Η αυτοκινητοβιομηχανία και ο κλάδος των δημόσιων μεταφορών καλούν τα κράτη μέλη της ΕΕ να εντείνουν τις επενδύσεις στις πολύ αναγκαίες υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού των λεωφορείων εναλλακτικών κινητήρων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και η Διεθνής Ένωση Δημόσιων Μεταφορών (UITP) εξέδωσαν αυτή την κοινή πρόσκληση μετά την πρόσφατη έγκριση από την Ευρωπαϊκή Ένωση της οδηγίας για καθαρά οχήματα.

Η οδηγία για καθαρά οχήματα θέτει δεσμευτικούς στόχους για τη δημόσια προμήθεια οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών, σε κάθε ένα από τα 28 κράτη μέλη της ΕΕ, για το 2025 και το 2030. Εντούτοις, χωρίς τις συγκεκριμένες απαραίτητες υποδομές φόρτισης για τα λεωφορεία, οι στόχοι αυτοί απλώς δεν μπορούν να επιτευχθούν, προειδοποιούν η ACEA και η UITP.

Η οδηγία για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (DAFI) – που εγκρίθηκε το 2014 – θέτει σαφείς αλλά μη δεσμευτικούς εθνικούς στόχους για τη δημιουργία σημείων φόρτισης και σταθμών ανεφοδιασμού σε ολόκληρη την ΕΕ. Δυστυχώς, η DAFI ήταν μια χαμένη ευκαιρία να προετοιμαστεί ο κλάδος των δημόσιων μεταφορών για τη μετάβαση σε εναλλακτικά καύσιμα, καθώς δεν εστίασε επαρκώς στα λεωφορεία.

Συνεπώς, η ACEA και η UITP παροτρύνουν τα κράτη μέλη να αυξήσουν τα μέτρα στήριξης για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων λεωφορείων και να προωθήσουν την αναθεώρηση της DAFI.

“Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η κλιματική αλλαγή αποτελεί μείζονα πρόκληση, η οποία απαιτεί επίσης πρόσθετες προσπάθειες μείωσης των εκπομπών CO2 από τον κλάδο των μεταφορών. Οι κατασκευαστές λεωφορείων της ΕΕ δεσμεύονται πλήρως να διαδραματίσουν το ρόλο τους”, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert. “Ωστόσο, η έλλειψη υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών λεωφορείων στην αγορά. Οι εθνικές κυβερνήσεις και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να αναλάβουν επείγουσα δράση για την επίλυση του θέματος”.

“Είναι σημαντικό τα κράτη μέλη να αναβαθμίσουν τα εθνικά σχέδια εφαρμογής, βάσει της οδηγίας για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (DAFI) και να δεσμεύσουν τις πόλεις τους και τις επιχειρήσεις δημόσιων μεταφορών, ώστε να μπορεί να προγραμματιστεί η απαραίτητη υποδομή για συστήματα λεωφορείων χαμηλών εκπομπών” δήλωσε ο Thomas Avanzata, Ανώτερος Διευθυντής Τομέα Ευρώπης της UITP.

Η UITP είναι η διεθνής ένωση που εκπροσωπεί τους ενδιαφερόμενους για τις δημόσιες μεταφορές. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η UITP συγκεντρώνει περισσότερους από 450 αστικούς, προαστιακούς και περιφερειακούς μεταφορείς και αρχές από όλα τα κράτη μέλη. Αντιπροσωπεύει τις υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών μικρών αποστάσεων με όλους τους βιώσιμους τρόπους: λεωφορεία, προαστιακό και υπόγειο σιδηρόδρομο, metro, tram και πλωτές μεταφορές.

Προηγούμενο άρθροΤο Honda e για αστικές μετακινήσεις μηδενικών ρύπων
Επόμενο άρθροCOSMOTE Fleet Tracker: νέα υπηρεσία IoT για διαχείριση στόλου