FLEETNEWS #214

25.09.23 #214 15 εκμεταλλεύεται στο έπακρο την αποτελεσματικότητα του κινητήρα ντίζελ, που υποστηρίζεται από ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V, αλλά οι υψηλές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου επιτυγχάνουν βαθμολογία 1,9 στα 10. Ωστόσο, το μεγαλύτερο επίτευγμα των μηχανικών της Mercedes φαίνεται στο Δείκτη Καθαρού Αέρα: με βαθμολογία 9,3 στα 10, η ντίζελ E-Class είναι το λιγότερο ρυπογόνο αυτοκίνητο καύσης που έχει δοκιμαστεί μέχρι σήμερα. Λαμβάνει Μέση Βαθμολογία 50% και 3 Πράσινα Αστέρια. Το Audi A6 50 TDI quattro είναι λιμουζίνα και δοκιμάστηκε με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα ντίζελ τριών λίτρων, μέγιστης ισχύος 210 kW. Χρησιμοποιώντας ορυκτά καύσιμα, έχει περιορισμένες δυνατότητες ελαχιστοποίησης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. Ωστόσο, ο κινητήρας ντίζελ είναι πιο αποδοτικός από τον αντίστοιχο βενζίνης. Το βάρος του δύο τόνων συντελεί επίσης στην αύξηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Οι επιδόσεις του στον δείκτη καθαρού αέρα είναι εντυπωσιακές, με χαμηλές εκπομπές μικροσωματιδίων και εξαιρετικό έλεγχο ρύπων συνολικά. Δυστυχώς, οι εκπομπές του σε αυτοκινητόδρομο αυξάνονται σημαντικά πάνω από τα όρια του Green NCAP. Συνολικά, το 50 TDI quattro λαμβάνει Μέση Βαθμολογία 37% και 2 Πράσινα Αστέρια. Το Škoda Kamiq είναι ένα συμπαγές SUV με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα ενός λίτρου. Λόγω της συνολικά καλής βαθμολογίας του, το αυτοκίνητο πληροί τις προϋποθέσεις πρόσθετων δοκιμών στιβαρότητας υπό αυστηρότερες συνθήκες. Επιτυγχάνει Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης 5,2, αλλά πρόσθετη ηλεκτρική υποστήριξη μπορεί να βελτιώσει περαιτέρω την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Το Kamiq βαθμολογείται με 3,8 στα 10 στον δείκτη αερίων θερμοκηπίου. Συνολικά, το Skoda ολοκληρώνει τις δοκιμές Green NCAP με μέσο όρο βαθμολογίας 53% και λαμβάνει 3 Πράσινα αστέρια. Το μοντέλο 2023 του Dacia Jogger Hybrid διαθέτει ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Πρόκειται για όχημα πολλαπλών χρήσεων για καθημερινή χρήση, με άνεση, λειτουργικότητα και χώρο σε προσιτή τιμή. Το υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελεί ιδιαίτερα καλή επιλογή και παρέχει αξιόλογη κατανάλωση - περίπου 4,6 λ/100 χλμ για μικτή μετακίνηση υπό πραγματικές συνθήκες. Το αυτοκίνητο αξιολογείται ελαφρώς πάνω από τον μέσο όρο στον δείκτη καθαρού αέρα και τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να βελτιωθούν με καλύτερο έλεγχο μικροσωματιδίων και CO και στιβαρότερη απόδοση σε ψυχρές καιρικές συνθήκες. Λαμβάνει Μέση Βαθμολογία 51% και 3 Πράσινα αστέρια. Το Ford Ranger Raptor είναι pick-up με τρίλιτρο κινητήρα βενζίνης twinturbo V6. Είναι καταχωρισμένο ως επαγγελματικό όχημα και επομένως δεν χρειάζεται να πληροί τις ίδιες αυστηρές νομοθετικές απαιτήσεις με ένα κανονικό επιβατικό αυτοκίνητο. Τα pick-up δεν είναι τόσο κοινά στην Ευρώπη όσο στις ΗΠΑ και την Αυστραλία, αλλά παραμένουν δημοφιλή ως οικογενειακά «χρηστικά» οχήματα για ένα τμήμα της αγοράς. Λόγω υψηλής κατανάλωσης και εκπομπών CO2, δεν βαθμολογείται για τους Δείκτες Ενεργειακής Απόδοσης και Αερίων Θερμοκηπίου. Οι επιδόσεις του στον Δείκτη Καθαρού Αέρα είναι μέτριες, με περιθώρια βελτίωσης των εκπομπών μικροσωματιδίων και αμμωνίας (NH3), αλλά, κυρίως, των εκπομπών CO σε συνθήκες μεγάλης ισχύος. Τα αποτελέσματα παρουσιάζουν το αυτοκίνητο με δείκτη καθαρού αέρα 3,5 στα 10. Το Raptor λαμβάνει Μέση Βαθμολογία 11% και 1 πράσινο αστέρι.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=