FLEETNEWS #214

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023 #214 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Απογοήτευση στους στόλους του ΗΒ για τα ICE Green NCAP: Πρόοδος στην τεχνολογία κινητήρων Το μερίδιο των BEV υπερέβη το 20% στην ΕΕ

25.09.23 #214 2 Ο πρόεδρος της Lexus International, Takashi Watanabe, σε πρόσφατη εκδήλωση για τα διεθνή ΜΜΕ, παρουσίασε τη νέα σειρά μοντέλων που ανταποκρίνεται στις διαφοροποιημένες ανάγκες πελατών και περιοχών παγκοσμίως. Επιπλέον, αναφέρθηκε στο μέλλον της κατασκευής οχημάτων της μάρκας και στις προσπάθειες ανάπτυξης και προώθησης ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας προς επίτευξη ουδέτερων εκπομπών άνθρακα. Όπως ανακοινώθηκε στο «Lexus Showcase», η μάρκα «από την ίδρυσή της, το 1989, υποστηρίζει τη “Διεύρυνση των Ορίων”, αμφισβητώντας τις συμβατικές έννοιες των πολυτελών αυτοκινήτων και παρέχοντας συνεχώς νέες τεχνολογίες και αξίες στους πελάτες της. Ως πολυτελής μάρκα, θα παραμείνουμε ευέλικτοι και θα αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες και τις εξελίξεις των καιρών, συνεχίζοντας να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα που φέρνουν χαμόγελα στα πρόσωπα των πελατών. ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΊΑ Προσφέροντας νέα πολυτέλεια, η σειρά μοντέλων του 2023 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία. Το «LM» αποτελεί τολμηρή νέα επιλογή οχημάτων με οδηγό. Το «LBX» ξεπερνά τα συμβατικά μεγέθη και απευθύνεται σε ιδιαίτερους πελάτες, για χαλαρή οδήγηση. Το «GX» συνδυάζει ικανότητα εκτός δρόμου με εκλεπτυσμένη πολυτέλεια και το «TX» απευθύνεται αποκλειστικά σε πελάτες της Βόρειας Αμερικής, με τρεις σειρές ευρύχωρων καθισμάτων, εξασφαλίζοντας άνετο ταξίδι. Θα συνεχίσουμε να παρέχουμε μοντέλα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών μας διεθνώς. Σχεδιάζουμε να κυκλοφορήσουμε το GX στην Ιαπωνία εντός του επόμενου έτους, ικανοποιώντας την επιθυμία πολλών πελατών. Επιπλέον, η Lexus θα ξεκινήσει πρόγραμμα εμπειρίας πελατών, με στόχο τη μελλοντική πρακτική εφαρμογή του ROV Concept (ROV), που διαθέτει τον πρώτο κινητήρα υδρογόνου της Lexus. Η ανάπτυξή του στόχευε σε ξεχωριστή οδηγική εμπειρία, που δεν ήταν εφικτή με τα κανονικά επιβατικά αυτοκίνητα. Αυτό επιτεύχθηκε μέσω του συμπαγούς αμαξώματος και των εξαιρετικών δυνατοτήτων εκτός δρόμου, που επιτρέπουν μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Το ROV διαθέτει τεχνολογίες χαμηλών περιβαλλοντικών επιπτώσεων χάρη στη συνεργασία εταιρειών με το ίδιο όραμα. Η Lexus θα χρησιμοποιήσει επίσης τις γνώμες που συλλέγονται μέσω προγραμμάτων εμπειρίας πελατών ως ανατροφοδότηση για την προώθηση πρακτικών μελλοντικών τεχνολογικών εφαρμογών. ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΌΣ Η Lexus θα συνεχίσει τις προσπάθειές επίτευξης απανθρακοποίησης, με επίκεντρο τα EV μπαταρίας. Η Lexus προσπαθεί επί μία δεκαετία να βελτιώσει τις βασικές επιδόσεις και τα χαρακτηριστικά των οχημάτων της και την οδηγική συμπεριφορά τους. Οι βασικές τεχνολογίες που χρησιμοποιεί περιλαμβάνουν απρόσκοπτο έλεγχο κίνησης με το σύστημα τετρακίνησης DIRECT4 και το ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης Steer-by-Wire, το οποίο παρέχει διαισθητική, γραμμική αίσθηση. Επιπλέον, με τα AE86 και RZ Sports Concept, που παρουσιάστηκαν στο Tokyo Auto Salon τον Ιανουάριο, εξετάζονται νέοι τρόποι οδήγησης, ακόμα και με ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας, στην προσπάθεια απανθρακοποίησης. Μέσω του Lexus Electrified Sport Concept, θα πρωτοστατήσουμε στην ανάπτυξη μελλοντικών τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης, όπως μπαταρίες πολλαπλής χρήσης, αεροδυναμική, μείωση βάρους και υψηλή ακαμψία και θα χρησιμοποιήσουμε ανακυκλωμένα και συνθετικά υλικά για νέους εσωτερικούς χώρους υψηλής ποιότητας». Το 2026, η Lexus θα παρουσιάσει το EV μπαταρίας επόμενης γενιάς με επαναστατική σπονδυλωτή δομή αμαξώματος, δραστικά διαφοροποιημένη μέθοδο παραγωγής και πλήρως ανανεωμένη πλατφόρμα λογισμικού. Το πρότυπο αυτό μοντέλο θα παρουσιαστεί στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, στο πλαίσιο της δέσμευσης αλλαγής του μέλλοντος των αυτοκινήτων μέσω ηλεκτροκίνησης. LEXUS SHOWCASE - ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΕΘΝΗ ΜΜΕ Διαφοροποίηση και ηλεκτροκίνηση FLEET NEWS #214 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr

