Groupe Renault: νέος CEO, νέα οργανωτική δομή

Αναστέλλει την παραγωγή της η Renault στη Ρωσία σύμφωνα με απόφαση στου Διοικητικού της Συμβουλίου, τρεις μόλις ημέρες μετά την επανεκκίνηση της παραγωγής.

Η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση η οποία αναφέρει τα εξής:

“Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου Renault συνεδρίασε σήμερα (23 Μαρτίου) και ενέκρινε τα ακόλουθα θέματα:

  • Οι δραστηριότητες του Ομίλου Renault στο εργοστάσιο παραγωγής του στη Μόσχα αναστέλλονται από σήμερα.
  • Όσον αφορά το μερίδιό του στην AVTOVAZ, ο Όμιλος Renault αξιολογεί τις διαθέσιμες επιλογές, λαμβάνοντας υπόψη το τρέχον περιβάλλον, ενώ ενεργεί υπεύθυνα έναντι των 45.000 εργαζομένων του στη Ρωσία”.

Ο Όμιλος Renault, όπως επισημαίνει στη σχετική ανακοίνωση, ήδη εφαρμόζει τα απαραίτητα μέτρα για τη συμμόρφωση με τις διεθνείς κυρώσεις.

Να σημειωθεί πως η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ανήκει κατά 15% στο γαλλικό κράτος, αντιμετώπισε αυξανόμενες επικρίσεις αφού επανεκκίνησε στις 21 Μαρτίου την παραγωγή στο εργοστάσιό της (πρώην Avtoframos) κοντά στη Μόσχα, που είχε διακοπεί στις 28 Φεβρουαρίου μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Το εργοστάσιο κατασκευάζει τα SUV Renault Duster, Kaptur και Arkana και το Nissan Terrano.

Κατά συνέπεια, ο Όμιλος Renault πρέπει να αναθεωρήσει τις οικονομικές του προοπτικές για το 2022 με:

  • Λειτουργικό περιθώριο του Ομίλου περίπου 3% (έναντι ≥ 4% προηγουμένως).
  • Θετική καθαρή λειτουργική ταμειακή ροή της αυτοκινητοβιομηχανίας (έναντι ≥ 1 δισ. ευρώ προηγουμένως).

Μια μη ταμειακή επιβάρυνση προσαρμογής που ανέρχεται στη λογιστική αξία των ενοποιημένων άυλων περιουσιακών στοιχείων, των ενσώματων παγίων και της υπεραξίας θα πρέπει να καταγραφεί τη στιγμή των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου του 2022. Στις 31 Δεκεμβρίου 2021 η αξία αυτή ανερχόταν σε 2.195 εκατ. ευρώ.

Ο Όμιλος Renault, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, παραμένει προσηλωμένος στην εφαρμογή του στρατηγικού του σχεδίου Renaulution. Ο Όμιλος θα συνεχίσει την εμπορική του πολιτική που επικεντρώνεται στην αξία, θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά του και θα επιταχύνει το πρόγραμμα μείωσης του κόστους.

Ο Όμιλος διαθέτει 23 εγκαταστάσεις στην Ευρώπη, έξι στην Αμερική, πέντε στην περιοχή ΑΜΙ-Ειρηνικού και πέντε στην Ευρασία, εκ των οποίων τρεις στη Ρωσική Ομοσπονδία.

Η Renault στη Ρωσία

Το εργοστάσιο της Μόσχας

Το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα στη Ρωσία από το 2005 είναι αφιερωμένο στην παραγωγή οχημάτων της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Κατασκευάζει επί του παρόντος τέσσερα μοντέλα οχημάτων για τις μάρκες Renault και Nissan. Περιλαμβάνει επίσης μια πλατφόρμα logistics.

Ανθρώπινο Δυναμικό (Προσωπικό Παραγωγής και Γραφείου): 1.850 στις 31 Δεκεμβρίου 2020

Έκταση: 56 ha – Επιφάνεια παραγωγής: 17,8 ha

Βασικά Προϊόντα: Duster 2, Kaptur, Arkana, Nissan Terrano

Παραγωγή 2020: Kaptur (18.955 μονάδες), Duster 1 (34.180), Nouveau Duster (141), Arkana (12.320), Nissan Terrano (10.239).

