FLEETNEWS #216

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2023 #216 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Τι σημαίνει για τους στόλους η διαμάχη της ΕΕ με την Κίνα για τα EV Τα e-fuels με «πενταπλάσιο CO2 από τα EV; Η παραγωγή αυτοκινήτων «πρασινίζει» THE iX2 X2 NEW & BMW Corporate Sales. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το Δίκτυο Επίσημων Εμπόρων BMW ή το www.bmw.gr. ΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ BMW iX2 ΚΑΙ BMW X2. Η πρώτη BMW iX2 και η ολοκαίνουργια BMW X2 είναι πραγματικότητα! Η BMW Hellas εξασφάλισε αποκλειστικά για το ελληνικό κοινό, 5 μήνες πριν από το επίσημο λανσάρισμα, την παρουσίαση της νέας BMW X2 σε Πανελλαδική Πρεμιέρα. Σας περιμένουμε στο The Ellinikon Experience Park από την Παρασκευή 13 έως την Κυριακή 15 Οκτωβρίου να δείτε τη νέα Χ2 από κοντά και να ζήσετε την εμπειρία BMW σε μια ατμόσφαιρα γεμάτη μουσική, εκπλήξεις και δώρα. Μετά τη παρουσία του στο The Ellinikon Experience Park, το νέο SAV της BMW, θα πραγματοποιήσει ένα μοναδικό roadshow ανά την Ελλάδα με happenings και activations σε κάθε στάση. Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Καβάλα - Ιωάννινα - Πάτρα - Ηράκλειο - Χανιά - Λάρισα Μάθετε περισσότερα για το συναρπαστικό ταξίδι της νέας BMW X2 στην Ελλάδα με αφετηρία την Αθηνά και τους επομένους προορισμούς της εδώ.

09.10.23 #216 2 FLEET NEWS #216 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Το εργοστάσιο της Ford στο Saarlouis της Γερμανίας, που κατασκευάζει τα Focus, βρίσκεται για άλλη μια φορά σε κίνδυνο, αφού οι συνομιλίες με πιθανό επενδυτή -που φημολογείται πως πρόκειται για κινεζική εταιρεία- απέτυχαν. Η Ford δήλωσε ότι ο επενδυτής, του οποίου δεν αποκάλυψε το όνομα, αποφάσισε να μη συνεχίσει τις συνομιλίες για την ανάληψη του εργοστασίου, «μετά από λεπτομερή μελέτη σκοπιμότητας και εντατικές διαπραγματεύσεις». Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας, «κατά το περασμένο έτος, η Ford Ευρώπης διεξήγαγε εκτενή αναζήτηση επενδυτή, για να αναλάβει το εργοστάσιο στο Saarlouis της Γερμανίας. Τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, η Ford υπέγραψε μη δεσμευτική συμφωνία με πιθανό επενδυτή. Κατόπιν ενδελεχούς διαδικασίας δέουσας επιμέλειας και διαπραγμάτευσης, στην οποία συμμετείχε και η κυβέρνηση του Saarland, ο επενδυτής αποφάσισε να μην προχωρήσει. Η Ford θα εφαρμόσει πλέον εναλλακτικό σχέδιο. Όπως είχε ανακοινωθεί, θα διατηρήσουμε και θα δημιουργήσουμε 1.000 θέσεις εργασίας στη Ford Saarlouis. Αυτό μπορεί να χρησιμεύσει και ως θεμέλιο μελλοντικού τεχνολογικού κέντρου στο Saarlouis, με σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης του εργοστασίου και προσέλκυσης άλλων, μικρότερων επενδυτών». ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΤΗΣ FORD ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Η General Motors επιστρέφει στους ευρωπαϊκούς στόλους, ανοίγοντας βιβλίο παραγγελιών για Ελβετούς πελάτες. Μόνον το αμιγώς ηλεκτρικό SUV Cadillac Lyriq είναι προς πώληση και οι παραδόσεις του ξεκινούν τον Μάιο ή τον Απρίλιο του 2024. Θα ακολουθήσουν σύντομα η Γαλλία, η Σουηδία και τρεις αγορές που δεν έχουν ακόμα γνωστοποιηθεί. Η επιστροφή της GM στις ευρωπαϊκές αγορές είχε ήδη ανακοινωθεί την άνοιξη του 2023. Στο πλαίσιο της ηλεκτρικής της εκστρατείας, η αυτοκινητοβιομηχανία προέβλεπε να ξεκινήσει με την Cadillac στις σκανδιναβικές χώρες. Ωστόσο, επέλεξε την Ελβετία ως βασική αγορά επανεκκίνησης στις ευρωπαϊκές της δραστηριότητες. Πωλήσεις απευθείας στον πελάτη Το αρχικό μοντέλο Lyriq είναι SUV μήκους πέντε μέτρων, με κομψή εμφάνιση και αυτονομία 530 χιλιομέτρων, στην τιμή των 85.000 ευρώ. Οι πωλήσεις πραγματοποιούνται απευθείας στους πελάτες μέσω του ιστότοπου της εταιρείας και του καταστήματος της Ζυρίχης. Την είδηση γνωστοποίησε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της GM Ευρώπης, Jaclyn McQuaid. Μέχρι τώρα, οι ταξινομήσεις του Lyriq, που κατασκευάζεται στο Τενεσί, ήταν