25.09.23 #214 3 Η Audi συνεχίζει συστηματικά την ανάπτυξη αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Η σειρά Audi Q4 e-tron συνέβαλε περισσότερο από τα άλλα ηλεκτρικά μοντέλα στην ισχυρή αύξηση πωλήσεων πρώτου εξαμήνου 2023 (+51,2%). Το μοντέλο 2024 ανανεώνεται εκτενώς με νέα ανάρτηση, αυξημένες επιδόσεις, χαρακτηριστικό ήχο και βελτιωμένο στάνταρντ εξοπλισμό. Εκτός από το βελτιστοποιημένο σύστημα κίνησης και την ισχυρότερη φόρτιση, η Audi επεκτείνει τις λειτουργίες των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Μέσω του προαιρετικού συστήματος ρύθμισης ταχύτητας, αμφότερα τα μοντέλα ελέγχουν πλέον και την αλλαγή λωρίδας. Τα αναβαθμισμένα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία από τις 26 Σεπτεμβρίου, από 52.950 ευρώ στη Γερμανία. Όλα τα μοντέλα Q4 e-tron διαθέτουν μεγάλη μπαταρία 77 kWh καθαρής ενέργειας (82 kWh μεικτής). Η βελτιστοποιημένη χημική σύνθεση κυψελών βελτίωσε τη φόρτιση DC και φορτίζονται από 10% έως 80% σε περίπου 28 λεπτά, υπό ιδανικές συνθήκες. Τα μοντέλα quattro επιτυγχάνουν πλέον μέγιστη ισχύ φόρτισης συνεχούς ρεύματος 175 kW και τα μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς μέγιστη ισχύ 135 kW. Η λειτουργία προστασίας της μπαταρίας περιορίζει αυτομάτως το επίπεδο φόρτισης στο 80% για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Για έξυπνο σχεδιασμό διαδρομών και φόρτισης, το σύστημα σχεδιασμού διαδρομών e-tron δίνει προτεραιότητα στους σταθμούς HPC υψηλής απόδοσης (Η φόρτιση υψηλής ισχύος διευκολύνει την υπερταχεία φόρτιση). Εάν ο οδηγός ακολουθήσει την προτεινόμενη διαδρομή, το σύστημα προετοιμάζει την μπαταρία πριν φτάσει το νέο μοντέλο Audi Q4 e-tron στον επιλεγμένο σταθμό φόρτισης. Εάν ο οδηγός επιλέξει σταθμό HPC, το σύστημα ενεργοποιεί την θερμική ρύθμιση για να εξασφαλίσει την ταχύτερη δυνατή φόρτιση. Για πρώτη φορά, τα μοντέλα Audi Q4 e-tron διαθέτουν μετακλιματισμό. Το σύστημα διαχείρισης θερμότητας του οχήματος ψύχει την μπαταρία εάν υπερβεί το όριο θερμοκρασίας μετά την οδήγηση ή τη φόρτιση. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Αναβάθμιση του Audi Q4 e-tron Μετά τα DS 4, DS 7 και DS 9, η collection Esprit de Voyage συμπληρώνει την γκάμα με το DS 3 και θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά στο τέλος της τρέχουσας χρονιάς. Το DS 3 Esprit de Voyage διαθέτει φωτεινό εσωτερικό σε απόχρωση Pebble Grey. Το δέρμα Nappa «αγκαλιάζει» εκτενώς το ταμπλό, συνοδευόμενο από το χαρακτηριστικό ανάγλυφο του Esprit de Voyage. Εξωτερικά, η υπογραφή αυτή είναι διακριτή στις μπροστινές πόρτες, ενώ και τα περιβλήματα των καθρεπτών έχουν ένα ειδικό σχέδιο χαραγμένο με λέιζερ, προσαρμοσμένο για να υποδηλώνει την κίνηση και την αεροδυναμική που συμβολίζει το ταξίδι. Στο μπροστινό μέρος, η μάσκα, με τα DS Wings και την αντίστοιχη γρίλια σε Gloss Black, ξεχωρίζει από χρωμιωμένες ψηφίδες. Οι ζάντες Kyoto 18 ιντσών διαθέτουν διαμαντένιο φινίρισμα σε απόχρωση Anthracite Grey, με ματ επίστρωση. Το DS 3 Esprit de Voyage διατίθεται με ποικιλία κινητήριων συνόλων: 100% ηλεκτρικό (ισχύς 115 kW / 156 hp και 54 kWh μεικτής χωρητικότητας μπαταρίας για 402 χιλιόμετρα αυτονομίας WLTP), βενζίνης PureTech 130 Automatic (130 hp με αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων) ή Diesel BlueHDi 130 Automatic (130 hp με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων). Προσφέρει πρόσβαση και εκκίνηση χωρίς κλειδί, σύστημα πολυμέσων DS Iris με συνδεδεμένη 3D πλοήγηση και ψηφιακό βοηθό με αναγνώριση φυσικών φωνητικών εντολών, καθώς και πακέτα εξοπλισμού που περιλαμβάνουν θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, εσωτερικό καθρέφτη αυτόματης σκίασης χωρίς πλαίσιο, αλεξήλια με ενσωματωμένους φωτιζόμενους καθρέφτες με LED, εσωτερικό φωτισμό με διαισθητική ενεργοποίηση, φιμέ κρύσταλλα πίσω, καθώς και πίσω φώτα LED. ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΚΟΜΨΟ DS 3 ESPRIT DE VOYAGE

