Η Mini προκαλούσε το κοινό με μια πλήρως ηλεκτροκίνητη παραλλαγή του θρυλικού αυτοκινήτου πόλης σε εκθέσεις εδώ και μερικά χρόνια, αλλά παρουσίασε το έτοιμο προς παραγωγή Mini Electric στην πρόσφατη παγκόσμια πρεμιέρα του Ρότερνταμ.
Υπόσχεται εμβέλεια έως 232 χλμ. βάσει προτύπου WLTP, με μια αρχική τιμή 32.500 ευρώ (στη Γερμανία). Οι online παραγγελίες αρχίζουν τώρα και οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται στις αρχές του 2020.
Το Mini Electric ή MINI Cooper SE, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, έχει ένα στυλ που δείχνει την καταγωγή του. Το χρώμα που επελέγη για την οριζόντια γραμμή στη μάσκα και στους πλαϊνούς καθρέφτες είναι το κίτρινο. Υπάρχει επίσης ένα σήμα E στο πίσω μέρος.
Mini E
Αυτό το MINI Cooper SE δεν είναι η πρώτη απόπειρα της Mini στην ηλεκτρική κινητικότητα. Το 2008, η Mini λανσάρισε το Mini E, το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο μπαταρίας του Mini Group. Παρήχθη σε περιορισμένο αριθμό, αλλά παρείχε στην ομάδα χρήσιμες εμπειρίες σε αυτή τη νέα τεχνολογία.
Πριν από δύο χρόνια, η BMW πρόσθεσε ένα υβριδικό plug-in Mini Countryman στη σειρά Mini, το πρώτο ηλεκτροκίνητο Mini σε σειρά παραγωγής. Σήμερα, το Mini Cooper SE φέρνει νέον αέρα στη Mini με μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Λόγω του συμβολισμού αυτού του νέου οχήματος, η Mini προχώρησε με την τρίθυρη παραλλαγή, παρόλο που η πεντάθυρη είναι πιο πρακτική. “Θέλουμε να εκφράσουμε την καρδιά του εμπορικού σήματος με την πιο αντιπροσωπευτική μορφή του”, δήλωσε ο Pieter Nota, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος πελατών, εμπορικού σήματος και πωλήσεων.
232 χιλιόμετρα
Βάσει προτύπων WLTP, αυτό το ηλεκτρικό Mini μπορεί να καλύψει 232 χιλιόμετρα. “Μπορούσε και περισσότερα – πάντα μπορούν να προστεθούν μπαταρίες – αλλά πιστεύουμε πως αυτά είναι αρκετά για την τυπική χρήση αυτού του οχήματος. Θέλαμε επίσης να φτάσουμε ένα συγκεκριμένο ύψος κόστους”, εξήγησε ο κ. Nota. Αυτό σημαίνει επίσης πως ο χώρος αποσκευών δεν επηρεάζεται καθόλου, καθώς οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του οχήματος.
Ο κινητήρας των 135kW παράγει ροπή 270Nm. Η φόρτιση των μπαταριών μπορεί να πραγματοποιηθεί σε έναν ταχυφορτιστή 50kW, φτάνοντας στο 80% σε 35 λεπτά. Η φόρτιση σε φορτιστή 11kW διαρκεί 2,5 ώρες έως το 80% και 3,5 ώρες για το 100%. Είναι δυνατή η οδήγηση με ένα πεντάλ με δύο ξεχωριστές ρυθμίσεις.
Οι τιμές ξεκινούν από 32.500 ευρώ στη Γερμανία (χωρίς επιδοτήσεις). Οι παραδόσεις θα αρχίσουν στα τέλη του τρέχοντος έτους και ο κ. Nota επιβεβαίωσε πως δεν αντιμετωπίζει θέματα προμήθειας μπαταριών, αν και αρνήθηκε να ανακοινώσει στόχους πωλήσεων.
Ηλεκτρική στρατηγική
Σε αντίθεση με αυτοκίνητα όπως η BMW i3, το Mini δεν είναι ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό όχημα, καθώς βασίζεται σε αυτοκίνητο με κινητήρα καύσης. Ο κ. Nota επιβεβαίωσε πως στο μέλλον θα είναι διαθέσιμα περισσότερα αυτοκίνητα με επιλογές ντίζελ, βενζίνης ή ηλεκτρικών παραλλαγών μπαταρίας, αλλά μερικά εξειδικευμένα BEV θα παραμείνουν στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων. Μέχρι το 2023, η BMW θέλει να διαθέτει τουλάχιστον 25 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Από αυτά τα 25, πολλά θα είναι υβριδικά plug-in, όπως συμβαίνει σήμερα. Το 2018, η BMW ήταν ήδη ο ηγέτης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Σε ορισμένες αγορές οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν το Mini Cooper SE ήδη, ενώ σε άλλες, οι ταξινομήσεις ξεκίνησαν πριν από λίγες εβδομάδες. Η Mini αναμένει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένο και δεν σχεδιάζει καμία συγκεκριμένη προσφορά σε στόλους ή σε εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης προς το παρόν.