FLEETNEWS #192

20.03.23 #192 9 Το 55,8% των συνολικών ταξινομήσεων της περιόδου Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2023 ήταν εταιρικές πωλήσεις. Απόλυτος κυρίαρχος στον τομέα αυτόν ο Όμιλος Συγγελίδη, που ξεπερνά συνδυαστικά με τις πέντε μάρκες του το 45,84% της συγκεκριμένης αγοράς το δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου, υπερδιπλασιάζοντας τις επιδόσεις του. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες του Fleetnews, η Opel αναδεικνύεται κυρίαρχη μάρκα στον εταιρικό τομέα το δίμηνο στην Ελλάδα με 1.937 μονάδες, ακολουθούμενη από την Peugeot με 1.666 μονάδες και τις Citroën/DS με 1.577 μονάδες. Αρκετά πιο κάτω (25η) η Mazda με 62 μονάδες. Στις πρώτες θέσεις των εταιρικών πωλήσεων ακολουθούν κατά σειρά οι Toyota, Volkswagen, Ford, Renault, BMW, Audi, Fiat, Mercedes και Volvo. Στη συντριπτική τους πλειονότητα, οι εταιρικές πωλήσεις των μαρκών αυτών υπερβαίνουν το 60% των συνολικών τους πωλήσεων. Εξαιρείται η Toyota, οι εταιρικές πωλήσεις της οποίας πλησιάζουν το 30% και η Volkswagen με 47,5%. Αν και με μικρότερο όγκο, οι εταιρικές πωλήσεις της Jaguar ξεπερνούν το 90%, ενώ μεταξύ 70% και 80% των συνολικών τους πωλήσεων καταλαμβάνουν οι εταιρικές πωλήσεις των Alfa Romeo, Land Rover και Lexus και άνω του 60% των Mini, Porsche και Jeep. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί η μεγάλη αύξηση της Seat στον εταιρικό τομέα (άνω του 1000%) την περίοδο αυτή. ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Οι κυρίαρχες μάρκες VOLKSWAGEN PASSENGER CARS Η Volkswagen Passenger Cars ενίσχυσε την κερδοφορία της το 2022. Χάρη στην αποτελεσματική διοίκηση πωλήσεων και την αυστηρή βελτιστοποίηση του κόστους, η εταιρεία είχε ισχυρό οικονομικό αποτέλεσμα. Ταλειτουργικά κέρδη πριν από τα ειδικά στοιχεία αυξήθηκαν σε 2,6 δισ. ευρώ και η λειτουργική απόδοση σε 3,6% (2021: 2,2 δισ. ευρώ/3,2%). Οι περιορισμοί της προσφοράς και οι συνακόλουθοι χαμηλότεροι όγκοι παραδόσεων είχαν σημαντική επίδραση στα κέρδη, ιδιαίτερα το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Οι περιοχές της Βόρειας και της Νότιας Αμερικής συνέβαλαν σημαντικά στα κέρδη το 2022, με το μερίδιο αγοράς να επεκτείνεται. Παρά τη μείωση των παραδόσεων, η μάρκα πραγματοποίησε ετήσιες πωλήσεις 74 δισ. ευρώ (πέρυσι: 68 δισ. ευρώ). Επιπλέον, ενίσχυσε την οικονομική της βάση, βελτιώνοντας τις «καθαρές» ταμειακές ροές το 2022 σε 1,9 δισ. ευρώ (0,3 δισ. ευρώ το 2021). Η βελτιστοποίηση του πάγιου κόστους και των εξόδων διανομής ήταν μεταξύ των παραγόντων που συνέβαλαν στο καλό οικονομικό αποτέλεσμα. Η Volkswagen προβλέπει περαιτέρω σημαντική αύξηση στις παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων κατά το τρέχον οικονομικό έτος. Η Lancia συνεχίζει την πορεία αναγέννησής της, πραγματοποιώντας στις 15 Απριλίου 2023, τη δεύτερη παρουσίασή της, με τίτλο Emozione Pu+Ra. Σημείο αναφοράς της εκδήλωσης θα αποτελέσει η αποκάλυψη ενός νέου, 100% ηλεκτρικού πρωτοτύπου, το οποίο αποτελεί εξέλιξη του σχεδιαστικού μανιφέστου, Pu+Ra Zero, το οποίο αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια της πρώτης παρουσίασης, τον περασμένο Νοέμβριο. Η νέα εποχή της Lancia βασίζεται σε ένα δεκαετές πλάνο που έχει εγκριθεί από τη διοίκηση του Ομίλου Stellantis. Αυτό περιλαμβάνει μια γκάμα τριών νέων μοντέλων, τα οποία μέχρι το 2028 αναμένεται να καλύπτουν το 50% της αγοράς. Αφετηρία θα αποτελέσει το 2024 η αποκάλυψη του Νέου Ypsilon. Δύο χρόνια αργότερα, το 2026, θα ακολουθήσει η νέα ναυαρχίδα της μάρκας, ενώ το 2028 θα παρουσιαστεί η νέα “Delta”. LANCIA EMOZIONE PU+RA 2021 2022 ΜΕΤ % Παραδόσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως (εκατ.) 4,9 4,6 -6,8 % Έσοδα από πωλήσεις (€ δισ.) 68 74 +8,7 % Λειτουργικά κέρδη πριν από τα ειδικά στοιχεία (€ δισ.) 2,2 2,6 +22,5 % Λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων πριν από τα ειδικά στοιχεία (%) 3,2 3,6 0,4 ποσοστιαίες μονάδες Λειτουργικές καθαρές ταμειακές ροές (€ δισ.) 0,3 1,9 -

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=