25.09.23 #214 4 Ακολουθώντας τον αρχικό προγραμματισμό της μάρκας, η νέα έκδοση με κινητήρα βενζίνης συμπληρώνει την γκάμα του Avenger, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού Jeep. Έχοντας ήδη διαγράψει πετυχημένη εμπορική πορεία και κατακτήσει εννέα σημαντικά αυτοκινητικά βραβεία, το «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 2023 υπερθεματίζει στην ελευθερία της επιλογής, που αποτελεί σημαντική αξία για την Jeep. Η νέα έκδοση του Avenger χρησιμοποιεί υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2 lt, που αποδίδει 100 PS και 205 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, με το σύστημα Selec Terrain να φροντίζει για τη μεγιστοποίηση της πρόσφυσης κάτω από όλες τις συνθήκες. Το Jeep Avenger με τον κινητήρα βενζίνης είναι διαθέσιμο μόνο στην έκδοση Altitude, με πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Το βιβλίο παραγγελιών για την νέα έκδοση του μοντέλου είναι ήδη ενεργό στο δίκτυο των αντιπροσώπων της μάρκας. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr ΝΈΑ ΈΚΔΟΣΗ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΒΕΝΖΙΝΗΣ Νέο Jeep Avenger Η Ford θα προσφέρει μια plug-in υβριδική έκδοση του Ranger, η οποία συνδυάζει τη δυνατότητα ηλεκτρικής οδήγησης με την ευελιξία για απαιτητικές συνθήκες χρήσης και την αξιοπιστία που προσδοκούν οι πελάτες από το πιο δημοφιλές pick-up της Ευρώπης. Η παραγωγή του πρώτου στην ιστορία Ranger Plug-in Hybrid ξεκινά στα τέλη του 2024 και οι παραδόσεις στους πελάτες στις αρχές του 2025. Το νέο μοντέλο θα σηματοδοτήσει ένα σημαντικό βήμα προόδου στα σχέδια της Ford να προσφέρει μια πλήρη γκάμα επιλογών όσον αφορά τα συστήματα μετάδοσης κίνησης στους αγοραστές της κατηγορίας των μεσαίων pick-up. Οι πελάτες του Ranger Plug-in Hybrid θα επωφεληθούν επίσης από το οικοσύστημα λύσεων της Ford Pro που απλοποιούν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα με επιλογές φόρτισης, λογισμικού και υπηρεσιών που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις τους να ευδοκιμήσουν. «Το Ranger Plug-in Hybrid θα βοηθήσει τους πελάτες να προχωρήσουν σε ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον, με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και περισσότερες δυνατότητες από ποτέ, διατηρώντας παράλληλα το Ranger στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας και στην κορυφή στην κατηγορία των μεσαίων pick-up», δήλωσε ο Hans Schep, general manager, Ford Pro, Europe. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΟ ΠΡΩΤΟ PICK-UP FORD RANGER PLUG-IN HYBRID ΤΟ ΝΕΟ FIAT 600 Το αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 600e και το ήπια υβριδικό 600 Hybrid συνθέτουν την πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα του μοντέλου, που σηματοδοτεί την ολοκληρωτική επιστροφή της Fiat στο B-Segment. Το νέο μοντέλο είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως το μεγαλύτερο αδερφάκι του 500e, με μεγαλύτερες διαστάσεις και πέντε πόρτες. Η καμπίνα του έχει χώρο για πέντε ενήλικους και 15 lt αποθηκευτικών χώρων για μικροπράγματα. Έχει επίσης εύκολη επιβίβαση και αποβίβαση χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών, υψηλή εξατομίκευση και κορυφαία τεχνολογία για άνεση, ασφάλεια και ψυχαγωγία. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7” μαζί με την οθόνη αφής 10,25” του συστήματος infotainment βάζουν στιβαρές βάσεις για την ποιοτική ψηφιακή εμπειρία στην καμπίνα του νέου Fiat 600, ενώ οι υπηρεσίες Connected services την ολοκληρώνουν. Εστιασμένο κυρίως στην ασφάλεια, το Connect ONE μπορεί να εκτελεί κλήσεις ανάγκης και εξυπηρέτησης, καθώς και να δίνει χρήσιμα στοιχεία για την κατάσταση του αυτοκινήτου σε μηνιαία βάση. Το Connect PLUS είναι σχεδιασμένο για να κάνει τη χρήση πιο άνετη, περιλαμβάνοντας υπηρεσίες πλοήγησης, απομακρυσμένο έλεγχο μέσω της εφαρμογής Fiat app και πολλές ακόμα δυνατότητες. Ειδική αναφορά αξίζει στο Trip Report, που βοηθάει το χρήστη να αναλύει και να βελτιώνει τον τρόπο που οδηγεί, ώστε να πετυχαίνει χαμηλότερη κατανάλωση, ελαφρύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τη λιγότερη δυνατή φθορά του αυτοκινήτου. Αναλυτικά στο fleetnews.gr

25.09.23 #214 5 Καθώς η επανάσταση των EV κερδίζει έδαφος, τρεις κρίσιμοι παράγοντες διαμορφώνουν το μέλλον της φόρτισης των ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (e-LCV). Πρώτον, το άγχος της αυτονομίας ή του φορτιστή, που αντιμετωπίζεται με την λεπτομερή κατανόηση του στόλου, σε συνδυασμό με την ανάλυση του συνολικού κόστους λειτουργίας (TCO). Εξετάζοντας τις διαδρομές των οδηγών, αποκαλύπτουμε το πραγματικό κόστος και τα οφέλη απόκτησης ενός e-LCV. Δεύτερον, η υποδομή φόρτισης, είτε αυτή αφορά στην φόρτιση στα γραφεία, δημόσια ή κατ’ οίκον, με έννοιες όπως προσβασιμότητα, επιπτώσεις στο κόστος και επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα. Τέλος, αξιολογούμε το μέγεθος και την αυτονομία των μπαταριών που απαιτούνται, αλλά και την τεχνολογική τους εξέλιξη. Προκλήσεις οικιακής φόρτισης Οι εταιρείες που