FLEETNEWS #192

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 20 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023 #192 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Ρωγμές στις δεσμεύσεις της Ευρώπης Κρίσιμες πρώτες ύλες και Βιομηχανία μηδενικών εκπομπών Ανατρεπτικός ο Φεβρουάριος για τις μάρκες στην Ελλάδα

20.03.23 #192 2 Τον επαγγελματία βάζει στο επίκεντρο η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του ολοκαίνουργιου Townstar της Nissan, την οποία γνωρίσαμε πρόσφατα στο Παρίσι, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου μοντέλου. Πρόκειται για το διάδοχο του ιδιαίτερα δημοφιλούς Nissan e-NV200 και βασίζεται προφανώς στη σχετική επιτυχημένη συνταγή και φυσικά στην τεχνογνωσία που διαθέτει η Nissan στο ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό όχημα (e-LCV), έχοντας κατορθώσει να κατακτήσει σημαντικά μερίδια αγοράς, της τάξης του 22%, στην Ευρώπη. H εταιρεία φαίνεται πως περιμένει πολλά από τη συγκεκριμένη κατηγορία, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Andrew Limbert, LCV Product Planning & Marketing Manager της Nissan, στην παρουσίαση στο Παρίσι, τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα αναμένεται μέχρι το 2030 να αντιστοιχούν στο 49% της συνολικής αγοράς CDV, όταν το 2021 υπολογίζεται πως άγγιζε το 4%. Οι συνεχώς μεταβαλλόμενοι κανονισμοί όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων, η αυξημένη αστικοποίηση και η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, που έχει δημιουργήσει πολύ μεγάλες ανάγκες στο κομμάτι του last mile delivery και των city logistics, εκτιμάται πως θα συμβάλουν σημαντικά σε αυτή την ανάπτυξη, με τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες να καλούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, υιοθετώντας αποτελεσματικές αλλά και βιώσιμες λύσεις κινητικότητας. Το αμιγώς ηλεκτρικό Townstar μπορεί να καλύψει και τα δύο σκέλη των εν λόγω απαιτήσεων με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και τη συνολική φιλοσοφία του, που μοιράζεται με την υπόλοιπη «εξηλεκτρισμένη» γκάμα της Nissan, στο πλαίσιο του μακροπρόθεσμου οράματος Ambition 2030 της εταιρείας, σύμφωνα με το οποίο θα παρουσιαστούν 27 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 19 νέων μοντέλων EV, έως το οικονομικό έτος 2030. ΒΕΛΤΊΩΣΗ ΑΥΤΟΝΟΜΊΑΣ 50% ΣΤΑ 300 ΧΙΛΙΌΜΕΤΡΑ Λόγω της αεροδυναμικής του εμφάνισης και της απόδοσης που αυτή δημιουργεί, το Townstar EV είναι σε θέση να επιτύχει αυτονομία έως και 300 χλμ. (κύκλος WLTP). Πρόκειται για βελτίωση της τάξης του 50% σε σχέση με -τον προκάτοχό του- το Nissan e-NV200, και σίγουρα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των περισσοτέρων επαγγελματιών και επιχειρήσεων. Αποδίδοντας 122 PS και 245 Nm ροπής, η μπαταρία 45 kWh του Townstar EV μπορεί να δεχθεί φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος (11 kW ή 22 kW) ή ταχεία φόρτιση DC (μορφή CCS). Η τελευταία επιτρέπει στους χρήστες να φορτίζουν την μπαταρία από το 15% έως το 80%, σε μόλις 37 λεπτά. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να σημειωθεί πως η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του καινούργιου Townstar EV διαθέτει σύστημα μετάδοσης κίνησης βελτιστοποιημένο με έξυπνη διαχείριση ενέργειας για την ψύξη της μπαταρίας. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΔΟΚΙΜΗ: ΕΝΑΣ (100% ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ) ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ Nissan Townstar ΕV ΑΠΟΣΤΟΛΉ: ΔΗΜΉΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΆΣ To Fleetnews οδήγησε στη Γαλλία το αμιγώς ηλεκτρικό επαγγελματικό Nissan Townstar, που είναι διαθέσιμο εδώ και κάποιους μήνες και στην Ελλάδα. Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ CHIEF ΕDITOR FLEET UNIT ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr

20.03.23 #192 4 Η Volkswagen έδωσε μια πρώτη γεύση του ID. 2all concept car, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα κοστίζει λιγότερο από 25.000 ευρώ - τιμή χαμηλότερη από κάθε άλλο ανταγωνιστικό ευρωπαϊκό EV. Πρώτα στοιχεία: κίνηση στους εμπρός τροχούς, αυτονομία έως 450 χλμ., καινοτόμα τεχνολογικά χαρακτηριστικά όπως το Travel Assist, το IQ.LIGHT ή το Electric Vehicle Route Planner και νέα σχεδιαστική γλώσσα. Η έκδοση παραγωγής θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB Entry και είναι ένα από τα δέκα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα λανσάρει η Volkswagen μέχρι το 2026. Με την ενισχυμένη πλατφόρμα MEB Entry, το ID. 2all είναι εξοπλισμένο με ιδιαίτερα αποδοτική τεχνολογία, μπαταρίας και φόρτισης. Διαθέτει ισχυρό ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 166 kW/226 PS και η αυτονομία του υπολογίζεται έως και 450 χιλιόμετρα κατά WLTP. Ένα στοιχείο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, είναι η 3η κολώνα που αναπτύχθηκε για το πρώτο Golf. Το ID. 2all είναι το πρώτο Volkswagen με νέα ερμηνεία αυτής της προσέγγισης. Άλλα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του πρότυπου αυτοκινήτου περιλαμβάνουν αμάξωμα με ξεκάθαρη και ισχυρή στάση στους τροχούς, φιλικό πρόσωπο, δυναμισμό και κομψότητα. Ο εσωτερικός σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από εμφάνιση υψηλής ποιότητας, εύκολο στη χρήση σύστημα infotainment με κλασικό έλεγχο της έντασης του ήχου και ξεχωριστό σύστημα κλιματισμού. Ο αποθηκευτικός χώρος στα 490-1.330 λίτρα, ξεπερνά τον αντίστοιχο όγκο υψηλότερων κατηγοριών οχημάτων. Το ID. θα είναι ένα από τα δέκα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα λανσάρει η Volkswagen έως το 2026. Φέτος, θα παρουσιαστούν το νέο ID.3, το ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο και το ID.7. Θα ακολουθήσει ένα συμπαγές ηλεκτρικό SUV το 2026. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης πως εργάζεται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ, ενώ στοχεύει να ανεβάσει το μερίδιο των ηλεκτρικών στις πωλήσεις της -από 70% που προέβλεπε αρχικά- σε 80% στην Ευρώπη έως το 2030. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΟ ΠΡΟΣΙΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΤΗΣ VOLKSWAGEN Παγκόσμια πρεμιέρα του ID. 2all concept Η Audi δοκιμάζει το πρότυπο Q6 e-tron, που προορίζεται για παραγωγή, στο μακρινό ευρωπαϊκό βορρά υπό αυστηρούς κανόνες ασφαλείας. Η μελλοντική σειρά μοντέλων είναι η πρώτη που θα κατασκευαστεί με τη νέα τεχνολογική πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE). Με το 800σίων volt ηλεκτρικό σύστημα, τους ισχυρούς και αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες, ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης μπαταριών και φόρτισης και μια καινούρια αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών συστημάτων, το πρωτότυπο Q6 e-tron σηματοδοτεί το επόμενο σημαντικό βήμα στην ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση της γκάμας μοντέλων της Audi. Η επερχόμενη σειρά μοντέλων Q6 e-tron, η οποία διατίθεται σε εκδόσεις αμαξώματος SUV και Sportback, αντιπροσωπεύει τη βιώσιμη παραγωγή, την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού στην εγκατάσταση του Ingolstadt, και το ηλεκτρικό μέλλον της εταιρείας. Η Audi μεταμορφώνεται με γρήγορο ρυθμό σε κορυφαίο connected πάροχο, πλήρως ηλεκτρικής premium κινητικότητας. Και το κάνει αυτό πάνω σε ισχυρά οικονομικά θεμέλια: ο όμιλος Audi έκλεισε το οικονομικό έτος 2022 με αποτελέσματα ρεκόρ. TO ΠΡΟΤΥΠΟ AUDI Q6 E-TRON ΔΟΚΙΜΑΖΕΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ

20.03.23 #192 6 Σε λίγους μόλις μήνες, η όγδοη γενιά της BMW Σειράς 5 Sedan θα κάνει το ντεμπούτο της. Το νέο μοντέλο, πιο δυναμικό και άνετο, αποτυπώνει μία νέα ερμηνεία της χαρακτηριστικής, κομψής, σπορ σχεδιαστικής φιλοσοφίας του. Θα διαθέτει το BMW Operating System 8.5 με BMW Curved Display, καινοτόμους ψηφιακές υπηρεσίες και, για πρώτη φορά, ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, με την BMW i5. Χάρη στην ευέλικτη αρχιτεκτονική του συστήματος μετάδοσης κίνησης, η νέα BMW Σειρά 5 Sedan θα προσφέρεται σε αμιγώς ηλεκτρικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις, καθώς και με κινητήρες βενζίνης και diesel υψηλής απόδοσης με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Στο Ετήσιο Συνέδριο του BMW Group για το 2023, ο Oliver Zipse, πρόεδρος του Δ.