Αστική παράδοση, ζώνες χαμηλών εκπομπών, στόχοι εκπομπών: Οι κατασκευαστές έχουν επαρκείς λόγους για να εξηλεκτρίσουν τη γκάμα των LCV τους. Μετά τις Renault, VW, Daimler και Ford, η PSA είναι ο πέμπτος κατασκευαστής van που ανακοινώνει πως θα προσφέρει ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο των μεγάλων vans της, των Citroën Jumper / Relay και του Peugeot Boxer.

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός πως η PSA εμπιστεύεται την εξειδικευμένη στα LCV τουρκική BD Ottomotiv, στην Κωνσταντινούπολη, για την “ηλεκτρική μετατροπή” των vans. Κατασκευάζονται αρχικά στο εργοστάσιο Sevel της PSA, στην Ιταλία και στη συνέχεια αποστέλλονται στην Τουρκία, όπου τοποθετείται η συστοιχία μπαταριών και ο ηλεκτροκινητήρας.

Μέχρι το τέλος του έτους μαζί με Renault, VW, Mercedes και SAIC

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο επιπέδων εμβέλειας: 225 και 270 χιλιόμετρα (NEDC), δηλαδή περίπου 150 και 175 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες. Τα μοντέλα μικρής εμβέλειας είναι διαθέσιμα ως L1 και L2, οι εκδόσεις μακράς εμβέλειας παράγονται ως παραλλαγές L3 ή L4.

Θα διατεθούν στην αγορά έως το τέλος του έτους συναντώντας το Renault Crafter Z.E., το VW e-Crafter και το Mercedes-Benz e-Sprinter σε ένα ολοένα και πιο πυκνοκατοικημένο περιβάλλον αστικής διανομής. Ένας άλλος παίκτης που προσπαθεί να τοποθετηθεί στην Ευρώπη είναι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία SAIC, με το Maxus EV80.

Η Deutsche Post DHL έχει αναπτύξει το δικό της ηλεκτρικό φορτηγό μέσω της θυγατρικής StreetScooter, η οποία δανείστηκε ένα Transit από τη Ford ως αναπτυξιακή βάση. Η ίδια η Ford ανακοίνωσε πριν από λίγες εβδομάδες ότι θα προσφέρει επίσης μια πλήρως ηλεκτροκίνητη έκδοση του κορυφαίου μοντέλου της Transit.

Μικρή αλλά ελπιδοφόρα αγορά

Η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών vans παραμένει περιθωριακή. Πέρυσι, πουλήθηκαν περίπου 20.000 οχήματα μηδενικών εκπομπών στη Γηραιά Ήπειρο, όπου η Renault είναι ο ηγέτης της αγοράς. Καθώς οι κανονισμοί της ΕΕ για τις εκπομπές γίνονται πιο αυστηροί και οι πόλεις πρόκειται να απαγορεύσουν τα ντίζελ από τα κέντρα τους για να καταπολεμήσουν την τοπική ατμοσφαιρική ρύπανση, οι εταιρείες συμβούλων πιστεύουν πως οι πωλήσεις ηλεκτρικών vans θα αυξηθούν σημαντικά τα επόμενα πέντε χρόνια.

Η PSA δεν θα εξηλεκτρίσει μόνον τα μεγάλα vans της, αλλά και τα μικρότερα Citroën Berlingo και Peugeot Partner, καθώς και τα μεσαία Citroën Jumpy / Dispatch και Peugeot Expert. Επειδή τα μοντέλα LCV της Opel και της Toyota αποτελούν προϊόντα της PSA, θα ακολουθήσουν σίγουρα το ίδιο ηλεκτρικό μονοπάτι.

Προηγούμενο άρθροΘριάμβευσε η FCA στα “Qatar Car of the Year 2019”
Επόμενο άρθροΆρχισε η παραγωγή της Mercedes EQC – Sold out για το 2019