υποτονικές στην εγχώρια αγορά του και αναμένονται να φανούν οι επιδόσεις του στους ευρωπαϊκούς εταιρικούς στόλους με την premium τιμολόγηση, τον υψηλό πληθωρισμό και την επιβράδυνση των κινήτρων. Η General Motors αποχώρησε από την Ευρώπη το 2017, όταν πούλησε την Opel στην PSA, η οποία αργότερα απορροφήθηκε από τον όμιλο Stellantis. Παραμέλησε για λίγο τις κορυφαίες μάρκες της, όπως η Cadillac και η Chevrolet, προς όφελος μιας αναπνευστικής συσκευής στην Ευρώπη προτού τελικά τη διακόψει. Τα Chevrolet Equinox EV και Blazer EV είναι τα άλλα μοντέλα BEV που προβλέπεται να πωλούνται στην Ευρώπη. Η CADILLAC ΑΡΧΊΖΕΙ ΝΑ ΔΈΧΕΤΑΙ ΠΑΡΑΓΓΕΛΊΕΣ Το Lyriq στην Ευρώπη

09.10.23 #216 3 VOLVO XC90 RECHARGE T8 POLESTAR OPTIMISED To Volvo XC90, πιο συναρπαστικό από ποτέ advertorial Η πιο δυναμική, αλλά και πιο φιλική προς το χρήστη, έκδοση του Volvo XC90, το XC90 Recharge Plug-in Hybrid T8, αποκτά ακόμη πιο συναρπαστικά χαρακτηριστικά στην οδήγηση με την αναβάθμιση Polestar Engineered Optimisation. Πρόκειται για το εργοστασιακό πακέτο αναβάθμισης της Volvo που, εν προκειμένω, ολοκληρώνει ένα εξαιρετικό σύστημα κίνησης, επιτρέποντας στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο όλες τις δυνατότητές του. Κατά παράδοση και χωρίς ποτέ να το υπερτονίζει, η σουηδική εταιρεία συμπεριλαμβάνει στα κορυφαία μοντέλα της εκδόσεις με πανίσχυρους κινητήρες, που προσφέρουν επιδόσεις πέρα από το συνηθισμένο. Στην περίπτωση του XC90 Recharge T8, το συγκεκριμένο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης έκανε πρεμιέρα ως το πιο ισχυρό εργοστασιακό «σετ» που πήρε ποτέ θέση κάτω από το καπό ενός Volvo. Συγχρόνως, ξεχωρίζει με τη δυνατότητά του να λειτουργεί μόνο ως ηλεκτρικό σε καθημερινή βάση, καθώς η αυτονομία του αυτοκινήτου με ηλεκτρική ενέργεια φθάνει έως και τα 73 km σε μικτές συνθήκες - σύμφωνα με το πρότυπο μέτρησης WLTP. Με 455 ίππους και 709 Nm ροπής, το κορυφαίο XC90 συνδυάζει την απέριττη σουηδική πολυτέλεια με καταιγιστική επιτάχυνση (0-100 km/h σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα). Η διακριτική ένθεση του εμβλήματος Polestar Engineered στο πίσω μέρος του δηλώνει και την προσθήκη του ομώνυμου προγράμματος στην καρδιά του μοντέλου. Μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις στον κινητήρα και τη μετάδοση, το λογισμικό προσδίδει σπορ χαρακτηριστικά στο XC90, βελτιώνοντας την απόκριση και την ακρίβεια με την οποία εκτελεί τις οδηγικές εντολές. Επιλέγοντας το Polestar Engineered Optimisation, μέσω του μενού των προγραμμάτων οδήγησης στην κεντρική οθόνη του XC90 Recharge T8 Polestar Optimised, ο οδηγός απολαμβάνει ένα αυτοκίνητο που αποκρίνεται άμεσα στην πίεση του δεξιού πεντάλ και αλλάζει σχέσεις ακαριαία, επιταχύνοντας αδιάλειπτα. Επιπλέον, το αυτόματο κιβώτιο διατηρεί την ίδια σχέση όταν ο χρήστης αφήσει το γκάζι ή πατήσει φρένο, αυξάνοντας την ευστάθεια στις στροφές και δίνοντας τη δυνατότητα άμεσης επιτάχυνσης στην έξοδό τους, αλλά και στη διάρκεια διαδοχικών προσπεράσεων. Η αναβάθμιση προσφέρει μια απολαυστική οδηγική εμπειρία, με διαισθητικό χειρισμό και αυξημένο έλεγχο στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ενώ δεν επηρεάζει τις πιστοποιημένες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων, ούτε την εγγύηση 5 ετών από την οποία επωφελούνται όλα τα νέα Volvo. Για τους εταιρικούς χρήστες ισχύουν τα ίδια ελκυστικά προνόμια, όπως ο ιδιαίτερα χαμηλός φόρος για παροχή σε είδος που εφαρμόζεται για τη μίσθωση των plug-in υβριδικών XC90 Recharge. Το XC90 Recharge T8 Polestar Optimised διατίθεται στο Επίσημο Δίκτυο Volvo, όπου μπορούν να απευθυνθούν και οι ιδιοκτήτες XC90 Recharge που ήδη κυκλοφορούν, για να προχωρήσουν στη σχετική αναβάθμιση. Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν κάθε μοντέλο Volvo μπορεί να επωφεληθεί από την εγκατάσταση του αντίστοιχου πακέτου Polestar Engineered Optimisation, που αναβαθμίζει την απόδοση του αυτοκινήτου - και την απόλαυση του οδηγού του.

