FLEETNEWS #214

25.09.23 #214 10 Στα πρόσφατα εγκαίνια του εργοστασίου της κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας (BEV), η Toyota Motor Corporation αποκάλυψε πως η παραγωγή των BEV επόμενης γενιάς θα αρχίσει το 2026. Θα σχεδιαστούν και θα κατασκευαστούν διαφορετικά και θα τροφοδοτούνται από νέες προηγμένες μπαταρίες που αναπτύχθηκαν ειδικά για τις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών της Toyota. Κατά τη διάρκεια πρόσφατου τεχνικού workshop με θέμα «Αλλαγή του μέλλοντος των αυτοκινήτων», η Toyota κοινοποίησε μια πρώτη εικόνα των πρωτοποριακών τεχνολογιών BEV επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένης της προεπισκόπησης του σχεδίου ανάπτυξης προηγμένης τεχνολογίας μπαταριών. Ο Takero Kato, πρόεδρος του εργοστασίου BEV της Toyota, ανέφερε ότι τα BEV νέας γενιάς θα διατεθούν στην αγορά το 2026 και ότι 1,7 εκατομμύρια από τα 3,5 εκατομμύρια BEV που προβλέπει να πουλήσει η Toyota μέχρι το 2030 θα είναι μοντέλα επόμενης γενιάς. Η Toyota παρουσίασε τέσσερις μπαταρίες επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων των εξελίξεων αιχμής με υγρούς και στερεούς ηλεκτρολύτες και έδωσε μια προεπισκόπηση δύο περαιτέρω εξελίξεων της τεχνολογίας μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη. ΒΕΛΤΙΩΜΈΝΗ ΑΠΌΔΟΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΏΝ ΥΓΡΟΎ ΗΛΕΚΤΡΟΛΎΤΗ Οι μπαταρίες υγρών ηλεκτρολυτών, που επικρατούν σήμερα στα BEV, αναπτύσσονται περαιτέρω από την Toyota, για να παρέχουν βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, χαμηλότερο κόστος και ταχύτητα φόρτισης. Υπάρχουν τρεις κύριες τεχνολογίες υπό ανάπτυξη για μπαταρίες υγρών ηλεκτρολυτών: «Performance», «Popularised» και «High Performance» ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΈΣ ΜΠΑΤΑΡΊΕΣ ΣΤΕΡΕΆΣ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗΣ [ΙΌΝΤΩΝ ΛΙΘΊΟΥ] Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Toyota διαθέτουν στερεό ηλεκτρολύτη, επιτρέποντας ταχύτερη κίνηση ιόντων και μεγαλύτερη ανοχή σε υψηλές τάσεις και θερμοκρασίες. Αυτές οι ιδιότητες καθιστούν τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης κατάλληλες για ταχεία φόρτιση και εκφόρτιση και παροχή περισσότερης ισχύος με μικρότερο όγκο. Μέχρι σήμερα αναμενόταν μικρότερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Οι πρόσφατες όμως τεχνολογικές εξελίξεις της Toyota ξεπέρασαν αυτήν την πρόκληση και η εταιρεία έστρεψε το ενδιαφέρον της στη μαζική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης. Στόχος είναι η εμπορευσιμότητα έως το 2027-28. Ενώ η τεχνολογία στερεάς κατάστασης είχε αρχικά προγραμματιστεί για τα HEV, η Toyota εστιάζει πλέον στα BEV επόμενης γενιάς. Η Toyota ήδη αναπτύσσει μπαταρία στερεάς κατάστασης Li-Ion υψηλότερων προδιαγραφών, η οποία προβλέπει βελτίωση 50% της αυτονομίας έναντι της μπαταρίας Performance. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Ο ΟΔΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ TOYOTA Προηγμένη τεχνολογία μπαταριών Οι στόλοι, οι εταιρείες leasing και οι κατασκευαστές αντέδρασαν με οργή στην απόφαση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου στις 20 Σεπτεμβρίου για πενταετή καθυστέρηση της απαγόρευσης πώλησης αυτοκινήτων και βαν με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE). Υποστηρίζουν ότι ο νέος τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων χρειάζεται βεβαιότητα και υποστήριξη από την κυβέρνηση, όχι πολιτική σύγχυση και αναβλητικότητα. Ο πρωθυπουργός Rishi Sunak ανακοίνωσε ότι η προθεσμία για την απαγόρευση πώλησης οχημάτων ICE θα παραταθεί έως το 2035. Η σταδιακή κατάργηση των νέων μοντέλων βενζίνης και ντίζελ το 2030 ήταν κυβερνητική πολιτική από το 2020. Ο κ. Sunak εξήγησε ότι η αλλαγή θα δώσει στους ανθρώπους περισσότερο χρόνο για να μεταβούν στα EV, αν και εξακολουθεί να αναμένει ότι η «συντριπτική πλειονότητα» των αυτοκινήτων που πωλούνται έως το 2030 θα είναι ηλεκτρικά, «επειδή το κόστος μειώνεται, η αυτονομία βελτιώνεται, η υποδομή φόρτισης μεγαλώνει». Ωστόσο, πρόσθεσε: «Θα πρέπει να είστε εσείς οι καταναλωτές να κάνετε αυτή την επιλογή, όχι να σας αναγκάσει η κυβέρνηση να το κάνετε». Οι πωλήσεις EV αυξάνονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, αντιπροσωπεύοντας το 16,4% των πωλήσεων αυτοκινήτων το πρώτο οκτάμηνο του τρέχοντος έτους, με τα plug-in υβριδικά να αντιπροσωπεύουν επιπλέον το 7,7% των πωλήσεων, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT). Η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στον τομέα του στόλου είναι ακόμη υψηλότερη, με τις εταιρείες leasing να αναφέρουν ότι έως και τα μισά βιβλία παραγγελιών τους αφορούν ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας, καθώς οι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων επωφελούνται από τον εξαιρετικά χαμηλό (2%) συντελεστή φόρου σε είδος για οχήματα μηδενικών εκπομπών. Η ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ICE ΣΤΟ ΗΒ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΣΤ0ΛΟΥΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=