επιθυμούν να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση πρέπει να εκτιμήσουν ποιος μπορεί να φορτίσει στο σπίτι και να συνυπολογίσουν το κόστος εγκατάστασης. Επίσης, να αναρωτηθούν «τι γίνεται με την εναλλαγή των εργαζομένων;». Μπορεί η εταιρεία να αφαιρέσει εύκολα τις μονάδες οικιακής φόρτισης, μετά την εγκατάσταση στο σπίτι των εργαζομένων και να συνυπολογίσει το κόστος αφαίρεσης των παλαιών ή το κόστος πρόσθετων νέων μονάδων; Ενδεχομένως να είναι προτιμότερο να παραμείνουν οι φορτιστές στη θέση τους... Και τι γίνεται αν οι εργαζόμενοι έχουν και ιδιωτικό αυτοκίνητο και βαν, αλλά μόνο μία θέση στάθμευσης στον δρόμο τους; Η φόρτιση του ιδιωτικού τους αυτοκινήτου στον δρόμο δεν αποτελεί ελκυστική επιλογή. Η διάθεση των οδηγών για κάτι τέτοιο έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς και η τοποθεσία του σπιτιού, η αναβάθμιση της ισχύος και οι εγκρίσεις του δικτύου. Βελτιστοποίηση χρήσης eLCV για στόλους Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση απαιτεί προσοχή από όλους τους εμπλεκόμενους. Ενώ η ανάλυση των χιλιομετρικών αποστάσεων είναι ζωτική, συνιστά ένα μόνο μέρος της διαδικασίας. Το «πότε, πού και πώς» χρησιμοποιούνται τα βαν είναι εξίσου σημαντικό. Εάν τα οχήματα σταματούν για φόρτιση κατά τη διάρκεια των εργάσιμων ωρών, αυξάνεται ο χρόνος ακινητοποίησης και το κόστος κλιμακώνεται αναλόγως, τόσο για την δημόσια φόρτιση όσο και για την απόδοση του εργαζομένου. Αντιμετώπιση άγχους φόρτισης Σήμερα, το άγχος αυτονομίας μικρών και μεσαίων e-LCV υποχωρεί έναντι του άγχους των φορτιστών, λόγω διαθεσιμότητας και ταχύτητας των δημόσιων φορτιστών. Η ανησυχία αυτή μπορεί να αμβλυνθεί εάν τα οχήματα δεν χρειάζονται φόρτιση κατά τη διάρκεια των εργάσιμων ωρών, η επέκταση των στόλων καθιστά αναπόφευκτη την εξάρτηση από τη δημόσια φόρτιση και πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη κατά την μετάβαση. Η δημόσια φόρτιση πρέπει να αποτελεί εφεδρική επιλογή, λόγω αυξημένου κόστους έναντι της οικιακής/ γραφείων, π.χ. όταν τα συστήματα οικιακής φόρτισης ή γραφείων δεν είναι διαθέσιμα. Οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με τη μετάβαση πρέπει να αναλύσουν ενδελεχώς τα τιμολόγια, λαμβάνοντας υπ’ όψη τις μακροπρόθεσμες διακυμάνσεις τιμών εν μέσω παγκόσμιας αβεβαιότητας. Διάρκεια ζωής μπαταρίας Όσον αφορά στις μπαταρίες, το ερώτημα είναι: πρέπει να μεταβούμε τώρα ή να περιμένουμε την εξέλιξη της τεχνολογίας; Τα μικρά φορτηγά μπορούν σήμερα να καλύψουν έως 280 χλμ, τα μεσαία έως 330 και τα μεγάλα πλησιάζουν τα 350 χλμ. Οι επίσημες τιμές αυτονομίας μπορεί να διαφέρουν αναλόγως τρόπου οδήγησης, ωφέλιμου φορτίου και καιρικών συνθηκών και οι στόλοι πρέπει να δοκιμάζουν τα οχήματα υπό χειμερινές συνθήκες. Η αυτονομία των μπαταριών βελτιώνεται, ωστόσο παρατηρούνται θέματα κυρίως σε μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων, μεταφορά βαρέων φορτίων ή ρυμούλκηση. Αύξηση του μεγέθους της μπαταρίας σημαίνει μείωση του ωφέλιμου φορτίου και μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο αυξάνοντας την αυτονομία και διατηρώντας το ίδιο βάρος μπαταρίας. Ωστόσο, με τις επερχόμενες τεχνολογικές εξελίξεις, θα υπάρξουν οχήματα μεγαλύτερης αυτονομίας, που απαιτούν φόρτιση κάθε 2 - 3 ημέρες. Η επιλογή μεταξύ αξιοποίησης της υπάρχουσας τεχνολογίας μπαταριών ή αναμονής περαιτέρω εξέλιξης αποτελεί πρόκληση. Ενώ οι σημερινές μπαταρίες είναι κατάλληλες για μεγάλο αριθμό οχημάτων, εξακολουθεί να υπάρχει ανάγκη περαιτέρω εξέλιξης, κυρίως για οχήματα μεγάλων αποστάσεων. Μέσω ανάλυσης και σχεδιασμού, η εταιρεία μπορεί να προετοιμαστεί για τα νέα eLCV. Με την προοπτική ότι τα οχήματα θα απαιτούν φόρτιση κάθε λίγες μόνον ημέρες, το μέλλον φαντάζει πολλά υποσχόμενο. Παρόλο που προχωρά η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως οι μπαταρίες στερεάς μορφής, είναι περιττή η αναμονή των τέλειων συνθηκών, που θα μπορούσε να οδηγήσει στην αποτυχία επίτευξης των στόχων ESG. Ο δρόμος προς την πρόοδο προϋποθέτει την ανάληψη δράσης. Power Surge: δυνατότητες φόρτισης του e-LCV advertorial