Σ. της BMW AG, ανακοίνωσε περαιτέρω λεπτομέρειες για τη νέα γκάμα μοντέλων της BMW Σειράς 5, αναφέροντας ότι θα διατίθεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο BMW M Performance. «Η αμιγώς ηλεκτρική BMW i4 M50 καταδεικνύει πως η BMW συνδυάζει τέλεια τις δυναμικές επιδόσεις και την ηλεκτρική κινητικότητα», δήλωσε ο κ. Zipse. «Ήταν το μοντέλο BMW M με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως το 2022. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Performance της BMW M GmbH θα συμπεριληφθεί επίσης στη νέα γκάμα της BMW Σειράς 5 Sedan». Ο κ. Zipse αποκάλυψε ότι μια νέα έκδοση θα προστεθεί στη γνωστή επιλογή κινητήρων για τη νέα BMW Σειρά 5 Touring. «Η BMW Σειρά 5 Touring είναι πολύ δημοφιλής, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Από την άνοιξη του 2024, θα διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, προσφέροντάς μας ένα πραγματικά μοναδικό εμπορικό ατού στη συγκεκριμένη κατηγορία», επεσήμανε. Το παγκόσμιο λανσάρισμα της νέας BMW Σειρά 5 Sedan θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2023. ΨΗΦΙΑΚΗ, ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ Νέα εποχή για την BMW Σειρά 5 Oliver Zipse Οι πελάτες της Mercedes Benz στη Γερμανία μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν το όχημά τους ως συσκευή πληρωμής, χάρη στη νέα υπηρεσία ψηφιακών πληρωμών, Mercedes pay+. Ο αισθητήρας δακτυλικού αποτυπώματος του οχήματος επιτρέπει στους οδηγούς να εγκρίνουν πληρωμές, μέσω βιομετρικού ελέγχου δύο συντελεστών αντί του PIN. Τα πρώτα μοντέλα με τη νέα συσκευή είναι οι σειρές EQS και EQE, οι Mercedes Benz S-Class και C-Class και η νέα GLC. Για πρόσθετη ασφάλεια των πληρωμών από το αυτοκίνητο, η Mercedes ενσωμάτωσε την τεχνολογία Delegated Authentication και Cloud Token Framework της Visa. Απρόσκοπτος τρόπος πληρωμής Οι πελάτες της Mercedes μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας για εγγραφή και πληρωμή ψηφιακών υπηρεσιών, όπως εφαρμογές συνδεσιμότητας, έλεγχος λειτουργιών άνεσης, αναβαθμίσεις λογισμικού οχήματος, προηγμένες υπηρεσίες πλοήγησης και ξεκλείδωμα προεγκατεστημένων συστημάτων (Remote Parking Assist, Adaptive Highbeam Assist, Rear Axle Steering και άλλων), που κατόπιν μπορεί να πληρωθεί μέσω επαλήθευσης, χρησιμοποιώντας τον αισθητήρα δακτυλικού αποτυπώματος. Ο Franz Reiner, CEO της Mercedes-Benz Mobility, δήλωσε: «Η Mercedes-Benz μεταβάλλεται σε εταιρεία που παρέχει, μέσω λογισμικού, ψηφιακή, απρόσκοπτη εμπειρία πελατών. Ως εκ τούτου, οι ψηφιακές μας υπηρεσίες πρέπει να είναι διαισθητικές, πρακτικές και ασφαλείς. Αυτός είναι ο σκοπός του Mercedes pay+, ως σύγχρονης και ασφαλούς λύσης πληρωμής. Έτσι, δημιουργούμε μια εντελώς νέα, βελτιωμένη εμπειρία πελάτη. Πρωτοπορούμε, εισάγοντας το ηλεκτρονικό εμπόριο στο αυτοκίνητο, με πολλά υποσχόμενη εξέλιξη». Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να επεκτείνει τις πληρωμές αυτοκινήτου και σε άλλες υπηρεσίες, όπως ο ανεφοδιασμός καυσίμων, αλλά δεν αναφέρει πότε. Ωστόσο, αυτό είναι ήδη εφικτό μέσω της εφαρμογής Mercedes me και smartphone ή του συστήματος ενημέρωσης/ ψυχαγωγίας με χρήση PIN. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΔΑΚΤΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

20.03.23 #192 7 Για δεύτερη συνεχή χρονιά νέο ιστορικό υψηλό για τον Όμιλο Autohellas τόσο σε επίπεδο ενοποιημένου κύκλου εργασιών, όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας. Συγκεκριμένα, κατά το 2022 ο Κύκλος Εργασιών έφτασε τα 765,6 εκατ. ευρώ (+19,3%) έναντι 641,6 εκατ. το 2021. Τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) διαμορφώθηκαν σε 120,0 εκατ. ευρώ (+41,6%) έναντι ευρώ 84,8 εκατ., ενώ και τα κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) του Ομίλου για το 2022 ανήλθαν σε 82,5 εκατ. ευρώ έναντι 52,4 εκατ., καταγράφοντας αύξηση 57,4%. Το τέταρτο τρίμηνο του έτους ο Κύκλος Εργασιών παρουσίασε αύξηση 26,5% και διαμορφώθηκε στα 197,0 εκατ. ευρώ έναντι ε155,7 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022. Τα Λειτουργικά Κέρδη του τριμήνου (ΕΒΙΤ) ανήλθαν στα 19,1 εκατ. ευρώ ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) κατέγραψαν αύξηση 83,0% και διαμορφώθηκαν στα 11,0 εκατ. ευρώ Σημειώνεται ότι κατά το τέταρτο τρίμηνο ενσωματώθηκε για πρώτη φορά στα αποτελέσματα του Ομίλου η «HR Aluguer de Automóveis S.A.», franchisee της Hertz International στην Πορτογαλία, προσθέτοντας 18,3 εκατ. ευρώ στον Κύκλο Εργασιών αλλά χωρίς ουσιώδη επίδραση στην κερδοφορία αφού η μοναδική δραστηριότητα της εταιρείας, οι βραχυχρόνιες ενοικιάσεις, έχουν και εκεί έντονη εποχικότητα με αρνητικά αποτελέσματα στο τέταρτο και πρώτο τρίμηνο κάθε έτους. ΜΙΣΘΏΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ Ο τομέας μισθώσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα παρουσίασε αύξηση 21,5% του κύκλου εργασιών το 2022, αγγίζοντας τα 250,8 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις από 206,4 εκατ. ευρώ το 2021. Η αύξηση αυτή προέρχεται κυρίως από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, όπου η εξαιρετικά θετική πορεία της τουριστικής ζήτησης προς τη χώρα μας, η περαιτέρω αναβάθμιση σημείων του δικτύου, αλλά και τα ισχυρά μερίδια αγοράς της Autohellas, έφεραν βελτίωση μεγεθών. Ιδιαίτερα τα τελευταία δύο έτη έχει πραγματοποιηθεί σημαντική επένδυση για τη διεύρυνση και ποιοτική αναβάθμιση του στόλου βραχυχρόνιων ενοικιάσεων της εταιρείας με νέους τύπους αυτοκινήτων και σταδιακά σε περισσότερά plug in και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η κερδοφορία του τομέα υποστηρίχθηκε σημαντικά και από τη διάθεση (μεταπώληση) των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων του στόλου σε υψηλές τιμές, που ακολουθούν σε σημαντικό βαθμό την εξέλιξη και των τιμών των καινούργιων αυτοκινήτων. Συνολικά, οι μισθώσεις στην Ελλάδα απασχολούν το 64% του ενεργητικού και παράγουν περίπου το 62% της λειτουργικής κερδοφορίας του ομίλου. Ο κύκλος εργασιών της δραστηριότητας των θυγατρικών εξωτερικού που σχετίζεται με τον τομέα των μισθώσεων αυτοκίνητων, μετά και την ενσωμάτωση της «HR Aluguer de Automóveis S.A.» μόνο στο τέταρτο τρίμηνο του έτους, έφθασε συνολικά τα 92,8 εκατ. ευρώ από 65,5 εκατ. το 2021, απασχολώντας το 18% του ενεργητικού και συνεισφέροντας περίπου το 13% της λειτουργικής κερδοφορίας του ομίλου. ΕΜΠΟΡΊΑ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ Σημαντική αύξηση 14,1% παρουσίασε και ο κύκλος εργασιών του τομέα εμπορίας αυτοκινήτων, κυρίως στο σκέλος της Εισαγωγής/Διανομής (Hyundai, KIA, SEAT) συνεισφέροντας συνολικά 422,0 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών του ομίλου άλλα και περίπου 25% στη λειτουργική κερδοφορία, απασχολώντας μόλις το 18% του ενεργητικού και με μηδενικό δανεισμό και στις 4 θυγατρικές του ομίλου. Το αθροιστικό μερίδιο του ομίλου σε ταξινομήσεις ιδιωτών, εξαιρουμένων δηλαδή πωλήσεων εταιρικών στόλων, ξεπερνά το 20%, ενώ στο σύνολο των ταξινομήσεων κινείται στο 15%. Στον κλάδο αυτό αναμένεται να προστεθεί από τις αρχές Μαΐου 2023 και η δραστηριότητα της Fiat/Alfa Romeo/Jeep (FCA Greece), που πρόκειται να εξαγοραστούν από τον όμιλο σε joint venture με την Samelet (Ισραήλ) μετά και την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Συνολικά, ο στόλος για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις έφτασε τα 53.700 αυτοκίνητα, με 11.700 συνολικές αγορές αυτοκίνητων και καθαρή επένδυση του oμίλου (αγορές νέων μείον πωλήσεις μεταχειρισμένων του στόλου), που ανέρχεται στα 146 εκατ. ευρώ. ΤΟ 2022 ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Όμιλος Autohellas: Υψηλές επιδόσεις ΤΟ 31% ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΤΗΣ ALPHABET ΕΙΝΑΙ EV Το 2022, το 31% των νέων παραδόσεων της Alphabet International, που συνεργάζεται στην Ελλάδα με την Autohellas Hertz, ήταν είτε BEV είτε PHEV. Η απότομη αύξηση της ζήτησης για βιώσιμους στόλους είναι ένα από τα πιο αξιοσημείωτα αποτελέσματα στην ετήσια έκθεση της Alphabet, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα. «Έχουμε ξεπεράσει το στόχο του περασμένου έτους να αυξήσουμε το μερίδιο ηλεκτροκίνησης των νέων επιχειρήσεων», δήλωσε ο Markus Deusing, CEO της εταιρείας. Περισσότερα στο fleetnews.gr

