εξηλεκτρισμό του στόλου και σκοπεύει να εδραιώσει την ηγετική του θέση, οι επενδύσεις για έρευνα και εξέλιξη (R&D) και οι κεφαλαιουχικές δαπάνες σε μελλοντικά project θα κορυφωθούν στον αυτοκινητιστικό τομέα το 2024. Το δίκτυο παραγωγής θα επεκταθεί επίσης περαιτέρω το 2024 σε συνάρτηση με την NEUE KLASSE.

Οι παραπάνω στόχοι θα επιτευχθούν με ελαφρώς υψηλότερο αριθμό εργαζομένων. Το ποσοστό των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις στο BMW Group προβλέπεται επίσης να αυξηθεί ελαφρώς.

Η αυξανόμενη αβεβαιότητα γύρω από τις μακροοικονομικές και γεωπολιτικές συνθήκες θα μπορούσε να επιφέρει αποκλίσεις στις οικονομικές επιδόσεις σε ορισμένες περιοχές σε σχέση με τις αναμενόμενες τάσεις και εξελίξεις. Αυτό αφορά την εμπορική και τελωνειακή πολιτική, την ασφάλεια και την πιθανή όξυνση διεθνών εμπορικών διαφορών. Ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι πιθανές επιπτώσεις στην επιχειρηματική απόδοση του BMW Group παρακολουθούνται επίσης στενά. Οι ισχύοντες περιορισμοί, λόγω κυρώσεων, έχουν ήδη ενσωματωθεί στην πρόβλεψη της εταιρείας.

BMW Group – επισκόπηση:  
Πλήρες έτος 2023
2023 2022 Διαφορά %
Παραδόσεις σε πελάτες        
Τομέας αυτοκινήτου 1 μονάδες 2.554.183 2.399.632 6,4
BMW μονάδες 2.252.793 2.100.689 7,2
MINI μονάδες 295.358 292.922 0,8
Rolls-Royce μονάδες 6.032 6.021 0,2
Τομέας μοτοσικλετών μονάδες 209. 066 202.895 3,0
     
Εργαζόμενοι ( έως 31 Δεκ . 2023) 154. 950 149.475 3,7
Περιθώριο EBIT Τομέα Αυτοκινήτου % 9, 8% 8,6% 14,1
Περιθώριο EBIT Τομέα Μοτοσικλετών % 8, 1% 8,1% -0,4
Περιθώριο EBT BMW Group2 % 11, 0% 16,5% -33,3
     
Έσοδα δισ. ευρώ 155,49 142,61 9,0
Τομέας αυτοκινήτου δισ. ευρώ 132,27 123,60 7,0
Τομέας μοτοσικλετών δισ. ευρώ 3,21 3,17 1,2
Financial Services δισ. ευρώ 36,22 35,12 3,1
Άλλους οργανισμούς εκατ. ευρώ 11 8 37,5
Απαλοιφές δισ. ευρώ -16,23 -19,29 -15,9
     
Κέρδη προ φόρων & τόκων ( EBIT ) δισ. ευρώ 18,48 13,99 32,0
Τομέας αυτοκινήτου δισ. ευρώ 12,98 10,63 22,1
Τομέας μοτοσικλετών εκατ. ευρώ 259 257 0,8
Financial Services δισ. ευρώ 3,05 3,16 -3,4
Άλλους οργανισμούς εκατ. ευρώ -13 -203 -93,6
Απαλοιφές εκατ. ευρώ 2,200 147
     
Κέρδη προ φόρων (EBT) δισ. ευρώ 17,09 23,50 -27,3
Τομέας αυτοκινήτου δισ. ευρώ 12,64 18,91 -33,2
Τομέας μοτοσικλετών εκατ. ευρώ 258 269 -4,1
Financial Services δισ. ευρώ 2,96 3,20 -7,6
Άλλους οργανισμούς εκατ. ευρώ -100 995
Απαλοιφές εκατ. ευρώ 1.334 122
     
Φόροι εισοδήματος δισ. ευρώ -4,93 -4,92 0,1
Καθαρά κέρδη δισ. ευρώ 12,16 18,58 -34,5
Κέρδη ανά κοινή μετοχή ευρώ 17,6 7 27,31 -35,3
Κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή 3 ευρώ 17,69 27,33 -35,3
 

1  Παραδόσεις συμπεριλαμβανομένης της κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive Ltd.,  Shenyang.

2  Αναλογία κερδών προ φόρων / εσόδων του Ομίλου.
3 Κοινές/ Προνομιούχες μετοχές – τα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή υπολογίζονται με τη διανομή των κερδών που απαιτούνται για την κάλυψη του πρόσθετου μερίσματος 0,02 € ανά προνομιούχο μετοχή αναλογικά στα τρίμηνα του αντίστοιχου οικονομικού έτους.

 

Προηγούμενο άρθροΕπεξηγηματικό video για το νέο Ford Explorer
Επόμενο άρθροΗ Hyundai Motor Company στο remarketing