25.09.23 #214 6 Από την 1η Οκτωβρίου, ο δρ Ismail Dagli (48 ετών) θα αναλάβει τον επιχειρηματικό τομέα Αυτόνομης Κινητικότητας της Continental, διαδεχόμενος τον Frank Petznick, ο οποίος αποχωρεί από την εταιρεία στα τέλη Σεπτεμβρίου. Από τις αρχές του 2022, ο δρ Dagli είναι επικεφαλής της επιχειρηματικής μονάδας Smart Mobility της Continental, ο οποίος εποπτεύει τις δραστηριότητες που αφορούν υπηρεσίες κινητικότητας, φορείς εκμετάλλευσης στόλου και κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων στον τομέα αυτοκίνησης της εταιρείας. Με διδακτορικό στην επιστήμη των υπολογιστών που αφορούσε την τεχνητή νοημοσύνη στην αυτόνομη οδήγηση, ξεκίνησε την καριέρα του το 2005 ως μηχανικός ανάπτυξης συστημάτων προηγμένης υποβοήθησης οδηγού και ενεργητικής ασφάλειας στη Daimler. Το 2008 πήγε στην Bosch, όπου ανέλαβε διάφορες διοικητικές θέσεις στη Γερμανία και στις ΗΠΑ. Το 2020 εντάχθηκε στην Continental και ανέλαβε επικεφαλής Έρευνας και Ανάπτυξης στην επιχειρηματική μονάδα Advanced Driver Assistance Systems. Μετά την αναπροσαρμογή του τομέα αυτοκίνησης του ομίλου στις αρχές του 2022, αυτή η επιχειρηματική μονάδα μεταφέρθηκε στον τομέα Αυτόνομης Κινητικότητας, τον οποίο θα διευθύνει πλέον ο Ismail Dagli. «Ο Ismail Dagli είναι ένας έμπειρος διεθνής μάνατζερ, με εκτενή τεχνογνωσία της αγοράς και της τεχνολογίας στην αυτοματοποιημένη και αυτόνομη οδήγηση. Θα προχωρήσει με την εστιασμένη στους συνεργάτες επιχειρηματική στρατηγική της επιχειρηματικής δραστηριότητας Αυτόνομης Κινητικότητας, με στόχο την ενίσχυση και επέκταση της θέσης της στην αγορά τεχνολογικά και εμπορικά», δήλωσε ο Philipp von Hirschheydt, μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Continental και επικεφαλής του τομέα Automotive του ομίλου. Ο ISMAIL DAGLI ΕΠΙΚΕΦΑΛΉΣ ΑΥΤΌΝΟΜΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑΣ Continental Πρόσωπα Ismail Dagli Ο δρ Jörg Homering (53 ετών), μέχρι πρότινος επικεφαλής Βιομηχανικής Στρατηγικής της Mercedes Benz Vans, θα αναλάβει επικεφαλής Παραγωγής και Εγκαταστάσεων της Mercedes Benz Ludwigsfelde GmbH, την 1η Νοεμβρίου 2023. Διαδέχεται τον δρα Markus Keicher, ο οποίος αναλαμβάνει άλλα καθήκοντα στην εταιρεία. «Επιθυμώ να ευχαριστήσω τον Markus Keicher για την εξαίρετη και στενή συνεργασία και δέσμευσή του. Διοίκησε την ομάδα σταθερά σε όλες τις προκλήσεις και διατήρησε τη λειτουργία του εργοστασίου ακόμα και σε ταραχώδεις περιόδους. Αναλαμβάνει πλέον άλλα συναρπαστικά και προκλητικά καθήκοντα εντός ομίλου και του ευχόμαστε ό,τι καλύτερο για το μέλλον. Ο Jörg Homering διαθέτει μεγάλη πείρα για τη διοίκηση του εργοστασίου μας στο Ludwigsfelde. Με τις εκτενείς γνώσεις του σε θέματα παραγωγής και την ιδιαίτερη εμπειρία στους τομείς logistics και διαχείρισης ποιότητας, θα συνεχίσει να διοικεί και να αναπτύσσει επιτυχώς το εργοστάσιο», δήλωσε ο Francesco Ciancia, επικεφαλής Global Operations της Mercedes-Benz Vans. Ο Jörg Homering θα είναι υπεύθυνος λειτουργίας του εργοστασίου του Βρανδεμβούργου. Στα νέα του καθήκοντα, θα προωθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη των εγκαταστάσεων και, μεταξύ άλλων, θα εξασφαλίσει την ομαλή κλιμάκωση της παραγωγής του eSprinter, η οποία θα ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Ο ΔΡ JÖRG HOMERING ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ MERCEDES-BENZ LUDWIGSFELDE Jörg Homering ΝΕΟΣ ΡΟΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ EUROPEAN GREEN FLEET MANAGER OF THE YEAR Τον Νοέμβριο του 2022, o Tamas Littner (General Electric) τιμήθηκε με το βραβείο European Green Fleet Manager of the Year. Η κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε από το έργο ενεργειακής μετάβασης του στόλου της GE και την στρατηγική που εφάρμοσε ο Tamas Littner. Πρόσφατα ανέλαβε Global Fleet Operation Manager στη spin-off GE Vernova, όπου ηγείται μιας παγκόσμιας ομάδας στόλου που αποτελείται από 8.000 αυτοκίνητα σε 75 χώρες. Με 10 χρόνια πείρας στην ηγεσία και διοίκηση παροχών διεθνούς στόλου στη Citibank και στην GE, θα μοιραστεί το όραμά του για τη βιωσιμότητα του στόλου στις Fleet Europe Days 2023, στις 22 και 23 Νοεμβρίου, στη Λισαβόνα. Η GE Vernova είναι παγκόσμια ενεργειακή εταιρεία που θέλει να συμβάλει στην ενεργειακή μετάβαση, ενώ συνεργάζεται με την Mytilineos. Tamas Littner