09.10.23 #216 4 Μπορεί η Ευρώπη και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της να εμποδίσουν την άνοδο των κινεζικών μαρκών; Και πώς πρέπει να αντιμετωπίσουν οι στόλοι τον ανταγωνισμό μεταξύ των δύο; Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, η Ευρώπη ήταν ο μεγαλύτερος παραγωγός ηλιακών συλλεκτών. Στη συνέχεια, οι Κινέζοι ανταγωνιστές -με γενναία κυβερνητικά κίνητρα- την υπερσκέλισαν. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αποτρέψει να συμβεί το ίδιο στον κλάδο ηλεκτρικών οχημάτων. Γι’ αυτό ανακοίνωσε σειρά πιθανών μέτρων και ξεκίνησε έρευνα κατά των επιδοτήσεων για τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) από την Κίνα. Όλα αυτά έχουν προκαλέσει σύγχυση, ιδίως μεταξύ των ευρωπαϊκών στόλων: τα κινεζικά EV αποτελούν βιώσιμη επιλογή στόλου ή όχι; ΠΡΌΚΛΗΣΗ ΑΝΗΣΥΧΊΑΣ Ας θέσουμε τα πράγματα στο σωστό πλαίσιο. Οι κινεζικές μάρκες απέχουν πολύ από το να κυριαρχήσουν στην ευρωπαϊκή αγορά EV. Ωστόσο, επεκτείνονται αρκετά γρήγορα και προκαλούν ανησυχία στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς και στις εφοδιαστικές αλυσίδες μπαταριών, ανέφερε ο Jon Lawes, διευθύνων σύμβουλος της MHC Mobility Europe. «Η Ε.Ε. επιθυμεί να εξομαλύνει τους όρους ανταγωνισμού και η έρευνα για εισαγωγές φθηνότερων, κρατικά επιδοτούμενων κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων αντανακλά σαφώς την ανησυχία της», αναφέρει ο κ. Lawes, επισημαίνοντας ότι «οι δασμοί εισαγωγών βάσει προέλευσης δείχνουν επίσης την επιθυμία των Ευρωπαίων αρμόδιων χάραξης πολιτικής να ενισχύσουν τις τοπικές εφοδιαστικές αλυσίδες μπαταριών, περιορίζοντας την εξάρτηση από την Κίνα». Ωστόσο τα πράγματα δεν είναι ασπρόμαυρα. Παρ’ όλη την ανησυχία περί κινεζικής κυριαρχίας στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων, οι Γερμανοί προμηθευτές -ιδίως η Bosch και η ZF Friedrichshafen- προθυμοποιήθηκαν να επεκτείνουν τις συνεργασίες τους με Κινέζους κατασκευαστές. Και οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι αποφασισμένες να συνεχίσουν την επέκτασή στην Ευρώπη, ακόμα και με πιθανά αντίμετρα από την Ε.Ε. Η Ευρώπη χρειάζεται τα κινεζικά EV Οι πωλήσεις των Κινέζων κατασκευαστών EV στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 55% το πρώτο επτάμηνο του 2023, φτάνοντας περίπου τις 820.000 μονάδες ή περίπου 13% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων. Οι σημερινές εντάσεις δεν θα καθορίσουν τη μακροπρόθεσμη σχέση Ευρώπης - Κίνας στα ηλεκτρικά οχήματα, αναφέρει ο κ. Lawes, επειδή τα κινεζικά EV θα χρειαστούν, για να εξηλεκτρίσουν την ευρωπαϊκή κινητικότητα και, κυρίως, την εταιρική κινητικότητα. «Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τη μετάβαση των στόλων σε ηλεκτρικά οχήματα και, τελικά, ο παγκόσμιος κλάδος αυτοκινήτου θα διαθέσει οχήματα μηδενικών εκπομπών όπου υπάρχει ζήτηση. Η Κίνα θα παραμείνει πιθανότατα σημαντικός παίκτης στους τομείς της καθαρής ενέργειας και της πράσινης τεχνολογίας στο άμεσο μέλλον. Ωστόσο, η Ε.Ε. και οι ευρωπαϊκές εταιρείες επενδύουν σε αυτούς τους τομείς, με πολιτικές όπως το Net Zero Industry Act. Τελικά, οι αρμόδιοι χάραξης πολιτικής πρέπει να αναγνωρίσουν πως είναι ζωτικής σημασίας να έχουν οι εταιρικοί στόλοι πρόσβαση σε προμήθεια οχημάτων μηδενικών εκπομπών για να επιτύχουν τους μεταβατικούς στόχους τους». Επιτυχία μέσω επιδοτήσεων Βασικός μοχλός για την επιτυχία των κινεζικών EV στην Ευρώπη είναι οι γενναίες κρατικές επιδοτήσεις τοπικών Κινέζων κατασκευαστών, που μειώνουν σημαντικά το κόστος κατασκευής και μεταφοράς. Μόνον για το 2023, η κινεζική κυβέρνηση επιδότησε την εγχώρια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της με δισεκατομμύρια γιουάν. Μερικά στοιχεία: „ Η CATL, από τις κορυφαίες παγκοσμίως εταιρείες παραγωγής μπαταριών EV, έλαβε επιδοτήσεις 2,8 δισ. γιουάν (372 εκατ. ευρώ) το πρώτο εξάμηνο του 2023. „ Στους κορυφαίους 10 δικαιούχους επιδοτήσεων περιλαμβάνονται τέσσερις εταιρείες EV: SAIC Motor (ιδιοκτήτης της MG Motor), BYD, EVE Energy (κατασκευάστρια μπαταριών λιθίου) και Chongqing Changan Automobile (CCA). Η τελευταία έλαβε 856 εκατ. γιουάν (112 εκατ. ευρώ) το 2023. Το αποτέλεσμα είναι η απόκλιση των μέσων τιμών EV: αύξηση στην Ευρώπη, μείωση στην Κίνα. Σύμφωνα με την JATO Dynamics, το μέσο ευρωπαϊκό EV κόστιζε κάτι λιγότερο από 49.000 ευρώ το 2015 και σχεδόν 56.000 ευρώ το 2022. Στην Κίνα, η μέση τιμή μειώθηκε από σχεδόν 67.000 ευρώ το 2015 σε λιγότερο από 32.000 ευρώ το 2022. Στην κρίσιμη κατηγορία των μικρών EV, οι Κινέζοι κατασκευαστές είναι φθηνότεροι κατά 10.000 ευρώ έναντι των Ευρωπαίων ανταγωνιστών τους. ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΊΝΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ Όποιες και αν είναι οι διαφορές τους, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα και την Ευρώπη και οι προμηθευτές συστημάτων αυτοκίνησης της Γερμανίας και άλλων χωρών εξαρτώνται από τις ευαίσθητες εμπορικές ισορροπίες προμήθειας των πρώτων υλών τους και την πώληση των τελικών προϊόντων τους. Κανείς δεν επιθυμεί να διαταραχθούν ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΛΟΥΣ Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΑ Διαμάχη Κίνας - Ε.Ε. για τα EV Jon Lawes Şaban Tekedereli

09.10.23 #216 5 αυτές οι ισορροπίες από τους αρμόδιους χάραξης πολιτικής, ανέφερε ο κ. Lawes. Η έρευνα της Ε.Ε. πιθανόν να διαρκέσει περισσότερο από ένα χρόνο, καθυστερώντας τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό μετάβασης των υπεύθυνων στόλου στην ηλεκτρική κινητικότητα, σύμφωνα με τον κ. Lawes. Και σύμφωνα με τον Şaban Tekedereli, Procurement and Category Manager Fleet Europe της Securitas, οι κινεζικές μάρκες προσφέρουν κάποια πλεονεκτήματα, αλλά πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο, ειδικά στις υπηρεσίες μετά την πώληση. Σύμφωνα με τον κ. Tekedereli, οι κύριες διαφορές μεταξύ ευρωπαϊκών και κινεζικών μαρκών είναι: ΕΥΡΩΠΑΪΚΈΣ ΜΆΡΚΕΣ Σχεδόν όλες διαθέτουν μακρά πείρα σε πωλήσεις, μετά την πώληση και δίκτυα. Το επίπεδο και η σταθερότητα των υπολειμματικών τιμών των ευρωπαϊκών οχημάτων είναι υψηλότερα. Οι ευρωπαϊκοί στόλοι αγοράζουν κινεζικές μάρκες μικρών κατηγοριών χαμηλού προϋπολογισμού και δεν ξοδεύουν περισσότερα, αναγκάζοντας τις εταιρείες leasing να απορροφούν τους κινδύνους. ΚΙΝΕΖΙΚΈΣ ΜΆΡΚΕΣ Αποτελούν καλή λύση σε χώρες όπου κυριαρχούν τα EV, καθώς οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν μπορούν να προσφέρουν σωστή αναλογία τιμής - αυτονομίας. Μπορούν να παραδώσουν EV ταχύτερα (από αποθέματα) από τις ευρωπαϊκές. Διαθέτουν ευρωπαϊκό σχεδιασμό και καλές τεχνολογίες οχήματος, με απόδοση μπαταρίας παρόμοια ή καλύτερη από τις ευρωπαϊκές. Ωστόσο, το εσωτερικό των κινεζικών οχημάτων δεν καλύπτει ακόμα τις ανάγκες του Ευρωπαίου οδηγού όσον αφορά στα ταμπλό, το infotainment, την άνεση κ.λπ. Υπάρχουν πολλοί λόγοι επιλογής ενός (χαμηλού κόστους) κινεζικού EV για το στόλο σας, αλλά οι Κινέζοι κατασκευαστές πρέπει να αποδείξουν ότι μπορούν να κάνουν περισσότερα από ένα καλό προϊόν. Πρέπει επίσης να καλύψουν και τις άλλες πτυχές της επιχείρησης στόλου, ανέφερε ο κ. Tekedereli. ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΕΣ ΜΕΤΆ ΤΗΝ ΠΏΛΗΣΗ ΕΊΝΑΙ ΖΩΤΙΚΉΣ ΣΗΜΑΣΊΑΣ Η Ε.Ε. έχει ασκήσει έντονη κριτική στη Huawei για το απόρρητο της υποδομής 5G. Ωστόσο, αυτή η στάση δεν αντικατοπτρίζει όλες τις σινο-ευρωπαϊκές σχέσεις. Πολλές μεγάλες εταιρείες leasing συνεργάζονται ήδη με κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων, αναφέρει ο κ. Tekedereli. Ωστόσο, το απόρρητο είναι ένα σοβαρό θέμα σχετικά με τις κινεζικές εταιρείες και τις ευρωπαϊκές και αμερικανικές μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της Tesla. Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν δύο κρίσιμα σημεία που πρέπει να λάβουν υπόψη οι κινεζικές μάρκες εάν επιθυμούν να επιτύχουν στην ευρωπαϊκή αγορά: «Οι στόλοι επιχειρησιακών οχημάτων εστιάζουν στο TCO, την ασφάλεια, τη σωστή κάλυψη δικτύου και την ποιότητα. Η επείγουσα ανάγκη καλών BEV στον κλάδο μειώνει την πίεση επιλογής μόνον ευρωπαϊκών οχημάτων. Οι ιαπωνικές και κορεατικές μάρκες εξακολουθούν να στοχεύουν κυρίως ιδιώτες πελάτες. Εάν οι κινεζικές δράσουν γρήγορα και με σαφή στρατηγική στόλου, ο κλάδος θα αντιδράσει με περισσότερες παραγγελίες». Επιπλέον, η βελτίωση των υπηρεσιών μετά την πώληση είναι ζωτικής σημασίας. Εκμεταλλευόμενη την τεχνολογία μπαταριών επόμενης γενιάς της CATL, η Κίνα μπορεί να ξεπεράσει τους Ευρωπαίους κατασκευαστές προ του 2030, σύμφωνα με τον κ. Tekedereli. TOUR D’EXCELLENCE ΣΤΗΝ ΝΤΟΧΑ ΜΕ ΔΥΟ ID. BUZZ Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης (GIMS) πραγματοποιείται στο Κατάρ από τις 5 έως τις 14 Οκτωβρίου και θα φιλοξενήσει πάνω από 30 διεθνείς μάρκες.