FLEETNEWS #185

30.01.23 #185 17 τις προμήθειες πρώτων υλών και εξαρτημάτων, ιδιαίτερα των ημιαγωγών, αλλά και υλικών όπως ο ηλεκτρικός χάλυβας και άλλα ελαφρά υλικά ζωτικής σημασίας για την αποδοτικότητα των καυσίμων και τη διάρκεια των μπαταριών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταποκρίνονται σε αυτή την αδυναμία, επιδιώκοντας εξωτερικές αναθέσεις σε κοντινές χώρες αλλά και εντός της χώρας τους, σε μια προσπάθεια να μειώσουν την εξάρτηση αποκλειστικά από μία ή δύο χώρες. ΝΈΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΕΣ ΚΑΙ ΝΕΟΕΙΣΕΡΧΌΜΕΝΟΙ Πολλά στελέχη πιστεύουν ότι η Apple θα εισέλθει στην αγορά αυτοκινήτων και θα βρεθεί στην κορυφή του τομέα EV έως το 2030. Επιπλέον, 9 στους 10 αναφέρουν ότι οι startups θα έχουν σημαντική επίδραση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Περισσότεροι από 1 στους 5 θεωρούν εξαιρετικά πιθανό να εκποιήσουν μη στρατηγικούς τομείς των επιχειρήσεών τους. Η κατ’ ανάθεση παραγωγή θα αποκτήσει ακόμα πιο στρατηγική σημασία στο μέλλον. Ο Δημήτρης Τανός, Partner, Audit, της εταρείας συμβούλων KPMG στην Ελλάδα, σημειώνει σχετικά: «Παρά την αυξανόμενη ανησυχία για τις προμήθειες εμπορευμάτων και εξαρτημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, τα στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πεπεισμένα ότι ο κλάδος τους θα επιτύχει πιο κερδοφόρα ανάπτυξη την επόμενη πενταετία, αναθεωρώντας όμως προς τα κάτω τις προσδοκίες για αύξηση του μεριδίου αγοράς των EV μέχρι το 2030». Η ΈΡΕΥΝΑ Στην έρευνα της KPMG, τον Οκτώβριο του 2022, συμμετείχαν 915 στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας και των συναφών κλάδων: 207 διευθύνοντες σύμβουλοι/πρόεδροι, 209 άλλα ανώτερα στελέχη, 293 επικεφαλής επιχειρηματικών μονάδων/τμημάτων και 205 διευθυντές επιχειρηματικών μονάδων. Το 15% εργάζεται για κατασκευαστές αυτοκινήτων και 15% για προμηθευτές πρώτης γραμμής. Το 16% απασχολείται σε εταιρείες τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών. Συνολικά 351 εργάζονται σε εταιρείες με ετήσια έσοδα άνω του 1 δισ. δολαρίων ΗΠΑ. Οι δύο χώρες με τον μεγαλύτερο αριθμό συμμετεχόντων είναι οι ΗΠΑ (28%) και η Κίνα (17%). ΕΡ: ΠΟΥ ΘΑ ΦΟΡΤΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΤΟΥΣ ΤΑ BEV ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΣΑΣ; Πηγή: KPMG Σε parking μονοκατοικίας Σε parking πολυκατοικίας Σε ιδιωτικό ή δημόσιο σημείο Στην εργασία Στο δρόμο Δεν γνωρίζω ΕΡ: ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΤΕΘΕΙΜΕΝΟΣ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ Ο ΜΕΣΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΦΟΡΤΙΣΕΙ ΤΗΝ ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑ 80% ‘Η ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ; Πηγή: KPMG 10 λεπτά 20 λεπτά 30 λεπτά 45 λεπτά 60 λεπτά Το άθροισμα δεν αντιστοιχεί στο 100% λόγω στρογγυλοποίησης Καθόλου σημαντικό Λίγο σημαντικό Μετρίως σημαντικό Πολύ σημαντικό Ιδιαίτερα σημαντικό ΕΡ: ΠΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ, ΟΤΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ; Πηγή: KPMG Μάρκα και φήμη Ιδιωτικότητα δεδομένων και ασφάλεια Οδηγική απόδοση Εξοπλισμός infotainment/συνδεσιμότητα Απρόσκοπτη και εύκολη εμπειρία Αυτόνομα αυτοκίνητα/ Συστήματα ενεργού υποβοήθησης Συνδεδεμένα συστήματα συντήρησης Κινητικότητα μηδενικών εκπομπών/ Βιώσιμη ηλεκτρική κινητικότητα Το άθροισμα δεν αντιστοιχεί στο 100% λόγω στρογγυλοποίησης

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=