H Goodyear αποκάλυψε τις προδιαγραφές των ελαστικών της για την έναρξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής FIA του 2019/2020 (WEC) στο Silverstone.

Ο αγώνας, που θα πραγματοποιηθεί την 1η Σεπτεμβρίου, σηματοδοτεί την παγκόσμια επιστροφή της Goodyear στους παγκόσμιους αγώνες και η εταιρεία ελαστικών ανέπτυξε τέσσερις ολοκαίνουριες προδιαγραφές ελαστικών για να ξεκινήσει την σεζόν 8 κύκλων του WEC.

Τρεις κορυφαίες ομάδες του WEC (Jota Sport, Jackie Chan DC Racing και High Class Racing) επέλεξαν να αγωνιστούν με ελαστικά Goodyear στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία LMP2 για πρωτότυπα αυτοκίνητα με υψηλό downforce. Αυτή θα είναι η μοναδική κατηγορία WEC που θα παρουσιάσει ανοιχτό διαγωνισμό ελαστικών στο Silverstone, παρέχοντας έτσι μια ιδανική ευκαιρία παρουσίασης για την εδραίωση της τελευταίας έκφρασης της τεχνολογίας Goodyear.

Νέα προσέγγιση για την απόλυτη επίδοση σε στεγνό περιβάλλον 

Οι κανονισμοί του WEC επιτρέπουν στους κατασκευαστές ελαστικών να παρέχουν στις ομάδες μια γκάμα έως τριών προδιαγραφών ελαστικών στεγνού περιβάλλοντος για τη σεζόν και η Goodyear επέλεξε τις πρώτες δύο προδιαγραφές της μετά από εκτενείς δοκιμές 12.000χλμ σε 7 διαφορετικά σιρκουί.

Στο Silverstone η Goodyear θα παρέχει τα ελαστικά Α (μαλακό μείγμα) και C (μέσο μείγμα) προδιαγραφών για τις τρεις ομάδες. Και τα δύο ελαστικά διαθέτουν ολοκαίνουρια κατασκευή, σχεδιασμένη για να παρέχει συνέπεια και οδηγική συμπεριφορά στα ποικίλα σιρκουί του WEC.

O Mike McGregor, Manager Race Sales, Testing & Track Support της Goodyear σημειώνει: “Με τους αγώνες να διαρκούν μεταξύ 4 και 24 ωρών, η εστίαση μας ήταν να αναπτύξουμε μια γκάμα που έχει την απαραίτητη προσαρμοστικότητα και επιδόσεις, ώστε να αντιμετωπίσει τις εναλλαγές θερμοκρασίας, τα διαφορετικά διαστήματα μεταξύ των πιτ και να καλύπτει τις ανάγκες μια ευρείας γκάμας οδηγικών στυλ.”.

Με τους πρώτους τρεις αγώνες να λαμβάνουν χώρα σε Silverstone, Shanghai και Fuji, τοποθεσίες με ήπια κλίματα, η Goodyear θα εστιάσει αρχικά στο να δουλέψει στενά με τις ομάδες ώστε να τελειοποιήσει τα ελαστικά προδιαγραφών A και C στα αυτοκίνητά τους. Κατόπιν θα εξεταστεί αν θα παρουσιαστεί η τρίτη προδιαγραφή στη διοργάνωση του Bahrain (14 Δεκεμβρίου) ή του São Paulo (1 Φεβρουαρίου).

Κοιτάζοντας μπροστά προς το Silverstone, η νέα επιφάνεια της πίστας αναμένεται να έχει σοβαρές συνέπειες στη στρατηγική αγώνων:

“Οι δοκιμές μας έχουν δείξει ότι η πρόσφατη ανανέωση επιφάνειας δημιουργεί ένα σιρκουί υψηλής πρόσφυσης που επιβάλει μεγάλα φορτία στα ελαστικά. Παρατηρήσαμε επίσης ότι η επιφάνεια χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να επιτύχει rubber in μετά από βροχόπτωση, γεγονός το οποίο αποτελεί έναν από τους λόγους που επιλέξαμε πιο μαλακά μείγματα για να δώσουμε στους οδηγούς την αυτοπεποίθηση ώστε να πιέσουν τα νέα ελαστικά μετά το pit-stop” πρόσθεσε ο Mike McGregor.

