Δρ. Christof Engelskirchen, Επικεφαλής Οικονομολόγος του Autovista Group

Κατά το πρόσφατο Remarketing Expert Track, ο Δρ. Christof Engelskirchen, Επικεφαλής Οικονομολόγος του Autovista Group, παρουσίασε μια διορατική επισκόπηση της ευρωπαϊκής αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και ανέφερε βασικές προβλέψεις για τις αναδυόμενες ανησυχίες.

Επιβράδυνση

Ο Δρ. Christof Engelskirchen παρουσίασε μια προοπτική της αγοράς μεταχειρισμένων οχημάτων, αντιπαραθέτοντας τις τρέχουσες τάσεις με την προ πανδημίας εποχή. Το τοπίο μετά την πανδημία χαρακτηρίζεται από «επιβράδυνση». Η εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και των καταναλωτών παραμένει κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα και υπάρχει σαφής πτωτική τάση στις υπολειμματικές αξίες των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) και των επιβατικών αυτοκινήτων, παρόλη την σημαντική ανάπτυξη των LCV την τελευταία τετραετία. Αυτές οι τάσεις παρατηρούνται σε διάφορες χώρες και αγορές, υποδεικνύοντας ελάχιστες προοπτικές ανάπτυξης.

Εξετάζοντας τις συνολικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων στις πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, ο Δρ. Engelskirchen θεωρεί πως τα επίπεδα του 2018 και του 2019 είναι απίθανο να επιστρέψουν σύντομα. Το leasing εξακολουθεί να αποτελεί κύρια μέθοδος απόκτησης, επηρεάζοντας θετικά τον κύκλο ανανέωσης και επιταχύνοντας την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV). Συγκεκριμένα, η κατηγορία BEV σημείωσε αύξηση 14% στις ταξινομήσεις των πέντε κορυφαίων ευρωπαϊκών αγορών το 2023. Ο Δρ.Engelskirchen προσθέτει ότι “Η καμπύλη EV αυξάνεται και οι πωλήσεις EV θα καλύψουν σημαντικό μερίδιο των νέων ταξινομήσεων.”

Τρεις διακριτές κινήσεις αγοράς

Μεταξύ Ιανουαρίου 2023 και Φεβρουαρίου 2024, οι υπολειμματικές αξίες των BEV σημείωσαν πτώση που υπερβαίνει τον μέσο όρο της αγοράς. Ο Δρ. Engelskirchen εντοπίζει τρεις κύριες αιτίες γι’ αυτό:

Δείκτης τιμών: Ο Δρ. Engelskirchen αναφέρει πως, «Ο δείκτης τιμών των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων δέχτηκε ιδιαίτερη πίεση τους τελευταίους έξι με εννέα μήνες». Αυτή η πίεση οφείλεται στις μειώσεις των τιμών καταλόγου κατά τη μαζική υιοθέτηση της αγοράς, επηρεάζοντας το remarketing των BEV.

Τεχνολογική απομείωση: Γνωστή ως απόσβεση υψηλού κύκλου ζωής στην αγορά BEV, όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις οδηγούν σε απομείωση. Ωστόσο, αυτή η τάση αναμένεται να επιβραδυνθεί καθώς η τεχνολογία ωριμάζει και η υποδομή φόρτισης επεκτείνεται.

Δυναμική Προσφοράς-Ζήτησης: Το τρίτο στοιχείο είναι η υψηλή προσφορά και η χαμηλή ζήτηση κατά την μετάβαση στην μαζική αγορά. Τα αυτοκίνητα ηλικίας τριών έως τεσσάρων ετών, τα οποία υπήρξαν κορυφαίες επιλογές στις αρχικές αγορές και πωλήθηκαν σε υψηλές τιμές, τώρα υποσκελίζονται από τις πολύ μικρότερες και πιο οικονομικές εκδόσεις οχημάτων, με καλύτερη απόδοση υπολειμματικής αξίας στην μαζική αγορά μεταχειρισμένων.

Πρόβλεψη για το 2024

Ο Δρ. Engelskirchen επισημαίνει την σημαντική αβεβαιότητα της αγοράς, την ανθεκτικότητα των αγορών εργασίας και την μείωση του πληθωρισμού. Η ευημερούσα αγορά της Ευρώπης μπορεί να αυξήσει την διαθεσιμότητα μέσω εισαγωγών από την Κίνα. Επιπλέον, οι κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού (OEM) πιέζουν για μετάβαση από κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) σε BEV, που θα έχει ως αποτέλεσμα την πίεση για ταξινομήσεις BEV.

Με την μεταστροφή στη μαζική αγορά, φθηναίνουν τα αυτοκίνητα που ταξινομούνται και ίσως καταστούν ελκυστικά στην αγορά μεταχειρισμένων. Επιπλέον, οι εταιρείες leasing, διαθέτοντας βελτιωμένες δυνατότητες δεδομένων, θα ανεβάσουν το remarketing των BEV σε νέα επίπεδα.

Προηγούμενο άρθροΚέντρο Διανομής Ανταλλακτικών της MG
Επόμενο άρθροΟ Δημήτριος Δαλιάνης στην Kinisis Lease