… και περίπου 200 χιλιόμετρα περισσότερο με βενζίνη μόλις αδειάσουν οι δεξαμενές CNG. Αυτό το καθιστά τέλεια εναλλακτική λύση για τους στόλους που επιθυμούν να περιορίσουν την έκθεσή τους στο ντίζελ. Το ανανεωμένο Škoda Octavia Combi G-Tec διαθέτει νέο, πιο ισχυρό κινητήρα 1.5 TSI με ισχύ 96 kW (130 PS). Σε συνδυασμό με τρεις δεξαμενές που χωρούν συνολικά 17,7 κιλά CNG και μια επιπλέον δεξαμενή βενζίνης 11,8 λίτρων, δίνει συνολική αυτονομία 700 χιλιομέτρων. Και αυτή είναι η αντίστοιχη τιμή NEDC, αν απορείτε.
Αυτό εξακολουθεί να είναι σημαντικά λιγότερο από ένα 1,6 TDI, το οποίο σας δίνει αυτονομία σχεδόν 1.200 χιλιομέτρων με μια μόνο δεξαμενή αν καταφέρετε να πιάσετε την κατανάλωση καυσίμου – τα 4.2 l / 100 km – που δίνει ο κατασκευαστής. Επιπλέον, οι πιθανότητες είναι ότι θα πρέπει να προγραμματίσετε τα ταξίδια σας και να βεβαιωθείτε ότι βρίσκετε σταθμό πλήρωσης CNG στην πορεία σας. Τα καλά νέα είναι ότι ο αριθμός των σταθμών αυτών αυξάνεται, ιδίως σε χώρες όπως η Γερμανία και το Βέλγιο.
Απουσία σωματιδίων, 25% λιγότερο CO2
Ο νέος κινητήρας 1.5 λίτρων του Škoda Octavia G-Tec χρησιμοποιεί βαλβίδες εισαγωγής μεταβλητού χρονισμού με λειτουργία κύκλου Miller, αυξάνοντας την απόδοσή του. Σε λειτουργία CNG, οι εκπομπές CO2 μειώνονται ακόμη περισσότερο, κατά περίπου 25% σε σύγκριση με τη βενζίνη, με σημαντικά χαμηλότερη παραγωγή οξειδίων του αζώτου (NOx) και χωρίς εκπομπές σωματιδίων.
Το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) έχει υψηλότερη ενεργειακή περιεκτικότητα από τη βενζίνη ή το ντίζελ. Είναι φθηνότερο και καίγεται πιο καθαρά και αθόρυβα. Η χρήση βιοαερίου από απόβλητα ή γεωργική παραγωγή ή συνθετικό αέριο αντί για CNG επιτυγχάνει ακόμα ευνοϊκότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Περαιτέρω βελτιώσεις μπορούν να γίνουν όταν χρησιμοποιείται ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές στην παραγωγή αερίου. Το φυσικό αέριο λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ ορυκτών καυσίμων και ηλεκτρικής κινητικότητας. Επιπλέον, ένα όχημα που κινείται με CNG είναι τόσο γρήγορο και εύκολο να ανεφοδιαστεί όσο ένα βενζινοκίνητο ή ντιζελοκίνητο μοντέλο.
Μάθετε τα πλεονεκτήματα του CNG σε σύγκριση με το ντίζελ εδώ: https://fleetnews.gr/to-cng-einai-to-neo-diesel/