25.09.23 #214 7 Η Volvo Cars κηρύσσει το τέλος των diesel στην Κλιματική Εβδομάδα της Νέας Υόρκης - ο τελευταίος της κινητήρας πετρελαίου θα παραχθεί στις αρχές του 2024. Όπως είναι γνωστό, έως το 2030 η Volvo Cars σχεδιάζει να διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έως το 2040 σκοπεύει να καταστεί κλιματικά ουδέτερη εταιρεία. Αυτός ο ξεκάθαρος οδικός χάρτης προς την αποκλειστική ηλεκτροκίνηση αντιπροσωπεύει ένα από τα πιο φιλόδοξα πλάνα μετασχηματισμού μεταξύ όλων των μεγάλων κατασκευαστών. Προκειμένου να υπογραμμίσει τη δέσμευσή της σε αυτούς τους στόχους, στην Κλιματική Εβδομάδα της Νέας Υόρκης ανακοίνωσε στις 20 Σεπτεμβρίου τον τερματισμό της παραγωγής όλων των πετρελαιοκίνητων μοντέλων Volvo έως τις αρχές του 2024. Σε λίγους μήνες από τώρα, θα έχει κατασκευαστεί το τελευταίο Volvo με κινητήρα diesel, κάτι που καθιστά τη Volvo Cars έναν από τους πρώτους καταξιωμένους κατασκευαστές που κάνει αυτό το βήμα. Αυτό το ορόσημο έρχεται ως συνέχεια της απόφασης που ελήφθη πέρυσι να σταματήσει την εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Τον Νοέμβριο του 2022, η εταιρεία πούλησε το μερίδιό της στη Aurobay, την κοινοπραξία που περιλάμβανε όλα τα εναπομείναντα περιουσιακά της στοιχεία που συνδέονταν με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πλέον, όπως δηλώνει η Volvo Cars, δεν διαθέτει ούτε μία κορόνα από τον προϋπολογισμό της για Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D) στην εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. «Τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης είναι το μέλλον μας και υπερτερούν σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης: παράγουν λιγότερο θόρυβο, λιγότερους κραδασμούς, έχουν μικρότερο κόστος service για τους πελάτες μας και μηδενικές εκπομπές ρύπων», δήλωσε ο Jim Rowan, CEO της Volvo Cars, καταλήγοντας: «Είμαστε απολύτως προσηλωμένοι στη δημιουργία μιας ευρείας σειράς premium, αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προσφέρουν όλα όσα οι πελάτες μας προσδοκούν από ένα Volvo - και αποτελούν κλειδί για την ανταπόκρισή μας στην κλιματική αλλαγή». ΣΤΑΜΑΤΑ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ DIESEL ΤΟ 2024 Η Volvo Cars κηρύσσει το τέλος των diesel Στην πιο μεγάλη και εντυπωσιακή εκδήλωσή της μέχρι σήμερα, η Volvo Car Hellas παρουσίασε το νέο μικρό Volvo, το αμιγώς ηλεκτρικό EX30, μεγάλο σε τεχνολογία και πιστό στις αρχές του σκανδιναβικού design. Το μικρό premium SUV της Volvo αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία του, με την έξυπνη σχεδίαση, την εκτεταμένη χρήση βιώσιμων υλικών, το δραστικά μειωμένο ανθρακικό αποτύπωμα και τις κορυφαίες επιδόσεις του. Συγχρόνως, με αυτονομία έως 480 χλμ. και χρόνο ταχείας φόρτισης 26 λεπτά (10%-80%), απαντά πειστικά στα θέματα που απασχολούν σήμερα τους υποψήφιους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το EX30 συνιστά, επιπλέον, μία άκρως ελκυστική πρόταση για το ελληνικό κοινό και αναμένεται να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της Volvo στην Ελλάδα. «Τα προηγούμενα πέντε χρόνια πετύχαμε πολλά, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και στην εξυπηρέτηση του πελάτη μέσω της εισαγωγής πρωτοποριακών συστημάτων και υπηρεσιών», ανέφερε στην ομιλία του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volvo Car Hellas, Νίκος Γιαννουσάς, ο οποίος επεσήμανε: «Βλέποντας τα νέα Volvo, όπως το EX30, αλλά και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μας που αναμένονται στη συνέχεια, είμαι σίγουρος ότι τα χρόνια που ακολουθούν θα είναι τα πιο πετυχημένα και πιο δημιουργικά για τη Volvo στην Ελλάδα». To Volvo EX30 είναι διαθέσιμο για παραγγελίες στους Επίσημους Διανομείς Volvo με τιμή από 37.572 ευρώ για την έκδοση Single Motor RWD Core των 272 ίππων. ΤΟ ΝΕΟ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ VOLVO EX30 ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, η Freenow ανακοίνωσε τη συμβολή της στην προσπάθεια για την προώθηση βιώσιμων επιλογών μετακίνησης, δωρίζοντας συνολικά 90 βάσεις στάθμευσης ποδηλάτων, στρατηγικά τοποθετημένες στους Δήμους Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου Κρήτης, Αγίου Δημητρίου, Νέου Ηρακλείου και στο Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών (OAKA). Με τη δωρεά αυτή η εταιρεία στοχεύει στην ενθάρρυνση και διευκόλυνση των πολιτών να χρησιμοποιούν περισσότερο το ποδήλατο αλλά και άλλες λύσεις μικροκινητικότητας. Οι βάσεις στάθμευσης ποδηλάτων είναι διαθέσιμες για όλους όσοι έχουν προσωπικό ποδήλατο και επιθυμούν να το σταθμεύσουν, χωρίς κάποια χρέωση. Η FREENOW ΔΩΡΙΖΕΙ 90 ΒΑΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ

25.09.23 #214 8 Η Mercedes-Benz υπέγραψε συμφωνία με τη Steel Dynamics, Inc. (SDI) για την προμήθεια άνω των 50.000 τόνων χάλυβα μειωμένου CO2 ετησίως για το εργοστάσιο Tuscaloosa της Αλαμπάμα, σηματοδοτώντας άλλο ένα σημαντικό ορόσημο απανθρακοποίησης της παγκόσμιας αλυσίδας της εφοδιασμού χάλυβα. Ο χάλυβας της SDI θα κατασκευάζεται σε κλίβανο ηλεκτρικού τόξου (EAF) με 100% ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Με κλιβάνους ηλεκτρικού τόξου που τροφοδοτούνται από πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, οι εκπομπές μπορούν να μειωθούν πάνω από 50%, στον 1,0 τόνο CO2 ανά τόνο χάλυβα κατά μέσο όρο, έναντι της πρωτογενούς παραγωγής χάλυβα σε υψικαμίνους και κλιβάνους οξυγόνου. Με αυτόν τον τρόπο, η SDI και η Mercedes-Benz, που συνεργάζονται από το 2015, προωθούν περαιτέρω τη μείωση εκπομπών στην εφοδιαστική αλυσίδα χάλυβα. Ο εξελασμένος χάλυβας της SDI από 70% ή και περισσότερο ανακυκλωμένο σκραπ χρησιμοποιείται σε όλα τα μοντέλα Mercedes-Benz που κατασκευάζονται στην Tuscaloosa, συμπεριλαμβανομένων των EQS SUV και EQE SUV. Αμφότερες οι εταιρείες συμφώνησαν στην πιθανή αύξηση του ποσοστού σκραπ στο άμεσο μέλλον, γεγονός που θα μειώσει ακόμα περισσότερο το αποτύπωμα άνθρακα. Ο χάλυβας μειωμένου CO2 της SDI χρησιμοποιείται στην παραγωγή του εργοστασίου Tuscaloosa ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2023. Βάσει της προσέγγισης τοπικών συνεργασιών της εταιρείας, η συμφωνία προμήθειας των ΗΠΑ γίνεται στο πλαίσιο της παγκόσμιας προσπάθειας απανθρακοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας χάλυβα της Mercedes-Benz και των ευρωπαϊκών συμφωνιών προμήθειας χάλυβα μειωμένων εκπομπών CO2. «Η φιλοδοξία μας είναι σαφής: Από κοινού με τους εταίρους μας επιθυμούμε να καταστήσουμε το στόλο νέων οχημάτων μας ουδέτερο εκπομπών άνθρακα σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας έως το 2039. Βάσει αυτής της στρατηγικής, η συμφωνία μας με την SDI για προμήθεια άνω των 50.000 τόνων χάλυβα μειωμένου CO2 ετησίως αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο για τη δημιουργία βιώσιμης εφοδιαστικής αλυσίδας χάλυβα στη Βόρεια Αμερική», δήλωσε ο δρ Gunnar Güthenke, επικεφαλής Προμηθειών και Ποιότητας Προμηθευτών της Mercedes-Benz Cars. MERCEDES-BENZ AG - STEEL DYNAMICS INC Συμφωνία προμήθειας βιώσιμου χάλυβα Η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί το ψηφιακό δίδυμο παραγωγής για να σχεδιάσει, να επανεξοπλίσει και να αυξήσει την παραγωγή της νέας της πλατφόρμας MMA στα εργοστάσιά της στο Rastatt (Γερμανία), στο Kecskemét (Ουγγαρία) και στο Πεκίνο (Κίνα). Η προσέγγιση «Digital First» ενισχύει την αποτελεσματικότητα, αποτρέπει ελαττώματα και εξοικονομεί χρόνο, με σταδιακές αλλαγές στην ευελιξία, την ανθεκτικότητα και την ευφυΐα του συστήματος παραγωγής MercedesBenz MO360. Η θέσπιση της Mercedes Modular Architecture (MMA), που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο στην IAA Mobility του Μονάχου, στην Concept CLA Class, σηματοδοτεί το επόμενο στάδιο ευφυίας του ψηφιακού οικοσυστήματος παραγωγής MO360. Η εταιρεία χρησιμοποιεί αυτό το ευέλικτο σύστημα για την δικτύωση περίπου 30 εργοστασίων της παγκοσμίως με δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Με το MO360, η Mercedes-Benz μπορεί να παράγει μοντέλα ηλεκτρικά, υβριδικά και καύσης σε μία εργοστασιακή γραμμή, προκειμένου να κλιμακώσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων αναλόγως ζήτησης. «Η Mercedes-Benz εγκαινιάζει μια νέα εποχή στην αυτοκινητοβιομηχανία χάρη στην ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης, του MB.OS και του ψηφιακού διδύμου NVIDIA Omniverse του οικοσυστήματος MO360. Με τη νέα προσέγγιση «Digital First» αναπτύσσουμε την απόδοση ακόμα και προ του λανσαρίσματος των μοντέλων μας MMA στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής και μπορούμε να επιταχύνουμε την επέκταση σημαντικά», δήλωσε ο Jörg Burzer, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της MercedesBenz Group AG, αρμόδιος Διοίκησης Παραγωγής, Ποιότητας και Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Η MERCEDES-BENZ ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΓΕΝΙΑΣ

25.09.23 #214 10 Στα πρόσφατα εγκαίνια του εργοστασίου της κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας (BEV), η Toyota Motor Corporation αποκάλυψε πως η παραγωγή των BEV επόμενης γενιάς θα αρχίσει το 2026. Θα σχεδιαστούν και θα κατασκευαστούν διαφορετικά και θα τροφοδοτούνται από νέες προηγμένες μπαταρίες που αναπτύχθηκαν ειδικά για τις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών της Toyota. Κατά τη διάρκεια πρόσφατου τεχνικού workshop με θέμα «Αλλαγή του μέλλοντος των αυτοκινήτων», η Toyota κοινοποίησε μια πρώτη εικόνα των πρωτοποριακών τεχνολογιών BEV επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένης της προεπισκόπησης του σχεδίου ανάπτυξης προηγμένης τεχνολογίας μπαταριών. Ο Takero Kato, πρόεδρος του εργοστασίου BEV της Toyota, ανέφερε ότι τα BEV νέας γενιάς θα διατεθούν στην αγορά το 2026 και ότι 1,7 εκατομμύρια από τα 3,5 εκατομμύρια BEV που προβλέπει να πουλήσει η Toyota μέχρι το 2030 θα είναι μοντέλα επόμενης γενιάς. Η Toyota παρουσίασε τέσσερις μπαταρίες επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων των εξελίξεων αιχμής με υγρούς και στερεούς ηλεκτρολύτες και έδωσε μια προεπισκόπηση δύο περαιτέρω εξελίξεων της τεχνολογίας μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη. ΒΕΛΤΙΩΜΈΝΗ ΑΠΌΔΟΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΏΝ ΥΓΡΟΎ ΗΛΕΚΤΡΟΛΎΤΗ Οι μπαταρίες υγρών ηλεκτρολυτών, που επικρατούν σήμερα στα BEV, αναπτύσσονται περαιτέρω από την Toyota, για να παρέχουν βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, χαμηλότερο κόστος και ταχύτητα φόρτισης. Υπάρχουν τρεις κύριες τεχνολογίες υπό ανάπτυξη για μπαταρίες υγρών ηλεκτρολυτών: «Performance», «Popularised» και «High Performance» ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΈΣ ΜΠΑΤΑΡΊΕΣ ΣΤΕΡΕΆΣ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗΣ [ΙΌΝΤΩΝ ΛΙΘΊΟΥ] Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Toyota διαθέτουν στερεό ηλεκτρολύτη, επιτρέποντας ταχύτερη κίνηση ιόντων και μεγαλύτερη ανοχή σε υψηλές τάσεις και θερμοκρασίες. Αυτές οι ιδιότητες καθιστούν τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης κατάλληλες για ταχεία φόρτιση και εκφόρτιση και παροχή περισσότερης ισχύος με μικρότερο όγκο. Μέχρι σήμερα αναμενόταν μικρότερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Οι πρόσφατες όμως τεχνολογικές εξελίξεις της Toyota ξεπέρασαν αυτήν την πρόκληση και η εταιρεία έστρεψε το ενδιαφέρον της στη μαζική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης. Στόχος είναι η εμπορευσιμότητα έως το 2027-28. Ενώ η τεχνολογία στερεάς κατάστασης είχε αρχικά προγραμματιστεί για τα HEV, η Toyota εστιάζει πλέον στα BEV επόμενης γενιάς. Η Toyota ήδη αναπτύσσει μπαταρία στερεάς κατάστασης Li-Ion υψηλότερων προδιαγραφών, η οποία προβλέπει βελτίωση 50% της αυτονομίας έναντι της μπαταρίας Performance. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Ο ΟΔΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ TOYOTA Προηγμένη τεχνολογία μπαταριών Οι στόλοι, οι εταιρείες leasing και οι κατασκευαστές αντέδρασαν με οργή στην απόφαση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου στις 20 Σεπτεμβρίου για πενταετή καθυστέρηση της απαγόρευσης πώλησης αυτοκινήτων και βαν με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE). Υποστηρίζουν ότι ο νέος τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων χρειάζεται βεβαιότητα και υποστήριξη από την κυβέρνηση, όχι πολιτική σύγχυση και αναβλητικότητα. Ο πρωθυπουργός Rishi Sunak ανακοίνωσε ότι η προθεσμία για την απαγόρευση πώλησης οχημάτων ICE θα παραταθεί έως το 2035. Η σταδιακή κατάργηση των νέων μοντέλων βενζίνης και ντίζελ το 2030 ήταν κυβερνητική πολιτική από το 2020. Ο κ. Sunak εξήγησε ότι η αλλαγή θα δώσει στους ανθρώπους περισσότερο χρόνο για να μεταβούν στα EV, αν και εξακολουθεί να αναμένει ότι η «συντριπτική πλειονότητα» των αυτοκινήτων που πωλούνται έως το 2030 θα είναι ηλεκτρικά, «επειδή το κόστος μειώνεται, η αυτονομία βελτιώνεται, η υποδομή φόρτισης μεγαλώνει». Ωστόσο, πρόσθεσε: «Θα πρέπει να είστε εσείς οι καταναλωτές να κάνετε αυτή την επιλογή, όχι να σας αναγκάσει η κυβέρνηση να το κάνετε». Οι πωλήσεις EV αυξάνονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, αντιπροσωπεύοντας το 16,4% των πωλήσεων αυτοκινήτων το πρώτο οκτάμηνο του τρέχοντος έτους, με τα plug-in υβριδικά να αντιπροσωπεύουν επιπλέον το 7,7% των πωλήσεων, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT). Η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στον τομέα του στόλου είναι ακόμη υψηλότερη, με τις εταιρείες leasing να αναφέρουν ότι έως και τα μισά βιβλία παραγγελιών τους αφορούν ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας, καθώς οι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων επωφελούνται από τον εξαιρετικά χαμηλό (2%) συντελεστή φόρου σε είδος για οχήματα μηδενικών εκπομπών. Η ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ICE ΣΤΟ ΗΒ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΣΤ0ΛΟΥΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=