Για να συνδέσει συμβολικά τις δύο διοργανώτριες πόλεις, τη Γενεύη και την Ντόχα, η GIMS δημιούργησε το Tour d’Excellence. Ο Sandro Mesquita, CEO της GIMS, δήλωσε: «Η διάκριση, η καινοτομία και το πρωτοποριακό πνεύμα αποτελούν σημαντικά στοιχεία του DNA της GIMS. Το Tour d’Excellence είναι συνώνυμο αυτών και μπορεί να βάλει σε κοινό πλαίσιο ταυτόχρονα τις πιο πρόσφατες προόδους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης».Το Tour d’Excellence ξεκίνησε στις 28 Αυγούστου από τη Γενεύη με δύο Volkswagen ID. Buzz στα χρώματα της GIMS, φθάνοντας χωρίς καμία υποστήριξη στις 30 Σεπτεμβρίου στην Ντόχα, την πρωτεύουσα του Κατάρ. Τα δύο ID. Buzz διήνυσαν σχεδόν 6.500 χιλιόμετρα, περνώντας από 12 χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, και δύο θάλασσες, με σκοπό να αποδείξουν με αυτόν τον τρόπο την τεχνολογική αποτελεσματικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.Περισσότερα στο fleetnews.gr ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ FLEET EUROPE ΟΚΤΏΒΡΙΟΣ Connected Fleet Expert Meeting Online 10 Οκτωβρίου 2023 ΔΗΛΏΣΤΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΉ ΣΑΣ ΕΔΩ ΝΟΈΜΒΡΙΟΣ Fleet Europe Days: Remarketing Forum - Fleet Europe Summit - Smart Mobility Institute - International Fleet Managers Institute - Fleet Europe Awards 22-23 Νοεμβρίου 2023 ΔΗΛΏΣΤΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΣ ΕΔΏ

09.10.23 #216 6 Ενόψει της Japan Mobility Show στο Τόκιο, η Nissan αποκαλύπτει μια σειρά από συναρπαστικά ηλεκτρικά πρότυπα οχήματα, το πρώτο από τα οποία είναι το Nissan Hyper Urban, το οποίο παρουσιάστηκε ψηφιακά πρόσφατα. Τα οχήματα, που θα αποκαλυφθούν ένα προς ένα σε ψηφιακή μορφή πριν από την ημέρα τύπου στις 25 Οκτωβρίου, περιλαμβάνει τη λέξη hyper, για να εκφράσει τον αυξημένο ενθουσιασμό που χαρακτηρίζει αυτά τα οχήματα. Κάθε concept αντιπροσωπεύεται από έναν συμβολικό χαρακτήρα και έχει custom χαρακτηριστικά που προσθέτουν αξία σε μοναδικούς τρόπους ζωής και διαφορετικές φιλοδοξίες. Τα concepts βοηθούν τους πελάτες να έχουν θετικό αντίκτυπο στον πλανήτη χωρίς συμβιβασμούς στο στυλ ή τη διασκέδαση. Το όραμα της Nissan για το Japan Mobility Show ενσαρκώνει την ακλόνητη αφοσίωση της εταιρείας στον εμπλουτισμό της ζωής των ανθρώπων και στην επανάσταση στο τοπίο των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) με πρωτοποριακά προϊόντα και τεχνολογίες. Το στυλ του Nissan Hyper Urban συμπληρώνει τέλεια τα εκλεπτυσμένα γούστα των εν δυνάμει χρηστών του, όπως αυτά των εργαζομένων των πόλεων που δίνουν προτεραιότητα στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Χαρακτηρίζεται από μια κομψή και μοντέρνα αισθητική, η σχεδίαση του οχήματος εκφράζει το απαιτητικό γούστο των χρηστών, κάνοντας μια τολμηρή δήλωση, ενώ παράλληλα συνδυάζεται αποτελεσματικά με το περιβάλλον τους. JAPAN MOBILITY SHOW 2023 Το Nissan Hyper Urban concept JAPAN MOBILITY SHOW 2023 Η Japan Automobile Manufacturers Association, Inc., πρόεδρος της οποίας είναι ο Akio Toyoda, διοργανώνει το Japan Mobility Show 2023, που θα πραγματοποιηθεί στο Tokyo Big Sight από τις 26 Οκτωβρίου έως τις 5 Νοεμβρίου. Όπως ανακοινώθηκε, το Japan Mobility Show 2023 θα προσφέρει στους επισκέπτες την ευκαιρία να ανακαλύψουν μια συναρπαστική φουτουριστική Ιαπωνία, στην οποία μπορούν να εξερευνήσουν και να αλληλεπιδράσουν με νέα προϊόντα και τεχνολογίες όχι μόνο από την αυτοκινητοβιομηχανία και τους σχετικούς κλάδους, αλλά από ένα ευρύ φάσμα, χάρη στη συμμετοχή εγχώριων και ξένων εκθετών και νεοφυών επιχειρήσεων των οποίων οι δραστηριότητες εκτείνονται πέρα από την κινητικότητα. Σε τέσσερις διαδραστικές περιοχές, σχετικές με θέματα ζωής/εκτάκτων αναγκών/παιχνιδιού/φαγητού και της αλληλεπίδρασής τους με την Κινητικότητα, θα παρουσιαστούν δυναμικά οι τρόποι με τους οποίους η νέα κινητικότητα θα επηρεάσει τη ζωή στο μέλλον. Το «LIFE & MOBILITY» θα παρουσιάσει, σε μια συναρπαστική μουσική παράσταση, πολλαπλές μορφές νέας κινητικότητας και τους ρόλους που θα παίξουν στις μεταφορές και το αστικό τοπίο του μέλλοντος. Το «EMERGENCY & MOBILITY» θα απεικονίσει πώς η νέα κινητικότητα θα είναι σε θέση να βοηθήσει τους ανθρώπους σε μια χώρα επιρρεπή σε φυσικές