Στελέχη του Ομίλου Renault δηλώνουν ότι ελπίζουν πως το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το λεγόμενο “E-car” — ένα μικρό, οικονομικό ηλεκτρικό όχημα κατασκευασμένο στην Ευρώπη — μπορεί να υλοποιηθεί με το «πάγωμα» των ισχυόντων κανονισμών για τα μικρά αυτοκίνητα, αντί της δημιουργίας μιας νέας κατηγορίας.

Ένα τέτοιο πάγωμα θα επέτρεπε στους κατασκευαστές να μειώσουν τη βάση κόστους τους, καθιστώντας τα αυτοκίνητα οικονομικά βιώσιμα και πιο προσιτά, δήλωσαν ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Renault, Φρανσουά Προβόστ, και ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας Renault, Φαμπρίς Καμπολίβ, στις 6 Νοεμβρίου, κατά την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού Twingo στο Παρίσι.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει στις 10 Δεκεμβρίου μια πρόταση για την αύξηση της προσιτότητας των μικρών αυτοκινήτων, στο πλαίσιο ενός πακέτου μέτρων που αποσκοπεί στη σταθεροποίηση της αυτοκινητοβιομηχανίας — η οποία έχει ταραχθεί από τον κινεζικό ανταγωνισμό, τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και, όπως λένε οι επικριτές, ένα υπερβολικό ρυθμιστικό βάρος.

Οι αυξήσεις τιμών που επιβλήθηκαν για την κάλυψη των νέων κανονισμών έχουν περιορίσει τη ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κλάδου, οι πωλήσεις παραμένουν σχεδόν 3 εκατομμύρια μονάδες κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, απειλώντας εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας σε κατασκευαστές και προμηθευτές.

Η πρωτοβουλία για το “E-car” θα μπορούσε να αποτελέσει έναν τρόπο ανάκτησης του όγκου πωλήσεων και στήριξης της παραγωγής, καθιστώντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ευρωπαϊκής κατασκευής διαθέσιμα στην τιμή των 15.000 έως 20.000 ευρώ.

Υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις προς αυτόν τον στόχο:

  • η δημιουργία ξεχωριστών κανόνων για μικρά αυτοκίνητα, παρόμοιων με τα kei cars που είναι δημοφιλή στην Ιαπωνία,
  • η τροποποίηση των υφιστάμενων κανονισμών για τα επιβατικά αυτοκίνητα ώστε να συμπεριλάβουν τα “E-cars”,
  • ή η παροχή φορολογικών κινήτρων και επιδοτήσεων στα μικρά αυτοκίνητα.

Κατά την παρουσίαση του Twingo, τα στελέχη της Renault πρότειναν μια νέα λύση: την παύση της εφαρμογής νέων κανονισμών για τα μικρά αυτοκίνητα, προκειμένου οι κατασκευαστές να έχουν τον χρόνο να μειώσουν το κόστος και τις τιμές.

«Δεν ζητώ την κατάργηση των κανονισμών», είπε ο Προβόστ. «Ζητώ απλώς 10 ή 15 χρόνια χωρίς νέους κανονισμούς» για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μήκους έως 4,2 μέτρων. Αυτό θα έδινε στους κατασκευαστές και προμηθευτές χρόνο να βρουν τρόπους μείωσης του κόστους, πρόσθεσε.

Πάνω από 100 νέοι κανονισμοί έως το 2030

Ο Προβόστ σημείωσε ότι υπάρχουν περισσότεροι από 100 νέοι κανονισμοί που προγραμματίζονται για τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη έως το 2030, και ότι η Renault πρέπει να αφιερώνει το ένα τέταρτο του μηχανικού της προσωπικού για την κάλυψή τους.

Αντίθετα, είπε, αυτοί οι μηχανικοί θα μπορούσαν να εργάζονται στη μείωση του κόστους και στη βελτίωση της τεχνολογίας.

«Το αποτέλεσμα θα είναι ότι οι άνθρωποι θα μπορούν να αγοράζουν ξανά αυτοκίνητο», είπε. «Και αυτό θα δημιουργήσει έναν νέο, ενάρετο κύκλο».

Ο Προβόστ ανέφερε ότι το όριο των 4,2 μέτρων καλύπτει τον πυρήνα των ηλεκτρικών μοντέλων της Renault — συμπεριλαμβανομένων των Twingo, Renault 5, Renault 4 και ακόμη και του Megane (μήκους 4.199 mm) — δηλαδή περίπου το 55% της δυνητικής αγοράς.

Ο Καμπολίβ, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής ανάπτυξης του Ομίλου Renault, έφερε ως παράδειγμα το νέο Twingo, ένα ελαφρύ ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στη Σλοβενία και θα ξεκινά με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ. Όπως είπε, το Twingo θα είναι κερδοφόρο εφόσον είναι «καλά εξοπλισμένο».

«Γιατί να μην παγώσουμε τους κανονισμούς τα επόμενα χρόνια και να μας δοθεί χρόνος να δουλέψουμε πάνω στην τιμή του αυτοκινήτου;» αναρωτήθηκε.
«Αυτό που έχει σημασία είναι να μας βοηθήσουν να κάνουμε το αυτοκίνητο πιο προσιτό», πρόσθεσε. «Γι’ αυτό υπάρχουν δύο λύσεις: είτε δημιουργείς μια νέα κατηγορία με λιγότερους περιορισμούς, λιγότερα χαρακτηριστικά και λιγότερα συστήματα υποβοήθησης (ADAS), είτε “σταματάς το ρολόι” όσον αφορά τους κανονισμούς.

Από τις δύο, θα προτιμούσαμε να “παγώσουμε” το ρυθμιστικό πλαίσιο για τη σημερινή μας γκάμα, ώστε να μπορέσουμε να εργαστούμε πάνω στο αυτοκίνητο, να μειώσουμε περαιτέρω το κόστος και στη συνέχεια να μειώσουμε την τελική τιμή».

  • Προηγούμενο άρθροPeugeot: Black Friday έως 28 Νοεμβρίου – Προσφορές και οφέλη μέχρι 8.000€
    Επόμενο άρθροΑυτοκίνητο της Χρονιάς 2026: Οι 11 φιναλίστ – Στις 15 Δεκεμβρίου ο νικητής (εικόνες)