Ένας στόλος 200 ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) μείωσε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 12% και εξοικονόμησε πάνω από 100 τόνους CO2 από το 2022, μετά την εισαγωγή καθοδήγησης οδηγού σε πραγματικό χρόνο μέσα από το όχημα.

Η Pacifica διαχειρίζεται έναν πανεθνικό στόλο στο Ηνωμένο Βασίλειο, επισκευάζοντας οικιακές συσκευές όπως πλυντήρια και πλυντήρια πιάτων. Η εταιρεία έγινε κλιματικά ουδέτερη το 2022 και σκοπεύει να επιτύχει μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2035.
Αναφέρει ότι οι επισκευές της χρησιμοποιούν 95% λιγότερο άνθρακα σε σχέση με την αντικατάσταση μιας συσκευής, ενώ προσθέτει ότι η βιωσιμότητα βρίσκεται στο επίκεντρο του επιχειρηματικού της μοντέλου.

Ηλεκτρικά van

Ο στόλος υιοθετεί ηλεκτρικά LCV και το 16% των οχημάτων του είναι πλέον ηλεκτροκίνητο. Η εταιρεία δηλώνει ότι μέχρι το 2030 στοχεύει ώστε το ήμισυ του στόλου της να λειτουργεί με ηλεκτρικά ή υβριδικά συστήματα κίνησης. Ήδη προμηθεύεται όλη την ηλεκτρική της ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Η Pacifica εισήγαγε αρχικά την τεχνολογία Lightfoot, η οποία συνδυάζει άμεση οπτική και λεκτική καθοδήγηση μέσα στο όχημα μέσω συσκευής τοποθετημένης στο ταμπλό με μια πλατφόρμα επιβράβευσης οδηγών, που προσφέρει διάφορα χρηματικά κίνητρα και δώρα για την ενθάρρυνση καλύτερης οδήγησης.

Ο Ben Langley, Επικεφαλής Εμπορικού Στόλου της Pacifica, δήλωσε: «Η καθοδήγηση εντός καμπίνας έχει επιφέρει σημαντικές εξοικονομήσεις, ενώ οι οδηγοί μας έχουν πραγματικά υιοθετήσει τον μηνιαίο διαγωνισμό για να δουν ποιος είναι ο καλύτερος οδηγός».

Μείωση CO2, ενίσχυση ασφάλειας

Ένα από τα μέτρα επιτυχίας του προγράμματος ήταν η μείωση κατά 28% της περιττής αδράνειας των οχημάτων (λειτουργία “ρελαντί”).

Με δέσμευση να καταστήσει τον στόλο της όσο το δυνατόν ασφαλέστερο και πιο αποδοτικό, η Pacifica εγκαθιστά τώρα ένα σύστημα κάμερας με τεχνητή νοημοσύνη εντός καμπίνας για την αντιμετώπιση άσκοπης ή αφηρημένης οδήγησης.

«Η προσθήκη καμερών στην καμπίνα είναι η φυσική εξέλιξη της συνεργασίας μας με την Lightfoot και έχουν ήδη σημαντικό αντίκτυπο επιτρέποντάς μας να εντοπίζουμε πιθανά περιστατικά, όπως οδηγούς που αποσπώνται στο τιμόνι ή χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο», ανέφερε ο Langley.

«Η κάμερα μάς έχει ακόμη βοηθήσει να παράσχουμε αποδεικτικά στοιχεία στην αστυνομία όταν έχουν σημειωθεί περιστατικά μέσα ή γύρω από το όχημα.»

Οι βελτιώσεις στην ασφάλεια και στην οικονομία που επιτυγχάνουν οι οδηγοί οχημάτων ντίζελ μεταφέρονται άμεσα και στα ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσε ο David Savage, Chief Revenue Officer της Lightfoot.

«Όπου συνήθως βλέπουμε βελτιώσεις στην οικονομία καυσίμου έως και 15%, παρατηρούμε επίσης πελάτες να καταγράφουν βελτιώσεις στην αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων της τάξης του 10%, αλλά μπορεί να είναι και μεγαλύτερες. Πράγματι, ένας από τους πελάτες μας που λειτουργεί πάνω από 3.000 οχήματα είδε αύξηση 17% στην αυτονομία των EV όταν χρησιμοποιούσε την τεχνολογία μας», δήλωσε. «Ο λόγος είναι απλός: οι κανόνες της ασφαλούς, ομαλής οδήγησης ισχύουν για όλα τα οχήματα, ανεξάρτητα από την πηγή ενέργειάς τους. Ο παράγοντας που κάνει τη διαφορά είναι ο οδηγός – η στάση και η προσέγγισή του στην οδήγηση είναι καθοριστικής σημασίας.»

Η αύξηση της αυτονομίας είναι ιδιαίτερα πολύτιμη για στόλους LCV, επειδή ενισχύει την παραγωγικότητα, κρατώντας τους οδηγούς στον δρόμο αντί να αφιερώνουν εργάσιμες ώρες στη φόρτιση.

«Ο χρόνος που δαπανάται κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας συνδεδεμένος στο φορτιστή δεν αφορά μόνο το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και το κόστος του χαμένου χρόνου εργασίας των υπαλλήλων και τη δυσμενή επίπτωση στην ικανότητα της εταιρείας να παραδίδει τα αγαθά ή τις υπηρεσίες της», δήλωσε ο Savage. «Επομένως, η μεγαλύτερη αυτονομία συχνά αποφέρει πολλαπλά οφέλη παραγωγικότητας.»

  • Προηγούμενο άρθροΣύμπραξη Stellantis και Bolt για πλήρως αυτόνομα οχήματα Επιπέδου 4
    Επόμενο άρθροΗ Nissan επιταχύνει την εξέλιξη των οχημάτων της με λύσεις ΑΙ