FLEETNEWS #214

25.09.23 #214 14 Το Green NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα δύο νέων κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενός της BYD και ενός της ORA, τα οποία διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά. Αυτά τα δύο οχήματα επιτυγχάνουν κορυφαίες βαθμολογίες στην αξιολόγηση του Green NCAP. Δημοσίευσε επίσης νέα αποτελέσματα οχημάτων με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης που παράγονται από γνωστούς ευρωπαίους κατασκευαστές, όπως οι Mercedes-Benz, Audi, Škoda, και Dacia - επισημαίνοντας ότι μπορεί να υπάρξει περαιτέρω πρόοδος σε πιο παραδοσιακή τεχνολογία κινητήρων. Ακόμα, περιλαμβάνεται το Ford Ranger Raptor, ένα pick-up που χρησιμοποιείται συχνά ως οικογενειακό «χρηστικό» όχημα. Η παρούσα έκδοση παρουσιάζει αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών και τύπων κίνησης - από μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα και λιμουζίνες, μέχρι pick-up και από αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά, μέχρι μεγάλα οχήματα βενζίνης και ντίζελ. Όλα τα αυτοκίνητα υποβλήθηκαν στις πλέον ολοκληρωμένες ευρωπαϊκές εργαστηριακές και οδικές δοκιμές περιβαλλοντικών επιδόσεων. Τα αποτελέσματα -μετρήσεις βάσει κανονισμών και μη- συνοψίζονται σε τρεις σημαντικούς δείκτες: καθαρό αέρα, ενεργειακή απόδοση και αέρια θερμοκηπίου. Για την εύκολη σύγκριση οχημάτων, οι βαθμολογίες κυμαίνονται από 0 έως 10, και η υψηλότερη είναι η καλύτερη. «Κάποια από τα οχήματα που δοκιμάστηκαν καταδεικνύουν σαφώς τα επιτεύγματα του κλάδου στην αναζήτηση καθαρότερων και λιγότερο επιβλαβών αυτοκινήτων για το κλίμα, ακόμα κι αν εξακολουθούν να κινούνται με συμβατικούς κινητήρες. Με τέτοια αποτελέσματα, ο αναμενόμενος κανονισμός Euro 7 δεν θα συνιστά ιδιαίτερη πρόκληση για τους εν λόγω κατασκευαστές. Και οι υψηλές βαθμολογίες πέντε αστέρων των νεοεισερχόμενων κινεζικών δείχνουν ότι μπορούν να ανταγωνιστούν», δήλωσε ο δρ Aleksandar Damyanov, τεχνικός διευθυντής του Green NCAP. Η κινεζική BYD ήταν κορυφαία σε παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων πέρυσι, αλλά εξακολουθεί να είναι σχετικά άγνωστη στην Ευρώπη. Αυτό πιθανόν να αλλάξει σύντομα, καθώς λανσάρει μια γκάμα ανταγωνιστικών ηλεκτρικών μοντέλων, συμπεριλαμβανομένου του περυσινού ATTO 3, συμπαγούς SUV με μέγιστη ισχύ 150 kW και χωρητικότητα μπαταρίας 60 kWh. Στις δοκιμές του Green NCAP, ξεχώρισε η χαμηλή κατανάλωση ενέργειας του αυτοκινήτου σε ψυχρές καιρικές συνθήκες. Αυτό οφείλεται στο καλοσχεδιασμένο σύστημα θέρμανσης, με αντλία θερμότητας και διάφορα συστήματα παροχής του σωστού επιπέδου άνεσης. Η απόδοση δικτύου - μπαταρίας του οχήματος κατά 87%, από την άλλη, είναι μέτρια και θα μπορούσε να είναι καλύτερη με βελτιστοποίηση της διαδικασίας φόρτισης/εκφόρτισης. Συνολικά, το BYD ATTO 3 παραμένει εξαιρετική επιλογή, επιτυγχάνοντας Μέση Βαθμολογία 97% και 5 Πράσινα Αστέρια. Η κινεζική Great Wall Motors παράγει το ORA Funky Cat, το οποίο πέτυχε εξίσου στιβαρό αποτέλεσμα στις δοκιμές του Green NCAP. Πρόκειται για ένα μικρό οικογενειακό αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, με μέγιστη ισχύ 126 kW και χωρητικότητα μπαταρίας 63 kWh. Σε αντίθεση με το ATTO 3, η απόδοση δικτύου-μπαταρίας είναι 93,2%, κάτι που δεν έχει καταγραφεί προηγουμένως στις δοκιμές Green NCAP. Αυτό επιτρέπει μείωση της κατανάλωσης και ως εκ τούτου, με Μέση Βαθμολογία 97%, το ORA Funky Cat λαμβάνει άνετα 5 Πράσινα Αστέρια. Αλλά υπάρχουν και άλλες καινοτομίες περιβαλλοντικής απόδοσης, πέραν της ηλεκτροκίνησης μπαταρίας. Το Green NCAP δοκίμασε το MercedesBenz E300d 4MATIC estate, εξοπλισμένο με κινητήρα ντίζελ δύο λίτρων. Το αυτοκίνητο, δεδομένων του βάρους και του μεγέθους του, ΠΕΝΤΕ ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΣΑ ΛΑΜΠΟΥΝ Αξιολόγηση Green NCAP

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=