καταστροφές όπως η Ιαπωνία. Το «PLAY & MOBILITY» θα οραματιστεί πώς ορισμένες μορφές κινητικότητας θα ενισχύσουν την απόλαυση του αθλητισμού και της ψυχαγωγίας, μέσω εκθέσεων και δραστηριοτήτων για τους επισκέπτες όλων των ηλικιών, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών. Το «FOOD & MOBILITY» θα καταδείξει την ευρεία χρησιμότητα της κινητικότητας στη γεωργία, τη διανομή και προετοιμασία τροφίμων, την εστίαση και άλλες επικεντρωμένες δραστηριότητες με επίκεντρο τα τρόφιμα. Περισσότερες από 400 εταιρείες σχεδιάζουν να συμμετάσχουν στο Japan Mobility Show 2023, ξεπερνώντας κατά πολύ τις 192 που συμμετείχαν στην αντίστοιχη έκθεση το 2019. Το Nissan Hyper Urban είναι επίσης πλήρως συνυφασμένο με το οικοσύστημα EV, με την εντυπωσιακή του λειτουργία V2H (όχημα σε σπίτι) να παρέχει ισχύ στο σπίτι, με αποτέλεσμα σημαντική εξοικονόμηση κόστους ενέργειας και μείωση της πίεσης στο ηλεκτρικό δίκτυο. Χάρη στην ικανότητά του V2G (όχημα σε δίκτυο), οι ιδιοκτήτες μπορούν ακόμη και να συνεισφέρουν πλεονάζουσα ενέργεια στο δίκτυο για να υποστηρίξουν την τοπική τους κοινότητα και να κερδίσουν χρήματα στη διαδικασία. Το Έξυπνο Σύστημα Διαχείρισης Φόρτισης διαθέτει AI

09.10.23 #216 7 Η παρουσία της Suzuki στην Japan Mobility Show 2023, θα περιλαμβάνει προτάσεις και λύσεις μετακίνησης που ανταποκρίνονται στον σύγχρονο τρόπο ζωής, ξεκινώντας με πρότυπα μοντέλα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, καθώς και κινητήρες επόμενης γενιάς και εξωλέμβιες μηχανές. Στην έκθεση θα παρουσιαστεί και το εκτενές πρόγραμμα πρωτοβουλιών που έχει αναπτύξει η εταιρεία με βάση το περιβαλλοντικό όραμα Suzuki για ένα μέλλον που κάθε κίνηση οδηγεί σε «πράσινες» λύσεις, το οποίο αφορά στην ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων των βιώσιμων εναλλακτικών πηγών ενέργειας όπως η πρωτοβουλία για το συμπιεσμένο βιοαέριο (Compressed Bio Gas - CBG) στην Ινδία. Επιπλέον, το περίπτερο θα διαθέτει ένα ειδικό τμήμα αξεσουάρ Suzuki που θα προσομοιάζει την αγορά μίνι φορτηγών, χρησιμοποιώντας το Super Carry για να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό μία σειρά υπηρεσιών που απευθύνονται σε ιδιοκτήτες μικρο-μεσαίων επιχειρήσεων καθώς και σε όσους δραστηριοποιούνται στο εμπόριο με pop up καταστήματα λιανικής και χρειάζονται αξιόπιστες και αποτελεσματικές λύσεις. ΚΥΡΙΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ „SUZUKI EVX, το πρώτο παγκόσμιο στρατηγικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Suzuki Κάνοντας ένα βήμα παρακάτω στο μέλλον της τετρακίνησης και των κορυφαίων Hybrid SUV μοντέλων της, η Suzuki «φωτογραφίζει» τώρα έναν νέο δρόμο στην κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων με το eVX, το οποίο προτείνεται ως ένα ηλεκτρικό όχημα που συνδυάζει την αυθεντική SUV οδηγική εμπειρία της Suzuki με την περαιτέρω εξέλιξη των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων τεχνολογιών 4×4. Συνολικό Μήκος 4.300mm x Πλάτος 1.800mm x Ύψος 1.600mm. Εμβέλεια: 500 χλμ „SUZUKI EWX, mini wagon EV φτιαγμένο για να διευκολύνει την καθημερινή ζωή Πρόκειται για ένα concept car που συνδυάζει μοναδικά τον διασκεδαστικό και πρακτικό χαρακτήρα των αυτοκινήτων Suzuki σε ένα φουτουριστικό EV, με καθαρό και μίνιμαλ σχεδιαστικό ύφος και ευρύχωρη και εργονομική καμπίνα σε κάνει να αισθάνεσαι σαν στο σπίτι σου. Συνολικό μήκος 3.395 mm x πλάτος 1.475 mm x Ύψος 1.620 mm. Εμβέλεια: 230 χλμ „SUZUKI SPACIA CONCEPT / SPACIA CUSTOM CONCEPT Το Spacia είναι ένα mini car με μοναδικό στυλ και ευρύχωρη καμπίνα. Αυτό το πρότυπο μοντέλο Suzuki εκφράζει την επιθυμία να «κάνουμε την καθημερινή ζωή πιο διασκεδαστική, βολική και άνετη». „SUZUKI SWIFT CONCEPT Πρόκειται για ένα concept, το οποίο φιλοδοξεί να δώσει νέα πνοή στο δημοφιλές μοντέλο. Με μια πιο βιωματική προσέγγιση, το Swift Concept διακρίνεται όχι μόνο για το σχεδιασμό και την οδηγική συμπεριφορά του, αλλά και για την εξαιρετική οδηγική εμπειρία που προσφέρει. Το Swift Concept θα εξοπλίζεται με πληθώρα προηγμένων τεχνολογιών ασφάλειας. Ο κινητήρας υψηλής απόδοσης του επιτυγχάνει ιδανική ισορροπία μεταξύ της επίδοσης στην οδήγηση και της απόδοσης καυσίμου. „Άλλα μοντέλα: Προγραμματίζεται η έκθεση μοντέλων παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων των Jimny (μοντέλο 3 θυρών), Hustler και Solio. Η SUZUKI ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ που μπορεί να φορτίζει αυτόνομα οχήματα και ηλεκτρικά κτίρια, παρέχοντας αποτελεσματική διαχείριση της ισχύος. Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει απόλυτα στους αστικούς χώρους διαβίωσης. Εμπνευσμένα από καλειδοσκοπικά τρίγωνα, ο πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τη διάθεση του ιδιοκτήτη. Επιπλέον, τα μπροστινά καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν στα πίσω καθίσματα, δημιουργώντας έναν ιδιωτικό χώρο χαλάρωσης σαν καναπέ. Περισσότερα στο fleetnews.gr