Εξαιτίας της ανανέωσης επιφάνειας, η FIA χαλάρωσε τους κανονισμούς, ώστε να επιτρέπεται στις ομάδες να χρησιμοποιήσουν ένα επιπλέον σετ ελαστικών στη διάρκεια του αγώνα. Αυτή η αλλαγή αναμένεται να μετατρέψει τον 4ωρο αγώνα σε μια σειρά αλλεπάλληλων sprint ανάμεσα στα pit-stops, γεγονός που αποτελεί έναν ακόμα λόγο που η Goodyear επέλεξε μια “επιθετική” στρατηγική επιλογής ελαστικών.

Με επίκεντρο τις βρεγμένες συνθήκες – εισαγωγή νέων τεχνολογιών

Ένας αγώνας “αγγλικού καλοκαιριού” σημαίνει ότι οι επιδόσεις σε βρεγμένες συνθήκες θα αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης. Το LMP2 wet της Goodyear διαθέτει ένα νέο σχέδιο πέλματος, με καμπύλες στις αυλακώσεις στον ώμο του ελαστικού για να αποβάλλει το νερό σε υψηλές ταχύτητες αλλά με μια μεγάλη συνεχή κεντρική εγκοπή για να διατηρείται η σταθερότητα και η πρόσφυση υπό συνθήκες μεγάλων φορτίων στις στροφές. Αυτό το σχέδιο αντλεί έμπνευση από την τελευταία γκάμα του Eagle F1 SuperSport της Goodyear για αυτοκίνητα εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων.

Το ενδιάμεσο ελαστικό διαθέτει την ίδια κατασκευή με το ελαστικό στεγνών συνθηκών προδιαγραφών Α, ώστε να ενισχύεται η πρόσφυσή του στην εναλλαγή από βρεγμένο σε στεγνό οδόστρωμα. Αυτή η προσαρμοστικότητα επιτρέπει στις ομάδες να βελτιστοποιήσουν τις αποστάσεις μεταξύ των pit-stops.

Οι δοκιμές της Goodyear συμπεριέλαβαν επτά διαφορετικά σιρκουί με τελικό στόχο να δοκιμαστούν όσο το δυνατόν περισσότερες εναλλακτικές βρεγμένων συνθηκών οδήγησης. Επιπλέων των αγγλικών σιρκουί του Silverstone, Donington και Rockingham, η Goodyear πήγε επίσης στην Βόρεια Ιρλανδία, στο Bishopscourt προτού να διεξάγει δοκιμές και στο Portimao (Πορτογαλία), στο Motorland (Ισπανία) και το Sebring (ΗΠΑ). “Έχουμε κάνει δοκιμές σε βρεγμένες συνθήκες με διακυμάνσεις θερμοκρασίας από 4 έως 35 βαθμούς Κελσίου, γεγονός που μας δίνει μια εις βάθος κατανόηση του τι είναι απαραίτητο ώστε να κερδίσουμε και σε βρεγμένες συνθήκες.” δήλωσε ο Mike McGregor.

Το Φτερωτό Σανδάλι του Θεού Ερμή

Τα αυτοκίνητα των ομάδων High Class, Jackie Chan DC Racing και Jota Sport θα φέρουν όλα τα λογότυπα της Goodyear για πρώτη φορά σε αγώνες αντοχής του στυλ Le Mans από το 2006.

Το λογότυπο της Goodyear ενσωματώνει το φτερωτό σανδάλι του θεού Ερμή, και αυτό το αρχαίο σύμβολο ταχύτητας και ταξιδιού θα αποτελεί το επίκεντρο ενός ιδιαίτερου σχεδιασμού στο αυτοκίνητο της Jota Sport Oreca (που θα οδηγηθεί από τον Πρωταθλητή του WEC το 2014, Anthony Davidson, τον νικητή του αγώνα LMP2 το 2018, Roberto González και τον νικητή της Formula E και του αγώνα DTM, António Félix da Costa) προς τιμήν αυτής της ιστορικής επιστροφής.

Προηγούμενο άρθροCitroën Back to School
Επόμενο άρθροΠαγκόσμια πρεμιέρα για τη “Νέα Volkswagen” στο IAA