Η Škoda παρουσίασε το ανανεωμένο KODIAQ, περίπου τέσσερα χρόνια αφότου το μοντέλο, το πρώτο σύγχρονο SUV της μάρκας, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του.

Με πιο σύγχρονο, ελκυστικό design, ακόμα πιο αεροδυναμικό, πάντα με δυνατότητα παραγγελίας ως επταθέσιο. Πλέον διατίθεται και με καινοτόμους προβολείς Full LED Matrix, όπως τα άλλα μοντέλα της μάρκας. Αντίστοιχη η ανανέωση και για την κορυφαία έκδοση της γκάμας, το KODIAQ RS, που εξοπλίζεται με ένα νέο, ακόμα πιο ισχυρό κινητήρα TSI. Το νέο Škoda KODIAQ σε οκτώ σημεία:

Εξωτερικά

Νέος αεροδυναμικός σχεδιασμός με όψη αλουμινίου στην μπροστινή και πίσω ποδιά, επανασχεδιασμένοι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, νέο γυαλιστερό μαύρο πίσω σπόιλερ. Υπερυψωμένο καπό, πιο όρθια, επανασχεδιασμένη μάσκα, προβολείς LED στο βασικό εξοπλισμό και, για πρώτη φορά, δυνατότητα εξοπλισμού προβολέων full LED Matrix, με τον οδηγό να έχει ενεργή τη μεγάλη σκάλα ανά πάσα στιγμή χωρίς να ενοχλεί άλλους χρήστες του δρόμου. Το KODIAQ RS διαθέτει τώρα έναν ξεχωριστό, ιδιαίτερα δυναμικό μπροστινό προφυλακτήρα.

Εσωτερικά

Η εμφάνιση και η αίσθηση του εσωτερικού του KODIAQ ανεβαίνουν σε νέο επίπεδο: διαθέσιμο το Virtual Cockpit με οθόνη 10,25 ιντσών και τέσσερις διαφορετικές διατάξεις, κατ’ επιλογή του οδηγού. Πολυλειτουργικό τιμόνι για εύκολο και πλήρη έλεγχο του οχήματος, με paddles ή και δυνατότητα “hands-on detect” σε κάποιες εκδόσεις, νέες διακοσμητικές λεπτομέρειες και ακμές, πρόσθετες ραφές με γαζιά αντίθεσης και βελτιωμένες λειτουργίες ατμοσφαιρικού φωτισμού LED. Για πρώτη φορά, διαθέσιμα δερμάτινα καθίσματα με ηλεκτρικές πολλαπλές ρυθμίσεις, αερισμό και λειτουργία μασάζ ενώ γίνεται και χρήση ανακυκλωμένων υλικών. Σύστημα ψυχαγωγίας/ενημέρωσης με οθόνες αφής έως 9,2 ίντσες,  με συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο, χειρισμό από τον ψηφιακό βοηθό φωνής Laura και ενημερώσεις χαρτών και λογισμικού “over the air”. Διαθέσιμο Phone Box για επαγωγική φόρτιση smartphone. Ένα ηχοσύστημα CANTON δέκα ηχείων με κεντρικό ηχείο στον ταμπλό και υπογούφερ, για τους λάτρεις του ήχου υψηλής πιστότητας.

Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης

Ασφάλεια ανώτερου επιπέδου στο νέο Škoda KODIAQ, με πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού η οποία πλέον διαθέτει μια βελτιωμένη έκδοση του Crew Protect Assist, με επιπλέον αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος για ανίχνευση κινδύνου επερχόμενης οπίσθιας σύγκρουσης.

Κινητήρες

Μεγάλη γκάμα κινητήρων, με το KODIAQ RS, η κορυφαία έκδοση του μοντέλου, να εξοπλίζεται και με νέο βενζινοκινητήρα. Ο 2.0 TSI προέρχεται από τη γενιά EVO του Volkswagen Group και έχει ισχύ 245 PS (180 kW), πιο ισχυρός κατά 5 PS από τον ντίζελ biturbo του προηγούμενου μοντέλου, ενώ συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, 7-σχέσεων. Το μοντέλο διατίθεται με δύο ακόμη βενζινοκινητήρες, ο 1.5 TSI που παράγει 150 PS (110 kW) και ο 2.0 TSI με ισχύ 190 PS (140 kW), καθώς και δύο πετρελαιοκινητήρες, 2.0 TDI με απόδοση 150 PS (110 kW) και 200 PS (147 kW), προέρχονται επίσης από την τελευταία γενιά EVO του Volkswagen Group. Εκτός του «μικρού» TSI 1.5, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6-σχέσεων, όλες οι άλλες εκδόσεις διαθέτουν αυτόματο DSG 7-σχέσεων, ενώ όσες εκδόσεις έχουν ισχύ άνω των 190 PS έχουν στάνταρ τετρακίνηση.

Ευρυχωρία

Μεγάλη ευρυχωρία, καθώς το Škoda KODIAQ έχει καθιερωθεί ως ένα μεγάλο SUV υψηλής ποιότητας που προσφέρει εξαιρετικούς χώρους. Αυτό συνεχίζεται και στο νέο μοντέλο, που με συνολικό μήκος 4,70 μέτρα προσφέρει εντυπωσιακούς χώρους για πέντε ή και περισσότερους επιβάτες, καθώς με την προαιρετική πτυσσόμενη τρίτη σειρά καθισμάτων, μπορεί να φιλοξενήσει έως και επτά άτομα. Εναλλακτικά, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 2.065 λίτρα.

Παραγωγή

Η παραγωγή του KODIAQ ξεκίνησε το 2016, στην Τσεχία, με επένδυση 290 εκατομ. ευρώ στον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου, μετατρέποντάς το σε κέντρο αριστείας για την παραγωγή SUV. Για να καλύψει την τεράστια διεθνή ζήτηση για το KODIAQ, η Škoda δημιούργησε τα επόμενα χρόνια γραμμές παραγωγής για το μεγάλο SUV της στην Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία. Μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2021, περισσότερα από 600.000 KODIAQ είχαν βγει από τις γραμμές παραγωγής παγκοσμίως, με το μοντέλο να διατίθεται σε περίπου 60 αγορές σε όλο τον κόσμο.

Το KODIAQ δεν είναι το πρώτο SUV της Škoda, κάτι που ίσως δεν είναι ευρέως γνωστό. Το 1966, η Škoda παρουσίασε το TREKKA, ένα εκτός δρόμου όχημα που κατασκευάστηκε στη Νέα Ζηλανδία, μερικά από τα οποία εξήχθησαν στην Αυστραλία, τα Φίτζι, τη Σαμόα και το Βιετνάμ. Βασίστηκε στην αρχική OCTAVIA και κατασκευάστηκαν λιγότερες από 3.000 μονάδες. Ακολουθήθηκε από το Škoda YETI, το 2009, πριν το KODIAQ ξεκινήσει την τρέχουσα γκάμα SUV της ŠKODA.

Στην Ελλάδα, το νέο Škoda KODIAQ αναμένεται το φθινόπωρο, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται πιο κοντά στο λανσάρισμα του μοντέλου.

Προηγούμενο άρθροΗ Volvo Cars ενισχύει τη συνεργασία της με την NVIDIA
Επόμενο άρθροΗ αγορά εταιρικών αυτοκινήτων την τελευταία δεκαετία