  • 1998: Δημιουργία της Avtoframos, ρωσικής εταιρείας (βάσει της ρωσικής νομοθεσίας) εξίσου ιδιοκτησίας της Renault και της πόλης της Μόσχας, που παράγει και πουλά οχήματα Renault στη Ρωσία.
  • 2003: Ανακοίνωση επένδυσης 230 εκατ. ευρώ για την παραγωγή και τις πωλήσεις του Logan.
  • 2004: Κατασκευή του εργοστασίου της Avtoframos και προετοιμασία λανσαρίσματος του Logan.
  • 2005: Εγκαίνια του εργοστασίου Avtoframos. Εκκίνηση πωλήσεων του Logan.
  • 2008: Κατασκευή 200 χιλιάδων Logan.
  • 2010: Μάρτιος – η Renault αύξησε την ετήσια παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου σε 160.000 μονάδες. Παραγωγή του Renault Sandero και λανσάρισμα του Sandero Stepway.
  • 2011: Δεκέμβριος – το εργοστάσιο ξεκίνησε την παραγωγή του Renault Duster.
  • 2012: Φεβρουάριος – 500.000 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο από την έναρξή του. Τον Σεπτέμβριο, η JSC “Avtoframos” ανήκει πλέον στη Renault κατά 100%.
  • 2014: Μάιος – το εργοστάσιο αρχίζει να παράγει τα Megane NBI και Nissan Terrano.
  • 2015: το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα γιόρτασε τη 10η επέτειό του.
  • 2016: Ιούνιος – κυκλοφόρησε το νέο crossover Renault Kaptur.
  • 2017: Απρίλιος – το Renault Kaptur κέρδισε το πρώτο βραβείο του All-Russia Za Rulem Grand Prix στην κατηγορία «Συμβολή στη Ρωσία».
  • 2019: Λανσάρισμα του Renault Arkana.
  • 2020: Λανσάρισμα του νέου Renault Kaptur και 15η επέτειος του εργοστασίου.
  • 2021: Λανσάρισμα του νέου Renault Duster.

Εργοστάσιο Togliatti (AvtoVAZ)

1.000 χλμ από τη Μόσχα, στις όχθες του ποταμού Βόλγα, το Togliatti είναι ο κύριος βιομηχανικός χώρος της AVTOVAZ, που δημιουργήθηκε το 1966. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια στον κόσμο με γραμμές παραγωγής 300 km και ικανότητα παραγωγής έως 650.000 οχήματα το χρόνο. Σήμερα το εργοστάσιο παράγει οχήματα για δύο μάρκες: LADA, Renault. Η τοποθεσία περιλαμβάνει επίσης ένα εργοστάσιο κινητήρων, ένα χυτήριο και μια πλατφόρμα logistics.

  • Ιδρύθηκε το: 1966
  • Η AVTOVAZ είναι ανώνυμη εταιρεία (εργοστάσιο Togliatti)
  • Δραστηριότητα: Αμάξωμα-συναρμολόγηση, μετάδοση κίνησης, σασί, χυτήριο
  • Ανθρώπινο δυναμικό (προσωπικό παραγωγής και γραφείου): 35 000 στις 31 Δεκεμβρίου 2020
  • Έκταση: 600 ha / 3.200.000 m2 παραγωγικών εγκαταστάσεων

Βασικά προϊόντα

  • Οχήματα:
    • Lada: XRAY, Largus, Granta, Niva Legend & Travel
    • Renault: Logan, Sandero
  • Κινητήρες: HR16 & 4 κινητήρες LADA
  • Κιβώτια ταχυτήτων: JX16, JX20, LADA
  • Πλαίσια
  • Χυτήριο: Σίδηρος & αλουμίνιο

Παραγωγή οχημάτων 2020: Lada Granta (117.677 μονάδες), Lada Largus (54.195) , Lada 4X4 (34.559), Lada X-Ray (20.741), Lada Kalina (17.563), Renault Logan (35.007), Renault Sandero (27.578), Datsun Mi-DO (1.208), Datsun On-DO (10.298).

Παραγωγή κινητήρων 2020: Κιβώτια ταχυτήτων (381.838 μονάδες), Κινητήρες (441.506), Πλαίσια (880.956), Χύτευση σιδήρου (65.853 τόνους), Χύτευση αλουμινίου (44.317 τόνους).

