Ο Απρίλιος του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, παρουσίασε τη μεγαλύτερη πτώση (-67,0%) στις ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης ήταν υπό περιορισμό για ολόκληρο τον μήνα.
Η επίπτωση της πανδημίας COVID-19 επηρέασε και τις 27 αγορές της ΕΕ και κάθε κατηγορία οχημάτων. Η Ισπανία (-87,8%), η Ιταλία (-85,5%) και η Γαλλία (-82,4%) σημείωσαν τα μεγαλύτερα ποσοστά πτώσης τον Απρίλιο, καθώς ήταν επίσης μεταξύ των χωρών με τα πιο αυστηρά μέτρα περιορισμού. Η πτώση τον Απρίλιο στη χώρα μας ήταν 35,8%.
Κατά το σύνολο του τετραμήνου, η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ μειώθηκε κατά 34,5%, κυρίως λόγω του αντίκτυπου του κορωνοϊού τον Μάρτιο και τον Απρίλιο. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής σημείωσαν διψήφια ποσοστιαία πτώση μέχρι στιγμής φέτος: Ισπανία (-46,6%), Γαλλία (-41,6%), Ιταλία (-41,4%) και Γερμανία (-22,5%). Στην Ελλάδα η πτώση ήταν 18,6%.
Ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων 12μηνη τάση – Μάιος 2019 – Απρίλιος 2020
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t
Τα αποτελέσματα του Απριλίου κατέδειξαν απότομη μείωση των ταξινομήσεων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων σε ολόκληρη την ΕΕ. Η ζήτηση για νέα LCV μειώθηκε κατά 69,6% σε 46.264 μονάδες, ή λιγότερο από το ένα τρίτο του αριθμού των βαν που πωλήθηκαν τον Απρίλιο του 2019. Διψήφια πτώση σημειώθηκε σε όλες τις αγορές της ΕΕ τον περασμένο μήνα, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων. Η Ισπανία (-91,0%) και η Ιταλία (-89,9%) σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση στις ταξινομήσεις LCV.
Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο, η ζήτηση βαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 35,1%. Οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ στην Ισπανία (-49,1%), την Ιταλία (-44,5%) και τη Γαλλία (-42,2%). Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών, η Γερμανία σημείωσε τη λιγότερο σοβαρή πτώση (-21,2%) μέχρι στιγμής φέτος.
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) άνω των 16t
Τον Απρίλιο του 2020, οι ταξινομήσεις νέων βαρέων φορτηγών μειώθηκαν κατά 58,5%, σηματοδοτώντας τον δέκατο συνεχή μήνα μείωσης στην ΕΕ. Οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης επλήγησαν σοβαρά (-71,2%) από μέτρα περιορισμού τον περασμένο μήνα – συμπεριλαμβανομένης της Πολωνίας (-71,7%), η οποία παραδοσιακά είναι μια από τις κορυφαίες αγορές αυτού του τύπου οχημάτων στην περιοχή. Εξετάζοντας τις μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη συρρίκνωση (-72,3%) τον Απρίλιο.
Μέχρι στιγμής το 2020, 64.456 βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ή 35,4% λιγότερο από το προηγούμενο έτος. Η ζήτηση μειώθηκε κατά 39,8% στη Γαλλία, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-30,8%), την Ιταλία (-25,7%) και την Ισπανία (-23,6%).
Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t
Τον Απρίλιο, οι ταξινομήσεις μέσων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ έδειξαν τάση παρόμοια με αυτήν της κατηγορίας βαρέων φορτηγών. Η ζήτηση για φορτηγά μειώθηκε κατά 54,8% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2019, φτάνοντας συνολικά τις 14.112 μονάδες. Με εξαίρεση την Ελλάδα, καθεμία από τις 27 αγορές της ΕΕ σημείωσε σημαντική πτώσητον περασμένο μήνα: Γαλλία (-72,5%), Ιταλία (-61,7%), Ισπανία (-49,9%) και Γερμανία (-39,3%).
Το τετράμηνο, αριθμούσαν 79.954 ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην η Ευρωπαϊκή Ένωση, ή 33,0% λιγότερες από πέρυσι. Η Γαλλία (-39,2%) σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-27,3%), την Ιταλία (-26,0%) και την Ισπανία (-22,7%).
Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t
Τον περασμένο μήνα, η ζήτηση για νέα λεωφορεία και πούλμαν στην ΕΕ μειώθηκε κατά 66,8% σε 993 μονάδες που ταξινομήθηκαν. Εκτός από την Ουγγαρία, τη Σουηδία και τη Λεττονία, όλες οι αγορές της περιοχής σημείωσαν έντονη πτώσης τον Απρίλιο, και ειδικότερα η Ισπανία (-81,6%).
Το τεράμηνο Ιανουαρίου – Απριλίου, οι ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν μειώθηκαν κατά 20,1%, με 8.551 οχήματα να πωλούνται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η συνολική ζήτηση παρέμεινε θετική στην Ιταλία (+ 1,4%), ενώ η Γαλλία (-8,6%) και η Γερμανία (-6,7%) παρουσίασαν μέτρια πτώση. Αντιθέτως, ωστόσο, οι νέες ταξινομήσεις μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ στην Ισπανία (-48,0%) μέχρι τώρα το 2020.