20.03.23 #192 8 Η Ford ανακοίνωσε ότι το θρυλικό αμερικανικό Ford Bronco 4×4 θα είναι σύντομα διαθέσιμο για παραγγελία σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές. Σύντομα και στην Ελλάδα. Το Ford Bronco προσφέρεται στους Ευρωπαίους πελάτες σε αυστηρά περιορισμένο αριθμό αντιτύπων και είναι διαθέσιμο στη hardcore έκδοση Outer Banks και στην Badlands, που ξεχωρίζει για τις κορυφαίες ικανότητές της σε ακραίες εκτός δρόμου διαδρομές. Και οι δύο τροφοδοτούνται από τον κινητήρα Ford EcoBoost V6 2.7L, που αποδίδει ισχύ 335PS και ροπή 563Nm. Οι προηγμένες τεχνολογίες κίνησης χαρίζουν επάξια στο νέο Bronco το προσωνύμιο “GOAT” (Goes Over Any Type of Terrain), συμπεριλαμβανομένων των εξελιγμένων συστημάτων μετάδοσης κίνησης με μακριές και κοντές σχέσεις, του Trail Control και των έως και επτά προφίλ οδήγησης. Τα καινοτόμα και πρακτικά χαρακτηριστικά που αναπτύχθηκαν από την αρχή με γνώμονα τις τολμηρές περιπέτειες σε κάθε είδους επιφάνεια, περιλαμβάνουν αφαιρούμενες πόρτες με δυνατότητα αποθήκευσης μέσα στο αυτοκίνητο, ενσωματωμένα σημεία στήριξης που προορίζονται για την εγκατάσταση αξεσουάρ, καθώς και εξαιρετικά ανθεκτικά και εύκολα στο καθάρισμα εξαρτήματα και επιφάνειες στην περίπτωση που τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται πιο δύσκολα. Η χαρακτηριστική και αδιαμφισβήτητη σχεδίαση εντός και εκτός είναι εμπνευσμένη τόσο από το αυθεντικό Bronco του 1966, όσο και από άλλα μοντέλα της Ford, όπως το στιβαρό F-Series της αμερικανικής αγοράς και η θρυλική Mustang. Το τελικό αποτέλεσμα; Ένα SUV με μοναδικό στυλ, χαρακτήρα και κληρονομιά. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Ford Bronco Η Webfleet, κορυφαίος πάροχος λύσεων διαχείρισης στόλου, θυγατρική της Bridgestone, συνέδεσε τη Ford στο πρόγραμμα OEM.connect για παροχή ολοκληρωμένων λύσεων τηλεματικής. Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα OEM.connect, η Ford θα παρακάμψει τη διαδικασία εγκατάστασης εξοπλισμού συνδεσιμότητας στα επιβατικά αυτοκίνητα και βαν της, με απευθείας πρόσβαση στην τεχνολογία τηλεματικής του OEM.connect. Το μόνο που χρειάζεται για τη σύνδεση οχημάτων στο OEM.connect είναι ο αριθμός αναγνώρισης οχήματος (VIN). Το OEM.connect, που έχει ήδη υιοθετηθεί από πολλούς μεγάλους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, υποστηρίζει τους υπεύθυνους στόλου στη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας του στόλου τους και στον πλήρη έλεγχο του λειτουργικού κόστους μέσω εφαρμογών Webfleet, συμπεριλαμβανομένων των αναφορών απόδοσης και κατανάλωσης καυσίμου. Μέσω των εφαρμογών κινητών της Webfleet, το OEM.connect προσφέρει εντοπισμό και διαχείριση στόλου σε πραγματικό χρόνο, από ενδείξεις πίεσης ελαστικών, έως ενημερώσεις ασφάλειας οδηγών και αρχείο καταγεγραμμένων δεδομένων στόλου, παρέχοντας στους υπεύθυνους πληροφορίες ζωτικής σημασίας από προηγούμενες δραστηριότητες. Η ταχεία υιοθέτηση του OEM. connect δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η Webfleet ανέφερε στην πρώτη της περσινή αναφορά Electrifying Data, πως οι εμπορικοί στόλοι μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 15 τόνους CO2 ανά όχημα με τη χρήση τηλεματικής. Τα δεδομένα OEM που συλλέγει η Webfleet είναι ζωτικής σημασίας και για την υποστήριξη των υπευθύνων στόλου για βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας, τη μείωση του κόστους και τη δημιουργία ενός πολύ ασφαλέστερου και πράσινου στόλου. Το απόρρητο των δεδομένων διασφαλίζεται από την πιστοποιημένη υπηρεσία ISO/IEC 27001:2013. Τα οχήματα της Ford διαθέτουν πρόσβαση στο OEM.connect στην Αυστρία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Ελβετία, τη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία, την Πολωνία, την Τσεχία, τη Δανία, τη Σουηδία και την Ολλανδία, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες στο μέλλον. Η FORD ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΣΤΟ OEM.CONNECT ΤΗΣ WEBFLEET Το Connected Fleets Conference είναι προ των πυλών! Για να ανακαλύψετε τα πλήρη οφέλη των συνδεδεμένων λύσεων και να δρέψετε τους καρπούς τους, συναντηθείτε με τους ευρωπαίους fleet managers στις Βρυξέλλες στις 27-28 Μαρτίου. Εγγραφείτε εδώ!

