Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στον στόχο της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050 και τη μετάβαση προς τις μετακινήσεις μηδενικών εκπομπών. Ωστόσο, με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα για το 2025, οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερες προκλήσεις για την επίτευξη των στόχων μείωσης του CO2, εξαιτίας της αργής ζήτησης για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και της επιδεινούμενης οικονομικής κατάστασης.
Ενόψει του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας την Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) κάλεσε τα κράτη μέλη της ΕΕ να αφήσουν στην άκρη τις διαφορές τους και να συμφωνήσουν στο πιο επείγον μέτρο – τη μείωση του κόστους συμμόρφωσης για το 2025.
Η Sigrid de Vries, Γενική Διευθύντρια της ACEA, δήλωσε:
«Οι κατασκευαστές επωμίζονται μόνοι τους το βάρος μιας μετάβασης που παρεμποδίζεται από παράγοντες πέραν του ελέγχου τους, όπως η ανεπαρκής υποδομή φόρτισης και τα ανεπαρκή κίνητρα αγοράς. Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ συζητούν συγκεκριμένες και βιώσιμες επιλογές για την άμεση ανακούφιση από τις δυσανάλογες πιέσεις συμμόρφωσης, όπως η εισαγωγή πολυετών περιόδων συμμόρφωσης ή η δυνατότητα αποθήκευσης και μεταφοράς πιστώσεων CO2 μεταξύ ετών. Η μείωση του κόστους συμμόρφωσης για το 2025, με την ταυτόχρονη διατήρηση της μετάβασης προς την πράσινη κινητικότητα σταθερά σε τροχιά, είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση της ανθεκτικότητας του ευρωπαϊκού τομέα οχημάτων και της μακροπρόθεσμης ικανότητάς του να διαχειριστεί την πράσινη μετάβαση».