Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δηλώνει απογοητευμένη από την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επεκτείνει τον περιορισμό των εισαγωγών χάλυβα στην ΕΕ.

Η συνέχιση αυτού του μέτρου διασφάλισης αγνοεί τα συμφέροντα των μεταγενέστερων χρηστών χάλυβα, όπως ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η πρόταση για παράταση των υφιστάμενων περιορισμών κατά τρία χρόνια έρχεται ενόσω υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στην ευρωπαϊκή αλυσίδα εφοδιασμού χάλυβα των κατασκευαστών αυτοκινήτων.

Αυτές οι ελλείψεις οδήγησαν σε επιβράδυνση της παραγωγής, απαιτώντας συνεχή διαχείριση κρίσεων για παραγγελίες για αποφυγή πλήρους διακοπής των γραμμών συναρμολόγησης. Εν τω μεταξύ, οι τιμές συνεχίζουν να αυξάνονται σε επίπεδο ρεκόρ στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι παραγωγοί χρεώνουν έως και 1.300 ευρώ ανά τόνο.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προμηθεύονται σχεδόν όλο το χάλυβα (πάνω από 90%) από την ΕΕ. Από την επανεκκίνηση της παραγωγής το καλοκαίρι του 2020, υπήρξε σοβαρή έλλειψη χάλυβα στην ευρωπαϊκή αγορά. Το ισχύον μέτρο διασφάλισης περιορίζει τη δυνατότητα των κατασκευαστών να εξισορροπήσουν την έλλειψη αυτή μέσω εισαγωγών, εν είδει βαλβίδας ανακούφισης σε μια ήδη υπερθερμασμένη αγορά.

Ενώ η Επιτροπή προτείνει την επέκταση της ποσόστωσης για ορισμένες κατηγορίες αυτοκινήτων, η αύξηση είναι τόσο οριακή που δεν θα επέλθει διαφορά στις ελλείψεις εφοδιασμού.

«Σε μια αγορά όπου οι παραγωγοί χάλυβα της ΕΕ υπαγορεύουν τις τιμές και σημειώνουν ρεκόρ κερδών, η ιδέα ότι ο εγχώριος χάλυβας απειλείται σοβαρά από τις εισαγωγές δεν είναι αξιόπιστη», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

«Χρειαζόμαστε εισαγωγές για να καλύψουμε το κενό της εφοδιαστικής αλυσίδας. Εάν η πρόταση αυτή εγκριθεί από τα κράτη μέλη στην τρέχουσα μορφή της, τότε η κατάσταση της αγοράς θα παραμείνει κρίσιμη για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στο άμεσο μέλλον».

Φωτογραφία: ACEA

Προηγούμενο άρθροSmart Bus: επιτυχημένο πρόγραμμα από το Δήμο Χαϊδαρίου
Επόμενο άρθροH νέα Dacia με καινούργιο σήμα και λογότυπο