20.03.23 #192 9 Το 55,8% των συνολικών ταξινομήσεων της περιόδου Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2023 ήταν εταιρικές πωλήσεις. Απόλυτος κυρίαρχος στον τομέα αυτόν ο Όμιλος Συγγελίδη, που ξεπερνά συνδυαστικά με τις πέντε μάρκες του το 45,84% της συγκεκριμένης αγοράς το δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου, υπερδιπλασιάζοντας τις επιδόσεις του. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες του Fleetnews, η Opel αναδεικνύεται κυρίαρχη μάρκα στον εταιρικό τομέα το δίμηνο στην Ελλάδα με 1.937 μονάδες, ακολουθούμενη από την Peugeot με 1.666 μονάδες και τις Citroën/DS με 1.577 μονάδες. Αρκετά πιο κάτω (25η) η Mazda με 62 μονάδες. Στις πρώτες θέσεις των εταιρικών πωλήσεων ακολουθούν κατά σειρά οι Toyota, Volkswagen, Ford, Renault, BMW, Audi, Fiat, Mercedes και Volvo. Στη συντριπτική τους πλειονότητα, οι εταιρικές πωλήσεις των μαρκών αυτών υπερβαίνουν το 60% των συνολικών τους πωλήσεων. Εξαιρείται η Toyota, οι εταιρικές πωλήσεις της οποίας πλησιάζουν το 30% και η Volkswagen με 47,5%. Αν και με μικρότερο όγκο, οι εταιρικές πωλήσεις της Jaguar ξεπερνούν το 90%, ενώ μεταξύ 70% και 80% των συνολικών τους πωλήσεων καταλαμβάνουν οι εταιρικές πωλήσεις των Alfa Romeo, Land Rover και Lexus και άνω του 60% των Mini, Porsche και Jeep. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί η μεγάλη αύξηση της Seat στον εταιρικό τομέα (άνω του 1000%) την περίοδο αυτή. ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Οι κυρίαρχες μάρκες VOLKSWAGEN PASSENGER CARS Η Volkswagen Passenger Cars ενίσχυσε την κερδοφορία της το 2022. Χάρη στην αποτελεσματική διοίκηση πωλήσεων και την αυστηρή βελτιστοποίηση του κόστους, η εταιρεία είχε ισχυρό οικονομικό αποτέλεσμα. Ταλειτουργικά κέρδη πριν από τα ειδικά στοιχεία αυξήθηκαν σε 2,6 δισ. ευρώ και η λειτουργική απόδοση σε 3,6% (2021: 2,2 δισ. ευρώ/3,2%). Οι περιορισμοί της προσφοράς και οι συνακόλουθοι χαμηλότεροι όγκοι παραδόσεων είχαν σημαντική επίδραση στα κέρδη, ιδιαίτερα το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Οι περιοχές της Βόρειας και της Νότιας Αμερικής συνέβαλαν σημαντικά στα κέρδη το 2022, με το μερίδιο αγοράς να επεκτείνεται. Παρά τη μείωση των παραδόσεων, η μάρκα πραγματοποίησε ετήσιες πωλήσεις 74 δισ. ευρώ (πέρυσι: 68 δισ. ευρώ). Επιπλέον, ενίσχυσε την οικονομική της βάση, βελτιώνοντας τις «καθαρές» ταμειακές ροές το 2022 σε 1,9 δισ. ευρώ (0,3 δισ. ευρώ το 2021). Η βελτιστοποίηση του πάγιου κόστους και των εξόδων διανομής ήταν μεταξύ των παραγόντων που συνέβαλαν στο καλό οικονομικό αποτέλεσμα. Η Volkswagen προβλέπει περαιτέρω σημαντική αύξηση στις παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων κατά το τρέχον οικονομικό έτος. Η Lancia συνεχίζει την πορεία αναγέννησής της, πραγματοποιώντας στις 15 Απριλίου 2023, τη δεύτερη παρουσίασή της, με τίτλο Emozione Pu+Ra. Σημείο αναφοράς της εκδήλωσης θα αποτελέσει η αποκάλυψη ενός νέου, 100% ηλεκτρικού πρωτοτύπου, το οποίο αποτελεί εξέλιξη του σχεδιαστικού μανιφέστου, Pu+Ra Zero, το οποίο αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια της πρώτης παρουσίασης, τον περασμένο Νοέμβριο. Η νέα εποχή της Lancia βασίζεται σε ένα δεκαετές πλάνο που έχει εγκριθεί από τη διοίκηση του Ομίλου Stellantis. Αυτό περιλαμβάνει μια γκάμα τριών νέων μοντέλων, τα οποία μέχρι το 2028 αναμένεται να καλύπτουν το 50% της αγοράς. Αφετηρία θα αποτελέσει το 2024 η αποκάλυψη του Νέου Ypsilon. Δύο χρόνια αργότερα, το 2026, θα ακολουθήσει η νέα ναυαρχίδα της μάρκας, ενώ το 2028 θα παρουσιαστεί η νέα “Delta”. LANCIA EMOZIONE PU+RA 2021 2022 ΜΕΤ % Παραδόσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως (εκατ.) 4,9 4,6 -6,8 % Έσοδα από πωλήσεις (€ δισ.) 68 74 +8,7 % Λειτουργικά κέρδη πριν από τα ειδικά στοιχεία (€ δισ.) 2,2 2,6 +22,5 % Λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων πριν από τα ειδικά στοιχεία (%) 3,2 3,6 0,4 ποσοστιαίες μονάδες Λειτουργικές καθαρές ταμειακές ροές (€ δισ.) 0,3 1,9 -