09.10.23 #216 8 O LUTZ STIEGLER CTO ΤΗΣ POLESTAR Η Polestar ανακοίνωσε ότι ο Lutz Stiegler αναλαμβάνει Chief Technology Officer (CTO) και μέλος της Ομάδας Διοίκησης από την 1η Δεκεμβρίου 2023. Ο Lutz Stiegler διαθέτει πάνω από 25 χρόνια πείρας στην ανάπτυξη τεχνολογίας στην αυτοκινητοβιομηχανία και εντάσσεται στην Polestar από τη Volvo Cars, όπου κατείχε μια σειρά από ρόλους, συμπεριλαμβανομένης της ευθύνης για τα συστήματα ηλεκτρικής πρόωσης της Volvo. Πριν από τη Volvo Cars, ήταν αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Κινητήρων στην IAV GmbH. Ο κ. Stiegler διαδέχεται τον Jörg Brandscheid, ο οποίος αποχωρεί για να συνεχίσει την καριέρα του εκτός αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Thomas Ingenlath, CEO της Polestar, δήλωσε: «Η απόδοση και η καινοτομία είναι βασικά συστατικά των αυτοκινήτων της Polestar. Ο Lutz θα ηγηθεί της ανάπτυξης αυτών των χαρακτηριστικών με την εξαιρετική του τεχνογνωσία στην τεχνολογία BEV και τη βαθιά γνώση των ηλεκτρονικών συστημάτων ισχύος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Jörg για την υποστήριξή του στην ηγεσία της τεχνολογικής μας ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια». Η Anne-Hélène Andersen αναλαμβάνει Chief Financial Officer της μάρκας Renault. Η κ. Andersen, 44 ετών, αποφοίτησε από το ESSEC Business School (Παρίσι) το 2002. Εργάστηκε ως financial controller στην Arthur Andersen από το 2000. Εντάχθηκε στον Όμιλο Danone το 2003, όπου κατείχε διάφορες θέσεις στο οικονομικό τμήμα για πέντε χρόνια. Το 2008 εντάχθηκε στην εταιρεία ακινήτων Unibail-Rodamco ως financial controller. Το 2010, μετακινήθηκε στην EssilorLuxottica, όπου εργάστηκε 13 χρόνια ως financial controller και αργότερα διευθύντρια εξαγορών και συγχωνεύσεων. Το 2022, η Anne-Hélène ανέλαβε CFO και Executive Officer της Nikon-Essilor, μιας κοινοπραξίας μεταξύ της EssilorLuxottica και της Nikon Corporation στην Ιαπωνία. RENAULT GROUP Η Anne-Hélène Andersen CFO της Renault Από την 1η Οκτωβρίου 2023, ο Patrice Lévy-Bencheton ανέλαβε αντιπρόεδρος, Product Performance της Dacia, συμμετέχοντας στην Επιτροπή Διοίκησης της μάρκας, με επικεφαλής τον CEO Denis Le Vot, και αναλαμβάνοντας τη θέση του Lionel Jaillet, ο οποίος αναλαμβάνει παγκόσμιος επικεφαλής της πλατφόρμας CMF-A. Απόφοιτος της σχολής μηχανικών ENSCP και του Γαλλικού Ινστιτούτου Πετρελαίου, ο Patrice LévyBencheton ξεκίνησε την καριέρα του στο Τμήμα Ανάλυσης Κόστους Προϊόντων του Renault Group το 1999, παράλληλα με τις σπουδές του στη διοίκηση πετρελαίου, ενέργειας και αυτοκινητοβιομηχανίας. Περνώντας από διαδοχικούς στρατηγικούς ρόλους στα τμήματα Προϊόντων και Προγραμμάτων, ήταν παγκόσμιος Chief Product Specialist του ομίλου το 2016. Το 2018, προήχθη στη θέση του διευθυντή Σχεδιασμού Προϊόντων πριν να αναλάβει διευθυντής Προγράμματος Ευρώπης-Ασίας. Όταν δημιουργήθηκε η επιχειρηματική μονάδα της Dacia τον Ιανουάριο του 2021, ο Patrice Lévy-Bencheton ανέλαβε επικεφαλής Απόδοσης Προϊόντων των Duster και Bigster. Ο PATRICE LÉVY-BENCHETON VP PRODUCT PERFORMANCE ΤΗΣ DACIA Η Toyota Motor Europe (TME) ανακοίνωσε ότι ο Scott Thompson αναλαμβάνει πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στη θυγατρική της στο Ηνωμένο Βασίλειο, Toyota (GB) PLC. Σήμερα είναι αντιπρόεδρος Λειτουργίας, Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Τεχνολογίας της KINTO Europe και αντιπρόεδρος Κινητικότητας της TME, θέση που ανέλαβε τον Ιανουάριο του 2022 προερχόμενος από την Toyota Αυστραλίας. Με ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2024, αντικαθιστά τον Agustin Martin, επί του παρόντος πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Toyota GB, του οποίου η επόμενη τοποθέτηση θα ανακοινωθεί αργότερα. ΝΕΟΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΣΤΗΝ TOYOTA ΗΝΩΜΕΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Anne-Hélène Andersen Lutz Stiegler Scott Thompson Patrice LévyBencheton Πρόσωπα

