Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Hydrogen Europe και η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) καλούν από κοινού τους ευρωπαίους ιθύνοντες να αυξήσουν τις επενδύσεις σε υποδομές ανεφοδιασμού υδρογόνου σε ολόκληρη την ΕΕ για ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου.

Τα οχήματα κυψελών καυσίμου μπορούν να συμβάλουν θετικά στο συνολικό πρόγραμμα μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ. Με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων, συμβάλλουν στη μείωση του CO2 βελτιώνοντας συγχρόνως την ποιότητα του αέρα για τους ευρωπαίους πολίτες. Τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας υδρογόνου περιλαμβάνουν τον σύντομο χρόνο ανεφοδιασμού και τη μεγάλη εμβέλεια, καθώς και το ωφέλιμο φορτίο και τη χωρητικότητα του οχήματος που είναι εφάμιλλα των συμβατικών οχημάτων.

Δυστυχώς, η υποδομή ανεφοδιασμού υδρογόνου υστερεί πολύ στην Ευρώπη, θέτοντας σε κίνδυνο την ανάπτυξη αυτής της καινοτόμου λύσης μηδενικών εκπομπών. Επιπλέον, είναι αναγκαία η παροχή κινήτρων για ανανεώσιμη κινητικότητα υδρογόνου χαμηλής περιεκτικότητας άνθρακα, προκειμένου να καταστεί οικονομικά προσιτή.

Στο πλαίσιο του πρόσφατου συνεδρίου Hydrogen for Climate Action – που διοργανώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (DG GROW), την Hydrogen Europe και την ACEA, η Hydrogen Europe, η ACEA και η International Road Transport Union (IRU) υπέγραψαν από κοινού μια δήλωση με την οποία καλούν την επόμενη Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους νεοεκλεγέντες βουλευτές να παράσχουν το σωστό πλαίσιο για τη στήριξη της ανάπτυξης υποδομής υδρογόνου σε ολόκληρη την ΕΕ.

Αυτό περιλαμβάνει αναθεώρηση της οδηγίας για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων της ΕΕ, ώστε να συμπεριληφθούν υποχρεωτικοί στόχοι για το υδρογόνο, την ανάπτυξη νέων χρηματοδοτικών μέσων για επενδύσεις σε υποδομές, καθώς και αξιοποίηση των υφιστάμενων μηχανισμών χρηματοδότησης της ΕΕ (π.χ. Connecting Europe Facility).

Πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή ένα στρατηγικό σχέδιο για την πανευρωπαϊκή ανάπτυξη υποδομής για οχήματα με κυψέλες καυσίμου, το οποίο επίσης να λαμβάνει υπόψη τις ειδικές ανάγκες των φορτηγών, όπως η μεγάλη χωρητικότητα αποθήκευσης και οι στρατηγικές τοποθεσίες (π.χ. κέντρα logistics).

Οι φορείς της ευρωπαϊκής βιομηχανίας βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των τεχνολογιών υδρογόνου και κυψελών καυσίμου και οι μελλοντικές πολιτικές σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο οφείλουν να επιβεβαιώσουν αυτήν την πρωτοπορία.

“Μαζί με άλλα οχήματα που κινούνται εναλλακτικά, τα οχήματα κυψελών καυσίμου έχουν μεγάλες δυνατότητες να συμβάλουν στη μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών”, δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema κατά τη διάρκεια της τελετής υπογραφής. “Αλλά η ικανότητά τους να καλύψουν αυτήν τη δυνατότητα εξαρτάται από τη δημιουργία ενός δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου σε ολόκληρη την Ευρώπη. Σήμερα υπάρχουν μόνο 125 σταθμοί υδρογόνου στην ΕΕ, επομένως είναι πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν τα επόμενα χρόνια”.

“Είμαστε ευτυχείς που ξεκινάμε αυτήν την εντατική συνεργασία με την ACEA και την IRU για την κινητικότητα υδρογόνου. Σήμερα, αναγνωρίζεται ευρέως πως το υδρογόνο είναι μια από τις σωστές λύσεις για τους δύσκολους κλάδους, ειδικά όταν πρόκειται για οχήματα μεγάλων αποστάσεων και βαρέα φορτηγά” δήλωσε ο Γιώργιος Χατζημαρκάκης, Γενικός Γραμματέας της Hydrogen Europe. “Προϋπόθεση είναι το σωστό νομικό πλαίσιο για την παροχή κινήτρων παραγωγής υδρογονανθράκων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ή ανανεώσιμου υδρογόνου και την αντίστοιχη υποδομή ανεφοδιασμού”.

“Το υδρογόνο αποτελεί ενδιαφέρουσα λύση για επαγγελματικά οχήματα λόγω του υψηλού ενεργειακού του περιεχομένου και της λειτουργικής ευελιξίας για τους μεταφορείς”, σχολίασε ο Matthias Maedge, Γενικός Εκπρόσωπος της IRU στις Βρυξέλλες.

Προηγούμενο άρθροΤο μέλλον της Lexus είναι ηλεκτροκίνητο
Επόμενο άρθροH Toyota εξαγοράζει την Inchcape Fleet Solutions UK