20.03.23 #192 10 Οι εφαρμογές της BMW και της MINI είναι οι universal διεπαφές μεταξύ των πελατών, των οχημάτων τους και των μαρκών. Σήμερα, δύο εκατομμύρια πελάτες σε καθημερινή βάση και συνολικά πάνω από δέκα εκατομμύρια οδηγοί, χρησιμοποιούν τις εφαρμογές «My BMW» και «MINI» που εμπεριέχουν πολλές έξυπνες λειτουργίες, πρακτικές υπηρεσίες και χρήσιμες συμβουλές. Δεκάδες χιλιάδες χρήστες βαθμολόγησαν τις εφαρμογές με 5 αστέρια στο Apple App Store. Με τις εφαρμογές, οι οδηγοί μπορούν να ενημερώνονται ανά πάσα στιγμή για την κατάσταση του οχήματός τους. Μέσω του app μπορεί, επίσης, να πραγματοποιείται το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα των θυρών, η ενεργοποίηση του κλιματισμού/ του εξαερισμού ή, ανάλογα με τον εξοπλισμό του οχήματος, η προβολή του περιβάλλοντος χώρου και του εσωτερικού του οχήματος με χρήση του Remote 3D View. Επιπλέον, είναι πολύ εύκολη η αποστολή διευθύνσεων προορισμού από την εφαρμογή στο σύστημα πλοήγησης του οχήματος. Επιπρόσθετα, η εφαρμογή μπορεί να διαχειρίζεται υπηρεσίες τρίτων, όπως για παράδειγμα το Amazon Alexa. Στην ενότητα «Services & Store», ο πελάτης μπορεί να έχει μια ενημερωμένη επισκόπηση των ψηφιακών υπηρεσιών που είναι διαθέσιμες και κλεισμένες για το όχημα ανά πάσα στιγμή, καθώς και να προσθέσει εύκολα και ευέλικτα αναβαθμίσεις ConnectedDrive. Σε συνδυασμό με το BMW Digital Key Plus και ανάλογα με τον εξοπλισμό του οχήματος, το «My BMW» app μπορεί να εκτελέσει από απόσταση έως και περίπου έξι μέτρων, αποθηκευμένους ελιγμούς και λειτουργίες αυτόματης στάθμευσης. 10 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΩΝ APPS BMW ΚΑΙ MINI ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ HONDA - KPIT TECHNOLOGIES Η Honda Motor Co., Ltd ανακοίνωσε τη σύναψη βασικής συμφωνίας συνεργασίας για την ανάπτυξη λογισμικού με την KPIT Technologies Limited, έναν από τους μεγαλύτερους συνεργάτες ενσωμάτωσης λογισμικού στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και της κινητικότητας. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη λογισμικού στους ακόλουθους τομείς. „ Λειτουργικό σύστημα (για την ηλεκτρική/ηλεκτρονική [E.E.] αρχιτεκτονική επόμενης γενιάς) „ Ηλεκτροκίνητα συστήματα μετάδοσης κίνησης „ Προηγμένη ασφάλεια και αυτοματοποιημένη οδήγηση „ IVI (In vehicle infotainment ) και συνδεδεμένες τεχνολογίες Tο νέο head-up display της BMW θα αρχίσει να παράγεται με τα πρώτα μοντέλα της NEUE KLASSE. Ο Oliver Zipse, πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, το επιβεβαίωσε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο Ετήσιο Συνέδριο 2023. Το νέο head-up display, με προβολή σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ, δημιουργεί μια μοναδική επιφάνεια αλληλεπίδρασης και πληροφόρησης για όλους τους επιβάτες. Ο Frank Weber, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG, αρμόδιος για τον τομέα Ανάπτυξης, περιγράφει τα κύρια πλεονεκτήματα αυτού του επαναστατικού νέου headup display ως εξής: «Το παρμπρίζ γίνεται μια ενιαία μεγάλη οθόνη με το νέο μας BMW Panoramic Vision, ανοίγοντας εντελώς νέες δυνατότητες για το σχεδιασμό των οχημάτων μας. Είτε ο οδηγός αποφασίζει ο ίδιος ποιες πληροφορίες θέλει να εμφανίζονται στο δικό του οπτικό πεδίο, είτε όλοι οι επιβάτες να μπορούν να βλέπουν ολόκληρο το περιεχόμενο. Το επαναστατικό σύστημα προβολής και η πιο καθαρή δομή του cockpit δίνουν μια εντυπωσιακή, νέα αίσθηση χώρου και οδήγησης. Προάγουμε το δοκιμασμένο μας σλόγκαν «μάτια στο δρόμο - χέρια στο τιμόνι» σε ένα νέο επίπεδο». Για πρώτη φορά η καινοτόμος τεχνολογία επιτρέπει την προβολή σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ, με τις οθόνες να είναι ορατές για όλους τους επιβάτες. Το BMW Panoramic Vision προβάλλει πληροφορίες που σχετίζονται με τον οδηγό και τους επιβάτες με μεγαλύτερη ένταση φωτός και αντίθεση σε μια σκουρόχρωμη περιοχή που βρίσκεται στο κάτω άκρο του παρμπρίζ. Αυτό δημιουργεί μια εξαιρετικά ευκρινή εικόνα που είναι πάντα ορατή σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ. Οι πληροφορίες που σχετίζονται με την κατάσταση οδήγησης είναι πάντα διαθέσιμες στο κατάλληλο σημείο, την κατάλληλη στιγμή. Αναλυτικά στο fleetnews.gr BMW PANORAMIC VISION Νέο head-up display