09.10.23 #216 9 Η Mercedes-AMG ξεκινά τις πωλήσεις της αναβαθμισμένης MercedesAMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé, που διαθέτει πολλά νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Το εμπρόσθιο μέρος είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό και δανείζεται στοιχεία της νέας AMG GT Coupé: Η εισαγωγή αέρα κάτω από τη μάσκα είναι σημαντικά μεγαλύτερη. Κάθετοι αεραγωγοί είναι ενσωματωμένοι στην μπροστινή ποδιά. Η ηλεκτρική ηλιοροφή και ο ασύρματος φορτιστής smartphone ανάμεσα στα πίσω καθίσματα είναι πλέον στάνταρ. Το έξυπνο ψηφιακό σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) αναβαθμίστηκε. Διαθέτει επανασχεδιασμένες οθόνες και διαμορφώσιμες λειτουργίες. Σε συνδυασμό με το στάνταρ σύστημα ήχου Surround Burmester ή το προαιρετικό σύστημα ήχου Burmester High-End 3D Surround, το Dolby Atmos προσφέρει νέα εμπειρία ήχου. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει το κιβώτιο ταχυτήτων AMG Speedshift MCT 9G, την πλήρως μεταβλητή τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+ και την προσαρμοζόμενης απόσβεσης αερανάρτηση AMG Ride Control+. Το μοντέλο διαθέτει επίσης το υψηλών επιδόσεων συνθετικό κεραμικό σύστημα πέδησης AMG, ενεργό σύστημα διεύθυνσης οπίσθιου άξονα και κύριους προβολείς Multibeam LED. Όσον αφορά στο χρώμα του αμαξώματος, το Opalite White Metallic αποτελεί νέα επιλογή. Η γκάμα τροχών και ταπετσαριών παραμένει αμετάβλητη. Με μοναδικό σύστημα κίνησης, η Mercedes-AMG GT 63 S E Performance συνδυάζει ανώτερες επιδόσεις και εντυπωσιακή δυναμική οδήγηση, με μέγιστη απόδοση. Ο συνδυασμός κινητήρα V8 biturbo 4,0 λίτρων στον εμπρόσθιο άξονα και ηλεκτροκινητήρα στον οπίσθιο αποδίδει ισχύ 620 kW (843 PS) και μέγιστη ροπή 1.400 Nm. Η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα, η ταχεία ανάπτυξη ροπής και η βελτιωμένη κατανομή βάρους προσφέρουν εξαιρετικά δυναμική εμπειρία οδήγησης. ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ E PERFORMANCE Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ MAZDA CX-30 2024 Η Mazda ανανεώνει το CX-30 με πολλές βελτιώσεις, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων χρωμάτων και αναβαθμίσεων στα συστήματα ασφάλειας και ψυχαγωγίας, προσφέροντας τεχνολογία και άνεση στα χέρια του οδηγού. Το ιαπωνικό compact SUV περιλαμβάνει τέσσερα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας, που λειτουργούν παράλληλα για να εξασφαλίσουν μέγιστη προστασία των επιβατών: σύστημα προειδοποίησης προσοχής του οδηγού (Distracted Driver Alert), βελτιωμένο αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια της νύχτας (AEB: Autonomous Emergency Braking), βελτιωμένη ακρίβεια του συστήματος Intelligent Speed Assist (ISA) για να παραμένει το όχημα στο προκαθορισμένο όριο ταχύτητας και βελτιώσεις ταχύτητας στο σύστημα Cruising & Traffic Support (CTS) για διατήρηση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Με γνώμονα την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της εταιρείας, το εσωτερικό του οχήματος έχει ενισχυθεί με νέες εργονομικές ενημερώσεις. Όπως βελτιωμένη οθόνη και λογισμικό ψυχαγωγίας, αντικατάσταση των υπαρχουσών θυρών USB-A με θύρες USB-C και ανεπαίσθητες αλλά εντυπωσιακές αναδιατάξεις των χειριστηρίων καμπίνας για βελτιστοποίηση της ευκολίας χρήσης. Τα χειριστήρια του τιμονιού έχουν επίσης μια πιο σκούρα απόχρωση, ώστε να διευκολύνεται ο οδηγός να τα διαβάσει. Επιπροσθέτως, με τις πιο πρόσφατες λειτουργίες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Mazda Connect και τη βελτιωμένη λειτουργικότητα smartphone, οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν μοναδική εμπειρία διασκέδασης κατά την οδήγηση. Οι οδηγίες πλοήγησης από το Apple CarPlay και το Android Auto μπορούν πλέον να εμφανίζονται στην Active Driving Display, για πρώτη φορά για τη Mazda: είναι η λειτουργία που ενισχύει την ασφάλεια και την άνεση των οδηγών, επιτρέποντάς τους να κρατούν τα μάτια τους στο δρόμο, ενώ λαμβάνουν βασικές πληροφορίες πλοήγησης.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=