Οι σημαντικότεροι Ευρωπαίοι και Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεσμεύτηκαν να ενισχύσουν τη συνεργασία τους κατά τη διάρκεια συνόδου κορυφής που πραγματοποιήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου στις Βρυξέλλες και οι ενώσεις τους – η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και η Κινεζική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (CAAM) – υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας.

Η ΕΕ και η Κίνα καλύπτουν από κοινού το ήμισυ περίπου των παγκόσμιων πωλήσεων και της παραγωγής επιβατικών αυτοκινήτων. Παρόλο που πέρυσι η κινεζική αγορά αυτοκινήτων συρρικνώθηκε για πρώτη φορά σε 28 χρόνια, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 28 εκατομμύρια μονάδες, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 30% των συνολικών πωλήσεων παγκοσμίως.

Η αγορά αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκε μόλις + 0,1% πέρυσι. Παρότι η αύξηση αυτή μικρή, σηματοδοτεί το πέμπτο συνεχές έτος ανάπτυξης. Με σχεδόν 15,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 19% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων και βρίσκεται στη δεύτερη θέση.

“Τα 15 μέλη της ACEA είναι πραγματικά παγκόσμιες εταιρείες, με ισχυρή παρουσία στην Κίνα και άλλες περιοχές του κόσμου. Η Κίνα είναι επίσης ο υπ΄αριθμόν δύο προορισμός για εξαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ”, δήλωσε ο Erik Jonnaert, Γενικός Γραμματέας της ACEA. “Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πιστεύουμε ακράδαντα στην περαιτέρω ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των ενώσεών μας. Η υπογραφή αυτής της συμφωνίας αποτελεί σημείο αναφοράς. ”

Ο Dong Yang, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της CAAM δήλωσε: “Για να μπορέσει η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία να συνεχίσει να ανθίζει, πρέπει να ενισχύσουμε τις πολιτικές, τα πρότυπα και τους κανονισμούς μας. Για τον σκοπό αυτό, επιδιώκουμε εκτεταμένη διεθνή συνεργασία για να ευθυγραμμίσουμε τη βιομηχανία μας περισσότερο με την παγκόσμια αγορά. Η συνεργασία μας με την ACEA είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς θα μας επιτρέψει να διδαχθούμε από τα δοκιμασμένα πρότυπα και το ρυθμιστικό σύστημα της Ευρώπης. Η συνεργασία αυτή θα είναι αμοιβαία επωφελής για τις κινεζικές και τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες”.

Η μελλοντική συνεργασία μεταξύ των δύο περιοχών θα επικεντρωθεί σε τρεις τομείς:

  • τα οχήματα “νέας ενέργειας” και την υποδομή για τη φόρτιση και τον ανεφοδιασμό των οχημάτων εναλλακτικής ισχύος,
  • την ευρεία εισαγωγή της συνδεδεμένης και αυτοματοποιημένης οδήγησης,
  • και τα πρότυπα εκπομπών και δοκιμών, τόσο για το CO2, όσο και για άλλους ρύπους.

Οι ενώσεις σχεδιάζουν επίσης να ενώσουν τις δυνάμεις τους σε παγκόσμιο επίπεδο, προκειμένου να προωθήσουν τη διεθνή εναρμόνιση των προτύπων και των κανονισμών για τα αυτοκίνητα.

Η συμφωνία συνεργασίας υπεγράφη παρουσία εκπροσώπων, τόσο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσο και της Κινεζικής Αποστολής στην ΕΕ.

Προηγούμενο άρθροO Mathijs van der Goot επικεφαλής ηλεκτροκίνησης της LeasePlan
Επόμενο άρθροΗ Alliance Ventures επενδύει στην PowerShare