20.03.23 #192 12 AUDI AG Προς την μεγαλύτερη προϊοντική εξέλιξη Στην ετήσια συνέντευξη Τύπου της Audi AG ο CEO Markus Duesmann και ο CFO Jürgen Rittersberger αναφέρθηκαν στα βασικά οικονομικά στοιχεία του 2022 και επικεντρώθηκαν στις στρατηγικές αποφάσεις, στην προβολή της ολιστικής βιωσιμότητας και στην επερχόμενη νέα εποχή για τα μοντέλα. ΙΣΧΥΡΈΣ ΕΠΙΔΌΣΕΙΣ Markus Duesmann: «Ακόμα και στη Γερμανία, αισθανόμαστε τις επιπτώσεις του ρωσικού επιθετικού πολέμου κατά της Ουκρανίας κυρίως λόγω των ενεργειακών ελλείψεων, των δυσχερειών στον εφοδιασμό και της δύσκολης γεωπολιτικής κατάστασης. Λαμβάνοντας υπόψη το ασταθές περιβάλλον, μπορούμε να είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για όσα πετύχαμε πέρυσι. Το αποτέλεσμα αυτό απαιτούσε πολύ σκληρή δουλειά και στενή συνεργασία». Jürgen Rittersberger: «Τα λειτουργικά μας κέρδη ανήλθαν στο ρεκόρ των 7,6 δισ. ευρώ. Η λειτουργική μας απόδοση επί των πωλήσεων ήταν ισχυρή και έφτασε το 12,2%. Όλα αυτά δείχνουν ότι αντιμετωπίσαμε επιτυχώς την ταραχώδη χρονιά του 2022 και αξιοποιήσαμε με συνέπεια τις ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν. Το ίδιο ισχύει και για την ισχυρή καθαρή ταμειακή ροή μας, η οποία έφτασε στο δεύτερο υψηλότερο επίπεδο στην ιστορία της εταιρείας. Το 2022 ήταν μια εντυπωσιακή απόδειξη του πόσο δυνατό και κερδοφόρο είναι πραγματικά το σύνολο των μαρκών μας Audi, Bentley, Lamborghini και Ducati». ΠΡΟΪΌΝΤΑ «Βρισκόμαστε στην απαρχή της μεγαλύτερης προϊοντικής εξέλιξης στην ιστορία μας. Μέχρι το 2025, θα έχουμε λανσάρει περίπου 20 νέα μοντέλα, εκ των οποίων περισσότερα από δέκα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Έχουμε ορίσει τη πορεία μας για 100% ηλεκτροκίνηση. Μέχρι το 2027, επιδιώκουμε να προσφέρουμε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα σε κάθε βασική κατηγορία. Πρόσφατα αποφασίσαμε να λανσάρουμε και ένα επιπλέον ηλεκτρικό εισαγωγικό μοντέλο κάτω από το Audi Q4 e-tron». ΠΡΟΟΠΤΙΚΈΣ «Η ζήτηση για την ηλεκτροκίνηση παραμένει υψηλή. Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2023, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μας παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά σχεδόν 40% σε σύγκριση με τους ίδιους μήνες το 2022. Ο Φεβρουάριος σηματοδότησε επίσης το λανσάρισμα του Q8 e-tron στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Έχουμε περίπου 20.000 προπαραγγελίες, επιβεβαιώνοντας ότι η ζήτηση για βιώσιμη ηλεκτροκίνηση βρίσκεται σε πλήρη άνθηση». Περισσότερα στο fleetnews.gr Η Volvo Buses αλλάζει το επιχειρηματικό της μοντέλο στην Ευρώπη, εφαρμόζοντας το ίδιο μοντέλο που έχει σε πολλές άλλες αγορές. Ως εκ τούτου, η Volvo Buses αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο αμαξωμάτων της στο Βρότσλαβ της Πολωνίας, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024. Η Volvo Buses υπέγραψε Επιστολή Πρόθεσης σχετικά με την εκχώρηση των εγκαταστάσεών της στη Vargas Holding. Μια πρόβλεψη αναδιάρθρωσης ύψους 1,3 δισ. SEK θα επηρεάσει αρνητικά τα λειτουργικά έσοδα το πρώτο τρίμηνο του 2023. «Η επιχείρησή μας στην Ευρώπη είναι ζημιογόνος εδώ και χρόνια. Με αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο, που ήδη εφαρμόζουμε σήμερα με επιτυχία σε πολλές αγορές, θα βελτιώσουμε την κερδοφορία και θα εξασφαλίσουμε τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητά μας», δήλωσε η Anna Westerberg, πρόεδρος της Volvo Buses. Στο μέλλον, η Volvo Buses θα συνεχίσει να προσφέρει στους πελάτες στην Ευρώπη μια πλήρη γκάμα λεωφορείων και πούλμαν σε συνεργασία με επιλεγμένους εξωτερικούς κατασκευαστές αμαξωμάτων, διασφαλίζοντας παράλληλα υψηλό επίπεδο ασφάλειας και ποιότητας και μικρούς χρόνους ακινησίας. Αυτό θα δώσει στα Volvo Buses μια πιο λιτή δομή, βελτιωμένη ευελιξία και τη δυνατότητα να ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις της αγοράς και των πελατών. Η κατασκευή αμαξωμάτων στο Βρότσλαβ έχει προγραμματιστεί να συνεχιστεί μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2024. Οι παραγγελίες για ολόκληρα λεωφορεία και πούλμαν στην Ευρώπη θα παραδοθούν από το εργοστάσιο του Βρότσλαβ, σύμφωνα με το σχέδιο. Η Volvo Buses θα συνεχίσει να παρέχει πλήρη εξυπηρέτηση και υποστήριξη στον υπάρχοντα στόλο καθώς και στη νέα προσφορά. Μετά από συζητήσεις, υπογράφηκε επιστολή προθέσεων (LoI), σύμφωνα με την οποία οι εγκαταστάσεις της Volvo Buses στο Βρότσλαβ θα εκχωρηθούν στη Vargas Holding. Η Vargas Holding θα επαναχρησιμοποιήσει και θα αναπτύξει σταδιακά την παραγωγική μονάδα. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2024 και θα επεκταθεί τα επόμενα χρόνια. Η επιστολή περιλαμβάνει το στόχο της τελευταίας να προσφέρει απασχόληση σε ορισμένους εργαζομένους της Volvo, ορισμένους ήδη από το τρίτο τρίμηνο του 2023. Η VOLVO BUSES ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΤΗΣ ΣΤΟ ΒΡΟΤΣΛΑΒ ΤΟ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=