• 1966: Στις 20 Ιουλίου 1966, η κυβέρνηση της ΕΣΣΔ εξέδωσε διάταγμα για την κατασκευή στην πόλη Togliatti ενός εργοστασίου κατασκευής αυτοκινήτων που θα παράγει 600 χιλιάδες αυτοκίνητα ετησίως.
• 1970: Το πρώτο VAZ-2101 κυλά από τον μεταφορικό ιμάντα.
• 1977: Συναρμολογείται το πρώτο LADA 4×4 (VAZ-2121 «Niva»).
• 1984: Ξεκινά η παραγωγή της σειράς μοντέλων LADA Samara, εγκαινιάζοντας την εποχή των προσθιοκίνητων αυτοκινήτων της LADA.
• 1986: Η κυβέρνηση της ΕΣΣΔ αποφασίζει να ιδρύσει ένα εξειδικευμένο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης με έδρα την AVTOVAZ.
• 1993: Ιδρύεται η ανώνυμη εταιρεία AVTOVAZ.
• 1996: Ξεκινά η μαζική παραγωγή του LADA 110.
• 2004: Παράγεται η σειρά μοντέλων LADA Kalina.
• 2008: Υπογράφεται συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας με τη Renault.
• 2012: Το πρώτο LADA, Largus, κατασκευάζεται για τη Συμμαχία Renault-Nissan.
• 2015: Η νέα γενιά, LADA Vesta, βγαίνει στην αγορά.
• 2016: Το συμπαγές όχημα crossover πόλης LADA XRAY προσφέρεται στο κοινό.
• 2017: Ησειρά προϊόντων Vesta μεγαλώνει: για πρώτη φορά στην ιστορία της μάρκας, ξεκινά η μαζική παραγωγή ενός υβριδικού LADA Vesta CNG. Κυκλοφορούν νέα μοντέλα LADA Vesta SW και LADA Vesta SW Cross.
• 2020: 19 Απριλίου 2020 – η 50ή επέτειος των πρώτων αυτοκινήτων LADA. Από τότε  το εργοστάσιο Togliatti κυκλοφόρησε με επιτυχία περισσότερα από 50 μοντέλα.

Εργοστάσιο Izhevsk (AvtoVAZ)

Από την εξαγορά του από την AvtoVAZ το 2010, το εργοστάσιο παράγει μοντέλα Nissan και Lada. Το εργοστάσιο είναι επίσης ένας από τους χώρους παραγωγής του Lada Vesta, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του το 2015.

  • Ιδρύθηκε το: 1965
  • Η AVTOVAZ Α.Ε. κατέχει το 100% του κεφαλαίου του Izhevsk
  • Ανθρώπινο δυναμικό (προσωπικό παραγωγής και γραφείου): 3 500 στις 31 Δεκεμβρίου 2020
  • Δραστηριότητα: Αμάξωμα-συναρμολόγηση
  • Επιφάνεια: 250.000 m²

Βασικό προϊόν

Παραγωγή 2020: LADA Vesta (107.503 μονάδες)

• 1965: Υπογράφηκε η ίδρυση παραγωγής αυτοκινήτων στο Izhevsk. Η γαλλική Renault ήταν ο εργολάβος γενικού εξοπλισμού του εργοστασίου αυτοκινήτων στο Izhevsk
• 1966: Η παραγωγή αυτοκινήτων στο Izhevsk ξεκίνησε με το μοντέλο Moskvich-408: το πρώτο σεντάν συναρμολογήθηκε τον Δεκέμβριο του 1966
• 2000: Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, υπογράφηκε συμφωνία με την AVTOVAZ για την παραγωγή μοντέλων LADA στο Izhevsk
• 2011: Η εταιρεία έγινε μέλος του ομίλου AVTOVAZ. Αυτό συνέβαλε στην ανάπτυξη του εργοστασίου του Izhevsk
• 2012: Ξεκίνησε η παραγωγή των σεντάν LADA Granta
• 2015: Στις 25 Σεπτεμβρίου, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής LADA Vesta βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης LADA Izhevsk
• 2017: Η οικογένεια Vesta επεκτάθηκε με δύο μοντέλα – LADA Vesta SW και LADA Vesta SW Cross.
• 2018: Στις 25 Απριλίου 2018 ξεκίνησε η παραγωγή του σεντάν LADA Vesta Cross.
• 2020: Στις 21 Οκτωβρίου, το εργοστάσιο αυτοκινήτων LADA Izhevsk γιόρτασε την 55η επέτειό του

Προηγούμενο άρθροΟ Όμιλος Σφακιανάκη στηρίζει τους πληγέντες της Ουκρανίας
Επόμενο άρθροΑστικές μετακινήσεις με UrbanGlide Ecross Pro και Ecross Pro Boost