Μόλις άρχισε η παραγωγή του πολυαναμενόμενου ηλεκτρικού μοντέλου Mercedes EQC στη Βρέμη και η εταιρεία δέχεται παραγγελίες. Ενδιαφέρουσα είναι και η επίσημη τιμή του μοντέλου, το οποίο στη Γερμανία, θα κοστίζει λίγο λιγότερο από 60.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (71.281 συμπεριλαμβανομένου του 19% ΦΠΑ), καθιστώντας την επιλέξιμη για το περιβαλλοντικό επίδομα στην τοπική αγορά.
Με αυτή την τιμή η Mercedes EQC προσφέρει ηλεκτρική εμβέλεια 471 (NEDC) χιλιόμετρα, το μέγιστο. Η μπαταρία περιέχει κυψέλες ιόντων λιθίου 80kWh οι οποίες αδειάζουν με ρυθμό περίπου 20kWh για κάθε 100km οδήγησης. Παραδόξως, η Mercedes εξακολουθεί να μην ανακοινώνει τα στοιχεία σε σχέση με το WLTP. Συγκριτικά, το Jaguar I-Pace έχει μπαταρία 90kWh και εμβέλεια 543 χιλιόμετρα υπό συνθήκες NEDC ή 470 χιλιόμετρα εάν υπολογιστεί το αυστηρότερο πρωτόκολλο WLTP.
Το βρετανικό crossover είναι πιο ακριβό όμως. Χρειάζονται 6.000 ευρώ περισσότερα + ΦΠΑ για να αποκτήσει κάποιος ένα Ι-Pace.
Sold out για το 2019
Στην ίδια γραμμή με την EQC παράγονται τα C-Class Saloon και Estate, καθώς και η GLC και η GLC Coupé – ψηφιακά, ευέλικτα και βιώσιμα.
Σε αντίθεση με τους περισσότερους ανταγωνιστές της, η Mercedes κατασκευάζει τις δικές της μπαταρίες. Παράγονται από την εξ ολοκλήρου θυγατρική της Daimler, Accumotive, στο εργοστάσιό της στο Kamenz (κοντά στη Δρέσδη). “Η τοπική παραγωγή μπαταριών αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιτυχίας στην ηλεκτρική πρωτοβουλία της Mercedes-Benz Cars“, αναφέρει σχετική ανακοίνωση της εταιρείας. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να παράγουν επαρκώς μπαταρίες ώστε να συμβαδίσουν με τη ζήτηση.
Αλλά το ίδιο ισχύει και για τη Mercedes, τουλάχιστον κατά την έναρξη παραγωγής του EQC – ίσως και για το 2020. Τον Φεβρουάριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Dieter Zetsche, δήλωσε στο Welt Online ότι “Είμαστε σίγουροι ότι δεν θα μπορέσουμε να καλύψουμε τη ζήτηση το 2019 και πιθανώς ούτε και το 2020”.
Εν ολίγοις, εάν παραγγείλει κάποιος ένα EQC τώρα, είναι απίθανο να το παραλάβει πριν το 2ο τρίμηνο του 2020. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Audi μπορεί να αποστείλει ένα e-tron σε 6 έως 8 μήνες ανάλογα με την αγορά και η JLR ένα I-Pace περίπου 4-6 μήνες από την υπογραφή της φόρμας παραγγελίας.
Κάνει την ηλεκτροκίνηση ευκολότερη
Όταν φτάσει τελικά στα χέρια τους μια EQC, οι Γερμανοί ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν ένα “πακέτο κινητικότητας για τις διακοπές”, ένα είδος προϋπολογισμού κινητικότητας που θα δαπανηθεί για τη μίσθωση ενός παραδοσιακού αυτοκινήτου με κινητήρα καύσης από την Mercedes-Benz Rent. Με αυτόν τον τρόπο, οι ιδιοκτήτες της νέας EQC μπορούν να ταξιδεύουν σε μεγαλύτερες αποστάσεις, σε περιοχές που δεν διαθέτουν ακόμη επαρκή υποδομή φόρτισης.
Το πακέτο κινητικότητας θα είναι απλό να εξαργυρωθεί στους συνεργάτες της Mercedes-Benz EQ, προσαρμοσμένο ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός. Οι πελάτες της EQC θα επωφεληθούν από μια έκπτωση στην τιμή, περίπου 10%, από τις συνήθεις χρεώσεις μίσθωσης της Mercedes-Benz.
Επιπλέον, χάρη στην βελτιστοποιημένη πλοήγηση της EQC, οι πελάτες της Mercedes-Benz μπορούν εύκολα να εντοπίσουν σταθμούς φόρτισης, ενώ η Mercedes Me Charge τους παρέχει εύκολη πρόσβαση στους σταθμούς φόρτισης πολλών παρόχων σε διάφορες χώρες. Ακόμα, επωφελούνται από μια ολοκληρωμένη λειτουργία πληρωμής με απλή τιμολόγηση. Η Mercedes me Charge επιτρέπει επίσης την πρόσβαση στους σταθμούς γρήγορης φόρτισης του πανευρωπαϊκού δικτύου Ionity.
“Με την EQC, που αποτελεί μέρος της ολοένα αυξανόμενης οικογένειας των ηλεκτρικών οχημάτων της Mercedes-Benz, εισερχόμαστε σε μια νέα εποχή κινητικότητας που συνδυάζει χαρακτηριστικά όπως η ποιότητα, η ασφάλεια και η άνεση. Προσφέρουμε στους πελάτες μας προοδευτικό σχεδιασμό και μοναδική άνεση οδήγησης – και αυτό με μια σειρά που είναι απολύτως κατάλληλη για καθημερινή χρήση”, δήλωσε σχετικά η Britta Seeger, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG, υπεύθυνη για τις πωλήσεις αυτοκινήτων Mercedes-Benz.
Βίντεο σχετικά με την παραγωγή της EQC μπορείτε να δείτε εδώ.